دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور 1402 + دانلود pdf


کنکور سراسری همواره یکی از مراحل دشوار زندگی هر دانش آموز پایه دوازدهمی بوده است. سطح دشوار سوالات، تعداد زیاد رقبا و محدود بودن ظرفیت پذیرش رشته ها باعث می شود که فشار و استرس داوطلبان قبل و حتی بعد از کنکور (تا زمان اعلام نتایج نهایی کنکور) باقی بماند. گروه آزمایشی تجربی، در سال های اخیر پر متقاضی ترین گروه امتحانی کنکور بوده است و سالانه بر تعداد رکت کنندگان آن افزوده می شود. اگر شما هم قصد شرکت در کنکور گروه تجربی را دارید، می بایست حتما دو دفترچه مهم کنکور یعنی دفترچه راهنمای ثبت نام و نیز دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور را به صورت کامل مطالعه کنید. دفترچه راهنمای ثبت نام برای مرحله قبل از شرکت در کنکور است و اطلاعات جامعی را در خصوص مرحل ثبت نام و چگونگی شرکت در آزمون به داوطلبان می دهد. اما با دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی داوطلبان می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با کد رشته محل گروه تجربی، سهمیه ها و ظرفیت های موجود در هر رشته را بدست آورند. 

در این مقاله زمان انتشار و چگونگی دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی را شرح خواهیم داد. داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که تنها مطالعه این دفترچه نمی تواند شما را در داشتن انتخاب رشته ای حرفه ای و تخصصی یاری کند؛ به همین دلیل هم پیشنهاد می کنیم که اگر قبولی در دانشگاه و یا رشته ای خاص برای شما اهمیت بالایی دارد، حتما با مشاوران متخصص ایران تحصیل در زمینه انتخاب رشته به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. مشاوران ما با بررسی و تحلیل دقیق کارنامه اولیه کنکور و تراز و رتبه قبولی تان، شما را در رسیدن به اهدافتان همراهی خواهند کرد.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور 1402

با پشت سر گذاشتن مرحله اصلی کنکور تجربی، هنوز یکی از حساس ترین مراحل باقی می ماند و آن مرحله انتخاب رشته است. بعد از روز جلسه کنکور سراسری که نتیجه آن تاثیر به سزایی در آینده تحصیلی دانش آموزان دارد، مرحله انتخاب رشته مهم ترین مرحله است چرا که در صورت عدم توجه به آن یا انجام انتخاب های اشتباه، تمامی زحمات کنکور داوطلب به هدر می رود و در مواقعی جبران آن غیر ممکن است و دانش آموز مجبور به پشت کنکور ماندن و یک سال بیش تر تلاش کردن می شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور 

با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری اگر گروه آزمایشی شما علوم تجربی بوده است، باید ابتدا در مورد زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور توسط سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مطلع شوید. با توجه به اینکه کنکور سراسری سال 1402 به تازگی برگزار شده، باید بگوییم که داوطلبان می توانند در اواسط مرداد ماه 1402 با مراجعه به سامانه سازمان سنجش جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور اقدام کنند. 

داوطلبین گرامی توجه داشته باشید که اگرچه کنکور سال 1402 در دو مرحله برگزار شده است، دفترچه راهنمای انتخاب رشته آن ها یکی بوده و با دانلود آن داوطلبان می توانند کد رشته محل های مورد علاقه خود را مشخص و انتخاب کنند. 

 

🔗 برای اطلاع از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور 1402

مطالعه و دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور پیش از شروع مرحله انتخاب رشته بسیار مهم است؛ چرا که اطلاعات ذکر شده در این دفترچه ممکن است شما را از انجام انتخاب رشته ای اشتباه باز دارد. این دفترچه راهنما معمولا از دو فصل تشکیل می شود؛ فصل اول آن شامل دو بخش است که بخش اول آن مربوط به مسیری است که برای انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود باید طی کنید مانند: چگونگی دریافت کارنامه نتایج اولیه کنکور، ارائه توضیحاتی در رابطه با موارد درج شده در کارنامه، چگونگی انتخاب رشته و ثبت نهایی رشته ها در سامانه سنجش و … است. بخش دوم اما بیان کننده ضوابط و مقررات انتخاب رشته همچون شرایط بومی گزینی، میزان تاثیر سهمیه های کنکور سراسری، نحوه پذیرش در رشته های دانشگاه فرهنگیان، شرایط پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها و دوره های تحصیلی مختلف و … است.

دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور

در فصل دوم دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور هم می توانید کد رشته محل های موجود در هر دانشگاه و دانشکده را به صورت جدول مشاهده کنید. در این جداول ظرفیت پذیرش دانشجویان خانم و آقا در هر دو نوبت اول و دوم به همراه توضیحات مربوط به دانشگاه ارائه شده است. (به عنوان مثال می توان در بخش توضیحات، شرایط ویژه تحصیل در دانشگاه هایی چون الزهرا و امام صادق را مطالعه کرد.) در این فصل از دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور همچنین لیست رشته های دارای شرایط خاص و رشته های ارائه شده براساس سوابق تحصیلی دانش آموزان بیان شده است.

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور تنها کافیست در اواسط مرداد ماه 1402 به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و جدید ترین دفترچه منتشر شده را دانلود کنید. برای رفاه حال شما داوطلبان گرامی در بخش زیر لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی سال 1401 قرار داده شده است؛ همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته سال 1402، لینک دانلود آن نیز در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار داده خواهد شد. 

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی
برای دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور سال 1401 بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 
برای دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور سال 1402 بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. (به زودی لینک دانلود فعال خواهد شد.)

 

🔗 برای اطلاع از تاریخ دانلود دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون دفترچه انتخاب رشته

📢 دفترچه انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد:

با برگزاری پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه 1401، 13 هزار و 41 نفر داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده و شرکت کرده اند که از این تعداد، 46 درصد داوطلبان مرد و 54 درصد داوطلبان زن بودند. کلید نهایی آزمون دستیاری پزشکی 31 خرداد ماه 1402 همزمان با انتشار کارنامه آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است. کارنامه نتایج اولیه داوطلبان نیز که شامل نمره و رتبه افراد است، در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دسترسی و دریافت است.

دفترچه انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی به همراه توضیحات کامل تعهدات و شرایط انتخاب رشته در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است؛ به همین دلیل نیز تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند از تاریخ 11 الی 17 تیر ماه و نیز 21 الی 25 تیز ماه 1402 تا ساعت 8 صبح فرصت نهایی کردن انتخابات رشته خود را در این سامانه دارند توجه داشته باشید که تمامی مراحل به صورت اینترنتی است.

چنانچه داوطلبی به هر دلیل در موعد مقرر شده نتواند نسبت به تکمیل و ارسال فرم اینترنتی انتخاب رشته – محل خود اقدام کند، این اقدام به منزله انصراف داوطلب از فرآیند انتخاب رشته – محل تلقی شده و فرد مذکور متاسفانه از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد. لازم به ذکر است که دانشگاه های علوم پزشکی محل آموزش تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه دستیاران پذیرفته شده ندارد.

 

خلاصه مطلب

اگر در کنکور سراسری گروه آزمایشی تجربی سال 1402 شرکت کرده اید، لازم است تا پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و مشخص شدن تراز و رتبه تان، برای انجام مراحل انتخاب رشته، توجه ویژه ای به تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور داشته باشید. این دفترچه انتخاب رشته شامل نکات و تمامی اطلاعاتی است که داوطلبان باید قبل از انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود، آن ها را مطالعه کرده و آگاه شوند. در این دفترچه میزان تاثیر گذاری سهمیه های مختلفی چون سهمیه منطقه ای، مناطق محروم، ایثارگری و … و نیز ظرفیت موجود در هر رشته درج شده است. هم چنین رشته های ارائه شده در هر دانشگاه به تفکیک اعلام شده و کد رشته صحیح آن ها درج شده است. داوطلبان با دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور همچنین می توانند از خدمات و امکاناتی که دانشگاه ها به دانشجویان خود ارائه می کنند، مطلع شوند. 

توجه داشته باشید که سالانه دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور براساس تغییرات رخ داده، اصلاح می شود و ممکن است برخی از کد رشته ها تغییر کند؛ در نتیجه مهم است که این دفترچه را از طریق سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org دانلود کنید و انتخابات خود را با توجه به کد های درج شده در دفترچه جدید انجام دهید. در مقاله فوق می توانید از زمان انتشار و دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور مطلع شوید. لازم به ذکر است که مشورت و کمک گرفتن در زمان انتخاب رشته، یکی از مهم ترین کارهایی است که هر داوطلبی باید انجام دهد. مسلم است که هر دانش آموزی خود می تواند انتخاب رشته کند، اما فراموش نکنید که تجربه و اطلاعات شما در این زمینه بسیار کم و محدود است و اگر خواهان رشته یا دانشگاهی خاص هستید، بهتر است در این زمینه ریسک نکیند. 

متخصصان انتخاب رشته ایران تحصیل در تمامی ایام هفته (حتی روزهای تعطیل و تعطیلات رسمی) نیز آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره انتخاب رشته هستند. تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

چه زمانی می توان دفترچه انتخاب رشته تجربی را دریافت کرد؟

داوطلبانی که در کنکور گروه آزمایشی تجربی شرکت کرده اند، از اواسط مرداد ماه می توانند جهت دانلود و دریافت دفترچه انتخاب رشته تجربی خود اقدام کنند. 

از چه طریقی می توان برای دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی اقدام کرد؟

متقاضیان گرامی می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی اقدام کنند. همچنین لینک دانلود این دفترچه در مقاله فوق ارائه خواهد شد. 

دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور شامل چه اطلاعاتی است؟

این دفترچه انتخاب رشته، به منزله راهنما برای داوطلبان کنکور تجربی است که در بردارنده اطلاعاتی در رابطه با قوانین و مقررات انتخاب رشته، مسیری که باید طی شود و چگونگی طی کردن آن، لیست کد رشته محل های مختلف، ظرفیت پذیرش و … است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا