رشته های استخدامی وزارت علوم 1403 + شرایط هر رشته


لیست رشته های استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۳ اعلام شد. آن دسته از داوطلبانی که مایل در شرکت در رشته‌های شغلی و تحصیلی وزارت علوم هستند، می‌توانند با دریافت دفترچه راهنما اولویت‌های خود را تعیین کنند. پس از بررسی لیست رشته‌ها افراد باید آن دسته از شغل‌هایی که مرتبط با مدارک فارغ‌التحصیلی آن‌ها است را در اولویت قرار دهند. در مراحل بعد با توجه به ظرفیت پذیرش و تعداد رشته‌های اعلام شده می‌توانند فرایند ثبت‌نام را تکمیل نمایند.

لیست رشته‌ های استخدامی وزارت علوم 1403

رشته های استخدامی وزارت علوم هر ساله قبل از شروع فرایند ثبت‌نام اعلام می‌شوند. از مهم‌ترین شرایط برای نام‌نویسی داوطلبان برای جذب نیروهای مورد نیاز دانشگاه‌ها ارائه مدرک فارغ التحصیلی در رشته و مقطع تحصیلی مورد نیاز موسسات مربوط به وزارت علوم است.

لیست رشته های تحصیلی آزمون استخدامی وزارت علوم

داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم را دارند، می‌توانند در رشته‌های تخصصی این وزارتخانه پذیرش شوند. لیست برخی از این رشته‌ها شامل کارشناس شبکه، کارشناس تحلیل و تولید نرم‌افزار، کتابدار، کارشناس امور بین‌الملل و.. است.

متقاضیان باید ابتدا با انتخاب یک رشته تحصیلی مشخص کنند که شرایط پذیرش در رشته انتخابی را بر اساس مدرک تحصیلی دارند تا در نهایت پذیرش آنها نهایی شود.

با توجه تغییر شغل‌های ارائه شده در آزمون استخدامی وزارت علوم نسبت به سال‌های قبل، ممکن است لیست رشته‌های تحصیلی مورد پذیرش دانشگاه‌ها، موسسات و پارک‌های علم و فناوری با ادوار گذشته تفاوت داشته باشد.

لیست رشته های تحصیلی آزمون استخدامی وزارت علوم

در حال حاضر رشته‌های تحصیلی مورد پذیرش آزمون استخدامی وزارت علوم 1403 منتشر نشده است. احتمال دارد که لیست دفترچه ثبت‌نام در اواخر مرداد ماه از طریق سایت sanjesh.org منتشر شود؛ لیست برخی از رشته های استخدامی وزارت علوم در جدول زیر ارائه شده است.

کارشناس امور بین الملل موزه دار کارشناس آزمایشگاه/ کارگاه های فنی
حسابدار کارشناس دامپروری کارشناس محیط زیست
کتابدار کارشناس بهداشت محیط کارشناس تحلیل و تولید نرم افزار

در ادامه دفترچه انتخاب رشته‌های آزمون استخدامی وزارت علوم ادوار گذشته را ارائه کرده‌ایم. به محض انتشار دفترچه ثبت‌نام رشته های استخدامی وزارت علوم 1403 این مقاله به روزرسانی می‌شود.

برای دانلود دفترچه رشته های تحصیلی آزمون استخدامی وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

سازمان سنجش معمولاً اصلاحات مربوط به جزئیات رشته‌های تحصیلی و شغلی آزمون استخدامی را اعلام می‌کند. در ادامه اصلاحیه دفترچه ثبت‌نام آزمون وزارت علوم سال‌های گذشته را ارائه شده‌ایم. در صورت انتشار اصلاحیه دفترچه وزارت علوم ۱۴۰۳ این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

برای دانلود اصلاحیه دفترچه رشته های تحصیلی آزمون استخدامی وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

فهرست رشته‌ های شغلی آزمون استخدامی وزارت علوم 1403

داوطلبانی که قصد پذیرش در رشته‌های شغلی آزمون استخدامی وزارت علوم را دارند، باید حتماً اولویت انتخاب خود را در رشته‌هایی قرار دهند که با مدرک تحصیلی آنها مطابقت دارد. متقاضیان آزمون استخدامی دانشگاه‌ها و مؤسسات وزارت علوم باید دقت کنند که رشته‌های شغلی ارائه شده همه ارگان‌های یکسان نیست.

براساس ظرفیت‌های موجود، ردیف‌های شغلی ارائه شده هر کدام از دانشگاه‌ها و ارگان‌ها ممکن است متفاوت باشد.

مطابق با اطلاعیه‌ها و اخبار منتشر شده و اظهارات برخی از مسئولین، احتمال دارد پذیرش در رشته‌های آزمون استخدامی ۱۴۰۳ برای تکمیل نیروهای انسانی متخصص مورد نیاز در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و موسسات در حوزه رشته‌های شغلی فنی، تخصصی و آزمایشگاهی، نسبت به سال‌های قبل با ظرفیت کمتری انجام شود. لیست برخی از مشاغل رشته های استخدامی وزارت علوم عبارتند از:

کارشناس بهداشت محیط مهندس مکانیک کارشناس فناوری اطلاعات
کارشناس شبکه کارشناس حقوقی کارشناس تغذیه
کارشناس امور بین‌الملل حسابدار کارشناس بازرگانی داخلی

به این ترتیب داوطلبان حتماً باید رشته‌های شغلی دفترچه ثبت‌نام سال ۱۴۰۳ را مطالعه کنند. از آنجا که زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1403 هنوز اعلام نشده و دفترچه راهنما نیز در اختیار داوطلبان قرار ندارد، در ادامه رشته‌های شغلی آزمون استخدامی وزارت علوم ادوار گذشته را ارائه کرده‌ایم.

پیش‌بینی می‌شود دفترچه رشته های استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۳ در اواخر مرداد ماه منتشر شود. به محض انتشار این دفترچه متن مقاله به روزرسانی خواهد شد.

برای دانلود دفترچه رشته های شغلی آزمون استخدامی وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

فهرست رشته‌ های شغلی آزمون استخدامی وزارت علوم

در کنار انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در رشته های استخدامی وزارت علوم، اصلاحات جدید و جزئیات مربوط به آن نیز اعلام می‌شود.

آگاهی از این اصلاحات برای داوطلبان بسیار اهمیت دارد. با توجه به عدم انتشار اصلاحیه دفترچه ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۳، در ادامه فایل مربوط به اصلاحیه رشته‌های شغلی ادوار گذشته را ارائه کردیم. به محض اعلام اصلاحات جدید متن این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

برای دانلود اصلاحیه دفترچه رشته های شغلی آزمون استخدامی وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مقاله رشته های استخدامی وزارت علوم

رشته های استخدامی وزارت علوم 1403 شامل رشته‌های شغلی و تحصیلی هستند. داوطلبانی که قصد ثبت‌نام در این رشته‌ها را دارند، باید حتماً بر اساس مدرک تحصیلی و مقطع مورد نظر خود دست به انتخاب بزنند؛ از این رو مطالعه و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام رشته های استخدامی وزارت علوم بسیار اهمیت دارد.

دفترچه ثبت‌نام رشته های استخدامی وزارت علوم هر سال توسط سایت سنجش منتشر می‌شود. شما می‌توانید مدرک تحصیلی خود را با شغل انتخابی مورد بررسی قرار دهید. دفترچه راهنمای ثبت‌نام در رشته‌های این وزات‌خانه هنوز منتشر نشده است. پیش‌بینی می‌شود این دفترچه در اواخر مرداد ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

 برای دانلود pdf مقاله رشته های استخدامی وزارت علوم کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

 دفترچه رشته های استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۳ از چه سایتی قابل دریافت است؟

لیست رشته‌های مورد نیاز این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

 آیا رشته‌های مورد نیاز آزمون استخدام وزارت علوم هر سال تغییر می‌کند؟

بله، رشته‌های شغلی و تحصیلی با توجه به مؤسسات و دانشگاه‌ها هر سال تغییر می‌یابد.

 آیا می‌توان با مدرک تحصیلی متفاوت برای یک شغل در رشته‌های وزارت علوم ثبت‌نام کرد؟

خیر، داوطلبان قبل از نام‌نویسی باید حتماً از مرتبط بودن مدرک و رشته تحصیلی خود با شغل انتخابی اطمینان یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا