دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1402 + ورود به سامانه اخذ کد نظام وظیفه


دریافت کد نظام وظیفه کنکور
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

پاسخ به این سوال که چگونه کد نظام وظیفه بگیریم؟ ذهن بسیاری از افراد مشمول به خدمت سربازی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند به خود مشغول می‌ کند. بنابراین باید در این خصوص بگوییم افراد برای اطلاع از نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۲ می بایست از طریق ورود به سامانه دریافت کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام کنکور را دانلود کرده و سپس آن را با دقت مطالعه نمایند. گفتنی است هر شخص با توجه به شرایط خود که در دفترچه ذکر شده است باید کد مربوطه را در قسمت ۴۷ فرم ثبت نام اینترنتی، وارد نماید. 

📢اطلاعیه📢
با توجه به آن که دانلود و مطالعه دفترچه کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ممکن است کاری زمان بر باشد و همچنین بروز هرگونه اشتباه در وارد کردن کد مربوط به هر شخص عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت پیشنهاد می کنیم کلیه افراد متقاضی، دریافت کد نظام وظیفه کنکور خود را به کارشناسان ایران تحصیل بسپارند. برای این کار تنها لازم است از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

 

 

کد نظام وظیفه کنکور چیست؟

تمام افراد مشمول به خدمت سربازی می بایست قبل از ورود به دانشگاه وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند. برای این کار نیاز به دریافت کد نظام وظیفه کنکور می باشد که علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه ثبت نام کنکور درج شده است و شامل 10 کد می باشد. اما این سوال پیش می آید که چگونه کد نظام وظیفه بگیریم؟  بنابراین در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور سال ۱۴۰۲ بپردازیم پس پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را با دقت مطالعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

کد نظام وظیفه کنکور چیست؟

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت کد سخا برای دانشجویان کلیک کنید.

نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور

یکی از شرایط مهم شرکت در کنکور سراسری داوطلبان مذکر، مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه آن‌ ها است که برای مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه، سازمان سنجش از داوطلبان می‌ خواهد که شرایط خود را در فرم ثبت نام مشخص نمایند به همین علت در بخش گذشته در مورد کد نظام وظیفه صحبت کردیم و حال قصد داریم به پاسخ این سوال که چگونه کد نظام وظیفه بگیریم؟ بپردازیم. 

دریافت کد نظام وظیفه کنکور از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ممکن می باشد و برای این کار تنها لازم است دفترچه یاد شده، از سایت سنجش دانلود و مطالعه شود. یادآوری می کنیم برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1402 نیز همین روش باید مورد استفاده قرار گیرد و احتیاجی به مراجعه به دفاتر پلیس +10 نیست. 

لیست کد نظام وظیفه کنکور برای افراد مختلف

همانطور که گفتیم تنها روش برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور، ورود به سامانه دریافت کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری و مطالعه دفترچه ثبت نام سازمان سنجش می باشد. اما ما برای سهولت دسترسی شما همراهان گرامی کدهای نظام وظیفه کنکور را در جدول زیر قرار داده ایم تا به این سوال که چگونه کد نظام وظیفه بگیریم؟ را پاسخ داده باشیم.

 

جدول کد نظام وظیفه کنکور 1402
 افراد دارای کارت پایان خدمت هوشمند کد 1
افرادی دارای کارت معافیت دائم هوشمند کد 2
مشمولانی که دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار (پزشکی ، کفالت و …) در مدت اعتبار آن هستند و غیبت ندارند. کد 3
متولدین سال 54 و پیش از آن که باید پس از اعلام نتایج قبولی و به هنگام ثبت نام ، کارت معافیت دائم هوشمند (معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری) را ارائه نمایند. کد 4
تمامی دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه يا پيش دانشگاهی كه به صورت حضوری و پيوسته مشغول به تحصيل بوده و تا تاريخ 31 سال تحصيلی (حداكثر 20 سالگی تمام)، فارغ التحصيل می شوند. کد 5
کلیه فارغ التحصيلان مقطع متوسطه که مدرک پيش دانشگاهی خود را از مدارس روزانه، بزرگسالان و یا آموزش از راه دور دریافت کرده باشند به شرطی که اتمام تحصيل آن ها حداكثر تا 20 سالگی بوده باشد و وارد غيبت نشده باشند.

تذکر: کلیه دانش آموزانی كه در سن 17 سالگی و قبل از سن مشموليت موفق به دريافت ديپلم می شوند، اگر نهایتا تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت (18 سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصيل می باشند؛ در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود؛ مگر اين كه در مهلت شش ماه، خود را معرفی کرده و بدون غيبت به خدمت اعزام و يا دارای برگ اعزام بدون غيبت باشند.

کد 6
تمام دانش آموزانی كه قبل از رسیدن به سن مشموليت یعنی قبل از 18 سالگی موفق به گرفتن مدرک پيش دانشگاهی شده باشند، به شرطی که غيبت نداشته باشند. کد 7
كاركنان وظيفه و سربازان در حال خدمت بدون غيبت اوليه که دارای مدرک پيش دانشگاهی حضوری و پيوسته (دانش آموز رسمی) هستند به شرطی كه در مقطع كارشناسی و بالاتر پذيرفته شوند. کد 8
كاركنان وظيفه ای كه خدمت دوره ضرورت آن ها تا تاريخ 31 باشد يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند. کد 9
تمامی طلاب علوم دينی که مدرک ديپلم يا پيش دانشگاهی دارند و دارای معافيت تحصيلی حوزه هستند.البته به شرطی كه مركز مديريت حوزه های علميه يا مركز مديريت حوزه علميه خراسان يا اصفهان تأييد نمايند كه طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصيل در حوزه به موازات آن در دانشگاه نيز تحصيل كند، با همان معافيت تحصيلی حوزه، اشتغال به تحصيل وی در دانشگاه بلامانع است.

تذکر: هر موقع كه حوزه علميه معافيت تحصيلی طلبه ای را خاتمه يافته اعلام نمايد، ادامه تحصيل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظيفه عمومی و صدور معافيت تحصيلی دانشگاهی است. اين گونه دانشجويان برای ثبت نام در هر ترم تحصيلي بايد موافقتنامه حوزه علميه مربوط را ارائه نمايند.

کد 10
كاركنان پايور شاغل در نيرو های مسلح در صورت موافقت از اداره نيروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصيل و ارائه گواهی اشتغال به خدمت کد 11
دانشجويان انصرافی درصورتي كه در سقف سنوات تحصيلی اوليه، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يک سال سپری نشده باشد. همچنین مشروط به اينكه قبلا (از تاريخ 1390/08/22 به بعد) از امتياز يک بار انصراف استفاده نكرده باشند. کد 12

 

 

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجازات سرباز فراری کلیک کنید.

نکات قابل توجه پیرامون نحوه انتخاب کد نظام وظیفه کنکور 1402

در این قسمت قصد داریم نکات نهایی را که لازم است در رابطه با دریافت کد نظام وظیفه کنکور بدانید، مطرح نماییم.

نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور برای مشمولین غایب

اگر جزء افراد مشمول غیبت باشید، اجازه ادامه تحصیل نخواهید داشت. حتی اگر در کنکور قبول شده باشید هم دانشگاه اجازه ثبت نام شما را نخواهد داشت.

نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور برای اخراج شده‌ها در حین تحصیل

چنانچه دانشجویی در حین تحصیل، اخراج گردد اگر موفق به اخذ معافیت تحصیلی نشوند، امکان ادامه تحصیل نخواهند داشت. اما لازم به ذکر است که این نکته برای افرادی که قبل از سن مشمولیت اخراج شده اند، صدق نمی کند.

برای افراد مشمول که فارغ التحصیل دوره کاردانی هستند نیز امکان شرکت در آزمون سراسری وجود ندارد و این افراد تنها امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند. (در واقع مشمولانی که از مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به تحصیل در هیچ یک از دوره های پیوسته نخواهند بود ، چه ارشد و چه دکتری.)

معافیت تحصیلی

معافیت تحصیلی تنها یک بار برای هر مقطع صادر می‌شود. پس افرادی که از هر مقطع فارغ التحصیل می شوند، مجاز به تحصیل مجدد در همان دوره نیستند.

تحصیل در حین خدمت سربازی

سربازان در حال خدمت، تنها در حالی مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود که در مقطع ارشد یا دکتری قصد ادامه تحصیل داشته باشند. همچنین امکان ادامه تحصیل و همزمان فعالیت در دوره سربازی وجود ندارد و اگر فردی در دانشگاه قبول شود، مشمول ترخیص از خدمت خواهد بود.

نکات قابل توجه کد نظام وظیفه کنکور

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید خدمت سربازی کلیک کنید.

نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور برای دانشجویان انصرافی 

اگر دانشجویی قصد انصراف از محل تحصیل فعلی و تحصیل مجدد داشته باشد، تنها یک مرتبه می‌ تواند این کار را انجام دهد. البته این موضوع مشروط بر آن است که انصراف در سال‌های اولیه رخ داده باشد و بیش از یک سال از آن زمان نگذشته باشد.

دانشجویانی که در دوره پیوسته کارشناسی یا مقاطع بالاتر، مدرک مقطع پایین‌تر را دریافت کرده و از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند، تا پایان دوره خدمت نظام وظیفه نمی‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند. این موضوع تنها زمانی رخ می‌دهد که سقف مجاز سنوات تحصیلی مقطع مذکور را رعایت کرده باشند. به عنوان مثال ، مدرک کاردانی خود را حداکثر تا 2/5 سال دریافت نمایند.

سنوات مجاز تحصیلی کنکور

سنوات مجاز تحصیلی در کاردانی 2.5 سال، کارشناسی 5 سال، کارشناسی ارشد 6 و دکتری 8 سال می‌ باشد و مهلت قبول شدن در دانشگاه پس از رسیدن به سن مشمولیت، تا شهریور سال آینده آن است. در غیر این صورت دانش آموز غایب محسوب خواهد شد.

شرط ثبت نام در دانشگاه برای مشمولین

تمامی داوطلبین آقا که در آزمون سراسری، مورد پذیرش واقع شده اند، به منظور اخذ معافیت تحصیلی باید به دفاتر پلیس +10 محل سکونت خود مراجعه نمایند.

در غیر این صورت امکان ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

🔸 برای فردی که دوره متوسطه او از مهر سال 91 آغاز شده، سقف سنوات مجاز تحصیلی تا حداکثر 20 سالگی خواهد بود.

🔸 اگر تاریخ اعزام یک داوطلب قبل از اعلام پذیرش در دانشگاه باشد، این فرد باید نسبت به تمدید موعد اعزام خود اقدامی را انجام دهد.

🔸اگر اقدامات لازم انجام شود، این فرد وارد دوره غیبت شده و اجازه ادامه تحصیل نخواهد داشت.

پس داوطلبان آقا باید هر چه زودتر تکیلف خود در نظام وظیفه را مشخص نمایند.

آیا امکان به تعویق انداختن سربازی با دریافت کد نظام وظیفه کنکور وجود دارد؟

این که چگونه کد نظام وظیفه بگیریم؟ و یا نحوه به تعویق انداختن خدمت سربازی چونه است؟ همیشه یکی از موارد مورد بحث مشمولان خدمت سربازی می باشد. تا قبل از کرونا بیشتر داوطلبان با قبولی در دانشگاه‌ ها، موفق به دریافت معافیت از خدمت می‌ شدند. اما با شدت گرفتن کرونا کمی شرایط متفاوت است، از طرفی غیر حضوری بودن دانشگاه‌ ها و تاخیر در اعزام سرباز به مراکز مورد نظر، این موضوع را سوال برانگیز کرده است. به همین علت در این شرایط خاص برای گرفتن معافیت و به تعویق انداختن سربازی، لازم است از مشاوران این حوزه کمک بگیرید.

چگونه کد نظام وظیفه بگیریم؟

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره سربازی نظام وظیفه کلیک کنید.

اخبار پیرامون نظام وظیفه 

جریمه کارفرمایان دارای نیروی کار غایب از خدمت سربازی
با توجه به تاکید رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در خصوص عدم امکان اشتغال به کار مشمولان غایب از خدمت سربازی در هیچ یک از سازمان ها و کارگاه های دولتی و خصوصی، بنابراین کسانی که به هر نحوی این افراد را به کار گیرند مجازات خواهند شد.
سردار تقی مهری بیان کردند که بر اساس ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی میزان جریمه برای کارفرمایانی که برای اولین بار فرد مشمول را به خدمت گرفته اند در حدود ۳۰۰ میلیون ریال است و در صورت تکرار، مقدار این جریمه افزایش خواهد داشت. 

عدم امکان ثبت نام مشمولان غایب در دانشگاه‌ ها 
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غایب باید برای ادامه تحصیل مراحل قانونی خود را طی کنند و اگر شخصی دارای مشکل بود باید توسط دفاتر پلیس ۱۰+ مورد خود را پیگیری نماید.

خلاصه مطلب 📝

آنچه در این مطلب به بررسی آن پرداختیم نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور بود که در این خصوص جدول این کدها را هم برای دستیابی سریع و آسان تر در مقاله قرار دادیم. افزون بر این نکات لازم برای انتخاب هر کد را بیان کردیم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید بوده باشد اما شما همراهان گرامی در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در دریافت کد نظام وظیفه می‌ توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید و یا چنانچه در ورود به سامانه دریافت کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری با مشکلی مواجه شدید مشکل خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب بنویسید تا مشاوران ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

 

👈🏻 برای دریافت فایل پی دی اف مقاله دریافت کد نظام وظیفه کلیک کنید.

 

 

 

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

آیا ثبت نام بدون اطلاع از کد نظام وظیفه کنکور امکان پذیر است؟

خیر جهت ثبت نام حتما باید کد نظام وظیفه کنکور موجود باشد.

کد سخا چه کاربردی در نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور دارد؟

برای ورود به سامانه دریافت کد نظام وظیفه کنکور نیازمند کد سخا خواهید بود.

اگر پس از دریافت کد نظام وظیفه کنکور و ثبت، تصمیم ما برای ادامه تحصیل تغییر کند، وضعیت را چگونه باید به سازمان وظیفه اطلاع دهیم؟

برای اینگونه شرایط خاص می‌توانید با تیم پشتیبانی ایران تحصیل تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا