دریافت کد محل تولد برای کنکور + جدول 1403| irantahsil


دریافت کد محل تولد برای کنکور و درج آن در فرم ثبت‌نام الزامی است. داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون سراسری ثبت‌نام کنند، باید ابتدا فرم ثبت‌نام کنکور سراسری را تکمیل نمایند. یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که برای این کار به آن نیاز پیدا خواهید کرد، کد محل تولد است.

همچنین جالب است بدانید، داوطلبان می‌توانند دریافت کد محل تولد کنکور سراسری را به‌صورت غیر‌حضوری انجام دهند. چنانچه سوالی درباره کد محل تولد کنکور داشتید، کافی است با مشاوران ما در ایران تحصیل با شماره 9099075307 از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایید.

ضرورت دریافت کد محل تولد برای کنکور 1403

داوطلبانی که می‌خواهند در کنکور سراسری ثبت‌نام کنند، برای آگاهی بیشتر از شرایط نام‌نویسی آزمون سراسری، مدارک موردنیاز، کدهای لازم برای کامل‌کردن فرم باید در اولین فرصت اقدام کنند. در واقع لازم است دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور را دانلود کرده و آن را بادقت تمام مطالعه نمایند.

یکی از اطلاعات موردنیاز برای کامل‌کردن فرم ثبت‌نام سنجش، کد بخش محل تولد است که آن را می‌توانید به‌صورت اینترنتی از سایت سنجش دانلود کنید.

منظور از این کد، در واقع کد همان بخشی است که داوطلب در آنجا به دنیا آمده و شناسنامه گرفته است. برای دریافت کد محل تولد برای کنکور از سایت سنجش، فقط باید به محل تولدی که در شناسنامه نوشته‌ شده است، توجه کنید.

کد بخش محل تولد برای نام‌نویسی آزمون سراسری را هم به‌صورت اینترنتی و هم با مراجعه به جدول شماره 7 دفترچه ثبت‌نام، می‌توانید دریافت کنید. با اطلاع از کد استان برای ثبت نام کنکور چیست؟ می‌توانید بدون نیاز به کمک کسی برای اسم‌نویسی اقدامات لازم را انجام دهید.

ضرورت دریافت کد محل تولد برای کنکور

ممکن است اکنون این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که دریافت کد محل تولد چه کاربردی در روند ثبت‌نام کنکور و حتی قبولی داوطلبان دارد؟ نحوه دریافت کد محل تولد کنکور به چه صورت است؟

 

کد محل تولد معمولا برای تعیین سهمیه مناطق کسانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که منطقه فارغ‌التحصیلی آن‌ها به‌درستی مشخص نیست. مثلا دانش‌آموزانی که در ایران متولدشده‌اند و در خارج از کشور درس‌خوانده‌اند و اکنون می‌خواهند در کنکور سراسری ایران ثبت‌نام کنند.

طبق قانون، تمامی داوطلبان ثبت‌نام کنکور سراسری در هر گروه آزمایشی که باشند، باید از یک قانون پیروی کنند. اعم از تجربی، ریاضی، هنر، انسانی و زبان که باشند، باید در زمان پرکردن فرم، کد بخش محل تولد خود را در جایگاه مربوطه وارد کنند. این کد بر اساس محل تولد فرد که در صفحه اول شناسنامه درج شده است، به دست می‌آید.

نحوه دریافت کد محل تولد برای کنکور 1403

اگر برای کامل‌کردن فرم ثبت‌نام، به کد بخش محل تولد دسترسی نداشتید، لازم است به سایت سنجش مراجعه کنید. ممکن است محل تولد و محل صدور شناسنامه یکسان نباشند، در این صورت باید کد شهرستان محل تولد خود را در فرم ثبت‌نام وارد نمایید. مراحل دریافت کد محل تولد از سایت سنجش برای ثبت نام کنکور به شرح زیر است:

  • وارد سایت سنجش که نشانی آن sanjesh.org است، شوید.
  • با استفاده از منوی سمت راست، گزینه‌ای که مربوط به سراسری است را انتخاب کنید.

سایت سنجش کشور سراسری

  • اکنون باید روی لینک ثبت‌نام کنکور سراسری کلیک نمایید.
  • حالا باید از منوی سمت راست گزینه کد بخش را انتخاب کنید.

انتخاب کد دریافت محل تولد در ثبت نام کنکور

  • سپس استان و شهرستانی که در آن متولد شدید را درج کرده تا کد بخش محل تولد برای شما نمایان شود.
  • متقاضی باید کد بخش محل تولد را در ردیف 9 از فرم ثبت نام وارد کند.

داوطلبان می‌توانند کد بخش محل تولد خود را به‌وسیله دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری دریافت کنند. بعد از دانلود این دفترچه و مراجعه به جدول آخر آن، می‌توانید کد بخش‌ها را جداگانه برای هر استان و شهرستان وارد نمایید. کد محل صدور شناسنامه برای کنکور اهمیت زیادی دارد و پیداکردن آن کار سختی نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کد تایید پیامک شده در ثبت نام کنکور، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

کد دورقمی حوزه صدور شناسنامه

تاکنون درباره کد دورقمی حوزه صدور شناسنامه مطالب زیادی آموختید، لازم است برخی دیگر از این نکات را علاوه بر مطالب بالا بررسی کنید. سازمان سنجش، هر سال با شروع فرایند ثبت‌نام کنکور سراسری، دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون را منتشر کرده و سپس آن را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

از جدول شماره 3 دفترچه ثبت‌نام آزمون سراسری در رابطه با کد، اسم استان و شهرستان‌های کشور ایران است.

کد دو رقمی حوزه صدور شناسنامه

 

دانش‌آموزان می‌توانند با کمک کد‌های نوشته شده در این جدول، کد بخش محل تولد خود را برای کنکور سراسری دریافت نمایند و وارد فرم کنند. در آخر برای کامل‌ کردن کد محل تولد داوطلبان فارغ‌التحصیل در نظام جدید و قدیم، باید برای شرکت در کنکور سراسری کد سوابق تحصیلی دریافت کنند. این کد یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که می‌بایست وارد فرم ثبت‌نام کنکور سراسری شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

کد محل تولد اقامت داوطلبان خارج از کشور

متقاضیان کنکور سراسری که در خارج از کشور اقامت دارند، می‌بایست کد محل تولد خود را در صورتی که در کشوری دیگر به دنیا آمده‌اند، مطابق با جدول شماره 4 در فرم ثبت نام کنکور درج و ثبت نمایند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در صورت ناقص بودن اطلاعات، داوطلب از شرکت در آزمون رد می‌شود، کد محل تولد است. در واقع هر چیزی که مربوط به هویت فرد باشد، می‌بایست در فرم اسم نویسی کنکور تکمیل شود.

کد محل صدور شناسه، کد ملی، کد بخش و کد محل تولد جز اطلاعاتی است که داوطلب می‌بایست آن را پر کند و پیدا کردن این اطلاعات هیچ سختی ندارد. روند پیدا کردن کد محل تولد برای کسانی که در خارج از کشور هستند، مطابق با عکس جدول شماره 4 است:

جدول کد محل تولد برای کنکور

مشاوره دریافت کد محل تولد کنکور سراسری 1403

سازمان سنجش آموزش کشور، هر سال پیش از شروع کنکور سراسری دفترچه آزمون سراسری را منتشر می‌کند تا داوطلبان برای پیدا کردن کد محل تولد به جدول شماره 4 مراجعه کنند. اطلاعات مندرج در این جدول مربوط به کد استان، نام استان و شهرستان‌ها است.

داوطلبان آزمون سراسری می‌بایست به این جدول مراجعه کنند و کد شهر یا شهرستان مورد نظر خود را که در آن متولد شده‌اند، پیدا کنند تا در فرم ثبت‌نام کنکور درج نمایند. بعد از انجام این مراحل، متقاضیان کنکور سراسری باید کد سوابق تحصیلی را در فرم وارد کنند. این دو کد برای نام نویسی ضروری است.

برای دریافت کد محل تولد، استان و شهرستان کلیک کنید.

خلاصه مطلب

دریافت کد محل تولد برای کنکور اهمیت زیادی دارد؛ زیرا سهمیه مناطق داوطلبان بر همین اساس تعیین می‌شود. دریافت این کد اصلا کار سختی نیست و به‌ راحتی می‌توانید آن را به دست آورید. به همین منظور در این مقاله از ایران تحصیل نحوه دریافت این کد را به شما آموختیم تا با مشکلی برخورد نکنید.

دریافت این کد برای تمام دانش‌آموزانی که قصد شرکت در کنکور را دارند الزامی است. کد سوابق تحصیلی جز کدهای ضروری محسوب می‌شود و حتما باید آن را دریافت نمایید. در صورت بروز هرگونه سوال و یا ابهام در رابطه با کد محل تولد، با مشاوران حرفه‌ای ایران تحصیل با شماره 9099075307 در تماس باشید.

برای دانلود pdf مقاله دریافت کد محل تولد برای کنکور کلیک کنید.

هدف از گرفتن کد محل تولد چیست؟

این کد در واقع برای افرادی است که محل فارغ‌التحصیل شدن آن‌ها به‌درستی مشخص نیست.

به چند روش می‌توان کد محل تولد را دریافت کرد؟

با دو روش می‌توان این کد را دریافت کرد. یکی از آن‌ها مراجعه به سایت سنجش است.

کدام بخش از دفترچه آزمون سراسری مربوط به دریافت کد محل تولد است؟

جدول شمار 4 دفترچه ثبت‌نام آزمون سراسری درمورد با کد، اسم استان و شهرستان‌های کشور ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا