راهنمای جامع دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش ۱۴۰۲


راهنمای جامع دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

در این متن قصد داریم شیوه دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش و مدرسه را با شما به اشتراک بگذاریم. در صورتی که قصد دارید مهاجرت کنید و یا بورسیه شوید قطعا به اصل این مدرک نیاز پیدا می کنید. مشکل جایی شروع می ‌شود که شما به دانشگاه بروید و در کنار مدارک دیگر، دیپلمتان را پیدا نکنید. در این صورت چه می کنید؟ پاسخ همیشه در ظاهر ساده می باشد. باید به مدرسه برگردیم! نکته حائز اهمیت این است که خانم ها می توانند بدون ارائه هیچ مدرکی دیپلم خود را از مدرسه بگیرند. ولی آقایان باید کارت پایان خدمت یا حتی کارت دانشجویی خود را همراه داشته باشند. حال اگر بدشانس باشید امکان دارد مدرک دیپلمتان را در مدرسه هم پیدا نکنید که در این صورت ‌باید از آموزش و پرورش منطقه آن را بخواهید. در ادامه این متن از ایران تحصیل ما قصد داریم تا اطلاعات بیشتری از جزییات دریافت آخرین مدرک تحصیلی از آموزش و پرورش یا همان مدرک دیپلم خدمتتان ارائه کنیم. در صورت وجود هر گونه ابهام و یا سوالی می توانید با شماره گیری ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ آن را برطرف سازید.

نحوه دریافت اصل دیپلم از آموزش و پرورش

در حقیقت مدرک دیپلم اولین مدرک تحصیلی معتبر شناخته شده که نشان دهنده گواهی پایان تحصیل شما در مدرسه است و برای آن که وارد دانشگاه شوید، به آن نیاز پیدا می کنید. اگر آخرین مدرک شما دیپلم است و بخواهید در بعضی از ارگان ‌ها و مراکز مشغول کار شوید، احتمالاً به ارائه آن نیاز پیدا خواهید کرد.

در شرایط دیگر اگر بخواهید برای دانشگاهی در خارج اقدام کنید و مدارکتان را ارسال کنید، باید اصل مدارک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی را به دارالترجمه بفرستید. در ادامه این مطلب با چگونگی دریافت آخرین مدرک تحصیلی از آموزش و پرورش آشنا خواهید شد.

طبیعتاً راحت‌‌ترین و بهترین راه به منظور دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش، مراجعه به مدرسه دوران تحصیل می باشد اصولاً هنگامی که برای ثبت نام دانشگاه اقدام می ‌کنید، مدرسه گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی را به شما تقدیم می ‌کند و با استفاده از آن، شما می توانید ثبت نام دانشگاه خود را نهایی کنید. پس از مدتی که اصل دیپلم شما صادر شد، می ‌توانید با مراجعه به مدرسه نسبت به دریافت اصل آخرین مدرک تحصیلی خود اقدام کنید.

اگر مشغول تحصیل در دانشگاه هستید، در زمان تحصیل با ارائه کارت دانشجویی که تاریخ داشته باشد، می ‌توانید به سادگی اصل مدرک خود را از مدرسه بگیرید.

بعضی از مدارس برای تحویل دادن مدرک دیپلم، گواهی موقت را از شما می خواهند. در چنین شرایطی باید اول از همه به دانشگاه محل تحصیل خود بروید و با دریافت گواهی موقت و ارائه آن به مدرسه، اصل مدرک دیپلم را اخذ کنید. اما برای آقایان موضوع خدمت سربازی در میان است. (برای اطلاع از دریافت مشاوره نظام وظیفه سربازی آنلاین می توانید این مطلب را مطالعه کنید.)

برای دریافت دیپلم از مدرسه باید کارت پایان خدمت را همراه داشته باشید. البته اگر در آغاز راه سربازی هستید و برگه سبز را دست دارید نیز باید حتما نسبت به دریافت اصل مدرک دیپلم اقدام نمایید. در چنین شرایطی امکان دارد نا آگاهی مسئولین مدرسه برایتان دردسرساز گردد. بیشتر مسئولین مدارس تنها از قانون کارت پایان خدمت اطلاع دارند؛ بنابراین باید به اداره آموزش و پرورش ناحیه بروید تا در کنار برگه سبز، ماده قانونی را ضمیمه کنند تا بتوانید به کمک آن، اصل دیپلم را بگیرید. در کنار مدارک گفته شده، حتما باید مدارک شناسایی را همراه خود داشته باشید.

 

دریافت مدرک دیپلم

برای کسب اطلاع از استعلام کد رهگیری تاییدیه دیپلم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

دریافت ریز نمرات دیپلم

یکی از مدارکی که برای دانشگاه و یا ترجمه مدارک برای مهاجرت تحصیلی و اپلای کردن به آن نیاز پیدا می کنید، ریز نمرات می باشد. این که تا چه مقطعی می خواهید به تحصیل ادامه دهید و برای تحصیل در چه سطحی اقدام می کنید، به ریز نمرات مقاطع مختلف نیاز پیدا خواهید کرد. نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی بسیار حائز اهمیت اند و برای قابل استناد بودن شان، باید مدارک را در مدرسه، آموزش و پرورش ناحیه و اداره کل به تایید برسانید. دریافت ریز نمرات کار سختی نبوده و تنها باید کمی دوندگی کنید.

برای گرفتن ریز نمرات، مراحل زیر را طی کنید:

✅ قبل از هر چیز، به دبیرستان خود مراجعه کنید و از دفتردار یا مسئول رایانه بخواهید ریز نمرات دوره دوم متوسطه را به شما تحویل دهد. اگر دانش ‌آموز نظام قدیم بودید، نمرات به چهار سال ارتباط دارند و اگر در نظام جدید بوده اید، ریز نمرات سه سال را به شما می دهند.

✅ به یاد داشته باشید که در زمان مراجعه حتما یک عکس مناسب همراه تان باشد تا مدیریت مدرسه بعد از ضمیمه کردن عکس، ریز نمرات شما را مهر نماید (یعنی مهر باید قسمتی از عکس را بپوشاند). توجه کنید که ریز نمرات بدون مهر مدرسه هیچ نوع اعتباری نخواهد داشت.

✅ اگر در مدارس مختلف مشغول درس خواندن بوده ‌اید، باید این مراحل را در هر مدرسه بگذرانید و نمرات را دریافت کنید.

✅ بعد از صدور ریز نمرات به وسیله مدرسه، با مراجعه به اداره منطقه ادامه کار را پی‌ گیری نمایید.

✅ در این بخش ریز نمرات شما را مسئول مدارک مقطع متوسطه و معاون اداره تایید کند. اطمینان یابید که ریز نمراتتان به وسیله افراد گفته شده مهر و امضاء شود.

✅ در مرحله آخر به اداره کل آموزش و پرورش استان مراجعه کنید و مراحل تکمیلی را برای الصاق تمبر و ثبت مهر اداره کل را انجام دهید. حال مدارک شما برای ترجمه و یا حتی ارائه به هر مرجع رسمی آماده است.

دریافت ریز نمرات دیپلم

بهتر است اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی را نیز همراه خود ببرید و در صورتی که دانشجو هستید، کارت دانشجویی ‌تان را همراه داشته باشید.

برای آشنایی با نحوه دریافت معدل دیپلم با کد ملی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

دریافت اصل مدرک پیش دانشگاهی

مدرک پیش دانشگاهی از دیگر مدارکی است که برای مواردی مانند اپلای کردن نیاز به ترجمه داشته و لازم است اصل آن را داشته باشید. اصولاً اصل مدارکی که قبل از رفتن به دانشگاه دریافت می ‌کنید، در دست دبیرستانی می باشد که در آن تحصیل می کردید. درنتیجه برای دریافت اصل مدرک پیش دانشگاهی نیز باید به دبیرستان سر بزنید. توصیه ما به شما این است که تا حد ممکن در زمان تحصیل در دانشگاه این کار را انجام دهید و برای جمع ‌آوری مدارکتان اقدام نمایید؛ چون که بیشتر در دبیرستان ‌ها باید گواهی مبنی بر اشتغال به تحصیل داشته و یا کارت پایان خدمت و برگه سبز همراه تان باشد. اگر در زمان مراجعه به مدرسه، کارت دانشجویی تاریخ‌دار همراه تان باشد، احتمال مواجه با مشکلات متعدد کم ‌تر خواهد بود.

 نحوه دریافت اصل دیپلم از آموزش و پرورش

دریافت مدرک دیپلم بعد از ترک تحصیل

دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش که یک مدرک قانونی می باشد باید حتما از مرجع گفته شده (آموزش و پرورش) صورت بگیرد. اگر مدرک شما سیکل است و می خواهید پس از چندین سال که تحصیل شما تمام شده دیپلم خود را بگیرید و ادامه تحصیل دهید باید به وسیله ارکان های وابسته به نظام آموزش و پرورش اقدام کنید تا مدرک دیپلم خود را به شکل قانونی و رسمی بگیرید. برای این کار در مرحله اول می توانید به مراکز وابسته به فنی و حرفه ای سر بزنید. اگر دیپلم تان را در دست دارید و می خواهید تغییر رشته دهید تمامی درس های شما را تطبیق می دهند و می توانید مدرک قانونی خود را از فنی و حرفه ای بگیرید. اگر مدرک دیپلم را ندارید کمی باید زمان دهید تا مدرک دیپلم خود را دریافت کنید.
دیپلم به سه دسته طبقه بندی می شود:

📌 نظری

📌 فنی

📌 کاردانش

شما می توانید پس از دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش روانه دانشگاه شوید و ادامه تحصیل دهید و تا مقطع دکتری نیز ادامه تحصیل دهید. دیپلم نظری نیز به سه دسته انسانی، ریاضی و تجربی طبقه بندی می شود. شما برای تحصیل در نظام نظری نیاز دارید تا به دبیرستان های دولتی رفته و در آن جا به دریافت آخرین مدرک تحصیلی از آموزش و پرورش اقدام کنید. در ارتباط با این مسئله نیز اگر سن قانونی را رد کرده باشید، شرایط حضور در مراکز دولتی برای شما فراهم نبوده و باید با مراجعه به دبیرستان های شبانه بتوانید با تطبیق دادن درس ها در یکی از شاخه های گفته شده نظری ادامه تحصیل دهید؛ ولی برای رشته های فنی و کاردانش باید به موسساتی که زیر نظر آموزش و پرورش فعال اند سر بزنید تا نسبت به دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش اقدام نمایید. رشته هایی مانند معماری، نقشه کشی، حسابداری، برق ساختمان و ده ها رشته دیگر برای ادامه تحصیل در پیش روی شما قرار گرفته اند.

دیپلم، مدرکی رسمی و قانونی

خرید دیپلم قانونی نیز از دیگر راهکارهایی است که شما به شکل غیر حضوری می توانید به نیت خود دست پیدا کنید. برای این کار باید به وب سایت های آموزشی که در این راستا فعال اند مراجعه کنید تا بتوانید یک مدرک قانونی را بگیرید. پس از ثبت نام کلاس های مرتبط با رشته شما به شکل غیر حضوری برگزار می گردد. شما پس از حضور در این کلاس ها و مطالعه دروس می توانید نسبت به دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش اقدام کنید. زمانی که صحبت از یک مدرک قانونی می شود بدین منظور است که می توانید با استعلام کد تاییدیه تحصیلی خود روانه دانشگاه شوید و ادامه تحصیل بدهید. این موضوع نشان از ضمانت نامه اعتبار قانونی این مراکز آموزشی داشته که تحت نظر آموزش و پرورش هستند.

برای دریافن دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

دریافت مدرک دیپلم بزرگسالان

قانون دیگری وجود دارد که برای کسانی در نظر گرفته می شود که شرایط حضور در مراکز دولتی آموزش و پرورش را نداشته ولی تمایل دارند در یکی از رشته های نظری ادامه تحصیل دهند. برای این کار توصیه ما به شما این است که به دبیرستان های شبانه سری بزنید. در صورتی که درس خود را نصف و نیمه رها کردید باید ریز نمرات خود در مقطع راهنمایی و یا دبیرستان را ارائه کنید. تمامی دروس مورد نیاز به شما اعلام خواهد شد. این پروسه مدت زمان کوتاه تری را از شما می گیرد. شما می توانید در زمانی کوتاه نسب به دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش اقدام کنید و روانه دانشگاه شوید. برای مثال اگر دبیرستان خود را تمام نکرده اید می توانید دروس عمومی خود را تطبیق دهید و همه دروس عمومی را پاس نکنید. برای این منظور تنها کافی است فقط دروس تخصصی را پاس کنید. دوره زمانی برای رسیدن به یک استعلام قانونی نسبتا کوتاه بوده و در آن کد تاییدیه تحصیلی شما نیاز خواهد بود.

 

خلاصه مطالب

در این متن از ایران تحصیل ما به موضوع مهم دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش پرداختیم. باید بدانید که برای ادامه تحصیل در کشور های دیگر و یا ادامه تحصیل در ایران به اصل دیپلم نیاز خواهید داشت و باید آن را اخذ کنید. مشاوران ما در ایران تحصیل همواره در تلاش اند تا شما را در مسیر موفقیت تحصیلی و پس از آن همراهی کنند. در صورت داشتن هر گونه تجربه مشابه و یا حتی نظری آن را با ما و دیگر کاربران عزیز در میان بگذارید.

برای دانلود پی دی اف نحوه دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

دریافت مدرک دیپلم در چه مواقعی می تواند کاربرد داشته باشد؟

استخدام، ثبت‌نام دانشگاه و دریافت برخی از مجوز‌ها می‌تواند از مهم ترین مواقع الزام دریافت مدرک دیپلم برای افراد باشد.

آیا دریافت دیپلم از آموزش . پرورش نیازمند ارائه مدرک خاصی می باشد؟

برای بانوان خیر، اما آقایان برای دریافت این مدرک باید کارت پایان خدمت یا معافیت (اعم از دائمی یا موقت) را به مرجع مربوطه ارائه دهند.

در صورت داشتن سیکل اما نیاز به ارائه مدرک دیپلم به مرجعی به خصوص چه باید کرد؟

امکان تحصیل مجدد و اخذ دیپلم برای افراد تحت شرایطی به خصوص وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا