رشته های دانشگاه شریعتی تهران 1402 + بدون آزمون ها


دانشگاه شریعتی که در ابتدا نام آن مرکز آموزش عالی فنی دختران تهران بود، در سال 1373 تنها با داشتن 507 دانشجو در رشته‌ هایی چون طراحی و دوخت، الکترونيک، حسابداری، کامپيوتر، معماری و آمار در منطقه خانی آباد نو تهران با مساحتی حدودا 30 هکتار به بهره‌ برداری رسيد. لازم به ذکر است که رشته های دانشگاه شریعتی تهران در حال حاضر افزایش پیدا کرده است و متقاضیان می توانند در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی نا پیوسته در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. در این مقاله می توانید لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه شریعی را مشاهده کنید. به داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، توصیه می کنیم که برای اطلاع از شرایط مورد نیاز برای تحصیل در رشته های بدون آزمون دانشگاه شریعی، تا انتهای مقاله همراه ما باشند.

داوطلبان گرامی چنانچه در رابطه با رشته های دانشگاه شریعتی تهران سوال دارید و یا نیاز به مشاور تحصیلی برای انتخاب رشته هستید، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما با انجام تست های مختلف علمی، رشته های مناسب را براساس استعدادهای شما اعلام خواهند کد. 

 

لیست رشته های دانشگاه شریعتی تهران 

اگر قصد تحصیل در دانشگاه شریعتی تهران را دارید، لازم است تا با لیست رشته هایی که در این دانشگاه ارائه می شود، آشنا شوید. در جداول زیر می توانید لیست رشته هایی که در دانشگاه شریعتی ارائه می شود را مشاهده کنید.

رشته های دانشگاه شریعتی تهران مقطع کاردانی پیوسته
نقشه کشی صنعتی معماری الکترونیک عمومی کامپیوتر نرم افزار  حسابداری
امور اداری تربیت بدنی فتو گرافیک گرافیک نقاشی معماری داخلی
طراحی و دوخت انیمیشن فتو گرافیک عکاسی  

 

رشته های دانشگاه شریعتی تهران مقطع کاردانی ناپیوسته
شبکه های کامپیوتری ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرسازی انرژی تجدید پذیر خورشیدی فناوری گل و گیاه زینتی
تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر حسابداری گرایش حسابرسی حسابداری گرایش مالیاتی طراحی پوشاک

 

لیست رشته های دانشگاه شریعتی تهران 

 

رشته های دانشگاه شریعتی تهران مقطع کارشناسی ناپیوسته
مهندسی ایمنی و حفاظت صنعتی مهندسی الکترونیک مهندسی فناوری ارتباطات مهندسی ساخت و تولید
مهندسی کامپیوتر نرم افزار تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر مهندسی معماری رشته مهندسی شهرسازی
رشته مرمت و احیاء بناهای تاریخی تربیت بدنی و علوم ورزشی (مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی ) مربیگری ورزشی رشته حسابداری
رشته حسابداری گرایش حسابداری مالی طراحی و دوخت انیمیشن دیجیتال گرافیک
هنرهای تجسمی نقاشی

 

رشته های دانشگاه شریعتی تهران مقطع کارشناسی پیوسته

طراحی لباس گرافیک طراحی و چاپ پارچه مهندسی معماری

 

 

🔗 برای اطلاع از رتبه قبولی در دانشگاه شریعتی تهران بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

برای تحصیل در رشته های دانشگاه شریعتی تهران چه شرایطی مورد نیاز است؟

پس از مشاهده جداول فوق که نشان دهنده رشته های ارائه شده در دانشگاه شریعتی است، لازم است با شرایطی که می بایست برای تحصیل در این دانشگاه از آن برخوردار باشید نیز آشنا شوید. همانطور که می دانید این دانشگاه به دو روش باآزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد که شرایط مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه به این دو روش را جدا بیان خواهیم کرد. متقاضیانی که قصد دارند تا از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه شریعتی مطلع شوند، می توانند با کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

شرایط مورد نیاز برای تحصیل در رشته های دانشگاه شریعتی تهران

💢 شرایط ثبت نام با شرکت در کنکور در دانشگاه شریعتی عبارت است از:

🔺 کسب نمره قبولی در کنکور سراسری. 

🔺 دارا بودن دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید (متوسطه 3 ساله نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یا مدرک کاردانی).

🔺 داوطلبانی که آخرین مدرک تحصیلی آن ها کاردانی رشته های آموزشی می باشد باید حداکثر تا 31 شهریور ماه 1402 یا 30 بهمن ماه 1402 تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند.

🔺 داوطلبانی که دانشجوی دانشگاه روزانه می باشند، بایستی حداکثر تا تاریخ 25 اسفندماه 1401 از رشته تحصیلی خود انصراف داده باشند تا مجاز به ثبت نام کنکور سراسری شوند.

💢 شرایط ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه شریعتی عبارت است از:

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه شریعتی نیز همانند شرایط ثبت نام از طریق شرکت در کنکور سراسری است. داوطلبانی که قصد دارند تا در رشته های بدون آزمون دانشگاه شریعتی ثبت نام کنند باید در زمان انتخاب رشته به سامانه سازمان سنجش مراجعه کنند و از طریق این سامانه ثبت نام خود را در رشته های بدون کنکور مقاطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی ناپیوسته انجام دهند. 

 

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام دانشگاه سراسری بدون کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

اخبار مرتبط با دانشگاه شریعتی تهران

📢 دانشگاه فنی و حرفه‌ای (شریعتی) آماده تربیت دانشجویان کارآمد برای ورود به صنعت است:

خسرویان، رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای گفت: شاید یکی از عمده‌ ترین مسائل بسیاری از صنایع کشور که امروزه دست به گریبان آن هستند در بحث تامین سرمایه در گردش است و بانک‌ ها باید کمک کنند تا سرمایه در گردش تولید را برای بخش صنایع آماده کنند و همچنین این تسهیلات باید ارزان باشد.

خسرویان ادامه داد: نرخ تسعیر ارز باعث می‌ شود منابع سرمایه در گردش بسیار گران باشد و تاثیرش را روی بهای تمام شده تولید بگذارد؛‌ یعنی یکی از فاکتورهایی که تولید را دائماً با چالش و رکود مواجه می‌ کند قطع قیمت تمام شده مواد اولیه است. اگر تولید به محل دقیق خودش در صنایع هدایت شود، می‌ تواند رشد کند؛ بنابراین هر چه تولید رشد پیدا کند و شاهد تولید بیشتری باشیم بهای تمام شده کالا و خدمات هم قاعدتاً کاهش پیدا می‌کند و مردم کاهش تورم را محسوس‌ تر در زندگی‌شان احساس می‌ کنند.

خسرویان اضافه کرد: در حوزه صنعت، رشد تولید نیاز به برنامه‌ ریزی‌ های دقیق در برنامه‌ ریزی تولید و به‌ روزرسانی ماشین‌ آلات، فناوری‌ ها و تأمین منابع انسانی سطوح فکری در صنایع دارد. ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای بحث نیروی انسانی در صنایع برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در تأمین صنایع انسانی مورد نیاز صنعت آمادگی لازم را داریم.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای گفت: کارخانجات و شهرک‌ های صنعتی به شدت از نیروهای کارآمد و تکنسین خالی شده و ما در چند سال گذشته زنجیره‌ های پیچیده صنعتی در کشور نیروی انسانی مورد نیاز را وارد نکردیم. دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با توجه به اینکه نیروهای جوان و در سن کار در اختیار دارد می‌ تواند این نیروها را برای زنجیره‌ های پیچیده صنعتی و همه بخش‌ های کشور در اقصی نقاط کشور تربیت کند و در اختیارشان قرار دهد.

 

خلاصه مطلب

دانشگاه شریعتی ابتدا در سال 1373 با نام مرکز آموزش عالی فنی دختران تهران تاسیس شد. رشته های دانشگاه شریعتی تهران در ابتدای تاسیس آن تنها شامل رشته‌ های معماری، الکترونيک، آمار، کامپيوتر، حسابداری و طراحی و دوخت بود و مکان اولیه آن در منطقه خانی آباد نو و مساحت آن حدودا 30 هکتار بود. در نهایت در سال 1377 عنوان دانشکده تربيت دبير فنی دختران تهران با تاييد شورای گسترش دانشگاه‌ ها و ساير مسئولين در وزارت آموزش ‌و پرورش به دانشگاه «دکتر شريعتی» تغییر یافت. از آن پس تعداد رشته های بدون کنکور دانشگاه شریعتی افزایش یافت. در مقاله فوق لیستی از رشته های دانشگاه شریعتی تهران ارائه کرده ایم که متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانند به آن مراجعه کنند. 

پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه در رابطه با هر یک از رشته های بدون آزمون دانشگاه شریعتی تهران سوالی داشتید، می توانید با متخصصان باتجربه مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در رابطه با رشته های بدون کنکور دانشگاه شریعتی در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله رشته های بدون آزمون دانشگاه شریعتی تهران بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

برای ثبت نام در دانشگاه شریعتی در مقطع کارشناسی پیوسته چه کاری باید کرد؟

لازم به ذکر است که ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه شریعتی از طریق شرکت در کنکور سراسری و یا بدون آزمون می باشد. در زمان انتخاب رشته لازم است تا داوطلبان به سامانه سنجش مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

چه رشته هایی در دانشگاه شریعتی تهران در مقطع کاردانی ارائه می شود؟

داوطلبان گرامی می توانند برای مشاهده لیست رشته های دانشگاه شریعتی تهران در تمامی مقاطع تحصیلی به مقاله فوق مراجعه کنند.

شرایط مورد نیاز برای تحصیل و ثبت نام در دانشگاه شریعتی شامل چه مواردی است؟

شرایط تحصیل و ثبت نام در دانشگاه شریعتی تهران به هر دو روش با آزمون و یا بدون آزمون در مقاله فوق ذکر شده است. داوطلبان گرامی در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا