زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 1402 + نکات مهم


زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 1402 اعلام شد. داوطلبان با پرداخت هزینه آزمون، می‌توانند در رشته‌های متمرکز با شرایط خاص گروه هنر ثبت نام کنند. ثبت نام در این گروه باید مطابق با جدول زمانبندی آزمون عملی رشته‌های هنر صورت گیرد و افراد می‌توانند پس از آن در جلسه آزمون حضور یابند.

تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر براساس حروف الفبا در رشته‌های مختلف ارائه شده است و آزمون مربوط به این رشته در روزهای متفاوتی برگزار می‌گردد. برای قبولی در این آزمون افراد باید علاوه بر شرکت در آزمون کتبی، در آزمون عملی نیز حضور یابند. آزمون عملی برای تأیید نهایی برای قبولی داوطلبان نیست، اما به عنوان بخش مهمی از مراحل پذیرش داوطلبان به شمار می‌آید.

آشنایی با زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 1402

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 1402، بر اساس جنسیت داوطلبان، رشته‌ای که در آن شرکت کرده‌اند و حرف اول نام خانوادگی آنها متفاوت خواهد بود. افراد متقاضی باید همراه با کارت ورود به جلسه برای حضور در آزمون شرکت کنند.

 داوطلبانی که مجاز به حضور در آزمون عملی باشند، باید در محل برگزاری کنکور سراسری حضور یابند و در هنگام انتخاب رشته پس از پرداخت هزینه مربوط به آزمون، علاقه‌مندی خود را در هر کدام از رشته‌های اعلام شده اعلام کنند.

سازمان سنجش هر ساله جدول زمانبندی آزمون عملی کنکور هنر را منتشر می‌کند که در آن تاریخ دقیق آزمون درج می‌شود. داوطلبان باید در هنگام ثبت نام برای آزمون در زمان تعیین شده در مکانی که سازمان سنجش معرفی کرده، حاضر شوند.

تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر هنوز اعلام نشده است. اما در ادامه اطلاعیه‌های مربوط به سازمان سنجش در خصوص زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر ارائه شده و به محض انتشار تاریخ دقیق، این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

 

برای دریافت اطلاعیه مربوط به محل و زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر کلیک کنید.

 

در سال گذشته تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر اواخر تیر و اوایل مرداد بود و افراد می‌توانستند در حداکثر دو مجموعه از رشته‌های گروه هنر امتحان دهند. تغییراتی که در روند برگزاری آزمون سراسری ایجاد شده است، باعث شده که افراد در دو نوبت دی و تیر ماه امتحان دهند.

آشنایی با زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر

با توجه به مصوبات جدید آزمون عملی کنکور هنر در تاریخ‌های دوره‌های گذشته برگزار خواهد شد؛ یعنی داوطلبانی که در کنکور دی ماه شرکت کرده‌اند، باید در صورت پذیرش همزمان با پذیرفته شدگان نوبت تیر ماه در آزمون عملی حضور یابند.

براساس اعلامیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org، در گروه آزمایشی هنر آزمون عملی یک بار برگزار خواهد شد و متقضیان تنها در دو مجموعه آزمون رشته‌های هنر می‌توانند شرکت کنند. نمره آزمون عملی به عنوان درس تخصصی با ضریب ۱۲ در نمره کل آزمون اختصاصی جهت دریافت پذیرش در رشته‌های مرتبط محاسبه می‌گردد. دیگر رشته‌های گروه هنر به جز مواردی که در جدول زیر ارائه شده است، آزمون عملی ندارند.

گروه  نام رشته  گروه نام رشته  گروه نام رشته
2 نقاشی  3 طراحی صنعتی 9 آهنگسازی
ارتباط تصویری 4 ادبیات نمایشی 10 بازیگری
طراحی پارچه 5 مجسمه سازی 11 طراحی صحنه
طراحی لباس 6 نوازندگی موسیقی ایرانی 12 نمایش عروسکی
آموزش هنر 7 نوازندگی موسیقی جهانی 13 عکاسی
گرافیک 8 کتابت و نگارگری 14 سینما

برای اطلاع از جزئیات به ثبت نام کنکور عملی هنروارد لینک شوید. 

 

مکان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 1402

مکان برگزاری آزمون عملی هنر ۱۴۰۲ همزمان با تاریخ آزمون عملی کنکور هنر اعلام می‌شود و دانشجویان باید ضمن اطلاع از زمان و مکان برگزاری آزمون عملی در زمان تعیین شده در محل برگزاری آزمون حاضر شوند.

در حال حاضر مکان برپایی امتحان عملی هنر ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است. به محض انتشار اطلاعیه این مطلب بروزرسانی خواهد شد. پس از شرکت در آزمون عملی کنکور هنر، پرونده داوطلبان از سوی دانشگاه‌های سراسری مورد بررسی قرار می‌گیرد و امتیازهای دریافتی و اسامی آنها از سوی سازمان سنجش ارائه می‌شود. سازمان سنجش اسامی افراد پذیرفته شده را همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری بر روی سایت به آدرس  sanjesh.org منتشر خواهد کرد.

 

اطلاعیه

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر معمولاً چند روز بعد از آزمون کتبی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 

مکان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر

مراحل دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر 1402

افرادی که مایلند کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر را دریافت کند، باید از طریق مراحل زیر اقدام نمایند.

  1. مراجعه به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org
  2. انتخاب کردن گزینه “سراسری”
  3. انتخاب لینک فعال شده “کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر 1402” 
  4. انتخاب نمودن یکی از روش های زیر برای دریافت کردن کارت ورود به جلسه آزمون
  • شماره پرونده + نام و نام خانوادگی + شماره شناسنامه
  • شماره پرونده + شماره سریال ثبت نام + شماره شناسنامه
  • شماره پرونده + شماره صندلی

 

جهت اطلاع از رشته های کنکور هنر بر روی لینک کلیک کنید. 

 

نکات مهم زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 1402

افرادی که قصد شرکت در آزمون عملی رشته‌های هنر را دارند، باید رزومه کامل مکتوب و فعالیت‌های هنری و کارت ملی شناسنامه و کارت آزمون را همراه خود داشته باشند.

افراد قبل از هر چیز باید با زمان برگزاری آزمون اولیه کنکور هنر آشنا باشند و اطلاعیه‌های سازمان سنجش را در خصوص زمان و مکان برگزاری آزمون بررسی کرده باشند.

برای حضور در جلسه باید تخته شاسی در در قطع A3، كاغذ سفید پارس در قطع A3 (5برگ)، مداد B4، پاک کن و تراش کارت ملی شناسنامه و کارت آزمون را داشته باشند و از آوردن گوشی همراه خودداری نمایند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون عملی موسیقی ایرانی، باید به همراه داشتن مدارک و لوازم مورد نیاز جهت تعیین نوبت آزمون، نیم ساعت قبل از شروع برگزاری آزمون در محل حوزه حضور یابند. برای شرکت در آزمون هنر باید گوشی هوشمند و با قابلیت عکاسی و انتقال تصویر در نرم‌افزارهای کاربردی و دارای شارژ کامل و اینترنت همراه و چند نمونه از پرینت عکس‌های شاخص خود، خودکار مشکی، کارت ملی، شناسنامه و کارت آزمون را به همراه داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در ارتباط با تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 1402 و اطلاع از محل برگزاری می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق را در این خصوص به شما عزیزان ارائه کنند.

 

برای آشنایی با رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان وارد لینک شوید.

 

نکات مهم زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم به ارائه مهمترین اطلاعات در خصوص زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر بپردازیم. داوطلبان کنکور هنر پس از پرداخت هزینه می‌توانند در رشته‌های متمرکز با شرایط خاص هنر در طبق جدول زمانبندی آزمون عملی شرکت کنند. زمان برپایی امتحان عملی کنکور هنر براساس حروف الفبا چیده شده و برای رشته‌های مختلف متفاوت می‌باشد.

در حال حاضر اطلاعیه محل و تاریخ برپایی آزمون عملی کنکور هنر از سوی سازمان سنجش منتشر شده است که آن را به شما عزیزان ارائه کردیم. چنانچه نیازمند کسب اطلاعات و مشاوره‌های بیشتر در این خصوص هستید، می‌توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر چه تاریخی می‌باشد؟

آزمون عملی کنکور هنر از آخر تیر ماه تا دهه اول مرداد ماه ادامه دارد.

آزمون‌های عملی رشته‌های ادبیات نمایشی و بازیگری در چه مکانی برگزار می‌شود؟

آزمون‌های عملی این رشته برای افراد متقاضی در تهران برگزار می‌شود و نشانی آنها در متن مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

ساعت حضور در آزمون عملی رشته موسیقی چه زمانی است؟

همانگونه که اشاره شد برای تعیین زمان در آزمون عملی رشته موسیقی باید نیم ساعت قبل از شروع آزمون به حوزه مورد نظر مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا