زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1403 + نکات مهم – ایران تحصیل


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون دستیاری پزشکی 1403 را در دو بخش تخصصی و فوق تخصصی برگزار می‌کند. تمامی اطلاعات مرتبط با این آزمون، از جمله زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دستیاری پزشکی درج می‌شود.

 آزمون دستیاری پزشکی 1403

یکی از آزمون‌هایی که هر ساله توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار می‌شود، آزمون دستیاری تخصصی پزشکی است. تمامی فارغ‌التحصیلان دکتری رشته پزشکی عمومی و دارندگان مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی که دارای شرایط لازم باشند، می‌توانند نسبت به ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1403 اقدام کنند.

زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1403

تمامی کسانی که مایل هستند در این آزمون شرکت کنند، باید اطلاعیه‌هایی که از سوی سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور با نشانی اینترنتی “sanjeshp.ir” منتشر می‌شود را بررسی کنند تا به صورت دقیق از جزئیات برگزاری این آزمون مطلع شوند.

تمامی داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند با رعایت قوانین و شرایط شرکت در آزمون دستیاری پزشکی 1430، در جلسه آزمون حضور داشته باشند و با یکدیگر رقابت کنند.

پس از اتمام آزمون، داوطلبان می‌توانند در زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی 1403، از طریق سایت دانشگاه، از نتایج قبولی و یا عدم قبولی خود اطمینان به دست آورند.

زمان برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی 1403

مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تخصصی پزشکی که از سوی سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر شده است، این آزمون در سال 1403 در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

بر اساس مندرجات دفترچه، پنجاه و یکمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی، در روز پنج شنبه 13 اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار خواهد شد. به نظر می رسد که آزمون دستیار تخصصی پزشکی 1403 نیز در همین زمان برگزار شود.

 زمان برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی 1403

زمان برگزاری آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی 1403

آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی 1403 مشابه با سال گذشته توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می‌شود.

بر اساس اطلاعیه‌هایی که از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر شده است، زمان دقیق برگزاری دوره چهل و یکم از آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی، در تاریخ 28 دی ماه 1403 است.

تمامی داوطلبانی که در این آزمون‌ها ثبت نام کرده‌اند، باید پیش از حضور در جلسه، ابتدا کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. از ورود متقاضیان به جلسه آزمون بدون کارت ورود به جلسه، ممانعت می‌شود.

ساعت و زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1403

آزمون رزیدنتی و یا آزمون‌های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در تاریخ‌های متفاوتی برگزار می‌شوند. شرکت کنندگان در این آزمون‌ها باید از تاریخ و ساعت برگزاری آزمون اطلاع داشته باشند و به موقع در جلسه آزمون حاضر شوند.

ساعت برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1403 بر روی کارت ورود به جلسه این آزمون درج می‌شود. معمولا کارت ورود به جلسه آزمون نیز تقریبا دو روز قبل از تاریخ برگزاری این آزمون، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌گردد و قابل دریافت است.

بنابراین متقاضیان نباید در این مورد نگرانی داشته باشند. با اطلاع از ساعت برگزاری آزمون از طریق کارت ورود به جلسه خود، بهتر است حداقل نیم ساعت زودتر در محل برگزاری حاضر شوند تا زمان کافی برای پیدا کردن صندلی خود پیش از آغاز آزمون داشته باشند.

ساعت و زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1403

نکات مهم زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1403

تمامی آزمون‌هایی که از سوی سازمان‌ها و مراکز مختلف برگزار می‌شوند، همگی دارای شرایط و قوانین خاص خود هستند.

تمامی داوطلبانی که مایلند در این آزمون‌ها موفق شوند، باید با جزئیات، قوانین و شرایط شرکت در آن‌ها آشنایی داشته باشند و هر بند را نیز به صورت دقیق اجرایی کنند.  در ادامه به مهم‌ترین نکات در مورد زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1403 پرداخته‌ایم:

تمامی داوطلبانی که فرآیند ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی را تکمیل کرده‌اند، باید جهت موفقیت در این آزمون، از منابع آزمون دستیاری پزشکی 1403 اطلاع داشته باشند و سپس برنامه‌ریزی کنند و با مطالعه کافی و دقیق منابع آزمون دستیاری پزشکی، بتوانند موفق به قبولی در این آزمون شوند.

متقاضیان آزمون دستیاری پزشکی، برای بررسی اطلاعیه‌هایی که در مورد این آزمون منتشر می‌شود، باید به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با نشانی اینترنتی “ir” مراجعه کنند. اینگونه می‌توانند از جدول زمانبندی و زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1403 مطلع شوند و خود را برای شرکت در این آزمون، آماده کنند.

تمامی کسانی که فرآیند ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی را در وبسایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور تکمیل کرده‌اند، باید پیش از حضور در جلسه آزمون، کارت ورود به جلسه خود را به همراه داشته باشند. کسانی که کارت ورود به جلسه دریافت نکنند، مجاز به شرکت در جلسه آزمون نخواهند بود.

همین‌طور از ورود دسته‌ای از داوطلبان که اطلاعات درج شده بر روی کارت ورود به جلسه آن‌ها با اطلاعات اصلی آن‌ها مغایرت دارد، به جلسه آزمون جلوگیری خواهد شد؛ بنابراین پیش از حضور در جلسه آزمون، از مطابقت داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه با اطلاعات خود، اطمینان به دست آورید. این کارت ورود به جلسه، چند روز قبل از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی کشور، قابل دریافت است.

داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی، بهتر است نیم ساعت زودتر در محل برگزاری آزمون حاضر شوند تا زمان کافی تا برگزاری آزمون داشته باشند و صندلی خود را پیدا کنند و اطلاعات داوطلبی خود را بررسی نمایند.

می‌توانید اگر ابهام و یا سوالی پیرامون زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی یا تاریخ آزمون دستیاری دندانپزشکی دارید، با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران این مرکز دریافت کنید.

برای دانلود رایگان فایل PDF زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

زمان برگزاری آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی 1403، چه تاریخی است؟

آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی 1403 در تاریخ 28 دی ماه برگزار خواهد شد.

تاریخ برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی 1403 چه زمانی است؟

آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار گردید.

آیا امکان تغییر در تاریخ برگزاری آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی 1403 وجود دارد؟

معمولا در تاریخ برگزاری این آزمون، تغییراتی ایجاد نمی‌شود. با این حال ممکن است تاریخ برگزاری به دلایل مختلفی تغییر کند که در اینصورت تاریخ جدید را به اطلاع شما خواهیم رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا