دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور + شرایط 1402


یکی از اهداف دانشگاه پیام نور حمایت از دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان است تا بتوانند با چالش‌های کمتری به ادامه تحصیل در مقطع دکتری بپردازند. به همین دلیل به تازگی شاهد روش دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور برای پذیرش هستیم. این روش یکی از جدیدترین شیوه‌های پذیرش دانشجو می‌باشد که دانشگاه پیام نور اجرا کرده است.

قبل از ثبت نام، باید حتما از تاریخ‌های مهم تعیین شده برای ثبت نام آگاه بوده و همچنین واجد شرایط تعیین شده نیز باشید. اگر از جزییات پذیرش به این شیوه اطلاعات ناقصی دارید، پاسخ سوالات خود را در ادامه می‍توانید مطالعه کنید. چنانچه پس از مرور مقاله سوالات یا ابهاماتی داشتید، با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور چیست؟ به تازگی در سال‌های اخیر برای رفع نیاز اساتید و کمک به دانشجویان بااستعداد و شایسته، طرحی مبنی بر دکتری استاد محور به اجرا درامده است. طبق قوانین جدید، افرادی که می‌خواهند در مقطع دکتری PHD خود را بگیرند، می‌توانند هم زمان به عنوان استاد در دانشگاه پیام نور تدریس کنند.

در این رابطه لازم است بدانید که دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور، به حالتی گفته می‌شود که دانشجو خود برای انتخاب استاد اقدام می‌کند. برای پذیرش در این روش در گام اول باید داوطلب استعداد بالایی در این زمینه داشته باشد و مثل کنکور سراسری در آزمون‌های استعداد درخشان دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور، موفق به کسب نمره قبولی شود.

برای اطلاع از نحوه پذیرش دانشجو دکتری استاد محور کلیک کنید.

اطلاعیه:

مطابق با آخرین تغییرات اعلام شده توسط سازمان سنجش کشور، در سال جاری حدود 20 درصد از پذیرش آزمون دکتری به صورت استاد محور خواهد بود.

زمان پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

با توجه به اخباری که این روزها به سرعت پخش شده است، از سال جاری دکتری استاد محور در دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد. در این طرح به هر استاد یک کد از سمت سازمان سنجش ارائه شده و دانشجوهای برتر هر رشته می‌توانند استاد مورد نظر خود را انتخاب کرده و به ادامه تحصیل در مقطع دکتری بپردازند.

با انتخاب این روش دانشجویان می‌توانند از مزایایی همچون، تحصیل در شهر خود استفاده کنند. همچنین مجبور نیستند به پایتخت مهاجرت کنند تا از امکانات تحصیلی بهره مند شوند. در ضمن دانشگاه‌های پیام نور از میان دانشجویان ارشد که استعداد دارند و در طول دوران کارشناسی و ارشد نمرات بالایی از اساتید گرفتند، می‌توانند بدون شرکت در آزمون دکتری و با ارسال مدارک به دانشگاه برای دکتری استاد محور اقدام کنند.

زمان-پذیرش-دکتری-استاد-محور-دانشگاه-پیام-نور

البته سایر افراد بعد از فارغ التحصیلی از مقطع ارشد، می‌توانند در آزمون دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور سال 1402 شرکت نمایند. بنابراین در صورتی که قصد ورود به این آزمون سراسری را دارید تا در رشته مورد نظر پذیرش شوید، لازم است به سایت دانشگاه پیام نور به نشانی اینترنتی reg.pnu.ac.ir مراجعه نمایید.

اطلاعیه:

زمان ثبت نام در تقویم سال گذشته، آبان ماه بوده است که برای سال جاری از 17 مرداد ماه می‌باشد.

مراحل پذیرش در دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور

مراحل پذیرش دکتری استاد محور بدین شرح است که ابتدا استاد موضوع مورد نظر خود را در سامانه تعیین شده مطرح می کند و سپس استاد مربوطه تعداد درخواست‌ها و رشته‌ها را به داوطلبان اعلام خواهد کرد.

✅ در مرحله بعد کارشناسان آموزش دانشگاه‌های مربوطه، نتیجه را برررسی کرده و به استاد اعلام می‌کنند.

✅ حال نوبت دانشجویان است که باید از جزییات رشته‌ها و موضوعات مطلع شوند.

✅ در نهایت لازم دانشجویان مدارک مربوطه را به معاونت دانشکده تحویل دهند.

✅ پس از بررسی مدارک، تمامی موارد تحویل گرفته شده به سازمان سنجش ارسال می‌شود.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید.

مراحل ثبت نام دکتری استاد محور در دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

برای ثبت نام دکتری استاد محور در دانشگاه پیام نور، باید تنها به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور مراجعه نمایید. همانطور که می‌دانید این طرح به منظور استفاده از استعدادهای درخشان برای تدریس در دانشگاه پیام نور است که آدرس اینترنتی این سامانه reg.pnu.ac.ir می‌باشد. قبل از مراجعه برای ثبت نام، بهتر است ابتدا دفترچه تعیین شده را مطالعه نمایید.

✅ در گام اول باید عبارت سامانه گلستان پیام نور و یا  reg.pnu.ac.ir در مرورگر سیستم خود جستجو نمایید.

دانشگاه-پیام-نور

✅ پس از جستجو این عبارت، اولین سایتی که به شما نمایش داده می شود، همان سیستم جامع گلستان است.

صفحه-اصلی-پیام-نور

✅ بعد از ورود به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور و انتخاب “ورود به سیستم ” نیاز است نام کاربری و رمز ورود خود را وارد نمایید.

ورود-به-سیستم-جامع-دانشگاهی-گلستان

✅ سپس فرمی را مشاهده خواهید کرد که باید در آن تمامی اطلاعت مورد نیاز را مثل کد رشته محل باید در جایگاه‌های مشخص شده وارد نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، ضروری است یک سری مدارک را ارائه دهید و منتظر اعلام نتایج بمانید.

برای اطلاع از نحوه تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری کلیک کنید.

شرایط ثبت نام دکتری استاد محور 1402

برای پذیرش با کنکور، متقاضیان باید مانند سایر داوطلبان پذیرش در دوره‌ی دکتری، در آزمون سراسری دکتری شرکت کنند. ولی برای پذیرش با سهمیه استاد محور، احتیاجی به شرکت در این آزمون نیست و داوطلب با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها، قادر به انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خود می‌باشد.

در واقع شرایط پذیرش به این روش، مشابه شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در کنکور دکتری است که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد:

✔️ داشتن دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید

✔️ اعتقاد به احکام اسلامی

✔️ قبول داشتن جمهوری اسلامی

✔️ نداشتن سابقه عضویت در گروهک های تروریستی

✔️ نداشتن فساد اخلاقی

✔️ نداشتن سوء سابقه تحصیلی و کیفری

✔️ ارائه مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای

✔️ فارغ التحصیلی تا تاریخ های تعیین شده

✔️ تطابق رشته امتحانی انتخابی داوطلب با رشته تحصیلی در دوره ی کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای

شرایط-ثبت-نام-دکتری-استاد-محور

✔️ حداقل معدل 14 برای داوطلبان سال آخر و یا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و یا دکتری

✔️ ارائه کارت پایان خدمت برای آقایان

✔️ ارائه تعهد به خدمت برابر با طول مدت تحصیل دکتری

✔️ ارائه تعهد به خدمت در محل تعیین شده توسط وزارت علوم

✔️ شرایط پذیرش دکتری استاد محور با سهمیه استعداد درخشان

✔️ برای پذیرش در دوره‌ی دکتری به این روش، داشتن هرگونه شرایط سببی و نسبی با اساتید ممنوع است

سایر شرایط زیر شامل موارد زیر می‌شود:

✔️ معدل کارشناسی بالای 16

✔️ معدل کارشناسی ارشد بالای 17

✔️ کسب حداقل 60 امتیاز

✔️ نبود فاصله زمانی بیش از دو سال از فارغ التحصیلی در مقطع ارشد

مدارک پذیرش دکتری استاد محور

مدارک مورد نظر برای پذیرش به این روش، همان مدارک ثبت نام آزمون دکتری تعیین شده است که شامل موارد زیر می‌شود:

✔️ خرید کارت اعتباری ثبت نام

✔️ یک قطعه عکس

✔️ کد وضعیت نظام وظیفه

✔️ فرم تعیین وضعیت معدل فرد

✔️ اطلاعات هویتی و تحصیلی

مدارک پذیرش دکتری استاد محور با سهمیه استعداد درخشان شامل مدارک اثبات کننده استعداد درخشان و لحاظ شدن دانشجو و سایر مدارک که توسط دانشگاه تعیین می‌شود، است.

هزینه ثبت نام دکتری استاد محور ۱۴۰۲

جهت شرکت در آزمون کتبی دکتری استاد محور 1402، یکی از هزینه‌ها مربوط به هزینه خرید کارت اعتباری است که به مبلغ 375 هزار تومان می‌باشد. اگر افراد در مهلتی که برای تمدید ثبت نام این آزمون تعیین می‌شود، ثبت نام نمایند، نیاز است دو برابر مبلغ تعیین شده را پرداخت کنند.

هزینه-ثبت-نام-دکتری-استاد-محور

به علاوه در صورت دعوت شدن به مصاحبه نیز باید هزینه مصاحبه دکتری پرداخت شود که البته مبلغ ثابتی نیست و در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. در این مقاله موضوع ما دانشگاه پیام نور می‌باشد که در سال‎‌های اخیر برای جذب استعدادهای درخشان این روش را انتخاب کرده است.

نحوه مشاهده نتایج دکتری استاد محور در دانشگاه پیام نور

داوطلبین لازم است از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور، نسبت به اطلاع از نتایج آزمون دکتری اقدامات واجب را انجام دهند. برای مشاهده جواب آزمون دکتری، روش زیر را انجام دهید.

✔️ برای مشاهده نتایج نیاز است گزینه دکتری تخصصی در سمت راست صفحه را انتخاب کرده و سپس گزینه مشاهده نتایج را کلیک کنید.

✔️ در مرحله بعدی نیاز است گزینه ” کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری” را کلیک کرده و با یکی از سه روشی که مشاهده می‌کنید وارد صفحه نتایج شوید.

دانلود دفترچه ثبت نام دکتری استاد محور پیام نور ۱۴۰۲

قبل از ثبت نام دکتری استاد محور، ابتدا باید دفترچه مربوطه را دانلود کرده و مطالعه نمایید. این دفترچه از طریق سایت دانشگاه پیام نور به ادرس اینترنتی reg.pnu.ac.ir منتشر شده و روی سامانه قرار می‌گیرد. در این دفترچه می‌توانید شرایط تعیین شده را به خوبی مطالعه کرده، هزینه ثبت نام را بدانید و رشته‌هایی را که برای آزمون مشخص شده است را مطالعه نمایید.

پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری استاد محور پیام نور، کافی است در صورت واجد شرایط بودن برای نام نویسی اقدام کنید. در ادامه برای اینکه بتوانید به آسانی تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید، فایل دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری استاد محور پیام نور را قرار داده‌ایم:

برای دانلود دفترچه پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به شما توضیح دهیم که نحوه پذیرش در دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور چگونه است و برای پذیرش به این روش چه شرایطی تعیین شده است. همچنین در ادامه این مقاله به موضوع زمان پذیرش این آزمون که در سایت گلستان پیام نور اعلام می‌شود، اشاره کردیم.

سپس به مراحل پذیرش دکتری استاد محور این دانشگاه پرداختیم تا به راحتی برای ثبت نام اقدام نمایید. همچنین برای دسترسی به فایل دفترچه ثبت نام آزمون دکتری استاد محور می‌توانید آن را از داخل مقاله دانلود کنید و در صورتی که سوال یا ابهامی داشتید، با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

برای دانلود PDF دکتری استاد محور پیام نور روی لینک کلیک نمایید.

 

آدرس سایت ثبت نام آزمون دکتری استاد محور پیام نور چیست؟

نشانی اینترنتی سامانه دکتری استاد محور پیام نور reg.pnu.ac.ir است.

شرایط ثبت نام دکتری استاد محور چیست؟

در این مقاله به صورت مفصل به شرایط دکتری استاد محور پرداختیم.

هزینه ثبت نام دکتری استاد محور چقدر است؟

هزینه این آزمون در دانشگاه پیام نور 375 هزار تومان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا