دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402 + لینک دانلود


دفترچه انتخاب رشته انسانی هر ساله توسط سایت سازمان سنجش برای داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کردند، منتشر می شود. شما داوطلب عزیزی که در کنکور سراسری 1402 شرکت کردید با دانلود این دفترچه می توانید از کد رشته محل ها، دانشگاه ها و رشته هایی که توسط آن ها ارائه می شوند، آگاهی پیدا کنید. در واقع شما با دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402 می توانید به اطلاعات جامعی برسید و در از تمام مراحل لازم برای انتخاب رشته عالی بهره‌مند شوید.

معمولا دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی شامل اطلاعات زیادی است که شما باید برای انتخاب رشته خوب همه آن را مطالعه کنید؛ اما با توجه به این که فرصت انتخاب رشته محدود است. لذا فرصت کمی برای مطالعه آن خواهید داشت. به همین دلیل می توانید خلاصه شده محتوا آن را به همراه نکات مهم از کارشناسان ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 دریافت کنید. برخی از رشته ها و دانشگاه ها شرایط خاصی دارند که اطلاع در مورد شرایط آن ها به شما کمک می کند تا با آگاهی کامل انتخاب رشته کنید.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402

داوطلبانی که بعد از شرکت در کنکور سراسری علوم انسانی قصد دارند، انتخاب رشته کنند باید منتظر اعلام نتیجه اولیه آزمون خود باشند. معمولا کارنامه اولیه توسط سازمان سنجش در تاریخ مشخصی اعلام می شود. شما بلافاصله بعد از انتشار آن می توانید دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی 1402 را دانلود کنید. همان طور که در بالا بیان کردیم این دفترچه توسط سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر می شود که شما می توانید آن را دانلود نمایید.

جهت دریافت راهنما جامع مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی و نکات مهم آن کلیک کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402

در دفترچه انتخاب رشته انسانی مندرجات زیادی وجود دارد که ضوابط کلی پذیرش دانشجو، تاثیر سهمیه مناطق و سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته و ظرفیت دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، نیمه حضوری، مجازی، پیام نور و غیرانتفاعی از جمله آن ها هستند. لذا شما با مطالعه دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی می توانید به آن ها پی ببرید. همچنین در این دفترچه به کد رشته محل ها و جنسیت پذیرش هر کدام از رشته ها در دانشگاه های مختلف اشاره شده است. به طوری که شما پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی و آگاهی از کلیه ضوابط و شرایط آن می توانید حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل را مطابق با اولویت خود انتخاب نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی

در حال حاضر دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی 1402 منتشر نشده است و شما نمی توانید آن را دانلود کنید؛ اما می توانید از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی سال گذشته به عنوان یک نمونه از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی استفاده کنید؛ زیرا مندرجات کلی آن به صورت یک شکل است و برخی از اطلاعات در آن بروز رسانی می شوند.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1401

البته دقت کنید که آن دسته از افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور دارند می توانند با دانلود این دفترچه کلیه رشته ها و ضوابط آن ها را برای انتخاب رشته بدون کنکور مطالعه کنند و پس از آن برای انتخاب رشته اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معرفی زیرگروه های رشته انسانی و رتبه های مورد نیاز آن ها کلیک کنید.

جزئیات دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی 1402

داوطلبان بعد از دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی با مطالعه آن می توانند متوجه شوند که در داخل آن تمام اطلاعات لازم برای انتخاب رشته وجود دارد. از آن جایی که مطالعه کلیه مطالب آن برای انتخاب رشته بسیار مهم است. به همین دلیل در ادامه برای کسب آگاهی بیشتر ٬ بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی 1402 را بررسی خواهیم کرد.

توضيحات، شرايط و ضوابط كلی پذيرش و مسير انتخاب رشته داوطلبان

 اگر شما دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی را باز کنید در بخش های اول آن به ترتیب موارد زیر را مطالعه خواهید کرد.

❇️ راهنمای عملی برای انتخاب رشته

شما با مطالعه این بخش از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی می توانید با نحوه دریافت کارنامه اولیه مطلع شوید. همچنین آن دسته از داوطلبانی که اطلاعات خود را برای مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری فراموش کردند می توانند با مطالعه بخش راهنمای علمی انتخاب رشته آن را بازیابند و در نهایت بتوانند کارنامه نتایج اولیه کنکور سراسری خود را مشاهده کنند. در این بخش از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی تحلیل کارنامه کنکور سراسری قرار دارد و شما پس از مطالعه این بخش می توانید متوجه شوید که در کارنامه چه اطلاعاتی برای شما مشخص شده است؛ بنابراین شما نباید از مطالعه بخش راهنمای عملی انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی غافل شوید.  

راهنمای عملی برای انتخاب رشته

❇️ آشنایی با اصول و مقررات انتخاب رشته

 در این بخش از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی برخی از شرایط مهم آزمون سراسری قرار دارد. شما قبل از انتخاب رشته حتما آن ها را مطالعه کنید. این اطلاعات شامل سهمیه های کنکور سراسری است که در ضمن معرفی هر کدام از آن ها نحوه گزینش داوطلبانی که دارای این سهمیه هستند را مشخص کرده است. همچنین شما با مطالعه این بخش از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی می توانید از نحوه گزینش بومی داوطلبان در انتخاب رشته مطلع شوید که تاثیر زیادی در قبولی شما در دانشگاه های برتر خواهد داشت.

برای اطلاع از بهترین لیست مشاغل رشته انسانی و معرفی 12 رشته پردرآمد کلیک کنید.

با مشاهده کارنامه اولیه خود متوجه می شوید که در آن جدولی تحت عنوان  نمرات خام و نمرات آزمون اختصاصی  قرار دارد که شما با مطالعه آن ها می توانید با نمرات اختصاصی و خام و رتبه خود در کنکور سراسری آشنا شوید. مطالعه این بخش از کارنامه برای داوطلبان بسیار الزامی است؛ زیرا شرایط قبولی در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه فرهنگیان مشخص شده است؛ زیرا نحوه قبولی در دانشگاه فرهنگیان متفاوت است. به همین دلیل شما با مطالعه این بخش می توانید از نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و دوره های تحصیلی مختلف آشنا شوید.

توضيحات و جداول كد رشته محل ها

در این بخش از دفترچه انتخاب رشته انسانی رشته های دانشگاهی علوم انسانی توضیح داده شده است که شما پس از مطالعه آن ها باید از کد رشته های تحصیلی و ظرفیت هر کدام از آن ها در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد مطلع شوید. سپس مطابق با آن ها فرم انتخاب رشته خود را مطابق با معیارها و علایق خود تکمیل نمایید.

لیست رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402

متقاضیان انتخاب رشته کنکور انسانی باید بدانند که در دفترچه آن ها چه رشته هایی در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد. با توجه به کنکور برای مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می شود. لذا در ادامه این رشته ها را برای مقاطع مختلف بیان می کنیم که شما به هنگام انتخاب رشته آن ها را انتخاب نمایید.

لیست رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته انسانی

رشته های تحصیلی مقطع کاردانی رشته علوم انسانی
 آموزش دینی و عربی کاردانی  آموزش زبان و ادبیات فارسی کاردانی  امور تربیتی کاردانی
 امور دولتی کاردانی  تربیت مبلغ قرآن کریم کاردانی تربیت معلم قرآن کریم کاردانی
کاردانی حقوق قضایی کاردانی خدمات اداری کاردانی آموزش مطالعات اجتماعی
 کاردانی اشتغال کاردانی اقتصاد کار و بهره وری کاردانی امور بانکی
 امور فرهنگی کاردانی  امور مالی و مالیاتی کاردانی بیمه کاردانی
کاردانی گردشگری  کاردانی حسابداری کاردانی روابط کار
کاردانی مدیریت بازرگانی کاردانی مدیریت صنعتی کاردانی مدیریت گمرکی
کاردانی هتلداری کاردانی باستان شناسی کاردانی علوم انتظامی
آموزش و پرورش ابتدایی کاردانی  آموزش و پرورش کودکان استثنایی کاردانی  علم اطلاعات و دانش شناسی کاردانی
کاردانی علوم ورزشی کاردانی مربی کودک
رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی رشته علوم انسانی
آموزش الهیات آموزش زبان عربی آموزش زبان و ادبیات فارسی
ادیان و مذاهب  ادیان و عرفان ایران شناسی
 تاریخ تمدن ملل اسلامی، تربیت مروج سیاسی حقوق
زبان و ادبیات ترکی آذری  زبان و ادبیات عربی زبان و ادبیات فارسی
زبان و ادبیات کردی  شیعه شناسی  علوم قرآن و حدیث
علوم قضایی فرهنگ و معارف اسلامی فقه شافعی
فقه و حقوق اسلامی فقه و حقوق امامی فقه و حقوق حنفی
فقه و حقوق شافعی فقه و حقوق مذاهب اسلامی فقه و مبانی حقوق اسلامی
فلسفه فلسفه و حکمت اسلامی فلسفه و عرفان اسلامی
 فلسفه و کلام اسلامی مترجمی زبان عربی مربیگری عقیدتی
مطالعات امنیتی معارف اسلامی تبلیغ و ارتباطات
معارف اسلامی و اخلاق معارف اسلامی و ادیان معارف اسلامی و ادیان
معارف اسلامی و علوم قرآنی معارف اسلامی و کلام معارف اسلامی و مدیریت
آموزش علوم اجتماعی امنیت اطلاعات  امنیت بین الملل
امنیت نرم برنامه ریزی اجتماعی و تعاون پژوهشگری امنیت
جامعه شناسی حفاظت اطلاعات روزنامه نگاری
ضد تروریسم علوم فنی امنیت مددکاری اجتماعی
مردم شناسی علوم ارتباطات اجتماعی اقتصاد
امنیت اقتصادی حسابداری روابط عمومی
فناوری اطلاعات و ارتباطات گردشگری مدیریت اطلاعات و ارتباطات
مدیریت امور بانکی مدیریت امور گمرکی مدیریت بازرگانی
 مدیریت بیمه مدیریت بیمه اکو مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت فرهنگی هنری مدیریت کسب و کارهای کوچک
مدیریت مالی مدیریت و بازرگانی دریایی مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات
 هتلداری  آمار آموزش تاریخ
آموزش تاریخ آموزش جغرافیا باستان شناسی
تاریخ تاریخ اسلام جغرافیا
زبان شناسی علوم انتظامی علوم سیاسی
آموزش ابتدایی آموزش مشاوره و راهنمایی آموزش تربیت بدنی
آموزش کودکان استثنایی روان شناسی  علم اطلاعات و دانش شناسی
علوم تربیتی علوم ورزشی مشاوره
مطالعات خانواده
رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم انسانی
 علوم قضایی کارشناسی ارشد پیوسته  پیوسته معارف اسلامی و ارشاد کارشناسی ارشد  معارف اسلامی و حقوق کارشناسی ارشد پیوسته

جهت اطلاع از لیست رشته های انسانی با رتبه مورد نیاز کلیک کنید.

دریافت مشاوره برای انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم داوطلبان بعد از مطالعه دفترچه باید تمام جزییات و شرایط انتخاب رشته خود را بسنجند و با آگاهی کامل انتخاب رشته کنند. کلیه داوطلبان به هنگام انتخاب رشته به وضعیت مجاز یا غیرمجاز بودن خود دقت کنند و از انتخاب رشته های غیرمجاز خودداری کنند. معمولا وضعیت مجاز یا غیرمجاز بودن داوطلبان در کارنامه آن ها مشخص شده است. در واقع داوطلبان باید با توجه به دوره هایی که در آن مجاز هستند، انتخاب رشته نمایند. همچنین از شرایط و امکانات خوابگاه دانشگاه مدنظر خود اطلاعاتی را کسب کنند.

دریافت مشاوره برای انتخاب رشته انسانی

راهنمایی گرفتن از مشاور کاردان می تواند به شما کمک زیادی کند تا بتوانید در رشته های مورد علاقه خود در دانشگاه های بهتر قبول شوید. کارشناسان ایران تحصیل با سابقه چند ساله در ارائه مشاوره به داوطلبان عزیز قادر هستند کلیه شرایط و ضوابط آن ها را در نظر گرفته و در تمام مراحل انتخاب رشته تا ورود به دانشگاه به آن ها کمک کنند. جهت دریافت مشاوره با این کارشناسان و استفاده از تجارب آن ها با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

 خلاصه مطلب

افرادی که در کنکور سراسری شرکت کردند و منتظر انتخاب رشته هستند می توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی این کار را انجام دهند. در حال حاضر pdf راهنمای انتخاب رشته علوم انسانی 1402 منتشر نشده است. به طوری که شما با مطالعه pdf انتخاب رشته علوم انسانی سال گذشته می توانید به مندرجات آن مطلع شوید. در دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی اطلاعات جامعی در مورد شرایط پذیرش در دانشگاه ها، کد رشته محل، ظرفیت و غیره درج شده است. به طوری که شما با مطالعه آن ها می توانید حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل را انتخاب نمایید.

با توجه به این که انتخاب رشته انسانی یکی از کارهای مهم برای قبولی در دانشگاه های معتبر است. به همین دلیل در این موارد از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. آن ها به شما کمک می کنند تا بهترین دانشگاه ها را در اولویت خود قرار داده و مطابق با آن انتخاب رشته نمایید؛ در غیر این صورت به دلیل عدم آگاهی از شرایط دانشگاه های معتبر در آن قبول نخواهید شد. به همین دلیل بهتر است از الان برای دریافت مشاوره از این کارشناسان کمک بخواهید که برای برقراری تماس با آن ها می توانید با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

برای دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته انسانی کی است؟

این دفترچه بلافاصله بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری داوطلبان در سایت سنجش قرار می گیرد.

داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی حداکثر چند کد رشته محل را می توانند انتخاب نمایند؟

آن ها می توانند حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود انتخاب نمایند.

انتخاب رشته بدون کنکور داوطلبان چگونه انجام می شود؟

این دسته از داوطلبان نیز با دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402 می توانند مطابق با میل خود در رشته های بدون کنکور ثبت نام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا