دفترچه سوالات کنکور ارشد ۱۴۰۲ + دانلود پاسخنامه


زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان در آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات ارشد اقدام نمایند. این سازمان همچنین پاسخنامه کلیدی آزمون را برای تخمین رتبه در سامانه بارگذاری خواهد کرد.

بنابراین داوطلبان می‌توانند با دانلود دفترچه سوالات ارشد از نحوه سوالات آشنا شوند. اما با این حال در این مقاله می‌توانید برای آمادگی در آزمون ارشد، دفترچه سوالات هر رشته را از گروه‌های آزمایشی انسانی، هنر، علوم پایه، ففنی و مهندسی، کشاورزی و دامپزشکی را دانلود کنید.

زمان انتشار دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403

طبق روند هر سال، داوطلبانی که در ثبت نام کنکور ارشد شرکت کرده‌اند در جلسه آزمون به یک سری سوالات عمومی و اختصاصی بایستی پاسخ دهند. در واقع دو دفترچه در این آزمون توزیع می‌شود.

سازمان سنجش sanjesh.org به منظور رفاه حال متقاضیان گرامی بعد از این آزمون، دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 را در سامانه منتشر کرده تا افراد با بررسی سوالات برای آزمون سال بعد آماده شوند.

بدین ترتیب، تمامی رشته‌ها چه افرادی که در امتحان شرکت داشته و چه آن‌هایی که شرکت نداشته‌اند، پس از انتشار سوالات آزمون ارشد 1403 امکان دانلود سوالات را خواهند داشت. این سوالات به طور معمول در روز برگزاری کنکور ارشد و یا فردای آن روز منتشر می‌گردد.

بنابراین دانلود سوالات کنکور ارشد با جواب می‌تواند به داوطلبینی که می‌خواهند برای سال بعد آماده شده و در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند، مفید باشد. همچنین زمان انتشار دفترچه سوالات ارشد 1403 در 7 اسفند ماه 1402 بوده است.

دانلود دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403

سازمان سنجش sanjesh.org به عنوان مجری و برگزار کننده کنکور سراسری ارشد، کارت ورود به جلسه آزمون را توزیع و اطلاع رسانی خواهد کرد. شرکت کنندگان و داوطلبان آزمون، بایستی به موقع وارد این سامانه شده و برای دانلود و دریافت کارت ورود به موقع وارد صفحه اصلی آزمون‌ها شوند.

سایت سازمان سنجش کنکور، به صورت کاملا رایگان دانلود کلید سوالات کنکور کارشناسی ارشد را امکان پذیر کرده است. به همین منظور، داوطلبان می‌توانند به محض اعلام انتشار سوالات به سامانه مذکور مراجعه کرده و با کلیک بر روی لینک فعال “سوالات آزمون کارشناسی ارشد” به صفحه مربوطه هدایت شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که سازمان سنجش انتشار سوالات آزمون ارشد 1403 را بدون هیچ هزینه‌ای برای تمامی داوطلبانی که در آزمون شرکت داشته‌اند و یا کسانی که برای سال آینده می‌خواهند در آزمون ثبت نام کنند، قرار داده است. همچنین کد دفترچه سوالات هر رشته و هر گروه آزمایشی را به تفکیک در جداولی قرار داده تا دسترسی به سوالات آسان باشد.

بنابراین متقاضیان به محض اتمام آزمون ارشد می‌توانند هر یک از دفترچه سوالات گروه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی را دانلود و دریافت کنند. دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 به دلیل نحوه سهمیه بندی و آشنایی با طراحی سوالات و تخمین رتبه، اهمیت یافته است. از این رو برای دانلود کلید سوالات کنکور کارشناسی ارشد 1403 بایستی به جدول زیر مراجعه نمایید:

 

 

 

لینک دانلود مستقیم سوالات ارشد سال‌های گذشته 1402-1401

با وجود آنچه که در مورد نحوه  دانلود سوالات ارشد گفته شد، سایت ایران تحصیل به منظور رفاه حال همه شرکت کنندگان گرامی در این آزمون، لینک مستقیم دانلود سوالات ارشد تمامی رشته ها به صورت رایگان در دسترس قرار می دهد. در زیر می توانید لیست رشته های کنکور ارشد را به تفکیک هر گروه آزمایشی مشاهده و با کلیک کردن بر روی هر یک از رشته ها، سوالات آن ها را دانلود کنید.

 

 

 

 

 

 

دانلود سوالات کنکور ارشد با جواب 1403

علاوه بر سوالات آزمون ارشد و انتشار لیست رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت، پاسخنامه نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفته می‌شود. البته این پاسخنامه ممکن است چند روز بعد منتشر شود و بلافاصله بعد از کنکور قابل بارگذاری نیست. همچنین، جواب‌‍ها نیز کلیدی و به صورت چهار گزینه‌‎ای هستند.

برای دانلود پاسخنامه کنکور ارشد نیز لازم است که به سایت سازمان سنجش مراجعه شود. به نحوی که پس از ورود به این سامانه و کلیک بر روی عبارت ” کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد” به صفحه بعدی هدایت شوید.

دقت داشته باشید که برای دریافت پاسخنامه کنکور ارشد خود می‌توانید به دو شکل اقدام کنید. در پنجره‌ای که برایتان نمایش داده می‌شود، دو کادر با عناوین جستجو بر اساس کد رشته امتحانی و جستجو بر اساس عنوان وجود دارد. بسته به اطلاعاتی که در دست دارید، موارد خواسته شده را وارد و بارگذاری نمایید.

دانلود سوالات کنکور ارشد با جواب

مشاوره دفترچه سوالات کنکور ارشد

شاید برای برخی از داوطلبان این سوال مطرح شود که دانلود دفترچه سوالات یا پاسخنامه کنکور ارشد چه لزوم و اهمیتی دارد. مهم‌ترین مزیت دریافت این سوالات برای متقاضیانی است که در آزمون شرکت داشته‌اند و می‌خواهند عملکرد خود را آزمون سنجش مورد ارزیابی قرار دهند.

به دلیل فاصله کم برگزاری امتحان و انتشار سوالات، معمولا پاسخ‌هایی که داده شده است را داوطلبین به خاطر دارند و می‌تواند در مجموع درصدهای تقریبی هر درس را به دست آورند. به این ترتیب، تخمین رتبه و اینکه آیا احتمال قبولی وجود دارد یا خیر نیز امکان پذیرتر خواهد بود.

حتی از این تصمیم گیری برای مراحل بعدی و برنامه ریزی نیز می‌توان استفاده کرد و بهره‌مند شد. از سوی دیگر، افرای که قرار است برای آزمون سال آینده شرکت کنند نیز قادر خواهند بود تا با دانلود سوالات و پاسخنامه ارشد با الگوی طراحی سوالات بیشتر آشنا شده و آمادگی بالاتری کسب نمایند.

البته توصیه می‌‎شود که جزء هر دسته هستید، با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کنید تا هم در زمینه تخمین درصد، رتبه و دانشگاه‌های احتمال قبولی اطلاعات لازم را به شما ارائه دهند و هم شما را برنامه ریزی استاندارد و بهترین منابع مطالعاتی آشنا نمایند.

به منظور دریافت مشاوره تلفنی کارشناسی ارشد وارد لینک شوید.

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور ارشد

  • دفترچه سوالات کنکور 1403 منتشر شد

داوطلبان و شرکت کنندگان کنکور اشرد پس از انتشار سوالات آزمون ارشد 1403 می‌توانند برای دانلود سوالات و تخمین رتبه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند.

این سوالات هر سال پس از برگزاری آزمون توسطی خود مجری آزمون ارشد، یعنی سامانه سنجش منتشر می‌گردد. به این ترتیب حتی کسانی که در کنکور شرکت نکرده بودند بتوانند با مطالعه سوالات و پاسخنامه آن برای امتاحانات سال بعد آماده شوند.

خلاصه مقاله دفترچه سوالات کنکور ارشد

در این مقاله تلاش کردیم تا علاوه بر توضیحاتی در مورد نحوه و زمان دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور ارشد، اطلاعاتی را در زمینه مزیت دریافت این موارد یاد آوردی نمودیم. داوطلبان کنکور ارشد و متقاضیان آینده برای دریافت کلید سوالات کنکور کارشناسی ارشد و دانلود سوالات کنکور ارشد با جواب، لازم است بلافاصله پس از برگزاری آزمون وارد سامانه سنجش شوند.

این سامانه به عنوان مجری برگزار کننده کنکور ارشد، پس از اتمام آزمون وظیفه انتشار سوالات را دارد تا به داوطلبین در تخمین رتبه و آشنایی با سوالات ارشد یاری برساند. از این رو داوطلبین هر سال منتشر انتشار دفترچه سوالات گروه آزمایشی انسانی، پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر هستند.

جهت دانلود pdf مقاله کلیک کنید

دفترچه سوالات کنکور ارشد چه زمانی منتشر میشود؟

این سوالات به طور معمول در روز زمان برگزاری کنکور ارشد چند ساعت بعد منتشر میگردند.

چه زمانی میتوان برای دانلود پاسخنامه کنور ارشد اقدام نمود؟

این پاسخنامه ممکن است چند روز بعد منتشر شود و یا بلافاصله بعد از کنکور در سامانه بارگذاری گردد.

برای دانلود رایگان دفترچه سوالات کنکور ارشد چه باید کرد؟

سایت ایران تحصیل به محض انتشار دفترچه سوالات، لینک مستقیم دفترچه سوالات هر کدام از رشته‌ها را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا