رتبه قبولی گفتار درمانی 1402 ( آخرین رتبه قبولی سراسری و آزاد ⭐️ کارنامه و حداقل درصد )


رتبه قبولی گفتار درمانی 1402 سراسری و همچنین درصد قبولی گفتار درمانی 1402 سراسری را در ادامه به تفکیک دانشگاه ها برای شما عزیزان قرار داده ایم.

برای قبولی در رشته گفتار درمانی چه رتبه ای باید داشته باشیم ؟ با چه رتبه ای گفتار درمانی قبول میشم ؟ برای جواب این سوالات با همراه باشید.

رتبه قبولی گفتار درمانی 1402 در منطقه 1 و 2 و 3 و همچنین رتبه های قبولی سال های 1401، 1400 ، 1399 ، 1398 و 1397 را می توانید ببینید.

این درصد ها ، حداقل درصد لازم برای قبولی است.

با سایت نوین گام مرجع آموزش ابتدایی ، دبیرستان و کنکور همراه باشید.

 

رتبه و درصد قبولی گفتار درمانی 1402 دانشگاه های سراسری

برای دیدن رتبه و درصد قبولی روی دانشگاه مورد نظر کلیک کنید.

 

 

 

آشنایی با رشته گفتار درمانی

رشته گفتار درمانی یکی از رشته های گروه علوم تجربی است. می توان این رشته را آسیب شناسی گفتار و زبان نامید.

گفتار درمانی برای اولین بار در جهان در سال 1920 وارد دانشگاه ها شد و از سال 1352 نیز در مدارس عالی توانبخشی و دانشگاه های ایران مورد توجه قرار گرفت.

این رشته یکی از زیرشاخه های پیراپزشکی است و فارغ التحصیلان این رشته تلاش می کنند با تلفیقی از علم پزشکی و روانشناسی و روش های جانبی موفق ، اختلالات زبان، گفتار، صوت و بلع را درمان کنند.

مجموعه ی اختلالاتی که گفتار درمانگر می کوشد تا آن را درمان کند، معمولا ریشه ی ژنتیکی دارد و یا بر اثر آسیب های مغزی پدید آمده است.

 

گفتار درمانی چند سال است ؟

تا مقطع کارشناسی ( لیسانس ) این رشته ، مدت تحصیل 4 سال است.

 

رشته گفتار درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از الزامات رشته ی گفتار درمانی داشتن صبر و حوصله ی کافی است. مشکلات بیماران این حوزه هرگز با عجله حل نمی شود و کاملا نیاز به همراهی، هم زیستی، صبر و درک بالای گفتار درمانگر دارد.

مانند بسیاری از رشته های گروه علوم تجربی و دیگر گروه ها، گفتار درمانی به عشق و علاقه ی زیادی نیاز دارد تا بتوانید با بیماران خود تعامل خوبی برقرار کرده و با آرامش هرچه تمام تر به رفع مشکل آنها بپردازید.

یکی دیگر از ویژگی هایی که برای رشته ی گفتار درمانی نیاز است وجود خلاقیت است. یک گفتار درمانگر با استفاده از خلاقیت خود می تواند روند درمانی را تسریع و بهبود بخشد.

آشنایی کافی با زبان انگلیسی می تواند تا حد زیادی به پیشرفت علمی یک دانشجوی گفتار درمانی کمک کند زیرا بسیاری از کتاب های مفید در این حوزه به زبان انگلیسی هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا