راهنما چیدمان انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402


آشنایی با راهنمای چیدمان انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402 برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در این رشته هستند، بسیار اهمیت دارد. در سال‌های اخیر انتخاب رشته داروسازی آزاد و سراسری با یکدیگر ادغام شده و داوطلبان باید در یک زمان مشخص برای گزینش کد رشته محل‌ها اقدام کنند.

به این منظور متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه آزاد باید در فرم انتخاب رشته سراسری در سایت سنجش با آدرس sanjesh.org فرم انتخاب رشته خود را ارائه نمایند. از آنجا که آشنایی با نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است، در ادامه راهنمای چیدمان انتخاب رشته داروسازی آزاد 1402 را ارائه خواهیم کرد.

اهمیت آشنایی با چیدمان انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402

 داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه آزاد را دارند و در آزمون سراسری نمره حد نصاب را کسب کرده‌اند، می‌توانند وارد فرایند انتخاب رشته شوند. هر سال پس از کنکور سراسری داوطلبانی که در این رقابت حضور داشته و با توجه به کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می‌توانند در زمان مقرر که معمولاً نیمه دوم مرداد ماه می‌باشد، در فرایند گزینش رشته‌ها شرکت کنند.

در حال حاضر در فرایند گزینش رشته داروسازی دانشگاه آزاد و براساس تغییراتی که وزارت علوم و در آن ایجاد کرده، داوطلبانی که می‌خواهند در رشته داروسازی دانشگاه آزاد قبول شوند، باید فرم انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و کد رشته‌های دانشگاه آزاد را همزمان در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

پس از بررسی راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد، متقاضیان می‌توانند کد رشته‌های محل مورد علاقه خود را بر اساس اولویت‌هایی که اعلام شده است، در فرم انتخاب رشته دانشگاه سراسری ثبت نمایند. از این رو آشنایی با راهنمای چیدمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیار اهمیت خواهد داشت و افراد باید فرایند گزینش رشته‌ها را به طور دقیق انجام دهند تا شانس قبولی آنها در رشته‌های انتخاب شده بیشتر شود.

اهمیت آشنایی با چیدمان انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد

تاریخ انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402

از آنجا که فرایند انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد در رشته داروسازی ادغام شده است، داوطلبان جهت انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد باید در زمان اعلام شده همزمان با فرایند انتخاب رشته دانشگاه سراسری (دوره روزانه، شبانه، دانشگاه پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی) کد رشته‌های دانشگاه آزاد را نیز در فرم انتخاب رشته که در انتهای دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری قرار دارد ثبت کنند.

در سال گذشته فرایند انتخاب رشته در مرداد ماه برگزار شد. پیش بینی می‌شود تاریخ انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد و انتشار کارنامه داوطلبان آزمون سراسری در نیمه دوم مرداد ماه باشد. داوطلبان می‌توانند برای اطلاع بیشتر از جزئیات زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرند.

توجه داشته باشید در صورتی که در نوبت دی و تیر ماه کنکور سراسری 1402 شرکت کرده باشید، می‌توانید در نیمه دوم مرداد ماه برای فرایند انتخاب رشته و ثبت کد رشته‌ها در سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام کنید.

لام به ذکر است انتخاب رشته دانشگاه آزاد فقط در چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی با انتخاب رشته کنکور سراسری ادغام شده است. افرادی که قصد تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه آزاد را دارند، باید هنگام انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سامانه سنجش و پذیرش این دانشگاه اقدام کنند.

اطلاعیه

 پیش‌بینی می‌شود همانند سال‌های قبل فرایند انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد در نیمه دوم مرداد ماه باشد.

تاریخ انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد

فرایند انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402

علاقه‌مندانی که نمره قبولی را کسب کرده و وارد مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده اند، باید در هنگام انتخاب رشته دانشگاه سراسری فرایند انتخاب رشته داروسازی را انجام دهند. از این رو داوطلبان باید توجه به اولویت‌های خود کد رشته‌های محل‌ها را در فرم انتخاب رشته سراسری ثبت کنند. مراحل تکمیل فرم و گزینش رشته داروسازی دانشگاه آزاد به شرح زیر می‌باشد:

  • وارد شدن به سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 به آدرس sanjesh.org
  • دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور گروه تجربی
  • استخراج نمودن کد رشته محل های گروه آزمایشی تجربی
  • اولویت بندی کردن  کد رشته ها براساس علاقه
  •  تکمیل کردن فرم انتخاب رشته آزاد
  • دریافت کردن کد رهگیری از سوی داوطلب

فرایند انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد

راهنمای تصویری انتخاب رشته داروسازی آزاد 1402

در ادامه برای افرادی که با افرایند گزینش رشته‌ها آشنایی ندارند، راهنمای تصویری انتخاب رشته داروسازی آزاد ارائه شده است.

1- ابتدا وارد سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org شوید و گزینه دفترچه انتخاب رشته سامانه‌های آزمون سراسری را انتخاب نمایید.

گام اول انتخاب رشته داروسازی آزاد

2- در مرحله بعد بر روی لینک انتخاب رشته تحصیلی آزمون سراسری کلیک نموده و پس از مطالعه نکات ذکر شده می‌توانید قسمت تأیید و ادامه را انتخاب کنید.

گام دوم انتخاب رشته داروسازی آزاد

3- در گام بعد با سه روش می‌توانید وارد مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوید.

گام سوم انتخاب رشته داروسازی آزاد

4- در بخش انتهایی یک فرم برای شما نشان داده می‌شود که باید معدل دیپلم و سوابق تحصیلی خود را در آن درج کنید.

گام چهارم انتخاب رشته داروسازی آزاد

انتخاب رشته کنکور بسیار اهمیت دارد و با سرنوشت داوطلبان گره خورده است. داوطلبان باید با اولویت بندی‌ها و فاکتورهایی که باید مد نظر قرار بدهند، آشنایی داشته باشند.

معرفی چیدمان انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402 

داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد می‌توانند 150 کد رشته محل را از گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده‌اند، انتخاب نمایند. بر همین اساس افراد باید اولویت بندی‌های خود را در فرم گزینش رشته‌ها بررسی کرده و چنانچه پس از ارسال فرم، براساس کارنامه خود تراز مورد قبول برای تحصیل در کد رشته‌ها ثبت شده داشته باشند، در همان رشته پذیرش خواهند شد.

در فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد سعی کنید که اولویت‌های خود را در سه دسته تقسیم بندی کنید.

  • انتخاب‌های خوشبینانه

انتخاب‌های خوشبینانه در ابتدای فرم انتخاب رشته قرار خواهند گرفت و شانس شما برای پذیرش در آنها بسیار کم می‌باشد. توصیه می‌کنیم ۳۰ درصد از گزینش‌های اولیه خود را برای رشته‌های خوشبینانه درنظر بگیرید تا که اگر حتی یک درصد هم احتمال قبولی داشتید، آن‌ رشته را از دست ندهید. شما 150 انتخاب خواهید داشت و هیچ محدودیتی از نظر تعداد برای ثبت رشته ندارید.

  • انتخاب‌های واقع بینانه

مهم‌ترین بخش فرم انتخاب رشته انتخاب‌های واقع‌بینانه هستند که شانس قبولی شما نسبت به انتخاب‌های اول در آنها زیادتر می‌باشد. توصیه می‌کنیم بیش از ۵۰ درصد از انتخاب‌های خود را در این بخش قرار دهید. انتخاب‌ها معمولاً براساس تراز صورت می‌گیرند و رشته‌هایی که در آن شانس پذیرش بیشتری دارید، باید در این قسمت ثبت شوند.

  • انتخاب‌های بدبینانه

 رشته‌های که احتمال قبولی شما در این قسمت بسیار زیاد است و حتماً در آن پذیرفته می‌شوید. این رشته‌ها باید در آخر لیست ذکر شود و باید در ردیف انتخاب‌های آخری قرار داشته باشند تا اگر در رشته‌های دو دسته قبل قبول نشدید، در این انتخاب‌ها پذیرفته شوید.

توجه داشته باشید که حتماً در هنگام انتخاب رشته علاقه خود را در اولویت قرار دهید و به فاکتورهایی مانند ظرفیت پذیرش، شهریه دانشگاه آزاد و مسافت نیز توجه داشته باشید.

جهت اطلاع از نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید. 

معرفی چیدمان انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته داروسازی آزاد 1402

رشته داروسازی فقط در سه دوره روزانه، دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان ارائه می‌گردد. بنابراین افراد علاوه بر اینکه باید با فرایند انتخاب رشته آشنا باشند، باید به شهریه رشته داروسازی و همچنین نحوه چیدمان رشته‌ها نیز دقت کنند.

علاوه بر این داوطلبان حتماً باید به رتبه در سهمیه، تراز و نمره حد نصاب زیر گروه آزمایشی خود توجه کنند و شانس قبولی خود را بسنجند و فرایند انتخاب رشته خود را بر همین اساس انجام دهند. هر سال در دفترچه انتخاب رشته گروه تجربی فرم انتخاب رشته کنکور قرار دارد و داوطلبان می‌توانند مطابق با اولویت خود، فرم را تکمیل کرده و آن را در سامانه سنجش بارگذاری نمایند.

همانطور که اشاره شد داوطلبان باید انتخاب‌های خود را براساس سه اولویت خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه قرار دهند. در دسته خوشبینانه انتخاب‌هایی قرار دارد که داوطلب در آنها شانس کمتری برای پذیرش دارند، ولی انتخاب‌های ایده‌آلی هستند.

دسته دوم باید رشته‌هایی در فرم انتخاب رشته ثبت شوند که براساس کارنامه کنکور سراسری، به صورت منطقی شانس قبولی شما در آنها زیاد است.

 دسته سوم نیز رشته‌هایی هستند که احتمال قبولی شما در فرایند انتخاب رشته داروسازی برای و اخذ پذیرش زیاد می‌باشد. این رشته‌ها اطمینان قبولی را به شما خواهند داد.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد و اطلاع از نحوه چیدمان رشته‌ها می‌توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا در تمام مسیر انتخاب رشته در کنار شما باشند و شما بتوانید بر اساس رتبه و سهمیه خود بهترین انتخاب رشته را داشته باشید.

فهرست دانشگاه‌های داروسازی آزاد 1402

 همانطور که در بخش‌های قبل گفتیم فرایند انتخاب رشته دندانپزشکی، پزشکی، دامپزشکی و داروسازی از طریق سامانه سنجش و در فرم ۱۵۰ تایی انتخاب رشته انجام می‌شود. داوطلبان قبل از هر چیز باید دانشگاه‌هایی که ارائه دهنده رشته داروسازی هستند در سامانه سنجش بررسی کنند. برای سهولت دسترسی، در ادامه فهرست دانشگاه‌های آزاد رشته داروسازی در سال گذشته ارائه شده است.

فهرست دانشگاه‌های آزاد رشته داروسازی سال گذشته
دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران
دانشگاه آزاد پزشکی تهران واحد پردیس خودگردان
دانشگاه آزاد دامغان واحد پردیس خودگردان
 دانشگاه آزاد واحد دامغان
دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی
دانشگاه آزاد آیت الله آملی واحد پردیس خودگردان

 

فهرست دانشگاه‌های داروسازی آزاد

جدیدترین اخبار انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402

زمان تکمیل ظرفیت رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402

 بسیاری از افرادی که در فرایند انتخاب رشته داروسازی در هیچ کد رشته‌ای قبول نشده‌اند، می‌توانند منتظر مرحله تکمیل ظرفیت باشند. زمان تکمیل ظرفیت رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402مدتی پس از نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری می‌باشد.

 هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

در همه رشته‌ها به جز رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی، دامپزشکی و داروسازی انتخاب رشته از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد و داوطلبان باید مبلغی را برای شروع تکمیل فرم انتخاب رشته بپردازند. اما برای انتخاب رشته داروسازی آزاد متقاضیان هیچ هزینه‌ای را متقبل نخواهند شد.

جهت آشنایی با ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد لینک شوید. 

جدیدترین اخبار انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد

خلاصه مطلب

در این مقاله در ارتباط با راهنما چیدمان انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402 توضیح دادیم. همانگونه که می‌دانید فرایند انتخاب رشته داورسازی دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری ادغام شده است و افرادی که مایل به ادامه تحصیل در رشته داروسازی هستند، پس از دریافت کارنامه خود و کسب نمره حد نصاب و تراز مورد قبول می‌توانند فرایند انتخاب رشته را طریق سامانه سنجش انجام دهند.

در این مقاله سعی کردیم به نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت سنجش اشاره کنیم. توصیه ما این است که انتخاب‌ها و اولویت‌های خود را براساس دسته‌های خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه که به آنها اشاره شد قرار دهید تا تا شانس بیشتری برای قبولی در کد رشته  محل‌ها داشته باشید. چنانچه شما عزیزان در مسیر گزینش کد محل‌های رشته داروسازی آزاد نیازمند دریافت راهنمایی و مشاوره هستید، می‌توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا در این مسیر شما داوطلبان گرامی را به بهترین شکل یاری نمایند.

 جهت دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

نحوه انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402 چگونه است؟

در این مقاله به نحوه انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد اشاره شد.

تاریخ انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

پیش بینی می‌شود نیمه دوم مرداد ماه زمان انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد باشد.

نحوه چیدمان انتخاب رشته دانشگاه داروسازی دانشگاه آزاد 1402 چگونه است؟

شما باید انتخاب‌های خود را در سه دسته خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا