دوره پرستاری با مدرک بین المللی 1402 + شرایط، هزینه، اعتبار


داوطلبانی که به رشته پرستاری علاقه دارند، می‌توانند در دوره پرستاری با مدرک بین المللی شرکت کنند. شرایط کامل این دوره اعلام شده است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت‌های مرتبط، برای ثبت نام در دوره‌های پرستاری اقدام نمایند. لازم به ذکر است که ظرفیت و مدت زمان این دوره محدود است و به همین دلیل هم تنها کسانی امکان شرکت در این دوره را دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از سایر رقبا، برای ثبت‌نام در این دوره‌ها اقدام کرده باشند.

در صورتی‌ که شما نیز می‌خواهید در دوره پرستاری شرکت کرده و مدرک بین‌المللی آن را دریافت نمایید، می‌توانید بعد از فراخوان اعلام شده، برای نام‌نویسی در این دوره اقدام کنید. کارشناسان ما در ایران تحصیل به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات کامل مربوط به دوره‌های پرستاری مانند شرایط، میزان اعتبار، هزینه و زمان ثبت نام آن را به دست بیاورید و بتوانید خود را برای این دوره آماده نمایید.

مزایای دوره پرستاری بین المللی

رشته پرستاری یکی از کاربردی‌ترین مشاغل در سراسر جهان شناخته می‌شود که اهمیت بسیار زیادی در سلامت افراد آن جامعه دارد. از طرف دیگر، روزانه و ماهانه تعداد پرستاران خیلی زیادی در کشورهای مختلف نیاز است و تعداد محدودی پرستار، نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای بیماران باشند.

از این رو، دوره پرستاری با مدرک بین المللی به افراد علاقمند به این حوزه کمک می‌کند تا بتوانند با گذراندن یک دوره کاملا معتبر، کمک زیادی به بیماران کنند و حتی از آن برای مهاجرت کمک بگیرند. این در حالی است که در داخل کشور باید با داشتن حداقل درصد دروس برای قبولی در پرستاری در این حوزه درس خواند و سپس فعالیت کرد.

افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، می‌توانند تأثیر خیلی زیادی در جامعه و کادر درمان داشته باشند. از این رو، افراد علاقه‌مند به پرستاری امکان شرکت در این دوره را خواهند داشت و آنها می‌توانند با آماده‌سازی مدارک مورد نیاز و ثبت نام در این دوره، کار خود را آغاز کنند.

البته لازم به ذکر است که برای موفقیت و قبولی در دوره پرستاری، باید نمره حد نصاب را دریافت کنند و سپس می‌توانند گواهینامه بین‌المللی آن را بگیرند.

مزایای دوره پرستاری بین المللی

شرایط نام نویسی در دوره پرستاری با مدرک بین المللی 1402

متقاضیانی که قصد دارند در دوره پرستاری با مدرک بین المللی شرکت کرده و پذیرفته شوند، باید شرایط به خصوصی داشته باشند. برخی از این شرایط عمومی و برخی دیگر اختصاصی هستند که در این قسمت به طور کامل آنها را توضیح می‌دهیم.

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و پایبند بودن به قوانین این کشور
  • اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از دین‌های نام برده شده در قانون اساسی
  • داشتن سن حداقل 18 و حداکثر 32 سال (این سن می‌تواند برای افرادی که سابقه بیمه دارند، چند سال بیشتر باشد)
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی
  • داشتن معدل حداقل 12
  • نداشتن منع قانونی به منظور استخدام در هر یک از دستگاه‌های دولتی
  • پرداخت شهریه مورد نیاز برای شروع هر یک از دوره‌ها
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم بدون در نظر گرفتن رشته
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان
  • عدم اخراج از دستگاه‌های دولتی
  • قبولی در دوره‌های تئوری و مصاحبه با نمره حد نصاب

هزینه ثبت نام در دوره پرستاری با مدرک بین المللی

داوطلبان باید به منظور ثبت نام در دوره پرستاری با مدرک بین المللی و شرکت در این دوره، هزینه مورد نیاز برای ثبت نام در آن را پرداخت نمایند. این هزینه به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود و با انجام مراحل کامل آن، این امکان را دارند تا ثبت نام خود را تکمیل کنند.

به جز هزینه ثبت نام، متقاضیان باید شهریه مورد نیاز برای شرکت در هر یک از دوره‌ها را نیز به صورت اینترنتی بپردازند. این هزینه نیز بسته به فاکتورهای متنوعی مانند رشته و مقطع تحصیلی، می‌تواند متفاوت باشد.

برای این‌که نام نویسی متقاضیان با موفقیت انجام شود، آنها باید حتما در مورد مقرر شهریه خود را پرداخت نمایند. چرا که عدم پرداخت هزینه دوره پرستاری در زمان تعیین شده، ممکن است برای آنها دیر کرد محاسبه شود و مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری شود.

تنها روشی که از طریق آن می‌توانند هزینه مورد نیاز برای دوره پرستاری را پرداخت کنند، با استفاده از کارت عابر بانک به صورت اینترنتی است. البته تاکیدی بر استفاده از کارت عابر بانک به نام شخص داوطلب نیست و فقط باید کارت مورد نظر آنها رمز دوم بانکی یا همان رمز پویا داشته باشد.

برای اطلاع از مقدار شهریه پرستاری دانشگاه آزاد، این مقاله را مطالعه فرمایید.

هزینه ثبت نام در دوره پرستاری با مدرک بین المللی

اعتبار دوره پرستاری با مدرک بین المللی 1402

بسیاری از داوطلبانی که قصد ثبت‌نام و نام‌نویسی در دوره پرستاری را دارند، نگران اعتبار این مدرک هستند. از آنجا که دوره پرستاری با مدرک بین المللی صادر می‌شود، می‌توانیم به متقاضیان این اطمینان را بدهیم که اعتبار بسیار زیادی خواهد داشت و حتی می‌توان از آن برای مهاجرت نیز استفاده کرد.

داوطلبان می‌توانند به منظور اطمینان از اعتبار بالای مدرک دوره پرستاری، میزان اعتبار این مدرک را از دانشگاه‌ها استعلام بگیرند. البته با گرفتن مشاوره از افراد حرفه‌ای در این زمینه نیز امکان استعلام و اطمینان از اعتبار مدرک‌های دوره پرستاری وجود دارد.

آشنایی با انواع دوره‌ های پرستاری

داوطلبان یا فارغ التحصیلان رشته پرستاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، این امکان را دارند که دوره‌های مختلف پرستاری شرکت کرده و در قسمت‌هایی از بیمارستان مشغول به فعالیت شوند. هر یک از این داوطلبین باید بر اساس مقطع تحصیلی خود، در دوره‌های مختلفی از پرستاری شرکت کنند. در این قسمت، انواع دوره‌های پرستاری را معرفی کرده و توضیح مختصری درباره آنها ارائه خواهیم داد.

دوره پرستاری ICU

دوره پرستاری ICU یا مراقبت‌های ویژه برای افرادی مناسب است که قصد دارند در این قسمت از بیمارستان فعالیت داشته باشند. فراموش نکنید که هر کسی که در این دوره شرکت می‌کند، باید توانایی مقابله با انواع احساسات و عواطف خود را داشته باشد. تمام این توانایی‌ها در دوره پرستاری آی سی یو برای متقاضیان توضیح داده خواهد شد.

دوره پرستاری CCU

شخصی که در دوره پرستاری CCU شرکت کرده باشد، باید تحت نظارت مستقیم پرستار، از بیمار مراقبت کرده و علائم حیاتی او را ارزیابی نماید. از دیگر وظایف پرستار این حوزه، می‌توان به بررسی و ارزیابی قد و وزن، خواندن گلوکومتر و سایر موارد این چنینی اشاره کرد. در این دوره از پرستاری برای داوطلبان به طور کامل نحوه ارزیابی این موارد توضیح داده می‌شود و آنها می‌توانند بر اساس معیارهای خاص بیمار، برای درمان به آنها کمک کنند.

آشنایی با انواع دوره‌ های پرستاری

دوره پرستاری NICU

دوره پرستاری NICU یکی از مهم‌ترین دوره‌ها شناخته می‌شود که برای افراد آموزش دیده و ماهر در این زمینه کاربرد دارد. این دوره به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از نوزادها و خانواده‌های آنها مراقبت کنند. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که دوره پرستاری ذکر شده برای بزرگسالان و نوزادانی است که به تازگی متولد شده‌اند. افرادی که این دوره را می‌گذرانند، می‌توانند هر چیزی که نوزادان به آن نیاز دارند را فراهم کنند.

دوره پرستاری همودیالیز

یکی دیگر از نمونه‌های دوره پرستاری با مدرک بین المللی که اهمیت بسیار زیادی برای بیماران دارد، دوره همودیالیز است. این دوره مربوط به خدمات کلیوی برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه یا مشکلات مرتبط با آن می‌شود که به متقاضیان نحوه ارزیابی، پیاده‌سازی و برنامه‌ریزی مراقبت از بیمار کلیوی را ارائه می‌دهد.

دوره پرستاری CPR

داوطلبانی که می‌خواهند برای نجات زندگی به انسان‌ها کمک کنند، می‌توانند دوره پرستاری CPR را بگذرانند. در این دوره اطلاعات کامل مربوط به شرایط اضطراری ارگان‌های حیاتی مانند قلب و مغز در اختیار متقاضی داده می‌شود. داوطلبانی که این مدرک را دریافت می‌کنند، می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن تمام علائم حیاتی بیمار را بررسی کرده و از بهترین روش‌ها برای احیا استفاده کنند.

دوره پرستاری ICU OH

بعد از این‌که بیماران عمل قلب باز را به اتمام رساندند، به قسمت مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شوند و تا چندین ساعت بعد از عمل، همچنان علائم حیاتی آنها بررسی می‌شود. در این شرایط، اشخاصی که دوره پرستاری ICU OH را گذرانده باشند، می‌توانند فعالیت‌هایی مانند انتقال بیمار و معاینات اولیه او را به طور کامل انجام دهند.

دوره پرستاری ECG

در نهایت، آخرین دوره پرستاری با مدرک بین المللی که اهمیت بسیار زیادی در سلامت بیماران دارد، دوره نظارت بر الکتروکاردیوگرام یا ECG است. زمانی که پرستاران آموزش دیده در این دوره ضربان قلب فرد را بررسی و فعالیت‌های الکتریکی آن را اندازه‌گیری می‌کنند، درمان بیمار خیلی بهتر و مطلوب‌تر انجام می‌گیرد.

تفاوت مدرک بین المللی پرستاری و مدرک پرستاری محلی 

تفاوت مهم بین مدرک پرستاری بین المللی و مدرک پرستاری محلی، در زمینه آموزش و مواجهه است:

  • دیدگاه جهانی: مدرک بین المللی پرستاری، دیدگاهی جهانی در ارتباط با مراقبت های بهداشتی ارائه می کند و شما را در معرض شیوه های مختلف مراقبت های بهداشتی در سراسر دنیا قرار خواهد داد.
  • شایستگی فرهنگی: مدارک بین‌المللی با فراهم آوردن فرصت‌هایی جهت تعامل با گروه متنوعی از همسالان و بیماران با سابقه های مختلف، شایستگی فرهنگی را ارتقاء می‌دهند.
  • فرصت های شغلی: در حالی که مدرک پرستاری محلی بر سیستم مراقبت بهداشتی کشور متمرکز است، مدرک بین المللی می تواند طیف وسیع تری از فرصت های شغلی، از جمله کار در خارج از کشور را پیش روی متقاضیان قرار دهد.

آینده شغلی پس از گذراندن دوره پرستاری با مدرک بین المللی 

شرکت در دوره های پرستاری با مدرک بین المللی، فرصت های شغلی بی شماری را پیش رو شما قرار می دهد. برخی از چشم اندازهای شغلی که با این مدرک به آن دست می یابید شامل موارد زیر است:

  • پرستار ثبت شده: شما می توانید به عنوان متخصص RN در بیمارستان ها، کلینیک ها و دیگر مراکز مراقبت های بهداشتی فعالیت کنید. تجربه بین المللی ممکن است شما را برای کارفرمایان جذاب تر نماید.
  • متخصص پرستار: می توانید در حوزه هایی مانند اطفال، مراقبت های ویژه یا انکولوژی تخصص داشته تا پرستار متخصص شده و مراقبت های پیشرفته را در زمینه کاری خود ارائه دهید.
  • پزشک جهانی بهداشت: شما می‌توانید با سازمان‌های بین‌المللی یا سازمان‌های غیردولتی همکاری کنید و به نابرابری‌های مراقبت‌های بهداشتی در مقیاس جهانی رسیدگی نمایید.

آینده شغلی پس از گذراندن دوره پرستاری با مدرک بین المللی 


 

خلاصه مقاله دوره پرستاری با مدرک بین المللی

در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات کاملی درباره دوره پرستاری با مدرک بین المللی و شرایط آن در اختیار شما قرار دهیم. همچنین ما درباره نحوه ثبت‌نام و انواع این دوره صحبت کردیم. از آنجاکه بخش زیادی از اطلاعات این حوزه به صورت معتبر و قطعی وجود ندارند، شاید خیلی از داوطلبان آن را به طور کامل نشناسند.

از این رو، امیدواریم توانسته باشیم شما را در شناخت دوره پرستاری یاری کرده باشیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در هر یک از این دوره‌ها، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای دانلود PDF مقاله دوره پرستاری با مدرک بین المللی کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

دوره پرستاری چه انواعی دارد؟

مهمترین انواع دوره پرستاری، مواردی مانند ICU، CCU، NICU، همودیالیز، CPR، دوره ICU OH و ECG هستند.

اصلی‌ترین شرط ثبت‌نام در دوره پرستاری برای آقایان چیست؟

آقایان نباید از نظر نظام وظیفه و خدمت سربازی، مشکلی داشته باشند. این بدان معنی است که آنها باید یا خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده یا معاف شده باشند.

دوره پرستاری چقدر اعتبار دارد؟

خوشبختانه دوره‌های پرستاری از نظر اعتباری علمی در سطح بالایی قرار می‌گیرند و مدرک ارائه شده هم از نوع بین‌المللی است. ازاین‌رو می‌توان از میزان اعتبار این مدرک مطمئن شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا