زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403+ تاریخ دقیق


دانشگاه‌های فنی حرفه ای از متقاضیان و فارغ التحصیلان هنرستان‌ها، دارندگان مدارک دیپلم کار و دانش، فنی حرفه ای و حتی رشته های نظری، جهت ورود به رشته های مختلف هر ساله با ظرفیت مشخص استقبال می‌کند. با توجه به تغییرات زمان آزمون های سراسری مختلف در کشور، مطابق با آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش، متقاضیان می توانند در زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 معین گشته اقدام به ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام در کنکور فنی و حرفه ای 1403

طبق آخرین اطلاعیه‌ها، تاریخ ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 از 30 خرداد 1403 شروع می‌شود. متقاضی جهت شرکت باید در مهلت قید شده، با مراجعه به سامانه مقرر، بایستی مراحل تعیین شده را طی کند.

  زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای1403
تاریخ فرآیند
17-24 تیر ثبت نام
17-24 تیر ویرایش اطلاعات
3روز قبل از برگزاری دریافت کارت ورود به جلسه
2شهریور برگزاری
نامشخص اعلام نتایج

ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 بمهلت یک هفته است؛ به عبارتی تا پایان 6 تیر ماه 1403 داوطلبان باید ثبت نام خود را نهایی کند.

هزینه ثبت نام کنکور فنی حرفه ای

داوطلبان جهت شرکت در آزمون فنی حرفه ای 1403 باید هزینه ثبت نام را از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش پرداخت کنند.

هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای سال 1402 به‌مبلغ 134هزار و 200 تومان و هزینه اعلام علاقه مندی به رشته های دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی 20 هزار‌تومان اعلام شده بود.

هنوز هیچ اطلاعیه‌ای در مورد هزینه ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 از سازمان سنجش منتشر نشده است و به محض انتشار هر گونه اخبار و اطلاعیه، در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

داوطلبین در صورتی که متقاضی شرکت در رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور هستند می بایست در زمان ثبت نام، هزینه اعلام علاقه مندی به انتخاب رشته از این دسته از دانشگاه ها را برای هر کدام مجزا پرداخت کنند، سپس شماره سریال کارت اعبتاری خریداری شده را در فرم اینترنتی ثبت نام خود وارد کنند.

5‌مرحله پرداخت هزینه ثبت نام کنکور فنی حرفه ای

  1. به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید
  2. بخش کاردانی فنی حرفه ای وارد شده و روی ثبت نام آزمون کلیک کنید
  3. روی گزینه خرید سریال ثبت نام کلیک کنید
  4. پرداخت هزینه آزمون قید شده
  5. دریافت شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده در سایت

راهنمای ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای

داوطلبان باید پیش از اقدام به ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای ، به مطالعه و بررسی دفترچه راهنمای ثبت نام بپردازند. در این دفترچه اطلاعاتی شامل: لیست رشته های با کنکور کاردانی فنی حرفه ای وجود دارد؛ که داوطلبان می‌توانند با بررسی کامل آن به تنظیم اولویت های خود اقدام کنند.

در قدم بعدی متقاضیان باید به سایت ثبت نام فنی و حرفه ای مراجعه کرده و نسبت به وارد نمودن مشخصات خود و پرداخت هزینه نام نویسی کنکور کاردانی فنی حرفه ای مطابق مراحل ادامه مقاله اقدام کنند.

  1. به آدرس اینترنتی سایت سازمان سنجش مراجعه کنید، از منو سمت راست صفحه گزینه “کاردانی فنی و حرفه ای” را انتخاب کنید.
  2. روی لینک “سامانه ثبت نام آزمون مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال 1403” کلیک کنید.
  3. سپس لینک “سامانه ثبت نام آزمون مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال 1403” را کلیک کنید.
  4. روی گزینه “خرید کارت اعتباری” کلیک کنید.
  5. پس از انتخاب گزینه قبل “سریال ثبت نام آزمون مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال ۱۴۰۳ + هزینه پیامک اطلاع رسانی” گزینه “تایید و ادامه” را کلیک کنید.
  6. اطلاعات خواسته شده شامل: نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را وارد کرده و پس از انتخاب درگاه بانکی مورد نظر، دوباره گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.
  7. با مشاهده اطلاعات عبارت “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را فعال کنید و برای واریز وجه مورد نظر کلید “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.
  8. به صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی سایت به‌طور خودکار منتقل می‌شوید، باید در این مرحله، اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کرده و گزینه “پرداخت” را فشار دهید.
  9. سپس به مرحله سوم بازگشته و گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.
  10. در صورت ویرایش اطلاعات می‌توانید از طریق پر کردن اطلاعات، از فیلدها وارد پروفایل خود شوید.

متقاضیان جهت تکمیل فرایند ثبت نام می‌توانند به صفحه اول برگردند و پس از مطالعه دقیق قوانین و مقررات ذکر شده، نسبت به درج شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده در فیلد مربوطه اقدام کنند.

بارگذاری مدارک ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای و تکمیل فرم انتخاب رشته نیز در مراحل بعد انجام می پذیرد. حتما به این نکته توجه کنید که یک کد رهگیری در انتهای پروسه به شما داده می شود که می بایست آن را یادداشت نمایید و در دسترس خود نگه دارید.

نکته اول: هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 50 کد رشته است.

نکته دوم: قبل از واریز وجه ثبت نام دقت کنید و در خصوص ضوابط پذیرش اطلاعات کافی کسب کنید، زیرا در صورت انصراف از ادامه فرایند، هزینه پرداخت شده به هیچ وجه قابل بازگردانی نیست.

دفترچه ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای 1403

داوطلبان برای اطلاع از کلیه جزئیات مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته فنی و حرفه ای می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه کنند. که با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای قابل دریافت است. محتوای این فایل شامل موارد زیر است.

  • لیست رشته ها و گرایش های با آزمون و بدون آزمون‌
  • مجموعه های امتحانی
  • منابع و ضرایب دروس
  • شیوه پذیرش دانشجو در هر رشته محل
  • عنوان و کد دیپلم های مورد پذیرش

دفترچه ثبت‌نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403 منتشر نشده است و در صورت انتشار از طریق لینک زیر قادر به دانلود آن خواهید بود.

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403

جهت ثبت نام و شرکت در کنکور فنی و حرفه ای برخی شرایط و ضوابط وجود دارد که تنها داوطلبان واجد این شرایط مجاز به ثبت نام هستند. شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام با آزمون و بدون آزمون به یک صورت است، که توضیح کامل آن را می‌توان از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام در بالا به دست آورد.

شرایط عمومی ثبت نام

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام یا ادیان مورد قبول جمهوری اسلامی ایران
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم شهرت به فساد اخلاقی در محل

شرایط اختصاصی ثبت نام

  • متقاضی باید مدرک فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا دیپلم فنی و حرفه ای نظام قدیم داشته‌ باشد. افرادی که فارغ التحصیل دیپلم رشته های هنرستان هستند نیز می توانند نسبت به انجام ثبت نام اقدام کنند.
  • متقاضی دارای مدرک دیپلم متوسطه نظری می‌تواند با توجه به رشته تحصیلی خود، در آزمون شرکت کند. این متقاضی قادر به انتخاب رشته های مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته است.
  • پذیرش شرکت کنندگانی که حدنصاب قبولی در یکی از کد رشته های اعلام شده برای نیمسال اول تحصیلی را کسب کنند، ولی نتوانند تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال 1403 مدرک دیپلم بگیرند، لغو می شود.
  • پذیرفته شدگان نیمسال دوم تحصیلی، در صورتی مجاز به ثبت نام خواهند بود که مدرک فارغ التحصیلی خود را تا پایان نیمسال اول تحصیلی دریافت کنند.
  • دانشجویان آقا که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت مجدد در دوره های کاردانی فنی و حرفه ای، باید از رشته قبلی خود انصراف دهند تا از نظر نظام وظیفه، منعی برای تحصیل نداشته باشند.
  • پذیرفته شدگان دوره های کاردانی دانشگاه های روزانه، نوبت دوم و غیرانتفاعی سال 1402، چنانچه متقاضی ثبت نام مجدد کاردانی فنی و حرفه ای در سال 1403 باشند، می توانند بدون انصراف از رشته قبلی خود در این آزمون شرکت کنند و پس از پذیرش در یکی از کد رشته های انتخابی، از رشته قبلی خود انصراف دهند.
  • داشتن قدرت جسمی متناسب با رشته انتخابی خود
  • برای ثبت نام کنکور کاردانی 1403، فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای، کاردانش و نظری سال 1396 تا 1402، باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت و در فرم ثبت نام وارد کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای 1403

افراد برای ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای نیازمند یک سری مدارک و اطلاعات جهت تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی است. مدارک ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای شامل موارد زیر است:

  • فایل اسکن شده عکس پرسنلی داوطلب
  • اطلاعات شخصی
  • کد سوابق تحصیلی
  • معدل مقطع دیپلم
  • سریال اعتباری ثبت نام
  • دریافت کدپیگیری 12 رقمی مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • ورود کد 13 رقمی مربوط به اتباع غیر ایرانی
  • کد نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • کد 4 رقمی رایانه ای دیپلم
  • ورود کد پستی محل سکونت و ورود کد شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی

فایل عکس متقاضی باید مطابق نکات تعیین شده در سامانه بارگذاری شود. نکاتی که راجع به عکس لازم است رعایت شود، شامل موارد زیر است:

  • فایل اسکن شده 4*3
  • فرمت jpg
  • حجم 70 کیلوبایت
  • ابعاد 300×2000 الی 400×3000
  • واضح و بدون اثر مهر، لکه یا جای منگنه
  • پس زمینه سفید
  • حجاب کامل برای داوطلبان خانم
  • حتما در یک سال اخیر گرفته شده باشد

متقاضیان شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای، پس از اعلام علاقه مندی و انتخاب رشته، مهلتی را تا زمان برگزاری کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در اختیار دارند تا با مطالعه منابع کنکور کاردانی فنی حرفه ای بتوانند آمادگی های لازم را جهت حضور در جلسه آزمون کسب نمایند.

حدود 3 الی 4 روز پیش از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی و حرفه ای برای داوطلبان صادر شده و بر روی حساب کاربری شخصی آن ها در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد که لازم است در اسرع وقت نسبت به دریافت این کارت و اطمینان از صحت مندرجات آن اقدام کنند.

رشته های تحصیلی پذیرش برحسب کنکور

5 رشته تحصیلی می‌توانند در کنکور فنی حرفه ای 1403 شرکت کنند و در کدرشته محل های دارای آزمون انتخاب رشته کنند:

  • کامپیوتر
  • الکتروتکنیک
  • مکانیک خودرو
  • حسابداری
  • تربیت بدنی

در هر بخش رشته محل های مختلفی وجود دارد، همچنین برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

عنوان رشته های تحصیلی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون)

کد و نام رشته های 20 گانه‌ای که متقاضیان برای ورود به آن‌ها نیازی به شرکت در کنکور فنی حرفه‌ای ندارند، به شرح زیر است:

الکترونیک کد 11 امور زراعی و باغی کد 48
صنایع شیمیایی کد 25 صنایع فلزی کد 18
امور اداری کد 34 سرامیک کد 28
امور دامی کد 43 مدیریت خانواده کد 36
ساخت و تولید کد 15 ماشین های کشاورزی کد 50
متالوژی کد 27 صنایع چوب و مبلمان کد 20
تربیت کودک کد 35 معدن کد 29
طراحی و دوخت کد 37 موسیقی کد 52
ساختمان کد 22 الکترونیک و مخابرات دریایی کد 31
هنرهای تجسمی – نقاشی کد 40 صنایع دستی کد 59

هر متقاضی می‌تواند بین یک تا 50 کد رشته محل مختلف را در زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 انتخاب کند.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور معمولا با تعیین مهلت مجدد ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403، به داوطلبانی که در مهلت قانونی نام نویسی، موفق به انجام این فرایند نشده‌اند و کسانی که نسبت به صحت اطلاعات وارد شده خود تردید دارند، این امکان را می‌‎دهد تا بتوانند به تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای خود بپردازند.

هنوز اطلاعیه ای در مورد تمدید مهلت زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 منتشر نشده است. با این حال در زمان تمدید مهلت داوطلبان قادرند اطلاعات ثبت نامی خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات و کد رشته‌های انتخابی خود بپردازند.

مشاوره ثبت نام کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳

متقاضیان علاقه مند برای شرکت در آزمون کاردانی فنی حرفه ای 1403 باید توجه کنند که پس از تمام شدن فرآیند ثبت نام، فایل رسید ثبت نام، کد رهگیری و شماره پرونده خود را برای پیگیری‌های بعدی فرآیند برگزاری آزمون با خود به همراه داشته باشند.

داوطلبانی که رشته انتخابی آن‌ها جزو رشته‌های با آزمون کاردانی فنی حرفه ای 1403 قرار دارد، می‌توانند پس از تکمیل ثبت نام، خود را برای روز آزمون آماده نمایند. کلیه منابع آزمون در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 درج شده است و داوطلبانی که رشته انتخابی آن‌ها جز رشته‌های بر اساس سوابق تحصیلی است، نیازی به حضور سر جلسه آزمون را ندارند و می بایست در زمان ثبت نام این آزمون، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

کنکور فنی حرفه ای 1403 در 2 شهریور ماه 1403 برگزار می‌شود و تمامی داوطلبان باید چند روز پیش از برگزاری آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. افرادی اجازه ورود به سر جلسه آزمون را دارند که کارت ورود به جلسه خود را از سایت سازمان سنجش دریافت و در روز آزمون به مراقبین کنکور خود تحویل بدهند.

جهت دریافت فایلPdf مقاله زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ کی می‌باشد ؟

زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 طبق متن مقاله 17-24 تیر می‌باشد.

هزینه ثبت نام کنکور فنی حرفه ای چقدر است؟

داوطلبان جهت شرکت در آزمون فنی حرفه ای 1403 باید هزینه ثبت نام را از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش پرداخت کنند. هنوز هیچ اطلاعیه ایی در مورد هزینه ثبت نام کنکور فنی حرفه ای 1403 از سازمان سنجش منتشر نشده است و به محض انتشار هر گونه اخبار و اطلاعیه، در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای 1403 چیست؟

افراد برای ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای نیازمند یک سری مدارک و اطلاعات جهت تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی می باشند، در متن مقاله ذکر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا