دریافت گذرواژه تامین اجتماعی + بازیابی رمز


امکان دریافت گذرواژه تامین اجتماعی امکان پذیر است. پس از ورود به سامانه بازیابی و ساخت گذرواژه سوابق بیمه تامین اجتماعی می توانید برای دریافت گذرواژه یا تغییر رمز عبور خود اقدام نمایید. افرادی که با مشکل فراموشی رمز عبور مواجه اند می توانند مجدداً آن را دریافت کنند. بازیابی گذرواژه سوابق بیمه تامین اجتماعی به صورت الکترونیک است، لذا می توانید پس از مراجعه به سایت بیمه تامین اجتماعی، به این منظور اقدام نمایید. 

چنانچه در هنگام دریافت رمز با خطا در بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی مواجه شدید و نتوانید مراحل بازیابی رمز سامانه اداره کار را انجام دهید، کافی است با شماره 9099075307 در تماس باشید تا کارشناسان مجموعه ایران تحصیل شما را یاری کنند و نحوه دریافت نام کاربری و رمز عبور بیمه تامین اجتماعی را به شما آموزش دهند.

گذرواژه تامین اجتماعی چیست؟

کاربرانی که مایلند از خدمات سایت تامین اجتماعی بهره‌مند شوند، باید اطلاعات مربوط به کد ملی و گذرواژه را در اختیار داشته باشند. گذرواژه در تامین اجتماعی یا همان کلمه برای مشاهده سوابق بیمه کاربران تعیین می‌شود. شاید این سوال برای شما بوجود آمده باشد که آیا امکان مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون گذرواژه وجود دارد؟

دریافت گذرواژه تامین اجتماعی یا کلمه عبور ضروری است و برای دریافت سوابق بیمه بدون کلمه عبور افراد نمی‌توانند وارد پروفایل خود شوند.

هر کاربر به واسطه این رمز از اطلاعات خود محافظت می‌کند و افراد دیگر نمی‌توانند به سابقه بیمه آنها دسترسی داشته باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم پس از اقدام به دریافت رمز عبور آن را در جایی که مطمئن هستید یادداشت کنید. کاربران سامانه تامین اجتماعی یا بیمه شدگان برای استفاده از خدمات سامانه باید دو مرحله را طی کنند:

✔ ثبت نام در سامانه سرویس‌های الکترونیکی تامین اجتماعی و ایجاد حساب کاربری

✔ ورود به حساب کاربری ثبت شده و وارد کردن گذرواژه

گذرواژه تامین اجتماعی چیست؟

نحوه دریافت نام کاربری و رمز عبور بیمه تامین اجتماعی

از آنجا که دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون نام کاربری و کلمه عبور، امکان پذیر نیست، بیمه شدگان باید برای دریافت نام کاربری و رمز عبور بیمه تامین اجتماعی با نام نویسی سوابق بیمه خود در سایت سرویس های الکترونیکی تامین اجتماعی ثبت نام کنند. نحوه دریافت نام کاربری و رمز عبور بیمه تامین اجتماعی به صورت زیر است:

✔  در سایت eservices.itamin.ir، بخش ثبت نام را برای فعال سازی حساب کاربری ملاحظه می نمایید.

گام اول بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی

✔ پس از ورود به صفحه اطلاعات درخواستی از جمله:

✔شماره همراه و کد ملی را درج نمایید.

گام دوم دریافت گذرواژه تامین اجتماعی

✔ در گام بعد بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

✔ در فرم ارائه شده اطلاعات لازم برای شناسایی فرد بیمه شده در سایت یکپارچه سازمان تامین اجتماعی ثبت خواهند شد.

گام سوم دریافت گذرواژه تامین اجتماعی

✔ در مرحله بعد برای دریافت گذرواژه تامین اجتماعی و نام کاربری، پس از اینکه اطلاعات خود را ثبت کردید باید فرایند زیر را انجام دهید:

ابتدا آدرس پست الکترونیکی خود را برای دریافت ایمیل‌ها و فایل‌های دیجیتال ثبت کنید. انتخاب گذرواژه مناسب برای حساب کاربری

برای اینکه بتوانید یک گذرواژه خوب و مناسب داشته باشید قواعد زیر را باید رعایت کنید:

✔ باید از کلمه حروف بزرگ و کوچک لاتین استفاده کنید.

✔ انتخاب یک حرف به زبان لاتین در ابتدای کلمه عبور الزامی است.

✔ طول گذرواژه ای که انتخاب می‌کنید نباید از ۸ کاراکتر کمتر باشد.

✔ رمز عبور تعیین شده نباید دارای نام نام خانوادگی و کد ملی باشد.

✔ گذرواژه باید ترکیب حروف لاتین، اعداد و نمادها باشد.

  • ثبت پاسخ پرسش های امنیتی

گام چهارم دریافت نام کاربری و رمز عبور بیمه تامین اجتماعی

✔ سپس بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.

در این مرحله پیش از تایید و ارسال درخواست برای تکمیل فرآیند ثبت نام از صحت اطلاعات اطمینان حاصل نمایید.

گام پنجم دریافت نام کاربری و رمز عبور بیمه تامین اجتماعی

راهنمای تصویری بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی

در این قسمت همراه ما باشید تا راهنمای تصویری بازیابی رمز سامانه اداره کار را بررسی کنیم.

✔ ابتدا به صفحه ای که در آن سامانه قرار دارد، مراجعه کرده و روی بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی کلیک کنید.

گام اول بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی

توجه داشته باشید که قبل از وارد شدن به صفحه گذرواژه تامین اجتماعی باید، ابتدا به صفحه حساب کاربری خود در آدرس https://account.tamin.ir/auth/login وارد شوید.

✔ در گام اول بازیابی رمز سامانه اداره کار صفحه‌ای مطابق تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد و شما باید در این صفحه کد ملی خود را وارد کنید. پس از وارد کردن کد ملی تیک سبزرنگی کنار آن می خورد که نشان دهنده تایید شدن است.

گام دوم بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی

✔ در گام دوم که صفحه ای مطابق با شکل زیر مشاهده خواهید کرد می توانید یکی از حالت های موجود را انتخاب کرده و ادامه دهید. این حالت ها شامل مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک و حالت دوم شامل بازیابی گذرواژه با استفاده از سوالات امنیتی است.

گام سوم بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی

✔ اگر گزینه اول را انتخاب نمایید، صفحه ای مطابق با شکل زیر خواهید دید که باید در آن کد ارسال شده خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که زمان اعتبار این شناسه 20 دقیقه است. اگر زمان اعتبار تمام شده باشد، باید دوباره مراحل را تکرار کنید.گام چهارم بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی

✔ اما اگر حالت بعدی یعنی بازیابی با استفاده از سوالات امنیتی را انتخاب کرده باشید، صفحه ای مانند صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.

✔ در مرحله آخر در قسمت گذرواژه و تکرار گذرواژه، کلمه عبور جدید خود را که می خواهید بگذارید انتخاب کرده و می توانید وارد شوید.

گام پنجم بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی

✔ برای تعیین گذرواژه یک سری اصول وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید تا رمز شما مورد پذیرش قرار بگیرید. از جمله این موارد می توان به فاکتورهای زیر اشاره کرد که باید حتماً رعایت شود:

👈 اول اینکه کلیه کاراکترهای تعیین شده لاتین باشد و با یک حرف آغاز شده باشد.

👈 کاراکترها شامل حروف کوچک، بزرگ و لاتین نیز باشد.

👈 گذرواژه نباید شامل نام ، نام خانوادگی و کد ملی باشد.

👈 فقط کاراکترهای لاتین حرف و عدد و ! # $ % & مجاز هستند..

👈 طول گذرواژه نباید کمتر از ۸ کاراکتر باشد.

بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی با استفاده از سوال امنیتی

در صورتی که مایل به انتخاب گزینه دوم برای دریافت گذرواژه تامین اجتماعی باشید، لازم است مراحل زیر را پشت سر بگذرانید.  پس از انتخاب گزینه بازیابی رمز سامانه اداره کار بر اساس سوالات امنیتی، سوالاتی را که شما به هنگام ثبت نام وارد نموده‌اید را باید در این قسمت ثبت کرده و به سوالات امنیتی به درستی پاسخ دهید.

بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی با استفاده از سوال امنیتی

در صورتی که نتوانید به سوالات به درستی پاسخ دهید، نمی توانید گذرواژه خود را بازیابی نمایید. پس از انجام کار، گذرواژه جدید خود را وارد نمایید و پس از آن مجددا گذرواژه جدید را تکرار نمایید.

دقت داشته باشید که رمز خود را به درستی وارد نمایید زیرا در صورتی که اشتباها آن را وارد نماید، امکان ورود مجدد را نخواهید داشت. در حفط گذرواژه خود دقت کنید چراکه بعدا برای ویرایش اطلاعات سامانه بیمه تامین اجتماعی نیز به آن نیاز خواهید داشت.

تذکر: به هنگام وارد نمودن رمز عبور جدید خود، حتما به روشن یا خاموش بودن کلید caps lock دقت داشته باشید، زیرا در صورتی که این رمز را اشتباه وارد نمایید، رمز عبور شما به عنوان رمز عبور جدید شناخته خواهد شد.

نحوه تغییر گذرواژه تامین اجتماعی

اگر قصد تغییر گذرواژه تامین اجتماعی را دارید، برای ساخت رمز عبور باید وارد حساب کاربری خود شوید. به این منظور ابتدا وارد سامانه شوید و پایین سمت راست گزینه تغییر گذرواژه را انتخاب کنید.

در زمان تغییر گذرواژه تامین اجتماعی حتماً باید سیستم کیبورد شما انگلیسی باشد تا فرایند ثبت آن به درستی انجام شود و کلمه عبور مورد تایید قرار بگیرد.

برای اینکه مشکل فراموشی گذر واژه تامین اجتماعی در استفاده از خدمات این سامانه اتفاق نیفتد، بهتر است آن را یادداشت کنید یا به خاطر بسپارید.

گذرواژه فیش حقوقی تامین اجتماعی

👈 پس از اینکه مراحل اسم نویسی در سامانه گذرواژه تامین اجتماعی انجام شد، شما می‌توانید از خدمات حضوری این سازمان برای درخواست مشاهده سوابق دفترچه بیمه فیش حقوقی استفاده کنید.

👈 تنها برای استفاده از خدمات حقوقی مانند ارسال لیست بیمه باید به صورت حضوری به سازمان مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم تعهدنامه اقدامات لازم را انجام دهید.

افرادی که گذرواژه تامین اجتماعی را ایجاد کرده‌اند، می‌توانند به راحتی از خدمات این سازمان بهره ببرند و از طریق سایت اصلی تامین اجتماعی برای دریافت خدمات مختلف اقدام کنند.

👈 برای مشاهده فیش حقوقی ابتدا باید نام کاربری و رمز عبور بیمه تامین اجتماعی را وارد کرده و از منوی اصلی از قسمت مستمربگیران روی گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران کلیک کنید.

👈 در صفحه باز شده می‌توانید مشخصات و اطلاعات کاربری از جمله نام و نام خانوادگی، نام پدر کد ملی و شماره شناسنامه را مشاهده کنید.

👈 در مرحله آخر فیش حقوقی براساس جستجوی شما و به صورت سال و ماه نمایش داده می‌شود.

بازیابی نام کاربری بیمه تامین اجتماعی

در قسمت‌های قبل در ارتباط با بازنشانی کلمه عبور در سایت تامین اجتماعی توضیح دادیم. اما شاید این سوال به وجود آمده باشد که در صورت فراموشی نام کاربری باید چه کرد؟ و نحوه بازیابی نام کاربری بیمه تامین اجتماعی چگونه است؟ در صورت فراموشی نام کاربری می‌توانید هنگام دریافت توکن به جای وارد کردن نام کاربری، کد ملی خود را ثبت کنید تا به همراه توکن نام کاربری برای شما نیز پیامک شود.

 توجه داشته باشید هنگام بازیابی نام کاربری بیمه تامین اجتماعی، چنانچه شماره موبایل شما در سیستم ثبت نشده باشد یا اشتباه باشد، باید برای دریافت نام کاربری و رمز عبور به صورت حضوری مراجعه نمایید.

بازیابی نام کاربری بیمه تامین اجتماعی

خطا در بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی

زمانی که افراد با مشکل فراموشی رمز عبور تامین اجتماعی مواجه می‌شوند و می‌خواهند برای دریافت مجدد آن اقدام کنند، ممکن است با خطای بازیابی رمز سامانه اداره کار مواجه شوند. کاربران سامانه که رمز خود را فراموش کرده اند، معمولاً شاید قادر به بازیابی کلمه عبور نباشند و این پیغام که “امکان بازیابی گذرواژه برای کاربران غیر فعال وجود ندارد نمایش داده می‌شود به واحد نام نویسی نزدیک‌ترین شعبه مراجعه نمایید” نمایش داده می‌شود.

در این شرایط افراد نمی‌توانند برای دریافت مجدد و تغییر رمز خود اقدام کنند. بنابراین باید به سامانه به نزدیک‌ترین شعبه تامین اجتماعی محل سکونت خود برای پیگیری مراحل دریافت مجدد نام کاربری و رمز عبور اقدام نمایند و برای رفع خطا در بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی اقدام کنند.

نحوه تعیین بهترین رمز عبور تامین اجتماعی

پس از اینکه مراحل لازم را برای تغییر گذرواژه تامین اجتماعی پشت سر گذراندید، باید گذرواژه ای را تعیین نمایید. کلمه عبور تعیین شده باید شرایط زیر را داشته باشد.

✔ کارکترهای مورد استفاده برای رمز عبور حتما باید لاتین باشد. لذا قبل از وارد نمودن رمز عبور خود، حتما کیبورد را به حالت انگلیسی در بیاورید.

✔ اگر تصمیم به بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی به صورت عددی دارید، حتما باید قبل از آن یک حرف را وارد نمایید (رمز عبور باید با حرف آغاز شود.)

✔ در رمز تعیین شده یا برای تغییر گذرواژه تامین اجتماعی حتما باید یک کارکتر بزرگ و یک کارکتر کوچک قرار دهید. (برای ایجاد کارکتر بزرگ می توانید به صورت همزمان shift و کلید مورد نظر را وارد نمایید.)

✔ طول گذرواژه تعیین شده نباید از 8 کارکتر کمتر باشد و می تواند شامل عدد بزرگتری نیز باشد.

✔ گذرواژه تعیین شده نباید شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی باشد. زیرا این موارد به راحتی قابل هک شدن هستند.

✔ برای قوی تر کردن رمز عبور خود می توانید از کارکترهای & % $ # ! استفاده نمایید.(کارکترهای مجاز برای وارد نمودن رمز عبور می باشند.)

خلاصه مقاله دریافت گذرواژه تامین اجتماعی

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعاتی را در رابطه با دریافت گذرواژه تامین اجتماعی و نحوه بازیابی رمز سامانه اداره کار اطلاعاتی را به شما ارائه نماییم. برای ورود به سامانه بازیابی و تغییر گذرواژه تامین اجتماعی می توانید در زمان تعیین شده اقدام نمایید.

در صورتی که سوالی در رابطه با نحوه دریافت نام کاربری و رمز عبور بیمه تامین اجتماعی دارید، می توانید با شماره 9099075307 در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. بازیابی نام کاربری بیمه تامین اجتماعی و رفع مشکل خطا در بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی با کمک مشاوران ما نیز امکان پذیر است.

برای دانلود پی دی اف مقاله دریافت گذرواژه تامین اجتماعی کلیک کنید. 

 

پادکست صوتی مقاله


 

3.1/5 – (47 امتیاز)

به چه روش هایی امکان بازیابی رمز گذرواژه تامین اجتماعی وجود دارد؟

با استفاده از دو روش سوال امنیتی یا دریافت پیامک از تامین اجتماعی می توانید رمز عبور خود را تغییر دهید.

در صورت فراموشی رمز عبور تامین اجتماعی چه کاری باید انجام دهیم؟

جهت بازیابی زمط عبور خود می توانید از روش هایی که در این سامانه توضیح داده شده استفاده کنید یا با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمائید.

گذرواژه تامین اجتماعی باید شامل چه کاراکترهایی باشد؟

برای تعیین رمز عبور می توانید از حروف کوچک و بزرگ لاتین یا اعداد و کاراکترهای مجاز استفاده کنید که در این مقاله برای شما توضیح داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا