دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ + دانلود


دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد. قبل از ثبت نام در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت لازم است از جزییات پذیرش، شرایط و نحوه پذیرش اطلاعاتی به دست بیاورید. در دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اطلاعات جامعی در مورد نحوه شرایط عمومی، اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، سهمیه ها، مدارک لازم برای ثبت نام، نحوه ثبت نام و سایر ضوابط موارد دیگر ذکر شده است که مطالعه آن می‌تواند هدف شما را مشخص کند. زیرا رشته‌هاو گرایش‌های وزارت بهداشت در ارشد متفاوت خواهد بود.

به همین دلیل کلیه داوطلبان باید دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را داشته باشند تا بتوانند در آزمون شرکت کنند. از آنجا که برخی از داوطلبان آگاهی کاملی در مورد دفترچه و سرفصل‌های آن ندارند. به همین دلیل توضیحات مفصلی را در این مورد بیان می‌کنیم.

زمان انتشار دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403

دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای ثبت نام هرسال توسط سایت سنجش و آموزش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir منتشر می‌شود. داوطلبان در سال جاری بعد از اعلام نتایج اولیه بایستی منتظر اعلام انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت باشند. به احتمال زیاد زمان دقیق آن همانند سال گذشته در تیر ماه باشد. چنانچه زمان دقیق انتشار دفترچه مشخص شود، اطلاعات این به‌روزرسانی خواهد شد.

متقاضیان برای اطلاع دقیق باید منتظر نتایج اولیه آزمون ارشد وزارت بهداشت تا پس از انتشار کارنامه‌ها مجاز به انتخاب رشته بودن یا نبودن خود را بررسی کنند. افراد درصورتی که بتوانند انتخاب رشته کنند، بایستی از سنجش پزشکی کشور یا این مقاله، زمان دانلود دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را پیگیری نمایند.

زمان انتشار دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
تیر ماه

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

داوطلبان آزمون ارشد وزارت بهداشت برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد، بایستی دفترچه آن را دانلود کنند تا براساس کد رشته محل‌ها چینش اولویت‌های خود را به ترتیب انجام دهند. دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت هر سال در تاریخی مشخص در  سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، بارگذاری می‌شود. به این ترتیب، دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را می‌توانید از سایت سنجش پزشکی کشور به آدرسsanjeshp.ir به راحتی دانلود کنید.

دفترچه راهنمای ثبت نام و نیز انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، یکی از مهم‌ترین منابع برای داوطلبان این آزمون است؛ بنابراین در صورتی که متقاضیان بدون اطلاع از کد رشته محل‌ها بخواهند اولویت‌های خود را مشخص کنند، با مشکل مواجه خواهند شد. چراکه ممکن است شرایط عمومی و اختصاصی برای انتخاب کد رشته محل‌ها به همراه درصد سهمیه‌های در نظر گرفته شده، مندرج در دفترچه انتخاب رشته باشد. از این رو اطلاعات موجود در دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت، مثل هر دفترچه دیگر ملاک انجام مراحل آزمون است.

دفترچه ارشد وزارت بهداشت
دانلود

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403

بعد از مطالعه دفترچه کنکور ارشد وزارت بهداشت و شرکت در آزمون در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشید، بایستی دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را دانلود کنید. این دفترچه از سه بخش شرایط و ضوابط، جدول کدرشته‌ها و فرم‌ها تشکیل شده است که تمام داوطلبان باید آن را مطالعه کرده و با دقت بیشتری ثبت نام کنند. در این بخش ما قصد داریم به جزئیات بیشتری در مورد  دفترچه کنکور کارشناسی ارشد بهداشت ۱۴۰۳ اشاره کنیم.

  •  بخش راهنمای انتخاب رشته

این بخش شامل توضیح انتخاب رشته، اولویت‌بندی کد رشته محل‌ها و در نهایت تکمیل فرم انتخاب رشته است.

  • جدول کد رشته محل‌ها

جدول کد رشته محل‌ها شامل یک لیست از رشته‌های مجاز، کد رشته‌ها، دانشگاه‌ها‌یی که آن رشته‌ها را دارند، ظرفیت پذیرش روزانه یا شبانه رشته‌ها،  و گرایش‌های هر رشته در مقاطع بالاتر و موارد دیگر است.

  • شرایط و ضوابط قبولی

در این بخش شرایط عمومی و اختصاصی قبولی در هر رشته ذکر شده است. به علاوه نحوه محاسبه نمره‌ها و شرایط پذیرش در دوره‌های روزانه و شبانه به صورت مفصل توضیح داده شده تا داوطلبان با آگاهی بالا انتخاب رشته کنند.

  •  اطلاعات تکمیلی ارشد وزارت بهداشت

در بخش اطلاعات تکمیلی ارشد وزارت بهداشت درباره مقاطع مختلف رشته‌هایی مثل دکتری، پرستاری و دستیاری آمده است. به علاوه درباره اطلاعات تماس، آدرس مراکز و مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه‌ها آمده که در کل به عنوان یک منبع کامل می‌تواند معرفی شود.

اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

مطابق با دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت، سهمیه‌های متنوعی در این آزمون به دانشجویانی اختصاص یافته است که البته هرکدام شرایط خاصی هستند. این سهمیه‌ها که در انتخاب رشته کارشناسی ارشد بهداشت اعمال شده، به منظور فضایی برابر برای آموزش در گروه‌های مختلف جامعه به وجود آمده است. به همین خاطر در این بخش به انواع سهمیه در آزمون ارشد وزارت بهداشت می‌پردازیم تا با شرایط هرکدام از این گروه‌ها آشنا شوید:

تاثیر سهمیه رزمندگان و ایثارگران: این سهمیه به رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا تعلق گرفته است؛ اما تنها در صورتی که 70 الی 80 درصد از نمره آخرین فرد به عنوان قبول در آزمون ارشد وزارت بهداشت را کسب کرده باشند.

سهمیه مناطق محروم: این سهمیه برای داوطلبانی است که در مناطق محروم سکونت دارند.

سهمیه استعداد درخشان: این سهمیه به دانشجویان مقطع کارشناسی که معدل آن 90 درصد بالاتر از آخرین فرد قبول شده در آزمون باشد، اختصاص یاقته است.

سهمیه دانشجویان متاهل: این سهمیه برای دانشجویان متاهل آقا است.

سهمیه معلولان: این سهمیه به داوطلبان معلول جسمانی تعلق می‌گیرد. به این ترتیب کلیه افراد با استفاده از  سهمیه‌هایی که در دفترچه انتخاب رشته عنوان شده است، می‌توانند در رشته مورد علاقه خود قبول شوند و شانس خود را امتحان کنند.

اهمیت مطالعه دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

قبل از ثبت نام در هر آزمونی، مانند آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، لازم است از شرایط و قوانین ثبت نام و انتخاب رشته آن اطلاعات لازم را کسب نمایید. با مطالعه دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می‌توانید پاسخ تمامی سوالات خود در رابطه با نحوه برگزاری آزمون، سهمیه‌ها، شرایط پذیرش و انتخاب رشته و غیره را به دست آورید.

در ادامه لیست اطلاعاتی که در دفترچه ذکر شده را آورده‌ایم تا با مطالعه آن به اهمیت دانلود دفترچه انتخاب رشته وزارت بهداشت پی ببرید. همچنین گفتنی است برای انتخاب رشته نیز باید ابتدا درباره شهریه ارشد وزارت بهداشت تحقیق کنید و بعد با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

قسمت‌های مهم دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت
بخش اول مقدمه بخش دوم جداول
کارنامه علمی آزمون زماند‌بندی اطلاعیه‌ها و موارد لازم
روش گزینش دانشگاه‌ و مراکز پذیرنده در جدول
سهمیه‌های آزمون عدم ارائه خوابگاه توسط دانشگاه
انوع دانشگاه‌ها و مراکز پذیرنده دانشجو ظرفیت پذیرش و اسامی دانشگاه‌های پذیرنده
اطلاعات ضروری انتخاب رشته اسامی استان‌ها و شهرستان‌های ممنوعه برای اقامت اتباع
ظرفیت پذیرش رشته‌های مجاز همنام در انتخاب رشته
نحوه انتخاب رشته محل تحصیل
اعلام نتایجه نهایی و تکمیل ظرفیت

اهمیت مطالعه دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

نکات تکمیلی درباره دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

به غیر از موارد اشاره شده، اطلاع از چند نکته تکمیلی در مورد دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ضروری است. کد رشته محل‌ها هرسال تغییر می‌کند؛ بنابراین داوطلبان هر سالی که می‌خواهند ثبت نام و انتخاب رشته کنند، باید دفترچه مربوط به همان موقع را دانلود نمایند.

راهنمای انتخاب رشته و جدول رشته‌ها تنها در دفترچه ارشد وزارت بهداشت ذکر می‌شود. به این ترتیب از منابع دیگر برای درج کد رشته محل‌ها در سامانه سنجش پزشکی کشور، استفاده نکنید. علاوه بر تغییر کد رشته‌ها، ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها هر سال متفاوت از سال گذشته است.

ظرفیت‌ها و سهمیه‌ها را بررسی کنید و بعد اقدامات لازم را انجام دهید. در ضمن برخی رشته‌های شرایط خاصی برای پذیرش دارند. به عنوان مثال قبولی در آزمون علاوه بر گزینش با آزمون عملی و مصاحبه حضوری همراه است.

خلاصه مقاله دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت صحبت کنیم. در ابتدا مقاله به زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت پرداختیم و بعد در مورد جزئیات دفترچه و میزان اهمیت مطالعه آن توضیحاتی ارائه دادیم. سهمیه داوطلبان نظیر ایثارگران، رزمندگان، متاهلین و استعداد درخشان در کنکور کارشناسی ارشد و انتخاب رشته وزارن بهداشت، سهم بالایی در قبولی افراد دارد.

به همین دلیل درباره هر سهم به توضیحات مختصری اشاره کردیم تا شما حین مطالعه این دفترچه تسلط کافی جداول  کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و تاصیر هر سهمیه بر ظرفیت داشته باشید.

برای دانلود pdf مقاله دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

سایت دانلود دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت کدام است؟

سایت دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.ir است.

اطلاعات مندرج در دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چیست؟

این اطلاعات شامل ظرفیت‌ها، سهمیه‌ها و جداول کد رشته محل‌ها است.

در دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در مورد دانشگاه ها توضیح داده شده است؟

بله در دفترچه در مورد ظرفیت و اسامی دانشگاه‌هایی که دانشجو پذیرش می‌کنند، آمده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا