دیپلم ریاضی بزرگسالان 1402 + شرایط، مراحل، زمان و هزینه


افرادی که مایل به دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان هستند، باید واجد یک سری شرایط باشند تا بتوانند مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. مدرک دیپلم که یک گواهینامه رسمی از طرف یک مرجع آموزشی به فردی که دارای مهارت باشد، قلمداد می‌شود و دیپلم رسمی در ایران توسط وزارت آموزش و پرورش صادر خواهد شد.

آن دسته از افرادی که به هر دلیلی از جمله نیاز داشتن به نمرات بیشتر یا ترمیم معدل مایل به دریافت دیپلم مجدد هستند، می‌توانند برای دریافت مدرک دیپلم خود اقدامات لازم را انجام دهند.  برای دریافت مشاوره‌های لازم در خصوص گرفتن دیپلم ریاضی بزرگسالان می‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید.

شرایط دیپلم ریاضی بزرگسالان

داوطلبانی که قصد شرکت در مدرسه بزرگسالان و اخذ دیپلم ریاضی هستند، باید حتماً واجد یک سری شرایط باشند. از مهمترین شرایط گرفتن دیپلم مجدد بزرگسالان این است که اگر زمان مشخصی از تحصیل در مقطع روزانه گذشته باشد، چنانچه دانش آموز بالای ۱۸ سال باشد، شامل اخذ دیپلم بزرگسالان است و ادامه تحصیل برای این دسته از افراد از طریق شاخه کاردانش یا شبانه است که مزیت آن گرفتن دیپلم غیرحضوری است.

با گذراندن دوران آموزشی از راه دور در زمان و حتی هزینه صرفه جویی خواهد شد. در این حالت دانش آموز سریعتر می‌تواند دیپلم خود را بگیرد در آیین نامه دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش آمده است که دارندگان دیپلم نظام جدید و نظام قدیم در صورت تمایل به اخذ دیپلم مجدد در شاخه‌های نظری یا کاردانش پس از تخفیف دادن دروس خود می‌تواند کسری درس‌های رشته مورد نظر را همراه با داوطلبان آزاد امتحان دهند و گواهینامه دیپلم را در شاخه رشته دلخواه خود کسب کنند.

دانش آموزانی که دارای گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه هستند، اگر بخواهند دوباره دیپلم بگیرند، باید در رشته غیر متناظر با دیپلم قبلی خود امتحان بدهند و می‌توانند با مراجعه به اداره آموزش و پرورش شهرستان مناطق و نواحی محل اخذ دیپلم، پس از مشخص کردن دروس مشترک با نظام جدید آموزش در زمان باقیمانده دروس، دیپلم غیرمتناظر رشته جدید در مدارس بزرگسالان را دریافت کنند.

فارغ التحصیلان نظام قدیم ۶ ساله ، ۴ ساله‌ ترمی واحدی و سالی واحدی در صورت درخواست برای دیپلم مجدد در رشته‌های غیر متناظر نظام جدید آموزشی حتماً باید در تمام آزمون‌های دروس پایه دوازدهم حضور یابند.

برای دریافت معدل دیپلم با کد ملی وارد لینک شوید.

"شرایط

مراحل اخذ مدرک دیپلم ریاضی بزرگسالان

در حال حاضر سازمان آموزش و پرورش یک نمونه برگ کارنامه‌های تطبیق برای اخذ دیپلم مجدد در رشته‌های غیر متناظر شاخه‌های نظری و کاردانش را جهت ابلاغ به اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان مناطق و نواحی مختلف ارائه کرده است.

براساس نمونه برگ کارنامه تطبیق داوطلبان اخذ دیپلم مجدد در رشته ریاضی فیزیک افرادی که دارنده دیپلم نظام جدید و نظام قدیم آموزشی دوره (دوره 6 ساله/ 4 ساله/ سه ساله‌ترمی داحدی/ سه ساله سالی واحدی) هستند و می‌خواهند دیپلم مجدد را در رشته‌های غیرمتناظر دریافت کنند، برای دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان، باید در امتحانات نهایی دروسی که در ادامه ارائه شده، شرکت کنند.

ردیف درس ردیف درس
1 تعلیمات دینی (دینی، اخلاق و قرآن) 3 8 زبان خارجی 3
2 عربی، زبان قرآن 3 9 تربیت بدنی 3
3 فارسی 3 10 فیزیک 3
4 نگارش 3 11 شیمی 3
5 هندسه 3 12 سلامت و بهداشت
6 حسابان 2 13 مدیریت خانواده و سبک زندگی
7 ریاضیات گسسته 14 علوم اجتماعی

"مراحل

زمان شرکت در امتحانات دیپلم ریاضی بزرگسالان

برخی از افراد این سؤال را دارند که زمان شرکت در امتحانات دیپلم ریاضی بزرگسالان چه تاریخی است؟ آموزش و پرورش هر ساله یک بازه زمانی مشخصی را برای ثبت نام داوطلبان اخذ دیپلم مجدد تعیین می‌کند.

این بازه زمانی معمولاً از ابتدای مهر ماه تا اواخر آبان ماه می‌باشد. متقاضیانی که مایل به دریافت مدرک دیپلم ریاضی بزرگسالان هستند، باید در یکی از نوبت‌های امتحان خرداد، شهریور و دی ماه شرکت کرده و در تمام دروس پایه دوازدهم امتحان بدهند.

اگر متقاضیان با موفقیت امتحانات خود را پشت سر بگذارند، این امکان را دارند که دیپلم جدید خود را دریافت نمایند.

جهت اطلاع از شرایط شرکت در کنکور نظری با دیپلم فنی و کاردانش وارد لینک شوید.

"

 هزینه دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان

در کنار سوالاتی که در ارتباط با شرایط دریافت دیپلم مجدد پرسیده می‌شود، هزینه دیپلم مجدد نیز باید محاسبه شود تا افرادی که مایل به اخذ دیپلم بزرگسالان هستند، برآورد کنند که آیا هزینه آن را می‌توانند بپردازند یا خیر.

هزینه دیپلم دوم مانند سایر شهریه دیپلم‌ها محاسبه خواهد شد و بستگی به تعداد واحدهای تطبیقی که افراد باید پاس کنند خواهد داشت. در بهترین حالت دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان بین ۵ تا ۷ میلیون هزینه خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان

مدارکی که باید داوطلبان دیپلم ریاضی بزرگسالان آماده کنند شامل پرونده تحصیلی دبیرستان دوره متوسطه اول، مدارک شناسایی و تطبیق آموزش و پرورش است. افرادی که مایلند به صورت مجدد دیپلم بگیرند، می‌توانند در دو رشته نظری و کاردانش ادامه تحصیل داده، ولی در رشته متفاوت با دیپلم قبلی خود مدرک خود را دریافت کنند.

براساس بخشنامه آموزش و پرورش برای دیپلم نظام جدید واحدی دوبار گرفتن دیپلم در یک رشته امکان‌پذیر نیست.

جهت استعلام کد رهگیری تاییدیه دیپلم بر روی لینک کلیک کنید.

"مدارک

خلاصه مطالب

آن دست از متقاضیانی که به هر دلیل نتوانسته‌اند ادامه تحصیل دهند یا شرایط لازم را نداشته‌اند، می‌توانند برای دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان اقدام کنند. افرادی که واجد شرایط باشند در موعد مقرر می‌توانند مراحل اسم نویسی خود را تکمیل نمایند. برای دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان افراد باید شرایط سنی خاصی داشته باشند تا بتوانند هم با داشتن مدارک مورد نیاز به مدارس بزرگسالان مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

هزینه دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان بستگی به واحدهای تطبیقی که فرد باید پاس کند خواهد داشت و معمولاً بین ۵ تا ۷ میلیون هزینه دارد. در متن مقاله به طور کامل در ارتباط با شرایط دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان توضیح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و در صورت داشتن هرگونه سؤال و یا ابهام می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

 

جهت دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

 

زمان ثبت نام برای دریافت دیپلم بزرگسالان چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام برای دریافت دیپلم بزرگسالان از مهرماه تا اواخر آبان ماه خواهد بود.

شرایط سنی دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان چیست؟

 افراد برای دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان باید حداقل سن ۱۸ سال را داشته باشند.

هزینه دریافت دیپلم ریاضی بزرگسالان چقدر است؟

برای دریافت این نوع دیپلم حداقل بین ۵ تا ۷ میلیون باید هزینه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا