دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 1402 + راهنما جامع


دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور در سال جاری همزمان با آغاز ثبت نام از طریق سامانه سنجش در اختیار داوطلبین قرار داده می شود. دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور تمامی شرایط، مدارک و لیست کد رشته ها را نوشته و افراد میتوانند با مطالعه آن کد رشته مورد نظر خود را مشاهده کرده و سپس آن را استخراج نماید تا در زمان ثبت نام بتواند به صورت دقیق و بدون اتلاف وقت آن ها را وارد نماید. دفترچه های بدون آزمون هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن ماه منتشر می گردد. افراد علاقه مند به رشته های پیراپزشکی بدون کنکور نیز باید توجه نمایند که به صورت بدون آزمون تنها در مقطع کاردانی، ثبت نام می نماید و برای مقاطع بالاتر باید حتما از طریق کنکور  و یا تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اقدام نمود. برای اطلاع از دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور در سال جاری در ادامه مقاله همراه ما باشید. همچنین اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارید می توانید از خدمات کالج مدیکال ایران تحصیل استفاده نمایید و پذیرش خود را رشته‌های پیراپزشکی دانشگا‌ه‌های اتحادیه اروپا تضمینی کنید و جهت اطلاع بیشتر با مشاورین  ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس فرمایید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲

همان طور که می دانید، سامانه سنجش مسئول برگزاری آزمون های سراسری و ثبت نام های بدون آزمون می باشد که دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور  همزمان با ثبت نام و انتخاب رشته بر روی سامانه سنجش به نشانی اینترنتی   sanjesh.org  قرار خواهد گرفت. 

همچنین دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور و دیگر دفترچه های بدون آزمون هر سال در دو نوبت مهرماه و بهمن ماه منتشر می گردد.

افراد در زمان دریافت دفترچه باید آن را با دقت مطالعه نموده و تمامی شرایط ثبت را با دقت مشاهده نماید.  سپس مدارک مورد نیاز را مطالعه کرده و در انتها به استخراج کردن کد محل رشته های مورد نظر خود بپردازد. 

نکته مهم در خصوص اولویت های انتخاب رشته پیراپزشکی این می باشد که در زمان انتخاب رشته سعی کنید بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه چیدمان نمایید. برای اطلاع از نحوه چیدمان صحیح با مشاورین ایران تحصیل تماس گرفته و قبولی خود را در رشته های تراز بالای کشور تضمین نمایید.

برای اطلاع از پزشکی بدون کنکور کلیک نمایید.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 1402

دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه توسط سامانه سنجش منتشر می گردد. برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام در ادامه مقاله برای هر دو ورودی مهر و بهمن ماه با ما همراه باشید.

تمامی جزئیات مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله کد رشته محل های ارائه شده در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی و مجازی در دفترچه ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر و بهمن درج می گردد. در ادامه دفترچه بدون کنکور هر نیمسال را به تفکیک برای دانلود قرار داده ایم. 

 

💢 دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور  ورودی مهر

دفترچه راهنمای ثبت نام سراسری بدون کنکور در مهر ماه همزمان با انتخاب رشته سراسری منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. در این دفترچه کدرشته محل های بدون آزمون قرار گرفته است . افراد می توانند آن را دانلود و مطالعه نماییند.

زمان انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام سراسری بدون کنکور در مهر ماه هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به اینکه هر سال در مرداد ماه این دفترچه در اختیار متقاضیان قرار داده میشود، احتمال می رود امسال نیز به همین روال باشد. به محض انتشار این دفترچه این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور ورودی مهرماه 1401  دانلود دفترچه
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور ورودی بهمن ماه 1402 دانلود دفترچه 

(به محض انتشار این قسمت فعال می شود)

 

💢 دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور  ورودی بهمن

همان طور که بیان شد، دفترچه بدون آزمون در سال جاری منتشر نشده است و بر اساس آخرین اطلاعیه های سامانه سنجش و با توجه به سال های گذشته، ثبت نام رشته های بدون آزمون پیراپزشکی و همینطور دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور در اواخر آذر ماه می باشد. جهت اطلاع بیشتر با دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور، دفترچه سال گذشته را برای شما در ادامه قرار داده و به محض، انتشار دفترچه سال جاری، این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

دفترچه بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲ تا کنون منتشر نشده است. پیش بینی می شود این دفترچه همزمان با آغاز با نام نویسی که احتمالا در اواخر آذر ماه سال باشد منتشر و در دسترس داوطلبان قرار گیرد. به همین منظور در ادامه دانلود این دفترچه سال گذشته را قرار داده ایم. به محض انتشار دفترچه راهنما سال 1402 نوبت بهمن ماه در این قسمت قرار خواهیم داد.

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی ورودی بهمن ۱۴۰۱ 

در دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ لیست رشته های بدون کنکور نمیسال دوم قرار داده شده است و داوطلبان باید کد رشته محل های مورد نظر و انتخابی خود را استخراج و در زمان تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور سراسری قرار دهند.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور ورودی بهمن 1401  دانلود دفترچه
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور ورودی بهمن ماه 1402 دانلود دفترچه 

(به محض انتشار این قسمت فعال می شود)

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور

 

جزئیات دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 1402

افرادی که داوطلب رشته های بدون آزمون مانند پیراپزشکی هستند باید در اولین قدم خود دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور  را از طریق سامانه سنجش در زمان انتخاب رشته دانلود کرده و تمامی قسمت و جزئیات این دفترچه را مطالعه نماید. 

از مهمترین جزئیات دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور می توان موارد زیر را بررسی نمود:

🔷 افرادی که قصد دارند در رشته های بدون آزمون سراسری شرکت نمایند، شرایط عمومی و تخصصی آن ها در دفترچه بیان شده است که ابتدا باید تمامی شرایط را مطالعه و سپس برای ثبت نام و اقدام رشته ، اقدام نمود.

🔷 اطلاعیه های جدید در خصوص وضعیت نظام وظیفه برای آقایان بیان شده است، که باید آن را با دقت مطالعه کرده و از وضعیت آن باخبر گردند.

🔷 یکی دیگر از موارد مهم در دفترچه راهنمای ثبت نام، سهمیه های بیان شده است، که افرادی که دارای این سهام هستند باید آن را با دقت مطالعه کرده و مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام آماده نماید.

🔷 در زمان ثبت نام برخی مدارک مورد نیاز است که باید آن را در دفترچه راهنمای ثبت نام مطالعه کرده و تمامی آن ها را آماده نمایید.

🔷 در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی، یک فرم پیش نویس وجود دارد که شما می توانید از آن برای استخراج کردن کد رشته های خود استفاده کرده و سپس در فرم اصلی ثبت نام نمایید.

🔷 یکی دیگر از مهمترین مواردی که در دفترچه راهنمای ثبت نام قابل مشاهده است جداول ضریب معدل یا همان سوابق تحصیلی می باشد که با مطالعه آن می توانید شانس قبولی خود را تخمین بزنید.

 

 

لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور 1402

رشته های پرمتقاضی مانند پیراپزشکی، دندان پزشکی، پزشکی و … هیچ سالی بدون کنکور نبوده و تنها در برخی از سال ها برای مقطع کاردانی برخی از دانشگاه ها با شرایط خاص، دانشجو می پذیرد. 

با توجه به آمار سال های گذشته مشاهده کرده این که رشته ای مهمی مانند بهداشت محیط، اتاق عمل و … به صورت بدون آزمون دانشجو پذیرفته است. 

رشته های پیراپزشکی که تا کنکور به صورت بدون کنکور برگزار شده است به شرح زیر است که ممکن است در سال جاری بعد از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور، رشته های جدیدی در پیراپزشکی به صورت بدون آزمون باشد که به محض اطلاع از انتشار دفترچه این مقاله به روز خواهد شد.

لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور 1402

کاردانی بهداشت عمومی – بهداشت خانواده کاردانی علوم آزمایشگاهی کاردانی بهداشت محیط
کاردانی هوشبری کاردانی بهداشت عمومی – مبارزه با بیماری ها

 

برای اطلاع از لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی کلیک نمایید.

لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 1402

همان طور که بیان شد با توجه به اینکه دفترچه بدون کنکور هنوز منتشر نشده است، وضعیت ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون آزمون مشخص نمی باشد اما اگر این رشته ها بدون آزمون در سال جاری برگزار گردد، با توجه به شرایط سال های گذشته، داوطلبین برای ثبت نام باید شرایط زیر را داشته و سپس اقدام ب ثبت نام نمایند.

برخی از مهمترین این شرایط به شرح زیر است:

✔️ فرد متقاضی باید دارای دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم باشد.

✔️حداقل معدل کتبی قابل قبول برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون 15 می باشد.

✔️با توجه به انتخاب رشته خود باید از سلامت جسمانی و روحی برخوردار باشد.

✔️حداقل سن قابل قبول برای رشته های بدون آزمون پیراپزشکی 18 و حداکثر سن 25 سال می باشد.

✔️آقایانی که به خدمت سربازی رفته باشند، مدت زمان خدمت آن ها به شرایط سنی آن ها اضافه خواهد شد.

✔️وضعیت نظام وظیفه آقایا باید مشخص شده باشد.

✔️همه داوطلبین رد رشته های مختلف نمی توانند برای پیراپزشکی ثبت نام نمایند.

✔️همان طور که بیان شد، رشته های پیراپزشکی بدون کنکور تنها در مقطع کاردانی بوده و برای مقاطع بالاتر افراد علاقه مند باید حتما از طریق آزمون اقدام نمایند و یا برای ادامه تحصیل خود به خارج از کشور مهاجرت نمایند.

برای اطلاع از تمامی شرایط در سال جاری با مشاورین سامانه ایران تحصیل در تماس بوده و کلیه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

اخبار پیرامون ثبت نام پیراپزشکی

🔊 آیا ثبت نام در رشته پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر است؟

دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از رشته های گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی، دارای پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. از جمله رشته هایی که دانشگاه آزاد در آن پذیرش بدون کنکور و بر اساس معدل ندارد، رشته های گروه پزشکی می باشد. 

🔊 پذیرش و ثبت نام در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور 

بر خلاف رشته های پزشکی که پذیرش آن در دانشگاه های سراسری و آزاد، فقط از طریق کنکور سراسری است؛ در تعداد محدودی از رشته های پیراپزشکی و با شرایط مشخصی، امکان تحصیل بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وجود  دارد.

 

خلاصه مطلب

دفترچه راهنمای ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور همزمان با انتخاب رشته از طریق سامانه سنجش منتشر می گردد. این دفترچه هر سال دو بار برای ورودی مهرماه و بهمن ماه منتشر می شود که علاقه مندان به رشته های پیراپزشکی باید دفترچه را مطالعه کرده و پس از مشاهده شرایط  اقدام به ثبت نام نمایند. در طول مقاله بیان شد که رشته ههای پر طرفدار پیراپزشکی تنها در برخی از شرایط خاص در مقطع کاردانی دانشجو می پذیرد و برای ادامه تحصیل، افراد باید در آزمون کنکور شرکت کرده و یا برای تحصیل وارد دانشگاه های خارج از کشور شود. اگر پس از مطالعه مقاله نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و پرسش خود را مطرح نمایید.

 

برای دانلود و مطالعه مقاله بر روی لینک کلیک نمایید.

 

 شرایط ثبت نام بدون آزمون رشته های پیراپزشکی ۱۴۰۲ چه می باشد؟

در سال گذشته تنها شرایطی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور آمده است مصاحبه، بومی گزینی و تعهد خدمت سه برابر طول دوره تحصیل است که تمامی دیپلمه ها مجاز به ثبت نام برای رشته های پیراپزشکی بدون آزمون هستند. 

 کدام رشته های پیراپزشکی به صورت بدون کنکور ارائه می شوند؟

رشته های پیراپزشکی معمولا بدون کنکور ارائه نمی شوند، مگر در شرایط خاص.

چگونه می توان در رشته های پیراپزشکی کاردانی به صورت بدون کنکور ۱۴۰۲ ثبت نام نمود؟

فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا