رشته‌های بدون کنکور پیام نور 1401 + لیست جدید


رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

دانشگاه پیام نور مانند تمام دانشگاه‌های سراسری و آزاد کشور به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی رشته‌های خود را ارائه می‌دهد. داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید از رشته‌های بدون کنکور پیام نور اطلاع داشته باشند و رشته مورد نظر خود را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند. البته دقت داشته باشید که کسب اطلاعاتی در رابطه با ظرفیت جدیدترین رشته‌های بدون آزمون پیام نور برای تمامی داوطلبان و متقاضیان ثبت نام در این دانشگاه جامع نیمه دولتی الزامی است. مورد دیگر اینکه با توجه به در نظر گرفتن شرایطی برای ثبت نام در رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور، اطلاع از این شرایط مهم نیز الزامی به نظر می‌رسد. 

بنابراین در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم شما را با رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور، شرایط و مدارک ثبت نام آن‌ها آشنا کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید مقاله زیر را دنبال کنید.

 

📣 اطلاعیه 📣

ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون پیام نور به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

 

محتوا پنهان

پزشک شوید

زمان ثبت نام رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور

دانشگاه پیام نور هر ساله طی دو نوبت یعنی مهر و بهمن ماه برای ثبت نام در رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور اقدام می‌کند. در حقیقت، هر یک از داوطلبان می‌توانند در هر کدام از دوره‌های یاد شده برای ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون پیام نور اقدامات لازم را انجام دهند. در رابطه با زمان ثبت نام در رشته‌های جدید بدون آزمون دانشگاه پیام نور باید خدمت شما عرض کنیم که بر طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور قرار بر این بود که ثبت نام از اسفند ماه آغاز شود و تا شهریور ماه نیز ادامه داشته باشد. اما متأسفانه با توجه به ورود ویروس کرونا به ایران ثبت نام در رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور در زمان اعلام شده انجام نشد و شاهد به تعویق افتادن این زمان بودیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام بدون کنکور پیام نور و شرایط  و مدارک مورد نیاز آن کلیک کنید.

باید عرض کنیم که با توجه به تصمیم جدید سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام در رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور در همان مرداد ماه و به طور همزمان با انتخاب رشته با آزمون دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد. در رابطه با زمان دقیق ثبت نام در جدیدترین رشته‌های بدون آزمون پیام نور در مرداد ماه با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند. زمان ثبت نام در رشته‌های جدید بدون آزمون در دانشگاه پیام نور در دوره دوم یا همان بهمن ماه در سال جاری هنوز مشخص نیست و باید تا زمان اعلام انتشار اعلامیه سازمان سنجش در این رابطه صبر کنید.

نحوه انتخاب رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور 

نحوه انتخاب رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور 

در مورد شیوه ثبت نام در رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که این ثبت نام به صورت آنلاین و با مراجعه به سامانه اعلام شده انجام می‌شود. در حقیقت، برای انجام نام نویسی در این رشته‌های معرفی شده در دفترچه ثبت نام هر فرد داوطلب باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه کند و تمامی مراحل ثبت نام را در این سامانه انجام دهد. قبل از هرگونه اقدامی برای ثبت نام، دانلود دفترچه بدون کنکور سراسری برای اطلاع دقیق از اسامی رشته‌های بدون آزمون پیام نور کاملاً الزامی و مهم است.

آیا اطلاع دقیقی از مراحل و فرآیندهای لازم برای ثبت نام در رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور دارید؟ آیا می‌دانید چه مراحلی را باید برای انجام ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور طی کنید؟ اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با مراحل ثبت نام در رشته‌های جدید معرفی شده در دانشگاه پیام نور هستید می‌توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات لازم را در این رابطه در اختیارتان قرار دهند.

 

جدول رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور در همه رشته‌های تجربی، ریاضی، هنر، انسانی و زبان به صورت بدون کنکور پذیرش می‌نماید. نکته مهمی که وجود دارد این است که همه رشته‌های پرطرفدار به صورت بدون کنکور نبوده و پذیرش در یک سری از رشته‌ها از طریق آزمون انجام می‌گیرد. در جدول زیر رشته‌های پر طرفدار همه گروه‌ها را برای شما ذکر کرده‌ایم.

 

رشته‌های پر طرفدار دانشگاه پیام نور
رشته‌های پرطرفدار گروه ریاضی
مهندسی پزشکی مهندسی کامپیوتر مهندسی برق
مهندسی عمران مهندسی مکانیک مهندسی صنایع
رشته‌های پرطرفدار گروه علوم تجربی
علوم و مهندسی صنایع غذایی میکروبیولوژی زیست شناسی گیاهی
شیمی کاربردی زیست شناسی سلولی و مولکولی شیمی محض
رشته‌های پرطرفدار گروه علوم انسانی
حقوق علوم تربیتی علوم ورزشی
روانشناسی مدیریت مشاوره
رشته‌های پرطرفدار گروه های هنر و زبان
عکاسی طراحی پارچه نقاشی
مترجمی زبان انگلیسی ارتباط تصویری زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

برای آشنایی بیشتر با رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

مزیت ادامه تحصیل در رشته‌های دانشگاه پیام نور 

شاید شما هم جزء کسانی باشید که مدام به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور و انتخاب رشته در این دانشگاه نیمه دولتی فکر می‌کنید و حتی تصمیم جدی خود را برای ثبت نام در این دانشگاه در مرداد ماه و همزمان با انتخاب رشته دوره با آزمون گرفته‌اید.

پس لازم است نکاتی چند را در رابطه با مزیت‌هایی که تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌تواند برای شما داشته باشد خدمتتان عرض می‌کنیم. اول این که، اگر شما دوست عزیز در محلی مشغول به کار هستید یا به دلایلی فرصت حضور در کلاس‌های درس را ندارید دانشگاه پیام نور این فرصت را در اختیار شما قرار داده است تا بدون داشتن نگرانی از حضور در کلاس ادامه تحصیل دهید. مورد بعدی این که، دروس دانشگاه پیام نور بسیار جامع و کامل هستند و با مطالعه آن‌ها می‌توانید به سطح بسیار خوبی از یادگیری برسید. نکته دیگر در رابطه با سیستم نمره دهی در این دانشگاه نیمه دولتی است.

مزیت ادامه تحصیل در رشته‌های دانشگاه پیام نور 

در سال‌های قبل شاهد اعمال نمره منفی در امتحانات پیام نور بودیم.به طوری که به ازای هر سه سوال غلط در امتحانات یک نمره منفی برای دانشجو اعمال می‌شد. اما در حال حاضر این اقدامات از سیستم نمره دهی دانشگاه پیام نور حذف شده است. یعنی شما می‌توانید در سر جلسه امتحان تمامی تست‌ها را با خیال راحت پاسخ بدهید و نگرانی از بابت دریافت نمره منفی نداشته باشید.

با مزایای ذکر شده اگر برای ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور  تمایل پیدا کرده‌اید حتما شانستان را برای قبولی امتحان نمایید. البته درست است که تحصیل در دانشگاه پیام نور معایبی هم دارد اما به نظر می‌رسد که مزایای آن بیشتر است.

لازم به ذکر است قبل از ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور پیام نور، حتما معایب و مزایای تحصیل در این دانشگاه را مورد بررسی قرار دهید و از برنامه درست و مناسب استفاده کنید. 

شرایط ثبت نام در رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور 

توجه داشته باشید که ثبت نام در کد رشته‌های بدون آزمون پیام نور تحت شرایطی برای هر فرد داوطلب انجام می‌شود. در واقع، شرایط ثبت نام در رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور در دو گروه شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می‌شوند. اگر به دنبال اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در رشته‌های جدید بدون آزمون پیام نور هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای اطلاع از ثبت نام دانشگاه پیام نور و زمان، شرایط و قوانین جدید روی لینک آبی کلیک کنید.

✔️ شرایط عمومی ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در جمهوری اسلامی
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم عناد با جمهوری اسلامی
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان و تشکیلات فراماسونری و غیرقانونی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • توانایی پرداخت شهریه دانشگاه در هر ترم تحصیلی
  • پذیرش تمامی ضوابط و مقررات دانشگاه

✔️ شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • هر داوطلب فقط می‌تواند یک کد رشته امتحانی مطابق جدول شماره را حداکثر در 20 واحد دانشگاهی انتخاب کند.
  • مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند.
  • داوطلبانی که رشته کارشناسی آن‌ها با رشته کارشناسی ارشد مشابه نباشد، موظف به گذراندن حداکثر 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را می‌باشند.
  • نمره نهایی برای قبولی آزمون ارشد فراگیر به صورت 80 نمره حاصل از آزمون و تاثیر 20 درصدی معدل مدرک کارشناسی خواهد بود.
  • میانگین معدل مدرک کارشناسی برای داوطلبانی که دانش آموخته دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند حاصل میـانگین معـدل دو مقطـع کـاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

 

جهت دریافت مشاوره دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

شهریه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور چقدر است؟

شهریه پرداختی در هر ترم تحصیلی دانشگاه همواره از موضوعات مهم و داغ بین داوطلبان و متقاضیان ورود به انواع دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه پیام نور است. در ابتدا باید عرض کنیم که دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور از زمان پذیرش تا فارغ التحصیلی و اتمام تحصیلات مبلغ مشخصی را پرداخت نمی‌کنند. واضح‌تر بگوییم شهریه دانشگاه پیام نور حال چه شهریه ثابت و چه شهریه متغیر هر ساله و با گذشت دو نیم سال تحصیلی مهر و بهمن تغییر می‌کند. یعنی دانشجویان دانشگاه پیام نور هر ساله با افزایش ده الی پانزده درصدی مبلغ شهریه روبرو هستند. شهریه پرداختی در هر ترم تحصیلی دانشگاه پیام نور از مبلغ شهریه هر کدام از ترم‌های دانشگاه آزاد بسیار کم‌تر است.

شهریه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور چقدر است؟

اینجا است که بسیاری از داوطلبان به جهت شهریه بالا و در واقع نجومی دانشگاه آزاد به ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور روی می‌آورند. شاید علی رغم کم تر بودن شهریه پیام نور در مقایسه با دانشگاه آزاد اسلامی باز هم تعدادی از شما دوستان در پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور مشکل داشته باشید و استطاعت مالی برای دادن شهریه را نداشته باشید می‌توانید در صورت داشتن شرایط برای دریافت وام دانشجویی شهریه از دانشگاه پیام نور محل تحصیل خود اقدام کنید. حتماً قبل از دریافت وام و مراحلی که باید برای اخذ آن طی کنید اطلاعات دقیقی را به دست آورید. علاوه بر این، مدارکی را هم برای دریافت وام شهریه باید تهیه کنید و آن‌ها را در زمان ارائه درخواست برای وام خدمت مسئول مربوطه ارائه دهید.

باید عرض کنیم که بر طبق تصمیم مسئولین امر مبلغ وام دانشجویی شهریه از سال گذشته تاکنون برای تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره ارشد، کارشناسی و دکتری پیام نور افزایش پیدا کرد. این موضوع واقعاً می‌تواند خبری بسیار خوشحال کننده و مسرت بخش برای شما دوستان عزیز باشد. لازم به ذکر است که شما در طول دوران تحصیل مجبور به بازپرداخت وام شهریه دریافتی خود نیستید و بازپرداخت وام شما بعد از فارغ‌التحصیلی‌تان آغاز می‌شود. اگر به دنبال کسب اطلاعاتی موثق و دقیق در رابطه با وام دانشجویی دانشگاه پیام نور برای پرداخت شهریه هستید می‌توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل صحبتی داشته باشید و از تمام جزئیات دریافت این وام مهم اطلاعاتی را به دست آورید.

 

جهت کسب اطلاع در رابطه با شهریه دانشگاه پیام نور، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

آیا برای تحصیل در رشته‌های بدون آزمون پیام نور باید مبلغ بیشتری شهریه پرداخت کنم؟

شاید این سؤال مهم برای شما دوست عزیز نیز مطرح شده باشد که آیا تفاوتی بین شهریه رشته‌های با کنکور و رشته‌های بدون کنکور پیام نور وجود دارد؟ آیا مبلغ شهریه پرداختی برای دوره رشته‌های بدون کنکور پیام نور بیشتر است؟ در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که هیچ تفاوتی بین مبلغ شهریه پرداختی برای رشته‌های بدون آزمون پیام نور با رشته‌های با آزمون آن وجود ندارد و شما مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری به عنوان شهریه نیستید. پس بهتر است نگرانی در این رابطه نداشته باشید و با خیال راحت برای ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور پیام نور 

✔️ اسکن صفحه اول و صفحه دوم شناسنامه

✔️ اسکن کارت ملی

✔️ اسکن عکس 4*3

✔️ اسکن مدرک پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا

✔️ اسکن مدرک کاردانی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ناپیوسته

✔️ اسکن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته

✔️ اسکن تاییدیه استفاده از سهمیه ایثارگری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

تمامی داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور، می‌توانند برای اطلاع از تمامی رشته‌ها دفترچه ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه را دانلود کرده و به خوبی مطالعه نمایند. دفترچه‌های ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور در نیمسال تحصیلی مهر و بهمن، به شرح زیر می‌باشند: 

دفترچه ثبت نام  دانلود دفترچه
دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ماه 1400 دانلود 
دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1400 دانلود 
دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ماه 1401 دانلود 
دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1401 این دفترچه هنوز منتشر نشده است

 

لازم به ذکر است تا بدانید که دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1401 هنوز از سمت سازمان سنجش منتشر نشده است، به محض انتشار این مقاله به روز رسانی خواهد شد. 

 

📣 اطلاعیه 📣

داوطلبانی که قصد شرکت در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور را دارند، می‌توانند بدون تطابق نوع دیپلم با رشته انتخابی، ثبت نام خود را انجام دهند.

 

جدیدترین اخبار رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

📌  پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان از پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه پیام نور استان همدان خبر داد و گفت: در تمامی رشته‌هایی که در دانشگاه ارائه می‌شود پذیرش بدون آزمون برای ورودی مقطع کارشناسی داریم‌.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان به بیان اینکه تسهیل در تغییر رشته یکی از ویژگی‌های بارز دانشگاه پیام نور است افزود: این مرکز آموزشی پایین‌ترین نرخ شهریه را دریافت می‌کند و بدون محدودیت نفرات، وام در اختیار دانشجویان قرار می‌‌دهد.

📌  زمان ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان دکتری پیام نور اعلام شد

انتخاب واحد دانشجویان از ۲ لغایت ۶ شهریور ماه سال جاری انجام می‌‌شود.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با رشته‌های بدون کنکور پیام نور آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای ثبت نام در هر یک از رشته‌های بدون آزمون پیام نور، باید تمامی شرایط و مدارک ذکر شده در مقاله را دارا باشید. در غیر این صورت نخواهید توانست در این دانشگاه ثبت نام کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید و یا سوال دیگری در مورد دانشگاه پیام نور داشته باشید، می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل، تماس گرفته و یا در زیر این مقاله برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ داده و شما را یاری خواهند کرد. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

ثبت نام در رشته های جدید پیام نور بدون کنکور چه زمانی انجام می گیرد؟ 

ثبت نام در رشته های جدید پیام نور بدون کنکور در ماه مرداد و همزمان با انتخاب رشته با آزمون دانشگاه ها صورت می گیرد.

نحوه ثبت نام در لیست جدیدترین رشته های بدون آزمون پیام نور چگونه است؟ 

ثبت نام در لیست جدیدترین رشته های بدون آزمون پیام نور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می شود.

در سال 1401 چه رشته هایی به صورت بدون آزمون در دانشگاه پیام نور ارائه می شوند؟

امکان ارائه شدن رشته های زیادی به صورت بدون آزمون در این دانشگاه وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا