دریافت گواهی موقت از سامانه امین + ثبت درخواست


وزارت آموزش و پرورش کشور با راه اندازی سامانه ای به نام سامانه فارغ التحصیلی امین به نشانی اینترنتی edu.medu.ir، امکان ثبت اطلاعات دانش آموزان را توسط مدیران و کارکنان مدارس فراهم کرده است. اطلاعات دانش آموزی و آموزشی تمامی دانش آموزان پایه دوازدهم که در شرف فارغ التحصیلی هستند می بایست از سوی کارکنان مدرسه در این سامانه ثبت شده باشد تا دانش آموزان بتوانند برای دریافت گواهی موقت از سامانه امین اقدام کنند. پس از ثبت اطلاعات، اطلاعات تمامی دانش آموزان برای منطقه آموزشی ارسال می شود و پس از تایید نهایی منطقه در واقع اطلاعات تحصیلی دانش آموزان تایید می گردد و امکان دریافت گواهی موقت از سامانه امین فراهم می شود. در این مقاله به بررسی کامل نحوه دریافت گواهی موقت و سایر امکانات سامانه امین پرداخته ایم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

متقاضیان گرامی چنانچه در یک از مراحل دریافت گواهی موقت از سامانه امین با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان خبره مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران و متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

نحوه ثبت درخواست برای دریافت گواهی موقت از سامانه امین

سامانه فارغ التحصیلی امین با هدف ثبت اطلاعات تحصیلی دانش آموزان و ارائه گواهی پایان تحصیلات توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است. همانطور که می دانید دانش آموزان پایه دوازدهم برای نام نویسی در کنکور سراسری نیاز به گواهی پایان تحصیلات خود و نیز تاییده تحصیلی می باشند و سامانه امین امکان دریافت آن را فراهم کرده است. نکته حائز اهمیت در مورد دریافت گواهی موقت از سامانه امین این است که دانش آموزان خود نمی توانند برای ثبت اطلاعات به سامانه امین مراجعه کنند و این کار می بایست از سوی مدیران مدارس و یا کارکنان مدرسه صورت گیرد.

برای راهنمایی شما مسئولین گرامی، در ادامه این مقاله می توانید راهنمای تصویری و گام به گام نحوه دریافت گواهی موقت از سامانه امین را مشاهده کنید. متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال در رابطه با هر یک از مراحل دریافت گواهی موقت از سامانه امین، می توانید با متخصصان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

🔰 مراحل دریافت گواهی موقت از سامانه امین عبارتند از:

برای دریافت گواهی موقت از سامانه امین، در ابتدا لازم است وارد سامانه به نشانی edu.medu.ir شوید. سپس نام کاربری و رمز عبور خود را که قبلا از مدرسه دریافت کرده اید، در کادرهای نشان داده شده وارد کنید. 

مرحله اول دریافت گواهی موقت از سامانه امین

پس از ورود به پنل کاربری خود، از منوی سربرگ صفحه بر روی گزینه «عملیات اصلی» و سپس گزینه «مشاهده اطلاعات دانش آموزی» کلیک کنید. 

مرحله دوم دریافت گواهی موقت از سامانه امین

در مرحله بعد لازم است تا از قسمت گزارش ها، گزارش 290 را بگیرید. این گزارش را به دقت بخوانید و در صورت صحیح بودن تمامی اطلاعات، بر روی گزینه «وضعیت فارغ التحصیلی» که در همان بخش قرار دارد، کلیک کنید و وارد شوید. سپس تیک مربوط به تایید اولیه مدرسه را فعال کنید و روی کلمه «ذخیره» کلیک کنید.

مرحله سوم دریافت گواهی موقت از سامانه امین

در مرحله بعد لازم است تا گزینه «مسئولین مدرسه» را انتخاب کرده و نام و نام خانوادگی مدیر، معاون اجرایی و مسئول ثبت اطلاعات را تایپ کنید و نهایتا اطلاعات وارد شده را ذخیره کنید. 

مرحله چهارم دریافت گواهی موقت از سامانه امین

چنانچه اطلاعات وارد شده در منطقه عملیات فارغ التحصیلی تایید شد، تیک تایید منطقه فعال خواهد شد و آخرین وضعیت فارغ التحصیلی با عبارت «تمام شده» جایگزین خواهد شد. 

مرحله پنجم دریافت گواهی موقت از سامانه امین

سپس مجددا به بخش «عملیات اصلی» رفته و گزینه «وضعیت فارغ التحصیلی» را انتخاب کنید. تیک مربوط به تایید نهایی مدرسه را فعال و بر روی کلمه ذخیره کلیک کنید تا درخواست صدور گواهینامه و مدارک تحصیلی از منطقه ثبت گردد.

مرحله ششم دریافت گواهی موقت از سامانه امین

در صورتی که اداره آموزش و پرورش منطقه مجوز لازم را صادر کند، مدیران گرامی می توانند برای دریافت گواهی موقت از سامانه امین اقدام کنند. 

 

🔗 برای اطلاع از نحوه اصلاح مشخصات در سامانه امین آموزش و پرورش بر روی لینک مربوطه، کلیک کنید. 

 

آشنایی با امکانات سامانه فارغ التحصیلی امین

در بخش قبلی با مشاهده نحوه دریافت گواهی موقت از سامانه امین، تنها با یکی از امکانات این سامانه فارغ التحصیلی آشنا شدید. در این بخش قصد داریم تا شما را با دیگر امکانات این سامانه آشنا کنیم تا در صورت نیاز به هر یک از خدماتی که خواهیم گفت، از سامانه ای که باید به آن مراجعه کنید، مطلع شوید.

خدماتی که سامانه فارغ التحصیلی امین ارائه می دهد عبارتند از:

مدیریت فرآیند فارغ التحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم در سطح مدرسه، منطقه، استان و ستاد.

حفظ و نگهداری از سوابق عملیاتی که در سامانه انجام شده است.

صدور دفتر فارغ التحصیلان دوره متوسطه و پیش دانشگاهی

گزارش دادن خطاهای احتمالی و نوع خطاهای ایجاد شده.

ثبت و نگه داری اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم از مدارس.

صدور تاییدیه تحصیلی پس از تایید نهایی منطقه.

امکان ویرایش مشخصات، اطلاعات و سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان در صورت نیاز.

انجام کنترل های متعدد بر روی اطلاعات ثبت شده و تشخیص مغایرت این اطلاعات با امتحانات نهایی.

اتوماسیون اداری فرآیند تایید اطلاعات و سوابق تحصیلی

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال در رابطه با امکانات سامانه فارغ التحصیلی امین می توانید با متخصصان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

 

🔗 برای اطلاع از تمامی مراحل فارغ التحصیلی علمی کاربردی  بر روی لینک مربوطه، کلیک کنید. 

 

اخبار مرتبط با گواهی موقت تحصیلی

📢 فراهم شدن امکان استعلام مدارک تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی از طریق کد صحت:

مهندس اشرفی، مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در راستای تسهیل و تسریع در صدور تائیدیه تحصیلی دانش‌ آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی از 14 آذرماه سال 1401 روی گواهینامه موقت پایان تحصیلات و دانشنامه دانش‌ آموختگان این دانشگاه، کد صحت درج و امکان صحت‌ سنجی و اخذ تائیدیه این مدارک از پرتال سازمان امور دانشجویان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی این فرآیند را طی نامه‌ ای به همه دانشگاه‌ ها، مراکز، موسسات آموزش عالی و دستگاه‌ های اجرائی اعلام نموده است؛ در همین راستا دانشگاه‌ ها و سازمان‌ های درخواست‌ کننده تائیدیه تحصیلی می‌ توانند با استفاده از بارکدخوان و یا با ورود مستقیم به درگاه portal.saorg.ir و وارد کردن کد 20 رقمی مندرج در دانشنامه و گواهینامه موقت پایان تحصیلات، نسبت به دریافت تائیدیه تحصیلی مربوطه به صورت برخط اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، مهندس اشرفی افزود: باتوجه به محدودیت پاسخگوئی واحدهای استانی این دانشگاه به درخواست‌ های استعلام مدارک صادره سنوات گذشته که فاقد بارکد و کد صحت می‌ باشند، از دستگاه‌ های اجرائی خواسته شده تا صرفاً برای این دسته از مدارک فاقد کد صحت با واحد استانی محل تحصیل مکاتبه کنند.

 

خلاصه مطلب

با افزایش ارائه خدمات غیرحضوری، وزارت آموزش و پرورش سامانه های مختلفی را برای رفاه هر چه بیشتر دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدارس راه اندازی کرده است تا روند انجام امور افزایش یابد. یکی از سامانه هایی که در همین راستا راه اندازی شده است، سامانه امین می باشد. تمامی دانش آموزان پایه دوازدهم می توانند برای دریافت گواهی موقت از سامانه امین، پس از ثبت اطلاعات آن ها توسط مدیر و کارکنان مدرسه و تایید نهایی آن توسط منطقه آموزشی اقدام کنند. فراموش نکنید که دانش آموزان نمی توانند اطلاعات تحصیلی خود را در سامانه ثبت کنند و این کار حتما باید از طریق مدیر و کارکنان مدارس صورت گیرد. هم چنین در مقاله فوق به معرفی سایر امکانات سامانه امین پرداختیم. 

متقاضیان گرامی پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه در هر یک از مراحل دریافت گواهی موقت از سامانه امین با مشکل مواجه شدید، می توانید با متخصصان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله دریافت گواهی موقت از سامانه امین بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آدرس سامانه فارغ التحصیلی امین چیست ؟

مدیران و کارکنان مدارس  برای ورود به سامانه امین باید به نشانی edu.medu.ir مراجعه کنند. نحوه دریافت گواهی موقت از سامانه امین در مقاله فوق شرح داده شده است.

برای ورود به سامانه امین به چه اطلاعاتی نیاز خواهیم داشت؟

از جمله اطلاعات مورد نیاز، کد مدرسه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید. 

آیا امکان ورود دانش آموزان نیز به سامانه امین وجود دارد؟

خیر؛ سامانه امین تنها اجازه ورود کارکنان و مدیران مدارس را می دهد و تنها دسترسی آن ها به این سامانه امکان پذیر است.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا