رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف 1402 + شرایط


برای ورود به دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف دو روش وجود دارد که براساس آن متقاضی باید یا در کنکور سراسری شرکت کند و نمره قبولی را کسب کند و یا از طریق ارائه سوابق تحصیلی خود بتواند در رشته مورد نظر، پذیرش خویش را کسب کند. لازم به ذکر است که امکان تحصیل بدون کنکور در تمامی دانشگاه های کشور وجود ندارد؛ اما دانشگاه صنعتی شریف از جمله برترین دانشگاه های کشور است که پذیرش رشته های مختلفی را براساس سوابق تحصیلی مهیا کرده است. برای راهنمایی بیشتر شما متقاضیان گرامی در این مقاله لیستی از رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف ارائه کردیم. همچنین می توانید شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه را به صورت بدون آزمون در مقاله زیر مشاهده کنید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فراموش نکنید که پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف بدون برخورداری از سوابق تحصیلی ممتاز امکان پذیر نخواهد بود. مشاوران تحصیلی ما می توانند شما را در خصوص بهبود سوابق و رزومه تحصیلی و نیز پذیرش در دانشگاه صنعتی شریف راهنمایی کنند. برای برقراری ارتباط با کارشناسان ایران تحصیل، با شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف 1402 

دانشگاه صنعتی شریف همواره از دانشگاه های پیشتاز کشور و پذیرای دانشجویان نخبه و ممتاز سرتاسر ایران بوده. با این تفاسیر، می توان حدس زد که همانطور که اخذ پذیرش با شرکت در کنکور سراسری در این داشنگاه سخت است، برای اینکه بتوانید در رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف پذیرفته شوید باید از شرایط خاص و ممتازی برخوردار باشید تا نسبت به رقبای خود مزیت داشته و موفق به قبولی شوید. در ادامه مقاله شرایط مورد نیاز را بیان خواهیم کرد؛ اما در این قسمت می توانید لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف را در سال 1402 مشاهده کنید.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف – مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1401 – 1402
نام دانشگاه گروه تحصیلی دوره تحصیلی ﻛﺪ رشته عنوان رشته ظرفیت جنسیت
دانشگاه صنعتی شریف – تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان مهندسی و علوم در جزیره کیش) علوم ریاضی و فنی پردیس خودگردان 20697 مهندسی صنایع  30 زن  مرد 
دانشگاه صنعتی شریف – تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان مهندسی و علوم در جزیره کیش) علوم ریاضی و فنی پردیس خودگردان 20698 مهندسی عمران  30 زن  مرد 
دانشگاه صنعتی شریف – تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان مهندسی و علوم در جزیره کیش) علوم ریاضی و فنی پردیس خودگردان 20699 مهندسی کامپیوتر  30 زن  مرد 
دانشگاه صنعتی شریف – تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان مهندسی و علوم در جزیره کیش) علوم ریاضی و فنی پردیس خودگردان 20700 مهندسی مکانیک  30 زن  مرد 
دانشگاه صنعتی شریف – تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان مهندسی و علوم در جزیره کیش) علوم ریاضی و فنی پردیس خودگردان 20701 مهندسی مواد و متالورژی  30 زن  مرد 
دانشگاه صنعتی شریف – تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان مهندسی و علوم در جزیره کیش) علوم ریاضی و فنی پردیس خودگردان 20702 مهندسی هوافضا  30 زن  مرد 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف

 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف – مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1402 – 1403
دانشکده رشته  زمینه های تخصصی
مهندسی برق مهندسی برق سیستم های الکترونیک دیجیتال
مهندسی عمران  مهندسی عمران سازه، مهندسی زلزله، ژئوتکنیک، مدیریت ساخت
مهندسی مکانیک مهندسی مکانیک طراحی کاربردی (مکانیک جامدات)، طراحی کاربردی (دینامیک کنترل و ارتعاشات)، تبدیل انرژی، نگهداری و پایش تجهیزات، مکاترونیک
مهندسی هوافضا مهندسی هوافضا  آیرودینامیک، جلوبرندگی، سازه های هوایی، دینامیک پرواز و کنترل
مهندسی صنایع مهندسی صنایع بهینه سازی سیستم‌ ها، مدیریت مهندسی، سیستم های کلان
پژوهشکده علوم و فناوری نانو نانو فناوری  نانو مواد
فلسفه علم و فناوری فلسفه علم  —

 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف – مقطع دکتری سال تحصیلی 1402 – 1403
دانشکده رشته زمینه های تخصصی
شیمی شیمی شیمی فیزیک، شیمی تجزیه، شیمی معدنی، شیمی آلی
فیزیک فیزیک
علوم ریاضی ریاضی
علوم کامپیوتر
ریاضی محض، ریاضی کاربردی
مهندسی برق مهندسی برق
مهندسی پزشکی
الکترونیکت مخابرات سیستم، مخابرات میدان و موج، قدرت، کنترل
بیو الکتریک
مهندسی عمران مهندسی عمران سازه، مهندسی زلزله، راه و ترابری، مدیریت منابع آب، حمل و نقل، محیط زیست، ژئوتکنیک، مدیریت ساخت
مهندسی مکانیک مهندسی مکانیک
مهندسی دریا
طراحی کاربردی (مکانیک جامدات )، طراحی کاربردی (دینامیک کنترل و ارتعاشات)
تبدیل انرژی
مهندسی هوافضا مهندسی هوافضا آئرودینامیک، جلوبرندگی، سازه های هوایی، دینامیک پرواز و کنترل، مهندسی فضایی
مهندسی صنایع مهندسی صنایع بهینه سازی سیستم ها
مهندسی کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی نرم افزار، معماری سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی
مهندسی و علوم مواد مهندسی مواد و
متالورژی
مهندسی شیمی و
نفت
مهندسی شیمی
مهندسی نفت
مهندسی شیمی


بیوتکنولوژی
پژوهشکده علوم و
فناوری نانو
نانو فناوری نانو مواد، نانو الکتریک، نانو ساختارها، نانو مواد معدنی
مهندسی انرژی مهندسی سیستم های انرژی 

مهندسی هست های

مدل سازی انرژی

راکتور، کاربرد پرتوها

مدیریت و اقتصاد علوم اقتصادی
مدیریت صنعتی
مدیریت بازرگانی
اقتصاد بخش عمومی، توسعه اقتصادی، اقتصاد ایران
مدیریت سیستم ها
بازاریابی
فلسفه علوم و فناوری فلسفه علوم

 

🔗 برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف 1402 

در قسمت برخی لیستی از رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف را در مقاطع مختلف تحصیلی مشاهده کردید؛ اما لازم است بدانید که برای اخذ پذیرش تحصیلی در این رشته ها باید از برخی شرایط ویژه برخوردار باشید. در این بخش به بررسی شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش بدون کنکور در دانشگاه شریف و در مقطع کارشناسی خواهیم پرداخت. این شرایط عبارتند از:

شرایط تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف

🔹 متقاضیان می بایست دارای مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید و یا گواهینامه پیش دانشگاهی دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم باشند و یا دارای مدرک کاردانی باشند. (نکته: این مدارک می بایست حداکثر تا آخرین روز ثبت نام یعنی 31 شهریور ماه سال 1402 اخذ شده باشند.)

🔹 آن دسته از داوطلبانی که در دوره روزانه دانشگاه های سراسری سال 1401 به صورت با آزمون یا بدون آزمون پذیرفته شده اند، تنها در صورت انصراف قطعی تا تاریخ 31 مرداد 1402، می توانند فقط رشته های تحصیلی دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و مجازی را انتخاب کنند.

🔹 داوطلبانی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند (نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان یا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بین المللی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) نمی توانند برای تحصیل مجدد در این مقطع کارشناسی به صورت بدون آزمون ثبت نام کنند.  لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان می بایست در صورت پذیرش، از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی آن را به دانشگاه شریف تحویل دهند.

توجه داشته باشید که شرایط ذکر شده در بالا تنها بخشی از شرایط مورد نیاز است. برای اطلاع از شرایط دقیق تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می توانید با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

🔗 برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون رشته های بدون کنکور

⏬ آغاز ثبت نام پذیرش بدون کنکور دانشجو در علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه:

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه از آغاز پذیرش بدون کنکور دانشجو در 11 کد رشته مقطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون این مرکز خبر داد.

شیوا حبیب زاده با بیان اینکه رشته‌ های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه متناسب با نیاز بازار کار استان انتخاب شده است، اظهار کرد: ثبت نام دانشجویان علمی کاربردی در درگاه اینترنتی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org از 27 خرداد ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: داوطلبان برای اطلاع از کد رشته و شرایط و ضوابط ثبت‌ نام و انتخاب رشته‌ های تحصیلی دفترچه‌ ثبت‌ نام و اطلاعیه‌ های منتشر شده به درگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و سپس نسبت به ثبت‌ نام اقدام کنند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه افزود: رشته های مورد نظر در مقطع کارشناسی تربیت مربی پیش دبستانی، حقوق ثبت اسناد و املاک، مهندسی فن آوری اطلاعات، طراحی و تکنولوژی دوخت و در مقطع کاردانی در رشته های، تربیت مربی پیش دبستانی، حقوق ثبتی، طراحی لباس، حسابداری امور مالی، اینترنت اشیا، اینترنت و شبکه های گسترده، تربیت مربیگری پایه آمادگی جسمانی است.

 

خلاصه مقاله

برای آغاز تحصیلات در دانشگاه، دو راه وجود دارد و متقاضیان می توانند یا از طریق شرکت در کنکور سراسری و یا بدون آزمون و از طریق ارائه سوابق تحصیلی خود، پذیرش دریافت کنند. اما لازم به ذکر است که تمامی دانشگاه ها، رشته های بدون کنکور را ارائه نمی کنند و می بایست قبلا از رشته هایی که در مقاطع تحصیلی مورد نظر شما بدون کنکور ارائه می شوند، مطلع شوید. به همین دلیل هم در مقاله فوق لیستی از رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف در مقاطع مختلف ارائه کردیم تا متقاضیان تحصیل در این دانشگاه بتوانند از گزینه های موجود مطلع شوند. همچنین برای راهنمایی بیشتر شرایطی را که باید داشت باشید تا بتوانید پذیرش تحصیلی در رشته های بدون کنکور دریافت کنید، بیان کردیم.

پس از مطالعه مقاله فوق چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف داشتید و یا در رابطه با رشته خاصی نیاز به کسب اطلاعات جامع داشتید، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه صنعتی شریف چیست؟

در مقاله فوق برخی از شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه شریف بیان شده است، برای کسب اطلاعات کامل در خصوص رشته های بدون کنکور مقاطع ارشد و دکتری با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه صنعتی شریف از چه تاریخی آغاز می شود؟

باتوجه به مقطع تحصیلی که قصد ثبت نام در آن را دارید، زمان ثبت نام بدون کنکور نیز متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.  

کدام یک از رشته های دانشگاه شریف پذیرش بدون کنکور دارند؟

در مقاله فوق می توانید لیستی از رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا