دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + ورود مستقیم Isaar.ir


دریافت کد ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید ، نیروی انتظامی و غیره یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه ها بخصوص سهمیه ی ایثارگران می‌تواند در ارتقا رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی تسهیلاتی به منظور قدردانی و بزرگداشت رزمندان و ایثارگران در کنکور سراسری ارائه می‌دهد. داوطلبان باید پس از دریافت کد 12 رقمی ایثارگری خود آن را به درستی وارد کنند تا از سهمیه ایثارگران و رزمندگان بهره‌مند شوند. اشتباه در وارد کردن کد ممکن است باعث محرومیت از سهمیه شود.

بنابراین کلیه مشمولین این سهمیه در زمان ثبت نام باید اقدامات لازم را برای دریافت کد ایثارگری انجام دهند و به  هنگام نام نویسی آن را در آزمون سراسری درج کنند. در اینجا با توجه به اهمیت دریافت کد ایثارگری ارتش، دریافت کد 12 رقمی ایثارگری نیروی انتظامی و دریافت کد 12 رقمی ایثارگری بنیاد شهید اطلاعاتی راجع به سهمیه ها در اختیارتان قرار می دهیم.

 

آشنایی کامل با دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

👈 هر ساله در ثبت نام کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها مواردی همچون سهمیه بهیاران، سهمیه خانواده شهداء، رزمندگان، سهمیه مناطق و سهمیه ایثارگری اعمال می شود.

سهمیه ایثارگری شامل حال افرادی همچون فرزندان و همسر شهداء، فرزندان و همسر آزادگان و جانبازان می شود.

بعلاوه، همسر و فرزند جانبازان کمتر از 25 درصد و فرزند و همسر رزمندگانی که سابقه حضور در جبهه را دارند می توانند از سهمیه ایثارگران استفاده کنند.

کلیه داوطلبان متقاضی این سهمیه باید در زمان انجام ثبت نام آزمون سراسری کلیه اقدامات لازم را جهت دریافت کد انجام دهند.

دریافت کد از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی اعلام شده و با طی مراحلی برای هر کدام از مشمولین انجام می شود.

 

جهت دریافت سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

آشنایی کامل با دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

 

سهمیه بندی ایثارگران در کنکور سراسری

👈 داوطلبانی می توانند در کنکور سراسری از سهمیه ایثارگری استفاده کنند که دارای کارت ایثارگری باشند. معمولا هر ساله 30 درصد ظرفیت هر رشته‌ای در دانشگاه‌ها مختص افراد ایثاگر است که آنها را به دو دسته مختلف سهمیه 5 درصد و 25 درصد تقسیم می‌کنند. حال در زیر به افرادی که شامل این گروه قرار می گیرند، اشاره می‌کنیم:

سهمیه ایثاگران 5 درصد: حدود 5 درصد ظرفیت هر رشته‌ای در دانشگاه‌های مختلف مختص این گروه است.  جانبازان پایین تر از 25 درصد و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه شامل این افراد می شوند.

سهمیه ایثارگران 25 درصد: هر ساله 25 درصد ظرفیت هر رشته‌ای در دانشگاه‌ها برای مشمولین گروه قرار دارد که  این افراد شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان همسر و فرزندان آنها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها می‌باشند.

البته این اعداد و ارقام تقریبی هستند و ممکن است  قوانین هر سال کنکور با قوانین سال گذشته فرق داشته باشد. لذا شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سهمیه ایثارگران کنکور سراسری می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگری موظفند‌بند مربوطه را هنگام ثبت نام در کنکور سراسری تکمیل نموده و پس از تایید اطلاعات ایثارگری از سوی ارتش یا سپاه، سهمیه ایثارگران در کارنامه آنان درج خواهد شد. متقاضیان سهمیه ۵ درصد ایثارگری موظفند نسبت به دریافت کد ۱۲ رقمی از نهاد مربوطه اقدام نمایند. برای دریافت کد ۱۲ رقمی از ارتش می‌بایست به سامانه اینترنتی aja. ir و برای دریافت کد ۱۲ رقمی از سپاه به سایت isaar. ir مراجعه نمایند.

جهت اطلاع از رتبه قبولی پزشکی سهمیه ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

 

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش چگونه انجام می شود؟

👈 کلیه متقاضیان دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام آزمون سراسری باید وارد سایت www.aja.ir شوند.

به این صورت که فرد جهت دریافت کد، باید پس از ورود به سایت از طریق منوی سمت راست بخش شهداء و ایثارگران را انتخاب کند و از این بخش وارد قسمت کد رهگیری ایثارگران و بعد کد رهگیری پایوران وظیفه شود.

پس از طی این مراحل فرد می تواند با درج کد ملی خود کد ایثارگری ارتش را دریافت کند.

 

جهت کسب اطلاعات در مورد کد پیگیری ایثارگری ارتش روی لینک کلیک کنید.

راهنمای تصویری دریافت کد ایثارگری ارتش برای کنکور سراسری

👈 در صورتی که ایثارگران جزو کارکنان وظیفه هستند، بایستی حداقل ۱۲ ماه در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند. همچنین ایثارگران جزو کارکنان پایور نیز بایستی حداقل ۸ ماه در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند.

❇️ برای دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام کنکور سراسری، به سایت ارتش به نشانی aja.ir مراجعه کرده و گزینه کد رهگیری ایثارگران از منوی سمت راست انتخاب نمایید.

راهنمای تصویری دریافت کد ایثارگری ارتش برای کنکور سراسری

❇️ سپس با توجه به وضعیت اعزامی خود یکی از دو گزینه پایوران یا وظیفه را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته‌شده‌را مطابق تصاویر وارد نمایید.

مرحله دوم راهنمای تصویری دریافت کد ایثارگری ارتش برای کنکور سراسری

❇️ داوطلبان وظیفه بایستی مانند تصویر کد ملی فرد رزمنده را وارد نمایند تا در صورت وجود اطلاعات فرد در این سامانه، موفق به دریافت کد رهگیری خود شوند.

 

❇️ داوطلبان پایور بایستی مانند تصویر کد ملی، شماره کارگزینی و شماره کارت فرد رزمنده را وارد نمایند تا در صورت وجود اطلاعات فرد در این سامانه، موفق به دریافت کد رهگیری خود شوند.

مرحل سوم راهنمای تصویری دریافت کد ایثارگری ارتش برای کنکور سراسری

❇️ متقاضیانی که برای ثبت نام کنکور سراسری نیاز به دریافت کد دوازده رقمی ایثارگری ارتش را دارند، می‌توانند به سایت دریافت کدرهگیری سهمیه ایثارگران ارتش مراجعه نمایند.

چگونه می توان کد ایثارگری سپاه را دریافت کرد؟

👈 اخذ کد ایثارگری سپاه از طریق ورود به سامانه isaar.ir برای داوطلب میسر است. پس از ورود به این سامانه، وارد کردن اطلاعات فردی اگر پیغام مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری سپاه را دریافت کردید که دیگر مشکلی وجود ندارد و می توانید جهت گرفتن این کد مهم سپاه و بعد هم ثبت نام در کنکور اقدام کنند.

اما در صورت عدم دریافت این پیغام باید پس از 15 روز و در صورت مشاهده دوباره پیغام در حال بررسی به بنیاد مراجعه بفرمایید.

به خاطر داشته باشید که بعد از گرفتن این کد دوازده رقمی سپاه، باید پرینتی از آن تهیه کنید و آن را تا اتمام مراحل ثبت نام کنکور سراسری در نزد خود نگهداری نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت این کد مهم می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

جهت دریافت نمونه کارنامه قبولی پزشکی ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

 

راهنمای تصویری دریافت کد ایثارگری سپاه برای کنکور سراسری

👈برای کسانی که مایل به استعلام وضعیت ایثارگری خود هستند، لطفا به وبسایت isaar. ir مراجعه کرده و از منوی سمت چپ، بخش خدمات پرکاربرد را انتخاب نمایند.

 دریافت کد ایثارگری سپاه برای کنکور سراسری

❇️ سپس از سمت راست صفحه، گزینه استعلام ایثارگر یا وابسته را بر اساس تصویر انتخاب کرده و با وارد کردن کد ملی خود، اطلاعات مربوط به وضعیت ایثارگری خود را دریافت نمایند.

مرحله دوم الکترونیک ایثارگران

❇️ برای افرادی که از سهمیه ایثارگری مربوط به سپاه برخوردار هستند، الزامی است به وبسایت تاییدیه ایثارگری سپاه مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات موردنیاز، از ثبت یا عدم ثبت پرونده خود در سازمان مذکور باخبر شوند.

مرحله سوم دریافت کد ایثارگری سپاه برای کنکور سراسری

نحوه دریافت کد 12 رقمی ایثارگری نیروی انتظامی

👈 مرکز انتظامی و خدماتی ناجا همواره امر رسیدگی و تکریم خانواده های ایثارگران، جانبازان و همین طور خانواده شهداء را از جمله الویت های خود می داند.

از این رو، این سازمان از ارائه امکانات و خدمات رفاهی به این افراد و خانواده های محترم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. از جمله این خدمات می توان به سهمیه ایثارگری در آزمون اشاره کرد.

افراد مشمول سهمیه ایثارگری نیروی انتظامی باید قبل از انجام ثبت نام در آزمون سراسری نسبت به اخذ کد 12 رقمی ایثارگری نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام دهند.

اما می دانید نحوه دریافت این کد دوازده رقمی چگونه است و چطور می توان برای گرفتن این کد مهم تا قبل از ثبت نام اقدام کرد؟

به دلیل اهمیت این موضوع نقش این کد در هر چه بهتر شدن رتبه کنکور شما برای اطلاع از شیوه گرفتن کد ایثارگری نیروی انتظامی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

دریافت کد ایثارگری بنیاد شهید

👈 آیا شما هم مشمول سهمیه ایثارگری بنیاد شهید هستید؟ آیا می دانید چگونه می توان برای اخذ کد 12 رقمی ایثارگری بنیاد شهید اقدام کرد؟

اگر می خواهید جواب سوالات خود را در زمینه نحوه گرفتن این کد مهم دریافت کنید، می توانید از کمک مشاورانی خبره و باتجربه در این زمینه استفاده نمایید.

 

 جهت اطلاع از تخمین رتبه ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

 

دریافت کد ایثارگری بنیاد شهید

 

چه شرایطی برای استفاده از سهمیه ایثارگران در نظر گرفته شده است؟

👈 آیا می دانید چه افرادی امکان استفاده از سهمیه ایثارگران و کد ایثارگری را دارند؟ باید عرض کنیم که کسانی می توانند جهت استفاده از سهمیه ایثارگران و کد ایثارگری اقدام کنند که از کارت ایثار برخوردار باشند.

🔵 قابل توجه شما دوستان داوطلب که کد دوازده رقمی ایثارگری هر ساله و برای هر کنکور سراسری متفاوت است. بعلاوه، داوطلبانی که در دوره های روزانه یک بار از سهمیه خود استفاده کرده اند دیگر به هیچ وجه امکان اخذ کد 12 رقمی ایثارگری و استفاده از آن را ندارند.

🔵 پنج درصد از ظرفیت کل هر رشته در هر دانشگاه مختص به داوطلبان دارای سهمیه پنج درصد ایثارگران است.

🔵 سهمیه پنج درصدی ایثارگران شامل جانبازان با درصد توانایی کمتر از بیست و پنج درصد و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

🔵 بیست و پنج درصد ظرفیت هر رشته مخصص به داوطلبان دارای سهمیه بیست و پنج درصد ایثارگران اختصاص دارد.

🔵 سهمیه بیست و پنج درصدی ایثارگران شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان همسر و فرزندان آنها، جانبازان بیست و پنج درصد و بیشتر و همسر و فرزندان آن‌ها

🔵 داوطلبان برای استفاده از سهمیه خود در ابتدا باید کد ایثارگری ارتش و سپاه را دریافت و در فرم ثبت نام درج کنند. سپس در جلسه کنکور شرکت کرده تا برای آن‌ها رتبه جداگانه‌ای با عنوان رتبه در سهمیه ایثارگران اعلام شود.

🔵 داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران، حداقل باید هفتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته در هر رشته و دانشگاهی را کسب کرده تا مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری شوند.

البته به یاد داشته باشید که شما علاوه بر سهمیه ایثارگری می‌توانید از سهمیه‌های دیگری مانند رزمندگان، خانواده شهدا، بهیاری، مناطق محروم و مناطق در کنکور سراسری استفاده  کنید که جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

جهت دریافت استفاده مجدد از سهمیه ایثارگری روی لینک کلیک کنید.

مشاوره دریافت کد ایثارگری

🔴 سهمیه ۱۲ رقمی ایثارگری در هر سال متفاوت تعیین می‌شود و داوطلبان که این کد را در کنکور سال‌های گذشته دریافت کرده‌اند، مجاز به استفاده از آن در سال جاری نمی‌باشند. آن‌ها باید مجددا کد ۱۲ رقمی ایثارگری را دریافت و در فرم ثبت‌نام وارد کنند.

🔴 استفاده از سهمیه ایثارگری تنها یکبار در هر دوره تحصیلی مجاز است. اگر داوطلب یکبار از این سهمیه استفاده کرد، حتی اگر انصراف یا اخراجی از رشته قبول‌شده‌دریافت کند، حق استفاده مجدد را ندارد. بنابراین توصیه می‌شود که قبل از انتخاب رشته، فقط رشته‌هایی را انتخاب کنید که به آن‌ها علاقه دارید.

🔴 داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ که دارای سهمیه جانبازی و یا ایثارگری هستند، می‌توانند با دریافت کد مربوطه به صورت آنلاین، آن را در فرم ثبت‌نام آنلاین خود وارد کرده و از سهمیه استفاده نمایند. درج اشتباه منجر به از دست دادن سهمیه در کنکور خواهد شد.

 

مشاوره دریافت کد ایثارگری

برای کسب اطلاع از نحوه پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

اخبار پیرامون دریافت کد ایثارگری

📢 سامانه ایثار من برای خدمات به خوانده شهدا و ایثارگران

محمدرضا شکوهی، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، اعلام کرد: در حال حاضر، پنجره واحد خدمات الکترونیکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نام سامانه «ایثار من»، برای استفاده خانواده‌های شهدا و ایثارگران فعال‌شده‌و این عزیزان می‌توانند با مراجعه به آدرس my. isaar. ir، درخواست خدمات الکترونیکی خود را ثبت نمایند.

خدمات الکترونیکی در دسته‌بندی خدمات عمومی، تسهیلات و خدمات رفاهی، خدمات درمانی، خدمات مسکن، اشتغال، امور حقوقی و قضایی، مشاوره و مددکاری و حقوق و معیشت، قرار دارد. این مقام مسئول افزود: ایثارگران می‌توانند به راحتی درخواست‌شان را در این سامانه ثبت کرده و در صورت مشمولیت، خدمت مورد نظر را دریافت نمایند.

 

خلاصه مطلب

یکی از مهم ترین بخش هایی که در قبولی کنکور و آزمون های سراسری تاثیر گذار  هستند، سهمیه ایثارگری می‌باشد. به طوری که داوطلبان با گرفتن کد ایثارگری می‌توانند از این موهبت استفاده کنند. به همین دلیل ما در این مقاله در مورد کد ایثارگری و نحوه گرفتن آنها صحبت کردیم تا شما بتوانید آنها را به راحتی دریافت و استفاده کنید. هم چنین در مورد تاثیرات سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی در کنکور سراسری صحبت کردیم. لذا اگر شما جزو مشمولین هر کدام از موارد بالا می‌باشید میتوانید با گرفتن کد ایثارگری از آن استفاده کنید.

حال اگر نیاز به  هر گونه مشاوره در این مورد داشته باشید کارشناسان ایران تحصیل در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوی شما هستند.

 

 

پادکست صوتی مقاله


 

 

جهت دانلود این مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

4.1/5 – (20 امتیاز)

چگونه می توان برای دریافت کد ایثارگری 12 ایثارگری شامل حال چه کسانی می شود؟

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری مختص همسران و فرزندان شهداء،‌جانبازان و آزادگان است.

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری نیروی انتظامی و دریافت کد ایثارگری بنیاد شهید تاثیری در کمتر شدن رتبه داوطلب دارد؟

بله. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

دریافت کد ایثارگری ارتش چگونه انجام می شود؟

دریاقت کد ایثارگری ارتش از طریق سایت www.aja.ir انجام می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا