دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت + دانلود مستقیم


دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هر سال چند روز باقی مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، در وبسایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می‌شود. تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری در رشته‌های علوم پزشکی را دارند باید بعد از مطالعه این دفترچه و آماده کردن مدارک موردنیاز در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

کنکور دکتری وزارت بهداشت 1401 طی دو یا سه روز متوالی برگزار می شود و کلیه داوطلبین مجاز به شرکت در رشته های متجانس با آخرین مدرک تحصیلی خود هستند. همچنین این افراد می‌ توانند در دو مجموعه رشته که در دو روز مختلف برگزار می شوند، شرکت کنند.

یادآور می شویم آزمون وزارت بهداشت تنها برای رشته های پزشکی برگزار می گردد و افراد متقاضی برای آشنایی بیشتر با فرآیند، شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون می بایست به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را از وبسایت مربوط به این مرکز دانلود و مطالعه نمایند.

 

📢 اطلاعیه 📢

برای دریافت آخرین خبرهای آزمون دکتری وزارت بهداشت می توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید. افزون بر این مشاوران کارآزموده ایران تحصیل می توانند شما را برای کسب رتبه دلخواه در آزمون دکتری وزارت بهداشت یاری رسانند. برای دریافت مشاوره تنها لازم است از تلفن ثابت با شماره تلفن 9099075307 (بدون پیش شماره) تماس بگیرید.

زمان ثبت نام در کنکور تخصصی وزارت بهداشت 

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش پزشکی، زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت (دکتری علوم پزشکی)، برای رشته های داروسازی 14 تا 21 اسفندماه سال جاری است و ثبت نام بقیه رشته های تخصصی و پژوهشی دکتری وزارت بهداشت در اواسط اردیبهشت سال 1402 می باشد.

آزمون دکتری وزارت بهداشت رشته‌ های داروسازی نیز به صورت مجزا از سایر رشته ها در ۲۹ تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌ شود.

داوطلبان توجه نمایند که بعد از مطالعه دقیق دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، در مدت زمان تعیین شده اقدام به ثبت نام نمایند. در ادامه قصد داریم به صورت جامع و کامل به بررسی دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت بپردازیم. 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رشته های دکتری دانشگاه آزاد 1401و دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام در کنکور تخصصی وزارت بهداشت 

شرایط اختصاصی در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 

در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هم شرایط اختصاصی و هم شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری آورده شده است. در این بخش از مقاله، به شرح شرایط اختصاصی درج شده در دفترچه وزارت بهداشت برای رشته های دندانپزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و علوم پایه پزشکی می پردازیم.

شرایط و ضوابط اختصاصی ثبت نام رشته های دندانپزشکی، داروسازی و علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، درج شده در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت زیر هستند:

الف : اولین شرط اختصاصی مندرج در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت: داوطلب باید واجد یکی از مدرک های زبان انگلیسی که در جدول زیر لیست شده اند باشد. توجه داشته باشید که مدارک خارج از این لیست قابل پذیرش نیستند.

توضیحات حداقل نمره نوع مدرک زبان
50 MHLE
50 MSRT
اخذ شده در سازمان سنجش آموزش كشور یا خارج از كشور 480 (TOEFL (pBT
اخذ شده در خارج از كشور یا سازمان سنجش آموزش كشور 60 (TOEFL (iBT
اخذ شده در سازمان سنجش آموزش كشور یا خارج از كشور 5 (IELTS (academic
480 TOLIMO
70 MELAB

1- داوطلبانی که امتیاز 45 الی 47 را در امتحان زبان MHLE و MSRT اخذ کرده باشند، تنها به شرطی می توانند در آزمون ثبت نام نمایند که نمره 51 بگیرند.

2- براساس مصوبه جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی داوطلبانی که در آزمون های MHLE و MSRT حداقل نود شوند، می توانند در آزمون دکتری تخصصی یا همان PH.D شرکت کنند؛ منوط به این که بتوانند تا زمان برگزاری آزمون جامع دوره دکتری تخصصی امتیاز حد نصاب را اخذ کنند، وگرنه در آزمون پذیرش نمی شوند.

شرایط اختصاصی کنکور مقطع دکتری وزارت بهداشت

تبصره: داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت را دارند، می بایست حداقل های نوشته شده در جدول بالا که در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت  درج شده است را به دست آورند؛ در غیر این صورت نمی‌توانند به صورت مشروط ثبت نام نمایند.

نکته 1: برای تسهیل در فرایند ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد، داوطلبان گرامی باید اطلاعات آمده در مدرک زبان انگلیسی خود را مطابق با جدول زیر در مکان مورد نظر در فرم ثبت نام تایپ نمایند و نباید به ارسال مدرک و اسکن آن اقدام نمایند.

اطلاعات گواهی زبان انگلیسی
Certification Code نمره تاريخ آزمون (میلادی) تاريخ آزمون (شمسي) MHLE
Barcode نمره تاريخ آزمون (میلادی) تاريخ آزمون (شمسي) MSRT
ETS Username & Password نمره تاريخ آزمون (میلادی) تاريخ آزمون (شمسي) TOEFL
Test Report Form Number نمره تاريخ آزمون (میلادی) تاريخ آزمون (شمسي) IELTS
Register Number نمره تاريخ آزمون (میلادی) تاريخ آزمون (شمسي) TOLIMO

نکته 2: موضوع مهمی که داوطلبان باید به آن دقت نظر داشته باشند این است که، اطلاعات درخواستی خود را صحیح و کامل در فرم ثبت نام وارد کنند. اگر بعد از ثبت نام معلوم شود که اطلاعات وارد شده مغایر با اصل آن است، موجب عدم پذیرش دانشجو خواهد شد.

توجه داشته باشید که معیار تایید صحت مدارک زبان انگلیسی، تنها اطلاعات درخواستی در جدول فوق است، لذا داوطلبان می بایست این اطلاعات را به درستی در فرم مربوطه وارد نماید زیرا در صورت بروز اشتباه و خطا مدرک ارسالی بررسی نخواهد شد.

📢 اطلاعیه 📢

با توجه به حذف زبان تخصصی، نمرات اخذ شده در آزمون شفاهی در نتایج نهایی اثر گذار بوده و دارای امتیاز است.

نکات مربوط به آزمون دکتری وزارت بهداشت

برای کسب اطلاعات درمورد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت وارد شوید.

تذکر مهم: سازمان سنجش پزشکی تنها مدارک زبانی را قبول می کند که تاریخ آزمون زبان آن ها مابین یکم بهمن ماه سال 94 تا سی ام بهمن ماه سال 96 بوده باشد. مسلم است اگر بنا به هر علتی ( مشکلات شخصی، بیماری، و یا منتشر نشدن نتایج آزمون زبان و غیره) داوطلب قادر نباشند در زمان ثبت نام دکتری و یا زمان ویرایش اطلاعات ، اطلاعات مدرک زبان خود را وارد نماید، از شرکت در آزمون محروم خواهند شد.

ب: دومین شرط اختصاصی مندرج در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت: متقاضی باید واجد مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با دکتری حرفه ای رشته های معرفی شده در بالا باشد.

مطابق با جدول شماره پنج دفترچه آزمون دکتری سازمان بهداشت برای رشته های دندان پزشکی، جدول شماره یک دفترچه آزمون دکتری سازمان بهداشت برای رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و جدول شماره ده دفترچه آزمون دکتری سازمان بهداشت برای رشته های داروسازی باشد.

تبصره: داوطلبانی که دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد هستند، نمی توانند در آزمون دکتری شرکت کنند.

پ: سومین شرط اختصاصی مندرج در دفترچه آزمون دکتری سازمان بهداشت: داوطلبان نباید در هیچ دوره دکتری تخصصی PH.D و یا دستیاری تخصصی که در موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور ارائه می شود، مشغول به تحصیل باشند.

ت: داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت قبول شده اند، باید در زمان مصاحبه، دسته کم دو مقاله تحقیقی اورجینال چاپ شده در مجلات علمی – پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه های بین المللی به عنوان نویسنده اول یا مسئول به همراه داشته باشند.

مقررات وظیفه عمومی دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

متقاضیان باید توجه داشته باشند که شرایط نظام وظیفه دکتری می‌بایست مشخص باشد و منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. در دفترچه آزمون دکتری سازمان بهداشت مقررات خدمت وظیفه عمومی شرح داده شده است که در اینجا به موارد مهم آن می پردازیم.

1- داوطلبان لازم است کارت معافیت دائم هوشمند از نظر: کفالت – پزشکی و موارد خاص داشته باشند.

2- داوطلبان باید کارت پایان خدمت داشته باشند.

3- داوطلبانی که برگه معافیت موقت بدون غیبت پزشکی، کفالت و غیره دارند؛ نباید اعتبار آن تمام شده باشد.

4- سربازان مشغول خدمت وظیفه که دارای مدرک دکتری عمومی هستند نباید غیبت اولیه داشته باشند.

5- داوطلبان آقای سال آخر دکتری عمومی که در سنوات مجاز تحصیلی تا پایان شهریور 1401 فارغ التحصیل می شوند.

داوطلبین گرامی اینها موارد مهمی بودند که در دفترچه آزمون دکتری سازمان بهداشت ذکر شده است. در صورتی که مایلید تمام مقررات را بدانید توصیه می شود دفترچه آزمون سازمان وزارت بهداشت را دانلود نمایید. البته در صورتی که هر گونه سوالی در این مورد داشته باشید می توانید آن را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

مقررات وظیفه عمومی دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

شرایط داوطلبین مشمول طرح نیروی انسانی مندرج در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

داوطلبان مشمول طرح نیروی انسانی مطابق شرایطی که در دفترچه آزمون دکتری سازمان بهداشت درج گردیده است می توانند بدون الزام جهت شروع طرح یا به پایان رساندن طرح، در آزمون دکتری شرکت کنند.

لازم به ذکر است داوطلبانی که در حال انجام طرح هستند می توانند از طرح ترخیص جهت ادامه تحصیل استفاده کنند و پس از پایان تحصیلات طرح خود را به اتمام برسانند. داوطلبان فارغ التحصیل رشته داروسازی قادر خواهند بود در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت نمایند و محدودیتی برای گذراندن طرح ندارند.

 

برای کسب اطلاعات درباره اعلام نتایج آزمون دکتری وارد شوید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 

مدارک مورد نیاز هر داوطلب برای ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت به شرح زیر هستند:

📂 فایل اسکن شده عکس پرسنلی بدون مهر و با زمینه سفید

📂 هزینه پرداخت شده ثبت نام دکتری وزارت بهداشت به صورت اینترنتی

📂 فایل اسکن شده کارت ملی به صورت پشت و رو 

📂 فایل اسکن شده تمامی صفحات شناسنامه

📂 اسکن اصل دانشنامه ی دوره كارشناسی ارشد یا دكتری عمومی یا گواهی موقت فراغت از تحصیل 

📂 اسکن اصل گواهی معدل دوره تحصیلی (ویژه دانشجویان ترم آخر گواهی معدل ترم های گذرانده شده) در صورتی كه در مدارک تحصیلی، معدل قید شده باشد نیازی به ارائه ی گواهی معدل نمی باشد و در صورت عدم ارائه ی معدل امتیاز مربوطه صفر منظور خواهد شد.می شود.

📂 اصل مدرک نظام وظیفه عمومی 

📂 فرم ثبت نام اینترنتی تکمیل شده

📂 گواهی وضعیت داوطلبان معلول

📂 فرم شماره یک با مهر و امضا (ویژه دانشجویان ترم آخر)

بررسی محتویات دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 

 تاکید می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، دفترچه این آزمون را از طریق سایت سنجش پزشکی دانلود کنید و تمامی موارد داخل آن را با دقت مطالعه نمایید. 

اگر بخواهیم به طور خلاصه محتویات این دفترچه را بیان نماییم باید به بخش های مربوط به ضوابط و شرایط ثبت نام، سهمیه های مختلف، مدارک مورد نیاز برای نام نویسی، زمان بندی اجرای آزمون، شرایط اختصاصی تعدادی از رشته ها و دانشگاه ها، اطلاعات مربوط به گواهی مدارک زبان انگلیسی، فرم پیش نویس ثبت نام، منابع آزمون و موارد از این قبیل اشاره نماییم. 
البته گاهی برخی از افراد به دلیل داشتن مشغله زیاد فرصت کافی برای مطالعه این دفترچه را ندارند به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با توجه به اهمیت مطالعه دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت و زمان بر بودن مطالعه دقیق آن، افراد یادشده برای دریافت اطلاعات مربوط به شرایط خود با شماره 9099075307 تماس بگیرند.

محتویات دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 

بخش های دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت از سه قسمت تشکیل شده است که عبارت است از: ضوابط و شرایط ثبت نام و برگزاری آزمون، جدول ها و فرم ها که در ادامه هر بخش را بررسی می کنیم.

قسمت ضوابط و شرایط ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 

در بخش نخست دفترچه موارد زیر قرار گرفته است:

  • شرایط عمومی و اختصاصی
  • سهمیه های مختلف 
  • مدارک لازم برای ثبت نام 
  • چگونگی برگزاری آزمون و پذیرش دانشجو
  • برنامه ی زمانبندی اجرای آزمون
  • ضوابط و شرایط خاص برخی دانشگاه ها و رشته ها
  • نمونه فرم ثبت نام
  • نحوه ی محاسبه ی نمره ی كتبی هر درس به درصد و نمره ی كل تراز و آیین نامه ی تسهیل ادامه ی تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهریه ارشد وزارت بهداشت وارد شوید.

قسمت جدول های دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

مواردی که در بخش دوم دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت درج شده است عبارت است از:

  • جداول اطلاعات گواهی زبان انگلیسی 
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون 
  • دروس و ضرایب آن ها 
  • منابع آزمون رشته های مختلف و اسامی استان ها و شهرستان های ممنوعه برای اقامت اتباع خارجی

بخش های دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 

قسمت فرم های دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

در بخش آخر دفترچه راهنمای ثبت نام موارد متعدد دیگری قرار دارد که عبارت است از:

  • فرم مخصوص داوطلب دانشجوی نیم سال آخر تحصیلی متقاضی شركت در این آزمون
  • فرم مخصوص اعضای هیات علمی مربی رسمی 
  • فرم مخصوص داوطلبان استفاده از آیین نامه ی تسهیل ادامه ی تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان

اخبار پیرامون دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

مصاحبه آزمون دکتری وزارت بهداشت

مصاحبه آزمون دکتری وزارت بهداشت، بر اساس اطلاعیه دبیرخانه های علوم پایه، داروسازی و دندانپزشکی به صورت حضوری خواهد بود و زمان بندی مصاحبه هر رشته نیز به وسیله ی دبیرخانه مربوطه معین می گردد و در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی می شود.

همچنین مصاحبه رشته های پژوهشی هم حضوری برگزار خواهد شد و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت زمانبندی آن را برعهده خواهد داشت که مانند رشته های فوق می توان برای اطلاع از زمان و مکان مصاحبه به sanjeshp.ir مراجعه کرد.

البته شایان ذکر است برای داوطلبان پژوهشی صرف مجاز اعلام شدن به معنای دعوت به مصاحبه نبوده و حضور در مرحله دوم (مصاحبه)، منوط به تأیید مقالات داوطلبان توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.

تمدید زمان ثبت نام و ویرایش آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

زمان ثبت نام و ویرایش آزمون کارشناسی ارشد 1402 تا تاریخ 6 اسفندماه تمدید شده است و تمامی افراد داوطلب که در بازه زمانی ثبت نام، هزینه نام نویسی خود را پرداخت کرده و دارای کد پیگیری هستند اما نتوانسته اند فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنند باید مشکل خود را از طریق سیستم پاسخگویی ارسال نمایند.

سوالات آزمون دکتری وزارت بهداشت

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی، مرحله نخست آزمون دکتری تخصصی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دو دفترچه دارد که یکی از آن ها مربوط به سوالات تخصصی می باشد و این سوالات متناسب با هر رشته امتحانی دارای ضرایبی هستند و دفترچه دیگر که حاوی سوالات عمومی است 30 سوال دارد که ضریب آن ها 3 می باشد. 

لازم به ذکر است درس استعداد تحصیلی که در گذشته ۳۰ سوال با ضریب ۱ داشت؛ از مواد امتحانی تمامی رشته‌ ها حذف خواهد شد.

سوالات کنکور وزارت بهداشت مقطع دکترا

خلاصه مطلب 📝

معمولا پیش از برگزاری هرآزمونی برای ورود به دانشگاه، سازمان سنجش دفترچه‌ایی را منتشر می‌کند تا داوطلبین شرکت در آزمون با تمامی ضوابط و شرایط آن آشنا شوند، دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت نیز در سایت مرکز سنجش پزشکی پیش از برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت منتشر می‌شود لذا تمامی داوطلبین باید نسبت به دانلود و دریافت دفترچه اقدام کنند تا با بخش‌های مختلف این دفترچه آشنا گردند.

در این دفترچه تمامی داوطلبین می‌توانند بخش‌هایی مربوط به ضریب درس‌ها، سهمیه، شهرها و سایر قسمت‌های تاثیرگذار را مشاهده کنند، به همین سبب دانلود و مطالعه دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت از اهمییت زیادی برخوردار است.  

ما در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات مفیدی را در خصوص دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم. شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر در مورد آزمون دکتری وزارت بهداشت و کلیه موارد مربوط به آن، با مشاوران باتجربه ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

همچنین می توانید سوال خود را به صورت کامنت در انتهای مقاله بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند و شما را راهنمایی نمایند.

 

برای دریافت فایل پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 

 

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت را چگونه دانلود کنیم؟

شما جهت دانلود دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت می توانید به سایت سازمان بهداشت و درمان کشور مراجعه کنید.

زمان انتشار دفترچه آزمون دکتری کی است؟

معمولا هر ساله در اردیبهشت ماه دفترچه شرکت در آزمون دکتری سازمان بهداشت منتشر می‌شود. لذا شما جهت دانلود آن می‌توانید در زمان مقرر شده به سایت سنجش مراجعه کنید.

شرایط ثبت‌نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت چیست؟

شما جهت ثبت‌نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت باید شرایط خاصی را داشته باشید که جهت  کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا