دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 + دانلود pdf


افرادی که علاقه‌مند به شغل معلمی، می‌توانند با اطلاع از شرایط ثبت‌نام و مراجعه به دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ برای ثبت درخواست خود در این دانشگاه اقدام کنند. دانشگاه فرهنگیان در سال جاری در رشته‌های مختلفی دانشجو می‌پذیرند و پذیرش متقاضیان جهت استخدام در آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند، پس از بررسی و ارزیابی شرایط موجود می‌توانند از لیست رشته‌های ارائه شده در دانشگاه مطلع شوند. این لیست در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در دسترس خواهد بود و افراد با دانلود دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان می‌توانند اطلاعات کامل را در ارتباط با این رشته‌ها کسب کنند. از آنجا که بسیاری در ارتباط با مفاد دفترچه و رشته‌های ارائه شده در سال ۱۴۰۲ اطلاعات کافی ندارند، در ادامه این مقاله به طور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402

آن دسته از داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته‌های ارائه شده دانشگاه فرهنگیان هستند و قصد دارند در آینده به عنوان معلم در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند، پس از کسب نمره حد نصاب در کنکور سراسری، می‌توانند از میان 150 کد رشته ارائه شده دست به انتخاب بزنند. برای اطلاع از رشته‌های مورد پذیرش این دانشگاه داوطلبان باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان که هر ساله از طریق سازمان سنجش به عنوان برگزار کننده آزمون سراسری منتشر می‌شود را دریافت نمایند.

متقاضیان انتخاب رشته این سؤال را دارند که تاریخ انتشار این دفترچه چه تاریخی است؟ باید بگوییم که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته در سایت sanjesh.org منتشر خواهد داشت و معمولاً زمان قرار گرفتن دفترچه بر روی سایت طبق روال هر سال مرداد ماه می‌باشد. داوطلبان می‌توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان، فرایند گزینش کد رشته محل‌ها را انجام دهند.

 

جهت اطلاع از حداقل رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید. 

 

تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

رشته‌های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402

در سال‌های اخیر بسیاری از افراد برای ثبت‌نام در رشته‌های ارائه شده دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های تربیت معلم اقدام می‌کنند. هر سال داوطلبان زیادی با بررسی شرایط موجود برای ثبت‌نام در این دانشگاه در کنکور سراسری شرکت خواهند کرد، با این حال قبولی در این دانشگاه شرایط خاص خود را دارد و افراد قبل از هر چیز باید از طریق دفترچه انتخاب رشته آنها را مد نظر قرار دهند.

داوطلبانی که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند، می‌توانند با توجه به مدرک تحصیلی مقاطع قبلی تحصیلات خود را در این دانشگاه ادامه دهند. با توجه به اهمیت بالای رشته‌های تربیت معلم و ضرورت ارائه آموزش‌های نوین به آموزگاران برای ارتقای سطح کیفی آموزش کشور، دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های خاصی جذب نیرو خواهد داشت. این رشته‌ها در ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می‌شوند و هر کدام مجموعه خاصی را در بر می‌گیرند. رشته‌های دانشگاه فرهنگیان که در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ ارائه شده‌اند شامل موارد زیر می‌باشند.

رشته‌های ارائه شده دانشگاه فرهنگیان
آموزش زیست شناسی  آموزش معارف اسلامی
آموزش مطالعات اجتماعی آموزش شیمی
آموزش فیزیک آموزش ریاضی
آموزش جغرافیا آموزش تاریخ
آموزش تربیت بدنی  آموزش ادبیات فارسی
آموزش زبان انگلیسی آموزش ابتدایی
آموزش کودکان استثنایی  آموزش زبان عربی آموزش
آموزش مشاوره و راهنمایی آموزش علوم تجربی

 

اطلاعیه

ثبت‌نام برای دانشگاه فرهنگیان از طریق ثبت‌نام کنکور سراسری و سایت سنجش با آدرس sanjesh.org می‌باشد. بنابراین دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همان دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری خواهد بود.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان 1402

دفترچه راهنمای گزینش کد محل رشته‌های دانشگاه فرهنگیان همان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری است که از سوی سازمان سنجش بر روی سایت این سازمان درج خواهد شد. افراد متقاضی با ورود به سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org می‌توانند در بازه زمانی مشخص برای دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان  اقدام کنند و پس از شرکت در آزمون سراسری و اعلام نتایج فرم اولیه خود را تکمیل نمایند. در حال حاضر هنوز دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 منتشر نشده است. برای سهولت دسترسی داوطلبان، لینک دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه در سال گذشته که همان دفترچه کنکور سراسری است ارائه شده است.

لینک دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401
دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری گروه ریاضی لینک دانلود
دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری گروه تجربی لینک دانلود 
دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری گروه علوم انسانی لینک دانلود
دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری گروه هنر و زبان  لینک دانلود
دفترچه پیوست انتخاب رشته آزمون سراسری لینک دانلود

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان

جهت آشنایی با نحوه چیدمان انتخاب رشته فرهنگیان وارد لینک شوید. 

 

توضیحات دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402

افرادی که در کنکور شرایط سراسری شرکت کرده و نمره حد نصاب را دریافت کرده باشند، در بازه زمانی تعیین شده از سوی سازمان سنجش می‌توانند برای فرایند انتخاب رشته اقدام کنند. مبحث انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت می‌باشد و آینده تحصیلی داوطلبان به فرایند انتخاب رشته مناسب گره خورده است. از این رو داوطلبان باید با توضیحات و مفاد دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان آشنایی داشته باشند.

داوطلبان پس از اینکه کارنامه اولیه کنکور را دریافت کنند، می‌توانند تا حداکثر ۱۵۰ رشته محل را براساس نمره قبولی خود ثبت کنند. رشته‌های انتخابی داوطلبان از میان فهرست رشته‌های روزانه، غیر روزانه و دانشگاه فرهنگیان می‌باشد و داوطلبان باید فرم انتخاب رشته را از طریق سازمان سنجش دریافت و آن را تکمیل نمایند. توضیحات دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان شامل موارد زیر است.

بخش اول

بخش اول دفترچه شامل بخش “راهنمای عملی انتخاب رشته” و “آشنایی با ضوابط انتخاب رشته” خواهد بود و داوطلبان با موارد زیر آشنا خواهند شد

بخش دوم

فصل دوم دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، گروه‌های آزمایشی مختلف را نشان می‌دهد و شامل بخش‌های زیر می‌باشد:

بخش سوم

فصل سوم به عنوان پیوست‌ها در قالب یک فایل به صورت جداگانه از سوی سازمان سنجش منتشر خواهد شد و موارد زیر را دربردارد:

یکی از مهمترین شرایط پذیرش معلم که شما بتوانید در فرایند انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان شرکت کنید، کسب تراز ۶۵۰۰ به بالا در هر زیر گروه است و معدل فرد متقاضی در دوره  متوسطه دوم باید بالای 14 باشد.

اطلاعیه

با اعلام نتایج آزمون سراسری و در اختیار داشتن کارنامه اولیه مشخص می‌شود که داوطلب برای انتخاب رشته مجاز می‌باشد یا نه و افراد مجاز فقط می‌توانند در فرایند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

توضیحات دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

مشاوره دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402

دانشگاه فرهنگیان شرایط خاصی برای ثبت‌نام افراد قرار داده است. هر سال داوطلبان زیادی برای مصاحبه به دانشگاه فرهنگیان دعوت می‌شوند و فقط آن دسته از افرادی که انتخاب رشته مناسبی داشتند، می‌توانند در مرحله مصاحبه موفق عمل کنند.

متقاضیان ثبت‌نام در دانشگاه فرهنگیان باید نکات مرتبط با نحوه گزینش رشته که در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 درج شده است را در نظر بگیرند. قابل ذکر است که دفترچه گزینش رشته‌های دانشگاه فرهنگیان، همان دفترچه کنکور سراسری است که ۵ گروه اصلی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در آن درج شده است.

 در انتخاب رشته فرهنگیان باید اولویت انتخاب خود را بر اساس علاقه شخصی قرار دهید و فرایند انتخاب رشته به طور مناسب انجام دهید. از آنجا که برای دعوت مصاحبه کد رشته انتخابی در کنار ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و نمره حد نصاب مهم هستند، به اولویت رشته‌های انتخابی بستگی دارد؛ از این رو باید فرایند انتخاب رشته را به طور درست و دقیق انجام دهید.

برای فرایند انتخاب رشته بهتر است که از مشاوران تحصیلی کنکور که تجربه بیشتری دارند بهره ببرید. این افراد می‌توانند با ارائه بهترین راهنمایی و اطلاعات در ارتباط با فرایند انتخاب رشته در تمام مسیر در کنار شما باشند. برای دریافت راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل تماس بگیرید تا مشاوران خبره و کارآزموده این مجموعه شما را به طور مناسب راهنمایی کنند.

برای اطلاع از نحوه ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

مشاوره دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

جدیدترین اخبار انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402

تاریخ انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402

سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری کارنامه وضعیت علمی داوطلبان را منتشر می‌کند و بر روی سایت سنجش قرار می‌دهد. داوطلبان می‌توانند با بررسی وضعیت خود برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند. زمان انتخاب فرهنگیان همزمان با انتخاب رشته سایر دانشگاه‌های سراسری در مرداد ماه خواهد بود.

 شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 اعلام شد

افرادی که مایل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های ارائه شده این دانشگاه هستند، می‌توانند با داشتن شرایط اعلام شده برای انتخاب رشته خود اقدام کنند. جهت اطلاع از شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان داوطلبان باید برای دانلود دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان اقدام کنند.

 

چنانچه مایل به کسب اطلاع از اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان هستید، وارد لینک مربوطه شوید. 

 

 خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و نحوه دریافت آن توضیحاتی را ارائه کردیم. همانطور که می‌دانید دانشگاه فرهنگیان برای ارتقا سطح علمی دانشجویان و همچنین به کارگیری فارغ التحصیلان در آموزش و پرورش هر سال از میان افراد مختلف در رشته‌های متعدد این دانشگاه پذیرش خواهد داشت. رشته‌های این دانشگاه در ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می‌شوند.

دفترچه گزینش رشته دانشگاه فرهنگیان همان دفترچه کنکور سراسری است که متقاضیان می‌توانند در بازه زمانی مشخص آن را از سایت سنجش دریافت نمایند. در این مقاله در ارتباط با توضیحات دفترچه دانشگاه فرهنگیان توضیحاتی ارائه کردیم. شما عزیزان چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرایند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و دانلود دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را در کوتاه‌ترین زمان یاری کنند.

 

جهت دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 چگونه است؟

در این مقاله به نحوه دریافت این دفترچه اشاره کردیم.

مفاد دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 چیست؟

در این متن مقاله به مفاد دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 اشاره شده است.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چه تاریخی است؟

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان با اعلام نتایج آزمون می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا