سامانه ارز دانشجویی + لینک ثبت نام درخواست saorg.ir


سالانه ایرانیان بسیاری برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کرده و در نهایت با اخذ پذیرش تحصیلی، از ایران به صورت موقت یا دائمی مهاجرت می کنند. این دسته از دانشجویان می بایست بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را در خارج از کشور تامین کنند. با توجه به افزایش قیمت ارز، تقاضای دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور برای درخواست دلار دانشجویی نیز افزایش یافته است. اما چگونه می توان برای ثبت نام ارز دانشجویی اقدام کرد؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با سامانه ارز دانشجویی که می بایست برای تایید وضعیت تحصیلی خود به آن مراجعه کنید، آشنا کنیم. سامانه سازمان جامع امور دانشجویان (سجاد) به نشانی اینترنتی saorg.ir در واقع وظیفه تایید وضعیت تحصیلی دانشجویان را بر عهده دارد. چنانچه در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

متقاضیان گرامی چنانچه در مورد سامانه ارز دانشجویی سوالی داشتید و یا نیاز به راهنمایی بیشتر بودید، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

📢 اطلاعیه 📢

تنها متقاضیانی می توانند درخواست دلار دانشجویی کنند که حداقل یک مقطع تحصیلی دکتری یا کارشناسی ارشد را در یکی از دانشگاه های خارج از ایران گذرانده باشند. در صورتی که درخواست ثبت نام ارز دانشجویی را دارید، جهت ایجاد این شرایط، از قسمت ویرایش پروفایل در سامانه ارز دانشجویی اقدام به اصلاح اطلاعات خود کنید.

 

آشنایی با سامانه ارز دانشجویی و شرایط دریافت آن

اگر در حال حاضر مشغول به تحصیل در خارج از کشور هستید و تقاضای دریافت ارز به نرخ کمتری را دارید، می بایست به سامانه ارز دانشجویی مراجعه کنید. سایت سازمان جامع امور دانشجویان به نشانی اینترنتی saorg.ir تقاضای دانشجویان را برای دریافت ارز دانشجویی بررسی می کند و چنانچه از شرایط مورد نیاز برخوردار باشید، وضعیت تحصیلی شما را تایید می کند. با دریافت این تاییده از سامانه ارز دانشجویی می توانید به بانک مراجعه کنید و برای دریافت ارز مورد نیاز خود اقدام کنید. اما چه شرایطی برای دریافت ارز وجود دارد؟ در ادامه به بررسی شرایط مورد نیاز خواهیم پرداخت.

🔰 شرایط مورد نیاز برای درخواست دلار دانشجویی:

🔸 دانشگاه محل تحصیل درخواست دهنده ارز دانشجویی می بایست دارای اعتبار بوده و در فهرست دانشگاه های ارزشیابی شده و مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت قرار داشته باشد.

🔸 طول سال تحصیل دانشجو در مقاطع کارشناسی نهایتا 6 سال، دوره کارشناسی ارشد 3 سال، کارشناسی ارشد پیوسته 8 سال، و دکتری 5 سال  نباید بیشتر باشد.

🔸 گپ تحصیلی دانشجو در بین دو مقطع تحصیلی نباید بیشتر از یک سال باشد.

🔸 طبق بخشنامه بانک مرکزی، تنها دانشجویانی که شروع به تحصیل آن ها قبل از 31 اردیبهشت ماه 1397 بوده است، می توانند درخواست ثبت نام ارز دانشجویی کنند.

🔸 دانشجو باید بتواند مدارکی را ارائه کند که نشان دهنده پذیرش وی در دانشگاه های خارج از کشور و اشتغال به تحصیل آن (حداقل یک ترم) باشد. 

🔸 لازم به ذکر است که داشتن مدرک زبان معتبر نظیر تافل، آیلتس، TOLIMO، MSRT برای دریافت ارز دانشجویی ضروری است و داوطلبان باید مدرک زبان خود را در زمان ثبت نام در سامانه ارز دانشجویی بارگذاری کنند.

آشنایی با سامانه ارز دانشجویی و شرایط دریافت آن

نکات مهم در مورد ثبت نام ارز دانشجویی:

اگر فرد دانشجو یا خانواده وی، درخواست انجام حواله به حساب دانشجو یا شخص دیگری که ساکن در خارج از کشور است را داشته باشند، تنها در صورتی این حواله صورت می پذیرد که دانشجو صورت حسابی را از دانشگاه محل تحصیل خود جهت اعلام میزان ارز دریافت شده از دانشجو را به نمایندگی ایران در کشور محل تحصیل ارائه و تایید کنند.

توجه داشته باشید که مهلت استفاده از ارز دانشجویی برای دانشجویان کارشناسی ارشد 36 ماه و برای دانشجویان دکتری 60 ماه از زمان شروع به تحصیل می باشد. هم چنین دانشجو در هر ترم 6 ماهه تنها می ‌تواند به مدت حداکثر 45 روز در ایران اقامت داشته باشد.

ارز دانشجویی به افرادی که به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده اند، تعلق نمی گیرد.

 

🔗 برای اطلاع از راهنما گرفتن پاسپورت دانشجویی بدون خروج از کشور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

نحوه ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد | saorg.ir

پس از آشنایی با سامانه ارز دانشجویی، قصد داریم تا در این بخش از مقاله نحوه ثبت نام ارز دانشجویی را برای آن دسته از دانشجویان مایل به دریافت آن شرح دهیم. متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که با طی کردن گام به گام مراحل همراه با راهنمای تصویری این مقاله، خطایی رخ نخواهد داد؛ اما چنانچه با سوال و یا خطایی رو به رو شدید، می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

💢 مراحل ثبت نام ارز دانشجویی در سامانه سجاد عبارتند از:

در مرحله اول است وارد سامانه ارز دانشجویی (سامانه سجاد) به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir شده و پس از ورود به پنل کاربری خود، از منوی سربرگ ابتدا گزینه «خدمات» و سپس گزینه «اداره کل بورس و اعزام دانشجویان» را انتخاب کنید. سپس از میان گزینه های نشان داده شده بر روی گزینه «درخواست ارز دانشجویی» کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام ارز دانشجویی

در صفحه ای که باز می شود، لازم است تا شرایط و قوانین درخواست دلار دانشجویی  را مطالعه کرده و سپس با فعال کردن تیک، موافقت خود را اعلام کنید.

مرحله دوم ثبت نام ارز دانشجویی

سپس وارد صفحه تکمیل اطلاعات خواهید شد. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات خواسته شده را به دقت در کادرهای نشان داده شده درج کنید و مدارک خواسته شده را آپلود کنید.

مرحله سوم ثبت نام ارز دانشجویی

پس از تکمیل فرم، می بایست هزینه ثبت نام ارز دانشجویی را بپردازید.

مرحله چهارم ثبت نام ارز دانشجویی

در نهایت چنانچه پرداخت شما موفقیت آمیز باشد، می توانید صفحه ای مانند تصویر زیر مشاهده کنید که وضعیت درخواست شما را نشان خواهد داد. 

مرحله پنجم ثبت نام ارز دانشجویی

 

 

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

اخبار مرتبط با درخواست دلار دانشجویی

📢 13 هزار دلار برای شهریه و 1500 یورو برای اسکان در اختیار دانشجویان:

به گفته مسعود توکلی مدیر تالار مرکز مبادله ارز و طلا با هماهنگی‌ انجام شده بین مرکز مبادله با وزارت علوم و همچنین وزارت بهداشت، دانشجویان بورسیه و غیر بورسیه متقاضی ارز دانشجویی می‌ توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات ارزی و مشمولین وزارت بهداشت تحت عنوان «موحد» و همچنین سامانه جامع امور دانشجویان وزارت علوم تحت عنوان «سجاد» به صورت غیرحضوری ثبت نام کنند.

توکلی در خصوص سقف ارز دریافتی دانشجویان متقاضی تصریح کرد: بر اساس مقررات، دانشجویان برای دریافت شهریه 13 هزار دلار و برای اسکان نیز 1500 یورو دریافت خواهند کرد.

وی گفت: دانشجویان بعد از ثبت درخواست ارز دانشجویی در سامانه وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین پس از اخذ کد رهگیری با مراجعه به بانک می‌ توانند ارز خود را در بازده زمانی مشخص دریافت کنند؛ بنابراین استفاده از کد رهگیری زمان مشخصی دارد و امکان دریافت ارز در یک بازده زمانی دیگر وجود ندارد.

توکلی در ادامه تاکید کرد: اگر دانشجویان متقاضی طبق آنچه که در سامانه موحد و سجاد ذکر شده مدارک خود را بارگذاری کنند در کوتاه ترین زمان ممکن می‌ توانند ارز خود را دریافت کنند.

 

خلاصه مطلب

سامانه سازمان جامع امور دانشجویان به نشانی اینترنتی saorg.ir، سامانه ای برای ارائه خدمات مختلف به دانشجویان ایرانی، دانشجویان بین المللی و نیز دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در خارج از کشور است. افرادی که در حال تحصیل در خارج از کشور هستند، با توجه به افزایش قیمت ارزهایی چون دلار و یورو و لزوم تامین هزینه های تحصیل و زندگی، اقدام به ثبت نام ارز دانشجویی می کنند تا بتوانند با هزینه ای کمتر ارز مورد نیاز خود را تامین کنند. این افراد می بایست به سامانه ارز دانشجویی (saorg.ir) مراجعه کنند تا بتوانند تاییده وضعیت تحصیلی خود را دریافت کرده و درنهایت برای دریافت ارز به بانک مراجعه کنند.

توجه داشته باشید که با ورود به این سامانه تنها می توانید درخواست دلار دانشجویی دهید تا شرایط شما سنجیده شده و تاییده دریافت کنید و سپس برای طی کردن سایر مراحل (مشخص شدن نوع، میزان و نرخ ارز دریافتی) می بایست به بانک مراجعه کنید. با مطالعه دقیق مقاله فوق می توانید نحوه ثبت نام در سامانه ارز دانشجویی را مشاهده کنید. 

پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه در مورد سامانه ارز دانشجویی سوالی داشتید و یا نیاز به راهنمایی بیشتر بودید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله سامانه ارز دانشجویی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

 مدت زيادی است درخواست ارز خود را در سامانه ارز دانشجویی ثبت کرده ام اما پاسخی داده نشده است.

متقاضیانی که درخواست دریافت ارز دانشجویی خود را مدت طولانی است ثبت کرده اند و پاسخی دریافت نکره اند، می بایست برای پیگیری درخواست خود با اداره اعزام سازمان امور دانشجويان تماس بگيرند.

درخواست ارز بنده تاييد شده است، اما در حال حاضر امکان دريافت ارز از صرافی مورد نظر را ندارم آيا امکان دارد که آدرس صرافی خود را تغيير دهم؟

در صورتی که درخواست تغییر صرافی خود را دارید، می بایست والدين يا وکيل شما در ايران از طريق بازار متشکل ارزی موضوع را پيگيری کنند.

چگونه می توان در سامانه سجاد درخواست دریافت ارز دانشجویی داد؟

دانشجویان واجد شرایط می توانند برای اطلاع از نحوه ثبت نام ارز دانشجویی به مقاله فوق مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا