رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1401 + لینک ثبت نام


رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

فهرست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 از طریق فراخوان های دانشگاه هایی که بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان دانشجو می پذیرند در وبسایت رسمی این دانشگاه ها به طور مستقل اعلام می شود. داوطلبان علاقه مند به تحصیل در هر کدام از رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون گروه انسانی، ریاضی، تجربی و هنر می توانند پس از بررسی شرایط پذیرش و شهریه ثابت و متغیر هر کدام از رشته ها، در بازه زمانی اعلام شده دست به انتخاب رشته بزنند.

دانشگاه هایی که در مقطع ارشد به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرند، معمولاً فهرست کاملی از کد محل رشته ها و همچنین ظرفیت پذیرش در هر رشته را در دفترچه راهنمای اتنخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی منتشر می کنند. لازم به ذکر است که اصلاع از این کد محل رشته ها در زمان انتخاب رشته های ارشد بدون کنکور الزامی می باشد و در صورت عدم اشنایی با این کد رشته ها امکان نام نویسی برای شما وجود نخواهد داشت، به شما توصیه می کنیم برای ثبت نام راحت تر و مطمئن تر با برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس برقرار نمایید تا ضمن دریافت مشاوره و ابلاغ شرایط فرایند نام نویسی شما به کمک مشاورین ایران تحصیل انجام شود.

 

📣 اطلاعیه 📣

امکان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سهمیه استعداد درخشان 1402 در فراخوان های پذیرش هر دانشگاه موجود است.

محتوا پنهان

شرایط پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

🔹 پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون براساس سوابق تحصیلی در کد رشته محل هایی می باشد که هنوز دارای ظرفیت است و دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. آزمون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری با هم ادغام شده است، از این رو شرایط پذیرش کنکور کارشناسی ارشد برای هر دو یکسان است. اما همانطور که گفتیم برای دانشگاه آزاد و سراسری پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور فقط مختص استعداد درخشان یا بر اساس سوابق تحصیلی می باشد و داوطلبان دیگر باید به صورت شرکت در کنکور سراسری اقدام کنند.

شرایط پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

 

🔗 برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد وارد لینک مربوطه شوید.

 

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در دوره های روزانه

🔹سال گذشته 10 درصد پذیرش دوره های روزانه به دانشگاه های سراسری اختصاص پیدا کرده بود و به همین دلیل نیز رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های روزانه رقابت بالایی را نسبت به سایر دوره ها دارا می باشند. در ادامه شرایط آن را بررسی خواهیم کرد:

☑️ این متقاضیان در صورتی که حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کد رشته محل را بدست آورده باشند.

☑️ به لحاظ میانگین جزء 10 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشند.

☑️ حداکثر پس از 8 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده باشند.

☑️ پذیرش بدون آزمون فقط در همان سال فارغ التحصیلی یک بار امکان دارد.

☑️ در صورتی که 10 درصد برتر دانشجویان به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات استفاده نکنند و یا ظرفیت 10 درصدی رشته ای تکمیل نشود، در این صورت دانشگاه می تواند از 10 درصد دانشجویان برتر بعدی همان دانشگاه استفاده کند.

☑️ دانشجویانی که طول مدت تحصیلی آن ها به دلایلی مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا زایمان، حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیشتر باشد، دانشگاه باید شرایط این دسته از دانشجویان را برای استفاده از تسهیلات تحصیل بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد بررسی کند.

☑️ دارندگان رتبه های اول تا پانزدهم المپیادهای علمی – دانشجویی می توانند به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، برای پذیرش بدون آزمون اقدام کنند.

☑️ داشتن رتبه اول در دوره کارشناسی ناپیوسته و فارغ التحصیلی در 4 نیمسال.

☑️ کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری.

☑️ دارندگان رتبه اول تا سوم نهایی جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی.

خرجش یک زنگه؟

 

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه آزاد

🔹پس از دوره های بدون آزمون دانشگاه سراسری، افراد بسیاری برای ثبت نام در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز اقدام می کنند. در خصوص شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توجه داشته باشید که برای ورود به این مقطع نیز شرکت در آزمون ورودی الزامی می باشد اما اخذ پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون در این دانشگاه برای دانشجویان استعداد درخشان امکان پذیر می باشد.

☑️ رتبه کارشناسی داوطلبان، برای ثبت نام در نظر گرفته نمی شود.

☑️ دارا بودن معدل بالای 17 برای رشته های علوم انسانی و معدل 16 برای رشته های دیگر مهم است.

☑️ این داوطلبان امکان انتخاب حداکثر 100 رشته را خواهد داشت.

☑️ امکان پذیرش متقاضیان واجد شرایط تنها یک بار در هر سال تحصیلی و در رشته های هم نام وجود دارد.

☑️ دانشجویان پذیرفته شده امکان تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیل را ندارند.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه آزاد

 

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه پیام نور

کارشناسی ارشد بدون آزمون پیام نور

🔹دوره های فراگیر پیام نور نیز یکی از دوره های شناخته شده برای تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور می باشند. در واقع سوالات طرح شده در آزمون فراگیر، از دروس ترم اول مقطع کارشناسی ارشد بوده و به داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ثبت نام کرده اند عنوان دانش پذیر اطلاق می گردد. این افراد در آزمونی مخصوص به این نوع پذیرش شرکت کرده و بعد از احراز شرایط و انتخاب رشته، نام دانشجو را خواهند گرفت.

📌 شرایط انتخاب رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه پیام نور شامل موارد زیر است:

✔️ ارائه مدرک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته وزارت علوم

✔️ اخذ مدرک فارغ التحصیلی دانشجویانی که سال آخر مقطع کارشناسی تا تاریخ 30 بهمن شده اند.

✔️ عدم داشتند غیبت در وضعیت نظام وظیفه برای متقاضیان آقا

✔️ افرادی که برای آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ثبت نام می کنند امکان ثبت نام در یک کد رشته امتحانی را خواهند داشت.

✔️ طلاب دارای مدرک حوزوی سطح 2 مجاز به ثبت نام در یکی از رشته های علوم انسانی هستند.

 

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی

🔹دانشگاه غیر انتفاعی نیز از میان استعداد های برتر و فارغ التحصیلان ممتاز در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشجو می پذیرد. از جمله شرایطی که برای تحصیل در این دانشگاه می بایست داشته باشید عبارت است از:

✔️ داشتن اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان آسمانی ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✔️ نداشتن خصومت، عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

✔️ پذیرش قوانین و مقررات دانشگاه انتخابی

✔️ داشتن گواهی فراغت از تحصیل از مقطع قبلی

✔️ مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه (الزامی برای متقاضیان آقا)

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط پذیرش رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی

🔹تمام شرایط لازم و ضروری در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد علمی کاربردی منتشر شده است. با توجه به جنبه علمی دروس رشته های دانشگاه علمی کاربردی شرایط پذیرش به صورت زیر است. داوطلبان در رشته خود سه سال سابقه کار داشته باشند. ورود به کارشناسی ارشد دانشگاه علمی نیازمند آزمون است داوطلبان باید در آزمون ورودی قبول شوند. علاوه بر آزمون ورودی مصاحبه ای نیز به عمل خواهد آمد که نتیجه باید موفقیت آمیز باشد. در مقطع کاردانی به کارشناسی محدودیتی در رابطه با انتخاب رشته مرتبط با دیپلم و کاردانی وجود ندارد. داوطلبان ارشد باید انتخاب رشته ایی مرتبط با کارشناسی داشته باشند.

نحوه انتخاب رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

🔹روش اول ثبت نام در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور مختص استعداد های درخشان می باشد. دانشگاه‌ ها تعدادی از ظرفیت ثبت نام خود را به نفرات برتر بعضی رشته ها اختصاص می دهند. روش دوم ثبت نام در این مقطع سابقه تحصیلی فرد می باشد برای افرادی که نمی توانند از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنند این امکان برای ثبت نام فراهم شده است. تمام متقاضیان دانشگاه‌ های مقطع کارشناسی ارشد پیام نور، خود گردان، پردیس و آزاد می توانند با توجه به کد رشته های موجود در دفترچه و دارا بودن شرایط لازم جهت ثبت نام اقدام کنند.

 

کارشناسی ارشد بدون کنکور پزشکی و غیر پزشکی

🔹دانشجویانی که در کنکور ارشد رتبه مورد نظر را به دست آورده اند می توانند انتخاب رشته کنند. داوطلبانی که دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری حرفه ای می باشند و در سال آخر کارشناسی تحصیل می کنند باید تا آخر بهمن فارغ التحصیل شوند تا بتوانند در این مرحله شرکت کنند. دانشجویانی که در آزمون کنکور شرکت کرده اند و قبول شده اند و همینطور شرایط ثبت نام در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور را دارند پذیرش قبلی آن ها لغو شده و باید الزاما در رشته جدید ثبت نام کنند.

🔹داوطلبان مشغول به کار در دوره دکتری و ارشد ناپیوسته که مشغول به تحصیل هم هستند در صورتی که تا پایان مهلت ثبت نام از تحصیل انصراف دهند، می توانند در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور شرکت کنند. افرادی که در کنکور کارشناسی ارشد آزاد شرکت کرده اند و قبول شده اند قصد تحصیل در کارشناسی بدون کنکور را دارند رتبه آن ها هیچ تاثیری در ثبت نام آن ها نخواهد داشت. کسانی که از سهمیه استعداد های درخشان آزاد در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور استفاده می کنند باید معدل رشته علوم انسانی بالای ۱۷ و سایر رشته ها بالای ۱۶ باشد. داوطلبانی که مشغول دروس معادل سازی می باشند حتی اگر معدل بالای ۱۷ نیز داشته باشند امکان تحصیل در این مقطع را ندارند.

🔹مشمول نظام وظیفه پذیرفته شده در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور باید تمام‌ مدارک خود را همراه داشته باشد. داوطلبان استعداد درخشان می توانند در ۱۰۰ رشته محل انتخاب داشته باشند. زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری دی ماه می باشد که پذیرفته شدگان با تحویل مدارک لازم خود را برای تحصیل در نیمه دوم آماده می کنند. اما امسال از زمان اعلام نتایج اطلاع دقیقی نیست.

 

🔗 جهت اطلاع از نحوه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک  کلیک نمایید.

 

مراحل انتخاب رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 

🔹 ثبت نام و انتخاب رشته به صورت اینترنتی امکان پذیر است. فرد با مراجعه به سایت سنجش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir می تواند نسبت به ثبت نام در رشته مورد نظر خود اقدام کند. البته قبل از اقدام باید دفترچه راهنمای ثبت نام رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند.

🔹 این دفترچه از طریق سازمان سنجش دانشگاه آزاد زمان انتخاب رشته در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. پرداخت هزینه انتخاب رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور به صورت اینترنتی از طریق خرید کارت اعتباری امکان پذیر می باشد. پس از واریز هزینه، داوطلبان مجاز خواهند بود وارد سامانه ثبت نام شده و فرم انتخاب رشته را بر اساس اطلاعات فردی و تحصیلی خود به طور دقیق کامل تکمیل کنند.

🔹 مغایرت اطلاعات درج شده با اطلاعات فردی و تحصیلی فردی موجب عدم پذیرش می باشد. بعد تکمیل فرم نوبت به انتخاب کد رشته های مورد نظر و درج آن در بخش انتخاب رشته می باشد که از میان 100 کد رشته درج شده به اولویت در سایت انتخاب می شود. مرحله آخر دریافت کد رهگیری می باشد که با گرفتن آن ثبت نام به پایان می رسد و داوطلب باید این کد را تا پایان مراحل ثبت نام نگهداری کنند.

🔹 به علت حساسیت ثبت نام و انتخاب رشته مهلت ویرایش برای دانشجویان داده شده تا خطاهای احتمالی خود را تصحیح کنند البته این فرصت تا پایان مهلت زمانی انتخاب رشته می باشد. دانشجویان باید از روش های بسیار ماهرانه برای انتخاب رشته استفاده کنند این روش‌ها می تواند از روی میزان علاقه مندی، هزینه‌ تحصیلی، کیفیت دانشگاه و مسیر دانشگاه تا منزل و غیره باشد. داوطلبان می توانند این روش‌ها را به سه دسته تقسیم و عاقلانه تصمیم بگیرند.

 

برای کسب اطلاع از شرایط نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

جدیدترین آیین نامه پذیرش رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان

🔹دانشجو پس از ۶ سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی مصوب شورای گسترش و برنامه ریزی عالی که تعداد واحدها به پایین گرد می شوند و دانشجویان هم رشته ورودی خود باشند. حداکثر در مدت ۸ نیمسال فارغ التحصیل شده باشند. برای سال تحصیلی جدید بلافاصله تقاضای پذیرش بدهند. پذیرش بر اساس قانون کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان یک بار امکان پذیر می باشد. پذیرش دانشجو در رشته مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی امکان دارد.

احراز شرایط اختصاصی جهت اخذ پذیرش در رشته های بدون آزمون ارشد

✔️ بر اساس قوانین پذیرش رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه می تواند نفرات اول تا پانزدهم المپیاد های علمی دانشجویان را برای ورود به همان رشته و یا رشته های مرتبط به تشخیص تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیر خانه المپیاد به صورت سهمیه مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون انتخاب کند.

آیین نامه پذیرش رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان

    🔗 جهت اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

 

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون سوابق تحصیلی سراسری 

🔹رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون که پذیرش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی می باشد، در دانشگاه های سراسری دارای تنوع نسبتا بالایی هستند. به طوری که در سال گذشته تقریبا در تمامی گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و هنر شاهد جذب دانشجو به این روش بودیم. گرچه تمامی کد رشته محل ها در دفترچه ثبت نام بدون آزمون ارشد ذکر می گردد، اما برای رفاه حال داوطلبان گرامی در جداول زیر لیست رشته های ارشد بدون کنکور پیام نور، علمی کاربردی و غیر انتفاعی به صورت ادغام شده را بر اساس دفترچه سال قبل ذکر کرده ایم. 

راهنمای تلفنی 24 ساعته

 

 

📣 توجه 📣 

داوطلبان عزیز برای اطلاع از لیست بروزرسانی شده رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد می توانند با شماره 9099075307 ( از طریق تلفن ثابت) تماس بگیرند. کارشناسان ایران تحصیل شما را از جدید ترین رشته ها و اطلاعیه های منتشر شده مطلع خواهند کرد.

 

 

گروه علوم انسانی
آب و هوا شناسی/ آب و هوا شناسی شهری آب و هوا شناسی/ آب و هوا شناسی كاربردی آب و هوا شناسي/ تغييرات آب و هوايي اقليمي
آسيب شناسي ورزشي و حركات اصلاحي / حركات اصلاحي آموزش زبان انگليسي آموزش زبان فارسي
آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان آموزش و بهسازي منابع انساني اخلاق كاربردي
الهيات و معارف اسلامي اديان و عرفان الهيات و معارف اسلامي علوم قرآن و حديث الهيات و معارف اسلامي فقه و مباني حقوق اسلامي
الهيات و معارف اسلامي فقه و مباني حقوق اسلامي الهيات و معارف اسلامي گرايش تاريخ و تمدن ملل اسلامي برنامه ريزي آمايش سرزمين
برنامه ريزي درسي برنامه ريزي رفاه اجتماعي تاريخ/ تاريخ اسلام
تاريخ/ تاريخ ايران اسلامي تاريخ/ تاريخ تشيع تاريخ/ مطالعات آسياي مركزي و قفقاز
تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش گرايش تعليم و تربيت اسلامي تحقيقات آموزشي تكنولوژي آموزشي
جامعه شناسي جغرافيا و برنامه ريزي روستايي جغرافيا و برنامه ريزي شهري
جغرافياي سياسي گرايش فضاي شهري جمعيت شناسي حسابداري
حسابرسي حقوق بين الملل حقوق جزا و جرم شناسي
حقوق خصوصي حقوق دادرسي اداري رفتار حركتي/ رشد حركتي
روان شناسي اسلامي گرايش روانشناسي مثبت گرا روان شناسي باليني روان شناسي باليني كودك و نوجوان
روان شناسي تربيتي روان شناسي عمومي روان شناسي و آموزش كودكان استثنايي
روزنامه نگاري زبان شناسي همگاني زبان و ادبيات انگليسي
زبان و ادبيات عربي زبان و ادبيات فارسي زبان و ادبيات فارسي/ آموزش زبان فارسي
زبان و ادبيات فارسي/ ادبيات پايداري زبان و ادبيات فارسي/ ادبيات تطبيقي زبان و ادبيات فارسي/ ادبيات عامه
زبان و ادبيات فارسي/ ادبيات كودك و نوجوان زبان و ادبيات فارسي/ ويرايش و نگارش ژئومورفولوژي/ هيدروژئومورفولوژي در برنامه ريزي محيطي
علم اطلاعات و دانش شناسي/ مديريت اطلاعات علم اطلاعات و دانش شناسي/ مديريت كتابخانه هاي ديجيتال علم اطلاعات و دانش شناسي/ مطالعات كتابخانه هاي عمومي
علم سنجي علوم اقتصادي/ اقتصاد اسلامي علوم اقتصادي/ اقتصاد انرژی
علوم اقتصادي/ اقتصاد و تجارت الكترونيك علوم اقتصادي/ بانكداري اسلامي علوم اقتصادي/ برنامه ريزي سيستم هاي اقتصادي
علوم اقتصادي/ توسعه اقتصادي و برنامه ريزي علوم سياسي علوم سياسي/ انديشه سياسي در اسلام
فقه و حقوق خصوصي فلسفه دين فلسفه و حكمت اسلامي فلسفه و كلام اسلامي/ فلسفه اسلامي
فلسفه و كلام اسلامي/ كلام اسلامي فيزيولوژي ورزشي/ فيزيولوژي فعاليت بدني و تندرستي فيزيولوژي ورزشي/ فيزيولوژي ورزشي كاربردي
كارآفريني/ بين الملل كارآفريني/ توسعه كارآفريني/ سازماني
كارآفريني/ فناوري كارآفريني/ كسب و كار الكترونيكي كارآفريني/ كسب و كار جديد
كارآفريني/ گردشگري مترجمي زبان انگليسي محيط زيست گرايش آموزش محيط زيست
مديريت آموزشي مديريت امور شهري مديريت بازرگاني/ بازاريابي
مديريت بازرگاني/ بازرگاني بين المللي مديريت بازرگاني/ بازرگاني داخلي مديريت بازرگاني/ تجارت الكترونيكي
مديريت بازرگاني/ كارآفريني مديريت بازرگاني/ مديريت استراتژيك مديريت جهانگردي/ بازاريابي جهانگردي
مديريت دولتي/ بودجه و ماليه عمومي مديريت دولتي/ توسعه منابع انساني مديريت دولتي/ خط مشي گذاري عمومي
مديريت دولتي/ طراحي سازمان هاي دولتي مديريت دولتي/ مديريت تحول مديريت دولتي/ مديريت پيشرفت و توسعه شهري و روستايي
مديريت دولتي/ مديريت رفتار سازماني مديريت رسانه مديريت سازمان هاي دولتي/ مالي و اقتصادي
مديريت فناوري اطلاعات/ سيستم هاي اطلاعاتي پيشرفته مديريت فناوري اطلاعات/ كسب و كار الكترونيك مديريت فناوري اطلاعات/ مديريت دانش
مديريت فناوري اطلاعات/ مديريت منابع اطلاعاتي مديريت كسب و كار / استراتژي مديريت كسب و كار/ بازاريابي
مديريت كسب و كار/ رفتار سازماني و منابع انساني مديريت كسب و كار/ سيستم هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات مديريت كسب و كار/ مالي
مديريت منابع انساني/ مديريت منابع انساني اسلامي مديريت ورزشي/ مديريت اماكن و تأسيسات ورزشي مديريت ورزشي/ مديريت اوقات فراغت و ورز شهاي تفريحي
مديريت ورزشي/ مديريت بازاريابي در ورزش مديريت ورزشي/ مديريت راهبردي در سازمان هاي ورزشي مديريت ورزشي/ مديريت رسانه هاي ورزشي
مديريت ورزشي/ مديريت رويدادهاي ورزشي مشاوره/ مشاوره توانبخشي مشاوره/ مشاوره خانواده
مشاوره/ مشاوره شغلي مشاوره/ مشاوره مدرسه مطالعات فرهنگي
نهج البلاغه/ اجتماعي، سياسي و حقوق عمومي نهج البلاغه/ اخلاق و تربيت فردي و اجتماعي نهج البلاغه/ اصول الدين و معارف علوي
گروه علوم پایه
آمار/ آمار رياضي آموزش رياضي رياضي كاربردي آناليز عددي
رياضي كاربردي/ بهينه سازي رياضي محض گرايش آناليز رياضي محض/ جبر
رياضي محض/ هندسه (توپولوژی) زمين شناسي زمين ساخت (تكتونيک) زيست شناسي جانوري/ بيوسيستماتيك
زيست شناسي جانوري/ سلولي و تكويني زيست شناسي جانوري/فيزيولوژي زيست شناسي سلولي و مولكولي/ بيوشيمي
زيست شناسي سلولي و مولكولي/ بيوفيزيك زيست شناسي سلولي و مولكولي/ ژنتيك زيست شناسي گياهي/ زيست شناسي سلولي و تكويني
زيست شناسي گياهي/ فيزيولوژي زيست فناوري/ ميكروبي ژئوفيزيك/ زلزله شناسي
زيست شناسي گياهي/ سيستماتيك و بوم شناسي شيمي/ شيمي آلي شيمي/ شيمي تجزيه
شيمي/ شيمي فيزيك شيمي/ شيمي معدني علوم زمين/ آب زمين شناسي
علوم زمين/ پترولوژي علوم زمين/ چينه نگاري و ديرينه شناسي علوم زمين/ رسوب شناسي و سنگ شناسي رسوبي
علوم زمين/ زمين شناسي اقتصادي علوم زمين/ زمين شناسي زيست محيطي علوم زمين/ زمين شيمي
فيتوشيمي فيزيك/ اتمي و مولكولي فيزيك/ حالت جامد
فيزيك/ ذرات بنيادي و نظريه ميدان ها فيزيك/ فيزيك بنيادي فيزيك/ فيزيك نجومي
فيزيك/ هسته اي
گروه فنی مهندسی
مهندسي برق افزاره هاي ميكرو و نانو الكترونيك مهندسي برق مدارهاي مجتمع الكترونيك مهندسي شيمي پليمر
مهندسي شيمي محيط زيست مهندسي شيمي گرايش طراحي فرآيند مهندسي صنايع بهينه سازي سيستم ها
مهندسي شيمي مدل سازي، شبيه سازي و كنترل مهندسي صنايع سيستم هاي كلان اقتصادي و اجتماعي مهندسي صنايع مديريت مهندسي
مهندسي شيمي صنايع غذايي مهندسي عمران آب و ساز ههاي هيدروليكي مهندسي عمران راه و ترابري
مهندسي عمران ژئوتكنيك مهندسي عمران سازه مهندسي عمران مهندسي محيط زيست
مهندسي عمران مهندسي و مديريت ساخت مهندسي فناوري اطلاعات مهندسي كامپيوتر گرايش نرم افزار
مهندسي كامپيوتر گرايش هوش مصنوعي و رباتيكز مهندسي مكانيك تبديل انرژي مهندسي مكانيك ساخت و توليد
مهندسي مكانيك طراحي كاربردي مهندسي مواد شناسايي و انتخاب مواد مهندسي
گروه کشاورزی
اقتصاد كشاورزي/ اقتصاد توليد و مديريت واحدهاي كشاورزي اقتصاد كشاورزي/ سياست و توسعه كشاورزي توسعه روستايي
علوم دامي گرايش تغذيه دام علوم و مهندسي محيط زيست/ ارزيابي و آمايش سرزمين مهندسي مكانيزاسيون كشاورزي/ انرژي

گروه هنر

پژوهش هنر طراحي شهري

مهندسي معماري

 

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون سوابق تحصیلی سراسری 

 

🔗 برای کسب اطلاعات بیشتر از شهریه ارشد وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

🔹تا اینجا لیست رشته های بدون آزمون ارشد دانشگاه های سراسری اعم از پیام نور، غیرانتفاعی و علمی کاربردی ارائه شد. اما در ادامه فهرست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور را به شما داوطلبان گرامی که مایل به اخذ پذیرش براساس سوابق تحصیلی هستید، ارائه خواهیم داد.

گروه تربیت بدنی
روانشناسی ورزشی مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش فیزیولوژی ورزشی / گرایش فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی
فیزیولوژی ورزشی / گرایش فیزیولوژی فعالیت های ورزشی و بالینی فیزیولوژی ورزشی / گرایش تغذیه ورزش مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت اماکن و تاسیسات ورزشی
مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت ورزشی رسانه های ورزشی مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت رویداد های ورزشی
مدیریت ورزشی / گرایش مدیریت اوقات فراغت ورزش های تفریحی آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی / گرایش حرکات اصلاحی آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی / گرایش امدادگر ورزشی
فیزیولوژی ورزشی / گرایش فیزیولوژی فعالیت ورزشی محض فیزیولوژی ورزشی / گرایش فیزیولوژی ورزش کاربردی رفتار حرکتی / گرایش رشد حرکتی
رفتار حرکتی / گرایش یادگیری و کنترل حرکتی رفتار حرکتی / گرایش آموزش تربیت بدنی

 

گروه تاریخی
تاریخ تشیع تاریخ ایران باستان تاریخ عمومی جهان
تاریخ اسلام تاریخ ایران اسلامی تاریخ انقلاب اسلامی
مطالعات خلیج فارس اسناد و مدارک آرشیو و نسخه شناسی

گروه علوم اجتماعی
جامعه شناسی جمعیت شناسی مطالعات فرهنگی
مردم شناسی پژوهش علوم اجتماعی جامعه شناسی انقلاب اسلامی
جامعه شناسی ورزشی زبان های باستانی ایران

گروه الهیات
علوم قرآن و حدیث نهج البلاغه اصول الدین و معارف علوی
اقتصاد اسلامی تفسیر اثری کلام و عقاید
فقه و مبانی حقوق اسلامی فقه و مقارن حقوق جزای اسلامی عرفان اسلامی
فلسفه و کلام اسلامی شناخت اندیشه های امام خمینی ادیان و عرفان
تصوف و عرفان اسلامی تاریخ و تمدن ملل اسلامی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
فقه شافعی فلسفه فلسفه هنر
منطق

گروه علوم تربیتی
برنامه ریزی درسی تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش ابتدایی
آموزش و پرورش پیش دبستانی تحقیقات آموزشی آموزش بزرگسالان
مدیریت آموزشی آموزش و بهسازی منابع انسان

 

گروه زبان خارجه
زبان و ادبیات فرانسه آموزش زبان فرانسه مترجمی زبان فرانسه
زبان و ادبیات انگلیسی آموزش زبان انگلیسی مترجمی زبان انگلیسی
آموزش زبان روسی آموزش زبان آلمانی زبان و ادبیات آلمانی

 

گروه علوم سیاسی
روابط بین الملل مطالعات منطقه ای علوم سیاسی
اندیشه سیاسی در اسلام

 

گروه روانشناسی
روانشناسی تربیتی روانشناسی بالینی روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی
روانشناسی عمومی روانشناسی بالینی – خانواده روانشناسی شخصیت
روانشناسی اسلامی روانشناسی صنعتی و سازمانی

 

گروه مدیریت
مدیریت دولتی / گرایش طراحی سازمان های دولتی مدیریت دولتی / گرایش خط مشی گذاری عمومی مدیریت دولتی / گرایش توسعه منابع انسانی
مدیریت دولتی / گرایش بودجه و مالی عمومی مدیریت دولتی / گرایش مدیریت رفتار سازمانی مدیریت دولتی / گرایش مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی
مدیریت دولتی / گرایش مدیریت تحول مدیریت صنعتی / گرایش مدیریت عملکرد مدیریت صنعتی / گرایش تولید و عملیات
مدیریت صنعتی / گرایش مدیریت زنجیره تامین مدیریت صنعتی / گرایش مدیریت کیفیت و بهره برداری مدیریت صنعتی / گرایش تحقیق در عملیات
مدیریت بازرگانی / گرایش تجارت الکترونیکی مدیریت بازرگانی / گرایش کارآفرینی مدیریت بازرگانی / گرایش مدیریت استراتژیک
مدیریت بازرگانی / گرایش بازرگانی داخلی مدیریت بازرگانی / گرایش بازرگانی بین المللی مدیریت سازمان های دولتی / گرایش مالی و اقتصادی
مالی / گرایش مهندسی مالی و مدیریت ریسک مدیریت تکنولوژی / گرایش سیاست های تحقیق و توسعه مدیریت تکنولوژی / گرایش نوآوری تکنولوژی
مدیریت تکنولوژی / گرایش انتقال تکنولوژی مدیریت تکنولوژی /گرایش استراتژی های توسعه صنعتی مدیریت فناوری اطلاعات / گرایش کسب و کار الکترونیک
مدیریت فناوری اطلاعات /گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته مدیریت کسب و کار / گرایش سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات مدیریت کسب و کار / گرایش عملیات و زنجیره تامین

 

گروه مشاوره
مشاوره مدرسه مشاوره خانواده مشاوره شغلی
مشاوره توانبخشی

 

گروه زمین شناسی
زمین شناسی اقتصادی پترولوژی رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی
زمین شناسی مهندسی زمین شناسی زیست محیطی زمین شناسی نفت
آب زمین شناسی زمین ساخت (تکتونیک) سنجش از دور زمین شناختی
چینه نگاری و دیرینه شناسی

 

گروه شیمی
شیمی کاربردی شیمی معدنی شیمی تجزیه
شیمی آلی شیمی فیزیک فیتوشیمی
شیمی پلیمر نانو شیمی شیمی دارویی
شیمی دریا شیمی و فناوری اسانس

 

گروه فیزیک
فیزیک هسته ای نانو فیزیک فیزیک پلاسما
فیزیک ماده چگال نجوم و اختر فیزیک ذرات بنیادی و نظریه میدان ها
مهندسی هسته ای / گرایش کاربرد پرتو ها مهندسی هسته ای / گرایش گداخت هسته ای مهندسی هسته ای / گرایش پرتو پزشکی
مهندسی هسته ای / گرایش راکتور هسته ای

 

گروه زیست شناسی 
میکروبیولوژی / گرایش بیوسیستماتیک و بوم شناسی میکروبیولوژی / گرایش میکروب های بیماری زا میکروبیولوژی / گرایش بوم شناسی
میکروبیولوژی / گرایش صنعتی زیست فناوری / گرایش دریا زیست فناوری / گرایش میکروبی
زیست شناسی گیاهی / گرایش سلول تکوینی زیست شناسی گیاهی / گرایش بوم شناسی زیست شناسی جانوری / گرایش سلول تکوینی
زیست شناسی جانوری / گرایش بیو سیستماتیک زیست شناسی جانوری / گرایش فیزیولوژی زیست شناسی دریایی / گرایش گیاهان دریایی
زیست شناسی دریایی / گرایش آلودگی دریایی زیست شناسی دریایی /گرایش بوم شناسی دریایی زیست شناسی دریایی /گرایش جانوران دریایی

 

گروه ریاضی 
آموزش ریاضی ریاضی کاربردی / گرایش آنالیز عددی ریاضی کاربردی / گرایش بهینه سازی
ریاضی کاربردی / گرایش ریاضی مالی ریاضی کاربردی / گرایش معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی ریاضی محض / گرایش آنالیز
ریاضی محض / گرایش جبر ریاضی محض / گرایش هندسه (توپولوژی) محاسبات نرم / ساختار جبر منطقی

 

گروه مهندسی برق
سیستم های الکترونیک دیجیتال سیستم های قدرت برنامه ریزی و مدیریت سیستم های انرژی
شبکه های مخابراتی مخابرات امن و رمزگذاری مخابرات میدان موج
سامانه های برقی حمل و نقل مخابرات سیستم الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی
افزاره های سیستم و نانو الکترونیک مدارهای مجتمع الکترونیک مهندسی سیستم های انرژی / گرایش انرژی و محیط زیست
مهندسی سیستم های انرژی / گرایش سیستم های انرژی مهندسی سیستم های انرژی / گرایش تکنولوژی انرژی

 

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

سوال داری؟

جدیدترین اخبار مرتبط با رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

📌 پذیرش رشته های بدون آزمون ارشد دانشگاه صنعتی امیر کبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس آیین ­نامه شماره ۴۵۳۵۸ وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۷ دانشگاه‌­ها و موسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی ­‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پذیرش می ­نماید.

📌 فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته استعداد درخشان (بدون آزمون) سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه تهران منتشر شد.

جدیدترین اخبار مرتبط با رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

📣 اطلاعیه 📣

سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد 1402 به داوطلبانی تعلق می گیرد که یا دارای معدل ممتاز و بالا بوده و یا در المپیادهای علمی دانشجویی امتیاز لازم را کسب کرده و واجد شرایط باشند.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 پرداختیم. داوطلبانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی یا بر مبنای داشتن سهمیه استعداد درخشان هستند، باید با مطالعه و بررسی رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور که معمولاً در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون از سوی دانشگاه هایی که این رشته ها را ارائه می دهند، از شرایط و ضوابط پذیرش مطلع شوند. 

با توجه به اعلام ظرفیت رشته ها، داوطلبان در صورتی که قصد دارند در یکی از این رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون مشغول به تحصیل شوند، باید ابتدا اخبار مرتبط با رشته های ارشد بدون کنکور را مطالعه کرده و سپس مدارک مورد نیاز را برای رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور آماده نمایند تا بتوانند بدین صورت در فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون آزمون شرکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون می توانید با ما کارشناسان مجرب ما در آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا در کوتاه ترین زمان پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

پادکست صوتی مقاله


4.6/5 – (25 امتیاز)

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

آیا جهت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور باید هزینه ای را پرداخت کرد؟

بله. هزینه ثبت نام برابر با هزینه انتخاب رشته در دانشگاه آزاد است.

فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی نیز می توانند در این دوره ثبت نام نمایند؟

خیر. فقط افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند امکان ثبت نام دارند.

آیا داوطلبین پذیرش در کارشناسی ارشد بدون کنکور باید در زمان مشخصی از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشند؟

بله. کلیه موارد در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده یا می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا