راهنما چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402


بسیاری از افراد در ارتباط با نحوه چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ سؤال دارند و دقیقاً نمی‌دانند که فرایند انتخاب رشته در رشته‌های دندانپزشکی به چه صورت انجام می‌شود. در سال‌های اخیر فرایند انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد و سراسری به صورت همزمان انجام خواهد گرفت.

علاقمندان به رشته دندانپزشکی باید در تاریخ مشخص فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند و کد رشته دندانپزشکی را در دفترچه دانشگاه آزاد ثبت کنند. از آنجا که روند انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد با گزینش رشته‌های دیگر این واحد دانشگاهی تفاوت دارد، در ادامه بیشتر به موضوع خواهیم پرداخت.

ضرورت اطلاع از چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد

افرادی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد را دارند، باید در زمان مقرر برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود از طریق دفترچه راهنمای دانشگاه اقدام کنند. افرادی که بعد از آزمون سراسری در کنکور دندانپزشکی قبول شده‌اند، با توجه به کارنامه خود اجازه  ورود به مرحله انتخاب رشته را دارند.

 از آنجا که ممکن است که کد رشته‌های دندانپزشکی هر سال تغییر پیدا کند، بنابراین ضرورت دارد که داوطلبان با راهنمای چیدمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند فرایند انتخاب رشته را با موفقیت پشت سر پشت سر بگذارند. همانگونه که اشاره شد انتخاب رشته دانشگاه آزاد در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی با دانشگاه سراسری به صورت همزمان انجام می‌شود و هنگام انتخاب رشته داوطلبان می‌توانند از 150 کد رشته‌، گزیش خود را دانشگاه آزاد نیز انجام داده و در فرم خود ثبت کنند. بنابراین ضرورت دارد که افراد با نحوه چیدمان انتخاب دانشگاه آزاد آشنایی کامل را داشته باشند.

اطلاعیه

انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد و سراسری در سال ۱۴۰۲ به صورت همزمان خواهد بود.

 ضرورت اطلاع از چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد

تغییرات مربوط به کد رشته دندانپزشکی آزاد 1402

پس از اینکه آزمون سراسری برگزار شود و افراد در کنکور دندانپزشکی شرکت کنند، در صورت کسب نمره قبولی و با مشاهده کارنامه خود مجاز به ورود به مرحله انتخاب رشته هستند و باید در زمان اعلام شده انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وزارت علوم در خصوص رشته‌هایی که در دندانپزشکی وجود دارند، تغییراتی اعمال کرده است که براساس این تغییرات متقاضیانی که مایل به ورود به رشته دندانپزشکی هستند، باید فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. در راستای تکمیل فرم انتخاب رشته حتماً دانشجویان باید برای انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد کد رشته‌ها را در فرم خود ثبت نمایند. از آنجا که هر سال ممکن است در کد رشته‌های دندانپزشکی تغییراتی اتفاق بیفتد، برای دسترسی به اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات ضروری را به شما عزیزان ارائه کنند.

جهت اطلاع از راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد لینک شوید. 

 

تاریخ انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402

به علت ادغام فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور سراسری در رشته‌های دندانپزشکی، داوطلبان باید همزمان با انتخاب رشته دانشگاه سراسری (در دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی) کد رشته‌های محل‌های دانشگاه آزاد در رشته دندانپزشکی را در فرم انتخاب رشته خود ثبت کنند.

براساس توضیحات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری تاریخ انتشار کارنامه و زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نیمه دوم مرداد ماه خواهد بود. داوطلبان باید توجه داشته باشند در شرایطی که هر یک از نوبت‌های کنکور دی و تیر ماه ثبت نام کنند، باید در نیمه دوم مرداد ماه برای انتخاب رشته و ثبت کد رشته خود در سایت سنجش اقدام نمایند.

فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد فقط در چهار رشته دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی و دامپزشکی با انتخاب رشته کنکور سراسری ادغام شده است. بنابراین آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه آزاد را دارند، باید از طریق سایت دانشگاه آزاد اقدام کنند.

تاریخ انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد

چگونگی انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402

 افراد علاقمند به انتخاب رشته دندانپزشکی آزاد باید در هنگام اعلام زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری فرایند تکمیل فرم انتخاب رشته خود را انجام دهند. با این حساب داوطلبان باید با توجه به اولویت خود کد رشته‌ها را ثبت کنند. مراحل گزینش رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402 به شرح زیر می‌باشد:

  1. ورود به سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 به آدرس sanjesh.org
  2. دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی و بررسی دقیق آن
  3. استخراج کردن کد رشته محل‌های مرتبط با گروه آزمایشی
  4. اولویت بندی کردن همه انتخاب‌ها براساس علاقه
  5. تکمیل کردن فرم انتخاب رشته دندانپزشکی
  6. دریافت نمودن کد رهگیری

نحوه چیدمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

داوطلبانی که در فرایند انتخاب رشته دندانپزشکی آزاد شرکت می‌کنند، باید با نحوه چینش اولویت‌های خود آشنایی داشته باشند. بهتر است که داوطلبان انتخاب‌های خود را در سه دسته خوشبینانه، منطقی و بدبینانه قرار دهند. در ادامه نحوه چیدمان اولویت‌بندی انتخاب رشته براساس این سه فاکتور ارائه شده است.

اولویت بندی انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 
اولویت بندی توضیحات مربوط به اولویت تعداد انتخاب داوطلب
خوش بینانه  انتخاب‌هایی که به نوعی داوطلب در آنها شانس قبولی کمتری دارد، اما به علت داشتن علاقه و با توجه به رشته و دانشگاه‌های خوبی در این رشته آنها را در اولویت قرار داده است. در مجموع این بخش از فرم انتخاب رشته به رشته محل‌هایی اختصاص دارد که به نوعی شانس قبولی در آنها وجود ندارد یا شانس خیلی کمی خواهید داشت.  حداقل داشتن انتخاب 20 درصد انتخاب و حداکثر داشتن انتخاب 25 درصد 
منطقی انتخاب‌های منطقی اولویت‌هایی هستند که سال قبل داوطلبان با رتبه‌هایی نزدیک به رتبه داوطلب در آن کد محل پذیرش شده و امسال در صورت عدم تغییر ظرفیت، به طور منطقی داوطلب امسال باید در آن کد رشته محل قبول شود. حداقل داشتن 15 درصد انتخاب و حداکثر داشتن 20 درصد انتخاب
بدبینانه انتخاب‌های بدبینانه گزینش‌هایی هستند که شانس قبولی در آن رشته‌ها براساس رتبه و تراز برای داوطلب بیشتر خواهد بود و قبولی در آنها تضمینی است. حداقل داشتن 15 انتخاب و حداکثر داشتن 20 درصد انتخاب

 

جهت آشنایی با کد دانشگاه‌ها برای انتخاب رشته کنکور وارد لینک مربوطه شوید. 

نحوه چیدمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 1402

در حال حاضر رشته دندانپزشکی فقط در دوره روزانه، پردیس خودگران و دانشگاه آزاد ارائه می‌شود. بنابراین داوطلبان باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد را بررسی کنند تا در هنگام قبولی دچار مشکل نشوند.

پس از آن داوطلبان باید به رتبه در سهمیه و تراز خود توجه داشته باشند و شانس قبولی خود را در هنگام انتخاب رشته بسنجند. در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی فرم انتخاب رشته درج شده است و داوطلبان می‌توانند انتخاب رشته خود را در این فرم انجام دهند و پس از اولویت بندی رشته‌های خود آن را در سایت سازمان سنجش آپلود نمایند.

چیدمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیار مهم است. دسته اول انتخاب‌های خود را به رشته‌هایی اختصاص دهید که شانس کمتری برای اخذ پذیرش در آنها وجود دارد.

دسته دوم را به رشته‌های اختصاص دهید که مطابق با کارنامه‌های قبولی سال‌های گذشته به صورت منطقی شانس قبولی در آن رشته‌ها را خواهید داشت. در واقع رتبه‌های نزدیک به رتبه شما در این رشته‌ها می‌باشند.

 دسته سوم رشته‌هایی هستند که قبولی شما در آنها قطعی است و رتبه‌های خیلی بالاتر از شما در سال‌های قبل در آن قبول شده‌اند. انتخاب این رشته‌ها به شما اطمینان قبول بیشتری نسبت به دست‌های دیگر خواهد داد.

شما داوطلبان عزیز برای دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد و اطلاع از راهنما چیدمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران خبره و برجسته آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید. مشاوران این مجموعه در هرکدام از مراحل انتخاب رشته در کنار شما عزیزان خواهند بود تا شما بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب رشته را داشته باشید.

مشاوره انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

فهرست دانشگاه‌های آزاد دندانپزشکی 1402

 همانطور که اشاره شد فرایند انتخاب رشته دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی و دامپزشکی از طریق سایت سنجش و در فرم انتخاب رشته ۱۵۰ تایی صورت خواهد گرفت. داوطلبان قبل از هر چیز باید واحدهایی که رشته‌ دندانپزشکی را ارائه می‌کنند، آشنایی داشته باشند. به همین منظور در ادامه لیست دانشگاه‌های آزاد دندانپزشکی سال گذشته ارائه شده است.

فهرست دانشگاه‌های آزاد دندانپزشکی سال قبل
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
دانشگاه آزاد اسلامی تبریز واحد خودگردان
دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان واحد خودگردان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
دانشگاه آزاد اسلامی پزشکی تهران واحد خودگردان 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
دانشگاه آزاد اسلامی شیراز واحد خودگردان 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد 
دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد واحد خودگردان 

فهرست دانشگاه‌های آزاد دندانپزشکی

جدیدترین اخبار انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

تأثیر رتبه‌ها در فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

افرادی که قصد دارند در فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 شرکت کنند، باید به رتبه و تراز اکتسابی خود توجه داشته باشند. بالا بودن رتبه و تراز در هر کدام از زیر گروه‌ها باعث می‌شود که شانس قبولی افراد در کد رشته‌ محل‌ها بیشتر باشد.

تأثیر سوابق تحصیلی در فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

براساس قوانین جدید اعلام شده افراد باید کد سوابق تحصیلی خود را نیز در فرم انتخاب رشته وارد کنند. سوابق تحصیلی بر قبولی افراد تأثیر مثبتی دارد. در سال جدید میزان تأثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد از معدل پایه دوازدهم خواهد بود.

جهت آشنایی با نحوه ویرایش انتخاب رشته ارشد آزاد وارد لینک شوید. 

خلاصه مطالب

 در این مقاله در ارتباط با راهنمای چینش انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 1402 توضیحاتی را ارائه کردیم. همانگونه که می‌دانید در حال حاضر فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی همزمان با فرایند انتخاب رشته دانشگاه سراسری صورت می‌گیرد. بنابراین داوطلبان باید در زمان مقرر از طریق سایت سنجش فرم تکمیل انتخاب فرم ثبت انتخاب رشته‌های خود را تکمیل کنند.

 در سال‌های گذشته فرایند انتخاب رشته در نیمه دوم مرداد ماه انجام گرفت. پیش بینی می‌شود زمان انتخاب رشته امسال نیز در همین بازه زمانی باشد. اولویت بندی و چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد بهتر است که براساس دسته بندی خوشبینانه، منطقی و بدبینانه صورت بگیرد که در این مقاله به طور کامل در این خصوص توضیح دادیم. چنانچه شما داوطلبان عزیز در ارتباط با راهنما چیدمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید با کارشناسان باسابقه و مجرب آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا در اسرع وقت پاسخگوی پرسش‌های شما عزیزان باشند.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

ضرورت اطلاع از چیدمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد چیست؟

نحوه چیدمان می‌تواند شانس قبولی شما را در رشته‌های دندانپزشکی تعیین کند.

 نحوه چیدمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

 شما می‌توانید اولویت‌های خود را براساس معیاهای خوشبینانه، منطقی و بدبینانه قرار دهید.

تاریخ انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

 فرایند انتخاب رشته احتمالاً نیمه دوم مرداد ماه صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا