راهنما چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402


داوطلبان رشته پزشکی می‌توانند از طریق راهنمای چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402 دقیق‌ترین انتخاب رشته را داشته باشند. همانطور که می دانید از سال 92 کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده و یک کارنامه مشابه از طریق سامانه sanjesh.org برای افراد منتشر می‌شود. اما داوطلبان دانشگاه آزاد فرایند انتخاب رشته جداگانه‌ای خواهند داشت، به جز متقاضیان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که باید در فرم انتخاب رشته سراسری کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد را درج کنند.

از آنجا که آشنایی داوطلبان با فرایند انتخاب رشته آزاد و نحوه چیددمان و اولیت بندی رشته‌ها حائز اهمیت است، در ادامه این مطلب سعی داریم اطلاعات کاملی در ارتباط با فرانید انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل‌ها توضیحاتی ارائه کنیم. چنانچه شما عزیزان نیازمند کسب اطلعات بیشتر در این خصوص هستید، می‌توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید.

ضرورت اطلاع از چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402

دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه‌های شهریه پرداز است که هر سال متقاضیان زیادی برای تحصیل در رشته‌های مختلف از جمله رشته پزشکی در آزمون پزشکی شرکت می‌کنند. افرادی که در کنکور تجربی 1402 شرکت کرده و نمره حد نصاب را کسب کرده‌اند، مجاز به ورود به مرحله انتخاب رشته هستند و می‌توانند برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کننند.

در سال‌های اخیر فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی همزمان با مرحله انتخاب رشته سراسری صورت می‌گیرد و باید مراحل ثبت رشته‌ها را در فرم 150 تایی انتخاب رشته سراسری انجام دهند. قبل از اینکه وارد مرحله ثبت رشته‌ها شوید، ضرورت دارد که با نحوه چیدمان و اولویت بندی انتخاب رشته آزاد آشنایی داشته باشید، چراکه بعضاً داوطلبانی بوده‌اند که به دلیل عدم رعایت اولویت بندی مناسب و نداشتن برنامه مشخص برای چگونگی ثبت رشته‌ها، شانس خود را برای قبولی در رشته پزشکی در مناطقی که مد نظر آنها بوده است را از دست داده‌اند.

بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از اینکه در سامانه سنجش و در فرم انتخاب رشته اینترنتی، کد محل رشته‌های مدنظر را ثبت کنید، حتماً از چگونگی اولویت بندی رشته‌ها که معمولاً در3 گروه خوشبینانه، منطقی و بدبینانه تقسیم بندی می‌شوند و در بخش‌های بعد به آن اشاره خواهیم کرد، مطلع باشند. اما در ادامه لازم است به زمان و نحوه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد اشاره کنیم.

اطلاعیه

برای داشتن انتخاب رشته موفق در رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402، قبل از هر چیز با چیدمان و اولویت بندی رشته‌ها آشنا شوید.

ضرورت اطلاع از چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

تاریخ انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402

همانطور که اشاره شد زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری همزمان آغاز خواهد شد. هر سال پس از اعلام نتایج کنکور، داوطلبانی که در لیست پذیرفته شدگان کنکور هستند و نمره حد نصاب را کسب کرده‌اند، می‌توانند وارد مرحل انتخاب رشته شوند. از میان متقاضیان تنها افرادی که در رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و دندانپزشکی مایل به اخذ پذیرش هستند، می‌توانند از طریق سایت سنجش برای ثبت کد رشته محل‌ها اقدام کنند. دیگر داوطلبان دانشگاه آزاد باید از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش به آدرس azmoon.org اقدام کنند.

داوطلبان برای شروع انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد، باید در زمان تعیین شده سازمان سنجش فرم گزینش کد رشته محل‌های دانشگاه سراسری در دورهای روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان و غیرانتفاعی را تکمیل نموده و در سامانه سنجش بارگذاری کنند.

در سال قبل، مرحله انتخاب رشته دانشگاه سراسری از اوایل مرداد آغاز شد. پیش بینی می‌شود که تاریخ انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد سال 1402 نیز در همین بازه زمانی باشد. داوطلبان پس از انتشار کارنامه کنکور می‌توانند با بررسی آخرین رتبه قبولی پزشکی آزاد، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. در صورتی که شما متقاضیان گرامی در نوبت دی و تیرآزمون سراسری شرکت کنید، می‌توانید از طریق سایت sanjesh.org کد رشته‌های خود را ثبت نمایید.

اطلاعیه

زمان دقیق انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402 هنوز اعلام نشده است. اما احتمال می‌رود طبق روال سال‌های قبل، مرداد ماه تاریخ شروع فرایند انتخاب رشته پزشکی آزاد باشد.

تاریخ انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

مراحل انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402

مرحله انتخاب رشته بسیار حساس است و آینده تحصیلی و شغلی افراد با آن گره خورده است و باید با دقت انجام شود. افراد برای انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد پس از دریافت کارنامه کنکور سراسری 1402 می‌توانند برای درج کد رشته محل‌ها اقدام کنند. اما بسیاری با نحوه شروع فرایند انتخاب رشته در رشته پزشکی آزاد آشنایی ندارند. از این رو در ادامه راهنمایی ثبت رشته‌ها ارائه شده است.

  • در مرحله اول داوطلبان باید وارد سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org شوند.
  • در گام بعد متقاضیان باید از طریق سامانه سنجش، دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی را دریافت و بررسی کنند.
  • در گم بعد باید کد رشته محل ها را استخراج کنید.
  • سپس کد رشته محل‌ها را برحسب علاقه خود اولویت بندی نمایید.
  • در ادامه کد رشته محل‌های انتخاب شده را در فرم انتخاب رشته ثبت کنید.
  • در آخر نیز کد رهگیری انتخاب رشته سراسری را دریافت خواهید کرد.

جهت آشنایی با فرایند انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد وارد لینک شوید. 

مراحل انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

راهنمای تصویری انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402

در بخش قبل به مراحل گزینش رشته پزشکی گروه تجربی دانشگاه آزاد را ارائه کردیم. در این بخش راهنمای تصویری ثبت رشته‌ها ر در اختیار شما قرار خواهیم داد.

در مرحله اول داوطلبان باید از طریق آدرس sanjesh.org وارد صفحه اصلی این سایت شده و بخش “سراسری” را انتخاب کنند.

گام اول انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

در گام بعد باید لینک انتخاب رشته تحصیلی کنکور سراسری را انتخاب کرده و بعد از بررسی نکات ذکر شده، بر روی “تأیید و ادامه” کلیک کنند.

گام دوم انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

در مرحله بعد می‌توانید از طریق سه روش ارائه شده مطابق با تصویر زیر وارد صفحه انتخاب رشته شوید.

گام سوم انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

در گام بعد فرم انتخاب رشته به شما نشان داده می‌شود و شما می‌توانید پس از تکمیل اطلاعات درخواستی کد رشته‌های مورد نظرخود را ثبت نمایید.

گام چهارم انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزادبرای مشاهده لیست زیر گروه‌های رشته تجربی روی لینک بزنید.

آشنایی با نحوه چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402

داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلمی، پس از اعلام نتایج، این امکان را دارند که ک محل رشته‌ها را از میان رشته‌های گروه آزمایشی تجربی گزینش کنید. بر این اساس افراد باید ابتدا به اولویت بندی خود توجه داشته باشند و اگر پس از ارسال فرم انتخاب رشته، اولویت‌هایی را انتخاب کرده باشند که مدنظر آنها نبوده، باید در آن رشته ادامه تحصیل دهند. بنابراین شما باید با نحوه چیدمان کد رشته‌ها که در 3 دسته زیر قرار می‌گیرند آشنا باشید.

دسته انتخاب‌های خوشبینانه

انتخاب‌های خوشبینانه شامل رشته‌هایی می‌شوند که درابتدای فرم انتخاب رشته کنکور قرار می‌گیرند و شانس افراد برای قبلوی در آنها بسیار کم است. شما باید 30 درصد از انتخاب‌های اولی خود را به رشته‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، اختصاص دهید، چراکه ممکن است درصد بسیار کمی برای قبولی شما وجود داشته باشد.

دسته انتخاب‌های واقع بینانه

این بخش مهم‌ترین قسمت فرم انتخاب رشته است که شامل 50 درصد گزینش‌ها شما می‌شود و چون انتخاب‌های منطقی را دربردارند، شانس قبولی شما در این دسته بیشتر از انتخاب‌های خوشبینانه است. از آنجا که پذیرش افراد براساس تراز آنها است، پس شما به طور واقع بینانه شانس قبولی زیادی در این رشته‌ها دارید.

دسته انتخاب‌های بدبینانه

انتخاب‌های بدبینانه رشته‌هایی را شامل می‌شود که احتمال قبولی شما در آنها تضمین شده است. این انتخاب‌ها حتماً باید در آخر لیست باشند تا شاس خود را در دریافت پذیرش از رشته‌های دو دسته خوش بینانه و منطقی از دست ندهید.

به خاطر داشته باشید در کنار در نظر گرفتن چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد باید حتماً به فاکتورهایی چون علاقه، مسافت دانشگاه، شهریه دانشگاه آزاد نیز توجه کنید.

مشاوره انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402

رشته پزشکی در حال حاضر در دوره روزانه، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد ارائه می‌شود. داوطلبانی که در آزمون سراسری نمره حد نصاب روزانه را کسب نکنند، می‌توانند برای انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402 اقدام نمایند. از آنجا که این دانشگاه جزو دانشگاه‌های شهریه پرداز است، داوطلبان قبل از هر چیز باید به مبلغ شهریه هر ترم خود توجه کنند.

همانطور که می دانید مهمترین ملاک قبولی و سنجش افراد در آزمون سراسری، رتبه در سهمیه مناطق و تراز داطلبان است. بنابراین شما می‌توانید با داشتن کارنامه آخریت رتبه قبولی پزشکی پذیرفته شدگان سال‌های گذشته و مقایسه وضعیت کارنامه خود با این افراد، شانس خود را برای گزینش کد رشته محل‌هایی که در آنها احتمال قبولی بیشتری دارید، محک بزنید.

برای انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد حتماً باید به اولویت بندی و چیدمان رشته‌ها توجه کنید. در میان افراد پذیرفته شده که نمره حد نصاب را کسب کرده‌اند، داوطلبانی بوده‌اند که بدون توجه به اولویت رشته‌ها انتخاب رشته بسیاری بدی داشته و شانس خود را برای اخذ پذیرش از دست داده‌اند.

از این توصیه می‌کنیم حتماً انتخاب‌های خود را براساس سه دسته خوش بینانه، منطقی یا واقع بینانه و بدبینانه قرار دهید. در دست اول انتخاب‌هایی که شانس قبولی کمتری برای آنها وجود دارد، قرار گرفته‌اند. در دسته دوم جای رشته‌هایی است که نسبت به انتخاب‌های خوشبینانه احتمال قبولی در آنها زیادتر خواهد بود و در دسته سوم رشته‌هایی را ثبت کنید که می دانید حتماً در آنها قبول خواهید شد.

اگرچه توجه به اولویت بندی و نحوه چینش رشته‌ها در فرم انتخاب رشته بسیار اهمیت دارد، اما اگر می‌خواهید انتخاب رشته موفق و اصولی را داشته باشید، پیشنهاد ما این است که حتماً از وجود مشاوران خبره و کارآزموده که در امر مشاوره تحصیلی تجربه دارند بهره مند شوید تا راه شما را در این مسیر هموار سازند. اگر شما داوطلبان عزیز مایل به استفاده از خدمات مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستید، کافی است با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل همراه باشید تا در این مسیر سرنوشت ساز در کنار شما بوده و به بهترین شکل شما عزیزان را راهنمایی کنند.

مشاوره انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

فهرست دانشگاه‌های پزشکی آزاد 1402

در کنار شناخت اولویت بندی انتخاب رشته، آشنایی با دانشگاه‌های آزاد ارائه دهنده رشته پزشکی بسیار حائز اهمیت است. از این رو در ادامه به معرفی دانشگاه‌های پزشکی آزاد در سال 1402 خواهیم پرداخت.

 

نام دانشگاه  واحد نوع دوره  ظرفیت پذیرش
دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی واحد تبریز  آزاد تمام وقت 39 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی واحد تبریز خودگردان آزاد 9 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل واحد اردبیل آزاد تمام وقت 29 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل واحد اردبیل    خودگردان آزاد 7 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان واحد نجف آباد آزاد تمام وقت   48 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  واحد نجف آباد خودگردان آزاد 12 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران  واحد پزشکی تهران آزاد تمام وقت 163 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران  واحد پزشکی تهران خودگردان آزاد 43 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی واحد مشهد آزاد تمام وقت 68 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی واحد مشهد خودگردان آزاد 16 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان  واحد شاهرود آزاد تمام وقت 29 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان  واحد شاهرود  خودگردان آزاد 7 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان  واحد زاهدان  آزاد تمام وقت 24 نفر
 دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان  واحد پزشکی زاهدان  خودگردان آزاد 6 نفر
 دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس  واحد کازرون آزاد تمام وقت 16 نفر
 دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس واحد کازرون خودگردان آزاد 4 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان قم  واحد قم آزاد تمام وقت 24 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان قم  واحد قم خودگردان آزاد 6 نفر
 دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان  واحد کرمان آزاد تمام وقت 29 نفر
 دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان  واحد کرمان خودگردان آزاد 7 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران  تنکابن آزاد تمام وقت 20 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تنکابن خودگردان آزاد 5 نفر
 دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران  واحد ساری آزاد تمام وقت 58 نفر
 دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران  واحد ساری خودگردان آزاد 14 نفر 
دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مرکز آموزش بین المللی قشم خودگردان آزاد 30 نفر
دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد  واحد یزد آزاد تمام وقت 34 نفر 
دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد  واحد یزد خودگردان آزاد 8 نفر

 

جهت آشنایی با رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد وارد لینک مربوطه شوید. 

 

جدیدترین اخبار انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402

ثبت نام و انتخاب رشته پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402

بسیاری از داوطلبانی که در آزمون سراسری و آزاد در رشته پزشکی نمره حد نصاب را کسب نکرده‌اند، مایلند بدانند که آیا امکان تحصیل و انتخاب رشته بدون آزمون پزشکی در دانشگاه آزاد وجود دارد یا نه. در حال حاضر به هیچ عنوان دانشجویان نمی‌توانند بدون شرکت در آزمون سراسری در رشته پزشکی دانشگاه آزاد تحصیل کنند.

تأثیر سوابق اتحصیلی در فرایند انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402

در سال جدید تأثیر سوابق تحصیلی در مرحله انتخاب رشته پزشکی آزاد و پذیرش داوطلبان به میزان ۴۰ درصد از معدل پایه دوازدهم می‌باشد و افرادی که معدل بالاتری دارند شانس بیشتری برای پذیرش خواهند داشت.

برای مشاهده راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید. 

 

جدیدترین اخبار انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

خلاصه مطلب

در این مطلب به طور کامل در ارتباط با راهنما چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402 توضیح دادیم. داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی آزاد می‌توانند پس از دسترسی به نتایج آزمون سراسری و دریافت کارنامه کنکور، با مشاهده رتبه و تراز خود، دست به انتخاب رشته بزنند و برای تکمیل فرم 150 تایی گزینش رشته‌ها اقدام کنند. در سال‌های اخیر فرایند ثبت کد رشته‌های آزمون سراسری و آزاد در یک زمان خواهد بود و متقاضیان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی می‌توانند از طریق سامانه سنجش به اولویت بندی رشته‌ها و ثبت آنها بپردازند.

 لازم به ذکر است چنانچه به نحوه چینش و اولویت بندی رشته پزشکی دانشگاه آزاد براساس انتخاب‌های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه توجه نکنید، شانس قبولی و پذیرش خود را در کد محل‌هایی که مد نظر شما می‌باشد را از دست خواهید داد. از این رو توصیه می‌کنیم حتماً در این مسیر از راهنما چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد و دریافت مشاوره از افرادی که می‌توانند شما را به شکل مناسب راهنمایی نمایند، توجه کنید. در صورتی شما داوطلبان گرامی در این زمینه نیازمند دریافت راهنمایی مشاوران خبره هستید، می‌توانید با مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل با داشتن سال‌ها تجربه در امر مشاوره تحصیلی در ارتباط باشید تا در تمامی مراحل قبولی و پذیرش در رشته پزشکی آزاد در کنار شما عزیزان باشند.

 

برای دریافت فایل پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید

در این مقاله به نحوه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد در سال 1402 اشاره شد.

زمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد چه تاریخی است؟

احتمال دارد نیمه دوم مرداد ماه زمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد باشد.

شما می توانید کد رشته محل های را در سه دسته خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه ثبت کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا