دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا + راهنما تصویری


در حال حاضر دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا امکان‌پذیر است. سامانه سیدای دانش آموزی به نشانی sida.medu.ir که ابتدا به منظور ثبت نمرات و اطلاعات دانش آموزان ایجاد شد، اکنون امکانات متعددی از جمله دریافت کارنامه تحصیلی، نقل و انتقال دانش آموزان، انجام مراحل ثبت نام دانش آموزان جدید الورود، ثبت نام مدارس شاهد و تیزهوشان را ارائه می‌کند. سایت سیدا برای همه مقاطع ابتدایی متوسط اول و دوم طراحی شده است و تنها معلمان و مسئولان مدرسه امکان ثبت اطلاعات در این سامانه را دارند.

در گذشته سامانه سناد در دسترس دانش آموزان بود و از طریق آن دانش آموزان می‌توانستند نمرات و کارنامه خود را دریافت کنند. اما در حال حاضر این سامانه در دسترس نیست و افرادی که قصد دریافت گواهی اشتغال به تحصیل دارند، باید از طریق سیدا اقدام کنند. برای کسب اطلاع در ارتباط با نحوه دریافت این گواهی می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل در تماس باشید.

دلایل دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

👈بسیاری از عملیات‌های مربوط به ثبت نام دانش آموزان کلاس‌بندی و انتخاب واحد در سامانه سناد انجام می‌شود. اما براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تمهیداتی برای ثبت نمرات در سامانه سیدا در نوبت اول سال تحصیلی، ارائه کارنامه در سیدا نیز فراهم شده است.

👈در کنار آن افرادی که مایل به دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا هستند نیز می‌توانند از طریق سایت مذکور اقدام کنند. دسترسی به سایت سیدا فقط برای مدیران و کادر اجرایی مدارس امکان‌پذیر است و دانش آموزان نمی‌توانند مستقیماً از این سامانه استفاده کنند.

👈در صورت عضویت در سامانه سیدا امکان دسترسی به سایت‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش مانند پادا و شرکت در آزمون سنجش و آزمون مشاوره همگام نیز وجود دارد.

👈دریافت گواهی اشتغال به تحصیل سیدا می‌تواند به دانش آموزان کمک کند که این مدرک را در موارد مختلف در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف که نیازمند دریافت گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانش‌آموزی هستند، ارائه کنند.

👈گواهی اشتغال به تحصیل مدرکی است که محص بودن دانش آموزان را اثبات می‌کند. در برخی از موارد که یکسری امکانات فقط به محصلین اختصاص داده می‌شود یا محصل بودن دانش آموز تنها دلیل موجه برای عدم انجام یک ضرورت به حساب می‌آید، این مدرک بسیار کاربرد دارد.

👈از موارد دیگر برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل، عکس کردن شناسنامه دانش آموزان است. افراد از سن ۱۵ سالگی می‌توانند شناسنامه خود را عکس‌دار کنند. به این منظور باید گواهی اشتغال به تحصیل از مدرسه ضمیمه مدارک آنها شود. به همین دلیل است که دانش آموزان می‌توانند برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا اقدامات لازم را انجام دهند.

👈یکی دیگر از کاربردهای گواهی اشتغال به تحصیل برای مهاجرت است. برای دریافت ویزا برخی کشورها نیازمند ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل در کنار دیگر مدارک می‌باشند. بنابراین ترجمه رسمی مدارک باید از طریق یک دارالترجمه رسمی انجام شود.

دلایل دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

👈دانش آموزانی که قصد دارند گواهی اشتغال به تحصیل خود را برای موارد مختلف از جمله مهاجرت یا ارسال کردن شناسنامه یا ارگان‌هایی که نیاز به اثبات محصل بودن خود دریافت کنند،  باید از طریق سامانه سیدا اقدام نمایند.

✔ به این منظور ابتدا باید به سامانه سیدا به آدرس sida.medu.ir مراجعه کنید.

گام اول دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

✔ پس از ورود به سامانه باید نام کاربری و رمز عبور خود را همراه با کد امنیتی ثبت نمایید و قسمت ورود به کاربران را انتخاب کنید.

گام دوم دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

✔ پس از اینکه وارد پنل کاربری خود شدید، در قسمت سمت راست سامانه قسمت گزارشات را انتخاب کنید.

گام سوم دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

✔ در این بخش، از میان گزینه ها، گزینه “گواهی اشتغال به تحصیل” را انتخاب کنید.

گام چهارم دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

✔ سپس برای شما پنجره‌ای باز می‌شود که تمام مقاطع از جمله دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم در آنها درج شده است و با انتخاب مقطع تحصیلی خود بر روی گزینه گواهی اشتغال به تحصیل کلیک کنید.

گام پنجم دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

✔ پس از اینکه برگه گواهی به شما نمایش داده شد، گزینه چاپ نمایش داده می شود. در این صورت شما می‌توانید گواهی اشتغال به تحصیل خود را پرینت بگیرید و یا به صورت pdf آن را در سیستم خود ذخیره کنید.

مشاوره دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

👈سامانه سیدای دانش آموزی در حال حاضر یکی از سامانه‌هایی است که در کنار سامانه سناد مورد استفاده قرار می‌گیرد و خدمات و امکانات مختلفی از جمله ارائه کارنامه و ریز نمرات، انتخاب واحدهای درسی از طریق آن انجام می‌شود.

👈در کنار چاپ کارنامه در سامانه سیدا، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل یکی از خدماتی است که به تازگی به این سامانه اضافه شده است و دانش آموزانی که مایلند برای عکس دار کردن شناسنامه، مهاجرت یا ارائه گواهی به دیگر ارگان‌ها اقدام کنند، باید حتماً از طریق سامانه سیدا گواهی خود را دریافت نمایند.

👈به این منظور افراد باید از قبل در سامانه سیدا عضویت داشته باشند و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل خود اقدام نمایند.

👈از آنجا که برخی از دانش آموزان ممکن است با نحوه گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا آشنایی کامل نداشته باشند، توصیه می‌کنیم به این منظور با مشاوران خود در در ارتباط باشید.

👈مرکز مشاوره ایران تحصیل همواره آماده خدمت رسانی به شما دانش آموزان عزیز است. در صورتی که در ارتباط با خدمات سامانه سیدا و راهنمای سامانه‌های دانش آموزی نیازمند دریافت مشاوره هستید، می‌توانید با مشاوران مجرب این مجموعه در ارتباط باشید تا شما عزیزان را در این مسیر یاری کنند.

مشاوره دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

خلاصه مطالب

سایت سیدا یکی از سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش است که دانش آموزان در کنار سامانه سناد می‌توانند از خدمات و امکانات مختلفی بهره‌مند شوند. دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا در حال حاضر امکان پذیر است و محصلانی که برای امور مختلف از جمله مهاجرت، عکس دار کردن شناسنامه یا ارسال گواهی اشتغال تحصیل برای سازمان‌ها و ارگان‌های به آن نیاز دارند، می‌توانند از طریق در اختیار داشتن راهنمای دریافت این گواهی اقدامات لازم را انجام دهند.

با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان با نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا آشنایی ندارند، در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی در این زمینه ارائه کنیم. چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی در این خصوص هستید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا کارشناسان ایران تحصیل شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

برای دانلود pdf مقاله دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا کلیک کنید.

نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا به چه شکل است؟

در متن مقاله به نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل سیدا اشاره کردیم.

دلایل دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا چیست؟

بسیاری از افراد این گواهی را برای عکس کردن شناسنامه، مهاجرت یا ارسال به سازمان‌ها و ارگان‌هایی که به آن نیاز دارند دریافت می‌کنند.

خدمات سامانه سیدای دانش آموزی چیست؟

انجام کارهای مختلفی از جمله دریافت کارنامه تحصیلی و نمرات دانش آموزی، انتخاب واحدهای درسی از طریق این سایت امکان‌پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا