رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور 2024 + فرصت ها


داوطلبان زیادی هستند که مایلند برای تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور در سال 2024 اقدام کنند. رشته اعضای مصنوعی یکی از زیر مجموعه‌های پیراپزشکی است که مورد توجه داوطلبان زیادی قرار گرفته است. ایرانیانی که علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور هستند، قبل از اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها، با شرایط این رشته در دانشگاه‌های سراسر کشور آشنا شوند.

برای ادامه تحصیل در رشته اعضای مصنوعی افراد باید بهترین کشور را براساس ملزومات هر دانشگاه از جمله مدرک زبان انگلیسی، دروس ارائه شده در هر ترم و آینده شغلی پیش روی خود ، هزینه‌های زندگی و اعتبار ورتبه دانشگاه‌ها انتخاب کنند. برای انتخاب کشور مقصد جهت کار در این رشته باید به معادل سازی مدرک توجه داشت تا بتوان مجوز کار دریافت کرد.  

تحصیل و کار در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور 2024

رشته اعضای مصنوعی یکی از رشته‌های مهم گروه توانبخشی است که امکان ساخت اندام‌های مصنوعی یا تقویت اعضای ناتوان را فراهم می‌سازد. ساخت پروتز و ارتز برای بهبود وضعیت زندگی یکی از مهمترین اهداف رشته اعضای مصنوعی است. در بین افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته اعضای مصنوعی را دارند، برخی مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری را به تحصیل در دانشگاه‌های ایران ترجیح می‌دهند. از این رو بسیار اهمیت دارد که با شرایط پذیرش دانشگاه‌های مختلف سراسر دنیا و میزان اعتبار دانشگاه‌ها، آشنایی داشته باشند.

نمی‌توان با قطعیت گفت برای تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور 2024 کدام کشور بهترین گزینه است، چراکه عوامل متعددی در انتخاب کشور مقصد دخیل هستند. از جمله این عوامل می‌توان به شهریه هر ترم برای تحصیل و هزینه زندگی، داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر، اعتبار و رتبه دانشگاه، آینده شغلی و میزان درآمد در این رشته می‌توان اشاره کرد.

از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب دانشگاه مقصد برای مهاجرت تحصیلی، معادل سازی مدرک فارغ التحصیلان ایران در رشته اعضای مصنوعی در کشورهای دیگر است. پروسه معادل سازی مدرک تحصیلی در همه کشورها یکسان نیست و در برخی از کشورها دشوارتر است. این رشته مانند دیگر رشته‌های پیراپزشکی، رشته‌ای حساس است و علاقه مندان برای ادامه تحصیل و فعالیت در این رشته، باید به معادلسازی مدرک در سایر کشورها توجه کنند تا بتوانند مجموز کار دریافت نمایند.

از دیگر مقوله‌های مهم، داشتن مدرک زبان معتبر، تسلط به زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد است. افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، مهاجرت به استرالیا، انگلیس، کانادا و نیوزلند برای آنها بهترین گزینه است. افرادی که به زبان آلمانی مسلط هستند، می‌توانند به کشورهای اتریس، سوییس و آلمان مهاجرت کنند. آن دسته از متقاضیانی که به زبان‌های کشورهای حوزه اسکاندیناوی مسلط‌ اند، می‌توانند این کشورها را برای مهاجرت کاری انتخاب کنند. برای تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در کشورهای حوزه خلیج فارس، نیازی به تسلط به عربی نیست. فقط با داشتن مدرک زبان معتبر می‌توان وارد بازار کار این کشورها شد و دارای درآمد قابل توجهی بود.

برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی رشته اعضای مصنوعی وارد لینک شوید.

تحصیل و کار در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور

تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در آلمان

تحصیل در آلمان یکی از بهترین فرصت‌ها برای دانشجویان بین‌المللی است. آلمان مهاجرپذیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا است و اصلی‌ترین گزینه برای تحصیل در رشته اعضای مصنوعی نیز به شمار می‌آید. هزینه‌های تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در آلمان بسیار ناچیز است و در برخی از دانشگاه‌ها آموزش دانشجویان رایگان است. به همین دلیل افرادی که در زمینه مالی محدودیت دارند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

برای تحصیل در دوره‌های در رشته اعضای مصنوعی در آلمان افراد باید مدرک زبانی آلمان معتبر در سطح B2 ارائه کنند و تسلط بالایی به زبان آلمانی داشته باشند تا شانس پذیرش در این رشته را به دست آورند. از سوی دیگر متقاضیان می‌توانند در دوره‌های یک ساله کالج نیز شرکت کرده و با اخذ نمرات ممتاز و معدل خوب در دانشگاه‌های مختلف تحصیل نمایند.

تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در آلمان 

تحصیل رشته اعضای مصنوعی در انگلیس

کشور انگلیس با داشتن دانشگاه‌های معتبر از گزینه‌های اصلی جهت ادامه تحصیل در رشته اعضای مصنوعی به حساب می‌آید. بسیاری از افرادی که مشتاق به تحصیل در رشته اعضای مصنوعی هستند، پس از تحصیل فرصت ورود به بازار کار این کشور را دارند و می‌توانند برای دریافت اقامت دائم نیز اقدام کنند.

متاسفانه در کشورهای انگلیسی زبان از جمله کشور انگلستان هزینه تحصیل در رشته اعضای مصنوعی بسیار زیاد است. از این رو آن دسته از داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در انگلیس هستند، باید شهریه هر ترم خود را برآورد کنند.

تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در کانادا

کانادا یکی از کشورهای قاره آمریکا است که دارای دانشگاه‌های معتبر بازار کار مناسب می‌باشد و از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی در رشته‌های مختلف به حساب می‌آید. از این رو برای علاقمندان به تحصیل در رشته اعضای مصنوعی این کشور گزینه عالی محسوب می‌شود. اما متاسفانه به دلیل بالا بودن هزینه‌های تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در کانادا و هزینه‌های زندگی، بسیاری از دانشجویان ایرانی شانس ورود به دانشگاه این کشور را ندارند.

از سوی دیگر طیف وسیعی از فرصت‌های تحصیلی و بورسیه‌ها به دانشجویان دکتری در دانشگاه‌های معتبر تعلق می‌گیرد و افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در کانادا در مقاطع تحصیلات تکمیلی را دارند، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه در این رشته خواهند داشت.

برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته اعضای مصنوعی بدون کنکور وارد لینک شوید.

"تحصیل

تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در روسیه

یکی از مهمترین مزیت‌های کشور روسیه برای دانشجویان ایرانی، عدم وجود مشکل در اعطا کردن ویزای دانشجویی است. شهریه دوره‌های تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در این کشور بسیار مناسب است. البته این شهریه برای دوره‌هایی که به زبان روسی ارائه می‌شود، ارزان‌تر از دوره‌های انگلیسی زبان است. داوطلبانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های روسیه و رشته اعضای مصنوعی هستند، می‌توانند رشته مدارک خود را به دانشگاه‌های معتبر این رشته ارسال کنند.

اشتغال در رشته اعضای مصنوعی در کانادا

کانادا یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرت به ویژه مهاجرت کاری شناخته می‌شود. این کشور از گزینه‌های اصلی برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی بوده و بازار کار رشته اعضای مصنوعی در این کشور بسیار مناسب است. افراد متخصص چنانچه بخواهند وارد بازار کار اعضای مصنوعی شوند، حتماً باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی کنند. معمولاً در این پروسه باید چند واحد دانشگاهی در دانشگاه‌های کانادا پاس کنند.

از اصلی‌ترین شرایط متقاضیان برای مهاجرت برای تحصیلی برای فعالیت در رشته اعضای مصنوعی در کانادا، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه یا ارائه مدرک زبان است. افرادی که قصد دارند در مناطق فرانسوی زبان مانند کبک مشغول به کار شوند، باید مدرک زبان فرانسوی معتبر نیز ارائه کنند.

اشتغال در رشته اعضای مصنوعی در استرالیا

استرالیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری برای متخصصان حوزه سلامت و سیستم بهداشت و درمان است. متقاضیان زیادی این کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران، پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان انتخاب می‌کنند. از آنجا که استرالیا بهترین نظام آموزشی دنیا را دارد و سطح آموزش آن بالا است، افرادی که در رشته‌های مرتبط با نظام سلامت تحصیل کرده‌اند، در صورتی که قصد ورود به بازار کار این کشور را داشته باشند، باید از طریق معادل سازی مدارک در استرالیا شایستگی خود را اثبات کنند.

دانشگاه‌های نیوزیلند استثنا هستند و مدارک آنها بدون معادل سازی در کشور استرالیا مورد تأیید است. افرادی که متقاضی فعالیت در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور به ویژه استرالیا هستند، باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای بررسی مدارک در نظام سلامت این کشور ارسال کنند. افرادی که در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور مشغول فعالیت می‌شوند، از شرایط درآمدی مناسبی برخوردار هستند و حقوق آنها سال به سال افزایش خواهد داشت.

"اشتغال

اشتغال در رشته اعضای مصنوعی در سوئد

سوئد یکی از کشورهای مرفه حوزه اسکاندیناوی است که از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت در رشته اعضای مصنوعی محسوب می‌شود. مشتاقان ادامه فعالیت در رشته اعضای مصنوعی چنانچه دوره زبان سوئدی یا انگلیسی را در خاک سوئد بگذرانند، فرصت‌های شغلی فراوانی پیش روی آنها خواهد بود.

برای موفقیت در آزمون زبان سوئدی، داوطلبان باید حداقل سطح مهارت زبانی خود را به سطح B2 برسانند. کارشناسان اعضای مصنوعی از جایگاه اجتماعی مناسب و درآمد بسیار مناسبی در کشور سوئد برخوردار هستند. افرادی که مدرک کارشناسی دانشگاهی در حوزه رشته مصنوعی را دارند، جاب آفرهای بسیار مناسبی از کارفرمایان مختلف دریافت خواهند کرد.

اشتغال در رشته اعضای مصنوعی در آلمان

قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا که به عنوان محافظ مهاجرت پذیرترین کشور قاره سبز شناخته می‌شود، آلمان است و از گزینه‌های اصلی برای تحصیل و کار در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور به شمار می‌آید. این کشور با وجود رشد اقتصادی مناسب و کمبود نیروی کار متخصص فعال، در حال حاضر فرصت‌های شغلی متعددی در حوزه اعضای مصنوعی دارد.

از این رو متخصصان رشته‌های مختلف از کشورهای مختلف می‌توانند به راحتی ویزای آلمان را دریافت کرده و پس از چند سال پس از مهاجرت کاری آلمان را به عنوان محل اقامت دائم خود انتخاب کنند. از مهمترین نکات در ارتباط با فرصت‌های شغلی در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور به ویژه کشور آلمان داشتن، مدرک زبان معتبر است.

افرادی که مدرک زبان آلمانی معتبر داشته باشند می‌توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند. البته ویزای کار آلمان شرایط سنی دارد و متقاضیان باید حداکثر ۴۰ سال سن داشته باشند تا ویزای این کشور را به دست آورند.

افرادی که به دنبال استفاده از جافر کشور آلمان هستند، در طول ۶ ماه فرصت قانونی دارند که در خاک آلمان شغل مناسبی پیدا کنند. در صورت پیدا کردن شغل مناسب می‌توانند ویزای کار آلمان را دریافت نمایند و پس از چند سال حضور و فعالیت در این کشور اقامت دائم را دریافت کنند.

برای اطلاع از لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد وارد لینک شوید.

اشتغال در رشته اعضای مصنوعی در اتریش

اتریش یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی و حتی کشورهای جهان به شمار می‌رود و با کمبود نیروی کار متخصص در رشته‌های مختلف مواجه است. به همین علت بازار کار این کشور تشنه نیروی کار متخصص در حوزه‌های مختلف بویژه رشته‌های حوزه سلامت است.

شرایط مهاجرت کاری در رشته اعضای مصنوعی در کشور اتریش بسیار مناسب است و یکی از گزینه‌های اصلی به حساب می‌آید. برای ورود به بازار کار این کشور کارشناسان اعضای مصنوعی که در کشورهای غیر عضو در پیمان بلونیا تحصیل کرده باشند، باید مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کنند.

اولین گام در معادل سازی مدرک کاری اتریش داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر است. افرادی که وارد این کشور شوند و تسلط به زبان آلمانی داشته باشند، به راحتی می‌توانند جاب آفرهای مختلف را از کارفرمایان فعال دریافت نمایند.

"اشتغال

خلاصه مطالب

افرادی که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت کاری در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور در سال ۲۰۲۴ را دارند، باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشند. آن دسته از افرادی که مایل به ادامه تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور هستند، باید بدانند که فاکتورهای مهم از جمله داشتن مدرک زبان معتبر، هزینه شهریه هر ترم، رتبه و اعتبار دانشگاه‌ها حرف اول را در انتخاب کشور مقصد می‌زند.

افرادی که به دنبال مهاجرت کاری از طریق رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور هستند، باید به معادل سازی مدرک خود در این کشورها توجه داشته باشند، چرا که اگر بخواهند مجوز کار دریافت کنند، قبل از هر چیز باید مراحل معادل سازی مدرک ایرانی خود را در کشور دیگر انجام داده باشند. در این مقاله سعی کردیم به بهترین کشورهایی که می‌توان برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری در رشته اعضای مصنوعی روی آنها حساب کرد اشاره کردیم. مرکز مشاوره ایران تحصیل با داشتن مشاوران مجرب آماده ارائه مشاوره در خصوص شرایط تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در همه کشورهای دنیا است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا همکاران ما شما عزیزان را به بهترین شکل یاری کنند.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

برای ادامه تحصیل در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور به چه فاکتورهایی باید توجه کرد؟

برای ادامه تحصیل در این رشته شما باید به فاکتورهایی مانند داشتن مدرک زبان معتبر، تسلط به زبان انگلیسی رتبه و تراز دانشگاه‌ها و شهریه هر ترم دانشگاه توجه داشته باشید.

برای مهاجرت کاری در رشته اعضای مصنوعی در خارج از کشور چه فاکتورهایی باید در نظر گرفت؟

مهم‌ترین شرط معادل سازی مدرک تحصیلی در ایران با کشورهای دیگر است که باید بسیار به آن توجه کنید و در این مقاله به طور کامل در ارتباط با این مسئله توضیح دادیم.

کدام کشورها برای ادامه تحصیل در رشته اعضای مصنوعی بهترین گزینه هستند؟

برای مهاجرت تحصیلی و کاری به کشورهای اروپایی کشورهای آلمان اتریش و حوزه استرالیا بهترین کشورها و در صورت داشتن تسلط به زبان انگلیسی کشورهایی مانند کانادا و آمریکا و انگلیس گزینه‌های مناسبی می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا