سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند 1402 + ورود سایت


سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند به آدرس irtusepand.ir  یکی از خدماتی است که از طریق وزارت آموزش و پرورش در اختیار والدین قرار گرفته است و بدین وسیله والدین می‌توانند از رفت و آمد فرزندان خود مطلع شوند و امکان مشاهده دقیق فرزند خود را در مسیر رفت و برگشت مسافر مدارس خواهند داشت و در صورت هرگونه تغییر مسیر می‌توانند در سریعترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.

سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی با هدف ایجاد وحدت و اجرایی شدن قوانین حمل و نقل دانش‌آموزان آغاز به کار کرده است و این امر باعث افزایش و بهبود خدمات مدارس به دانش‌آموزان می‌شود. استفاده از خدمات نرم افزاری سامانه سپند می‌تواند ضریب امنیت دانش‌آموزان را بالا ببرد و امکان رصد دانش‌آموزان و خانواده‌ها را فراهم خواهد کرد.  از آنجا که بسیاری با نحوه ورود به این سامانه و خدمات آن آشنایی ندارند در ادامه در این خصوص توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

جهت ورود به سامانه سپند به آدرس irtusepand.ir وارد لینک شوید. 

خدمات سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند چیست؟

از مهمترین مسائلی که خانواده‌ها همیشه دغدغه آن را دارند، را احساس امنیت در رابطه با ورفت و آمد فرزندان آنها در مسیر مدرسه می‌باشد. سامانه سپند تنها در سازمانهای مختلف از جمله آموزش و پرورش شهرداری کاربرد ندارد و مزایای بسیار زیادی داشته و در راستای حفظ امنیت دانش‌آموزان خدماتی را ارائه کرده است. از مزایای مهم سامانه سپند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان مطلع شدن والدین از مکان دقیق دانش‌آموز در مسر رفت و آمد به مدرسه از طریق سامانه
  • افزایش ضریب امنیت دانش‌آموزان 
  • شناخت دقیق رانندگان مدرسه به علت برخورداری از مجوز فعالیت از شهرداری
  • فراهم کردن امکان رابطه و ارسال پیام از سوی راننده سرویس مدرسه و والدین
  • فراهم کردن شرایط برای بررسی آسیب‌ها و مشکلات تجزیه و تحلیل سرویس مدرسه از سوی شهرداری
  • فراهم کردن شرایطی جهت آگاهی از وضعیت دانش‌آموزان و خدمات ارائه شده توسط آموزش و پرورش

خدمات سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند چیست؟
نحوه نام‌نویسی در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند irtusepand.ir 

همانگونه که اشاره شد سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند، خدمات مختلفی را به والدین، مدیران و رانندگان مدارس ارائه می‌کند و این خدمات اهمیت زیادی دارد. اما رانندگان به عنوان سرویس مدرسه باید به شکل دیگری ثبت‌نام خود را انجام دهند. والدین با ورود به سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند، امکان ثبت درخواست برای استفاده از سرویس برای فرزندان خود که مراحل ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی یا مدارس دیگر را انجام داده‌اند، خواهند داشت و می‌توانند با ورود به سامانه، برای دریافت سرویس مدارس اقدام کنند. اما رانندگان نمی‌توانند مستقیماً در سامانه سپند اسم‌نویسی کنند. بلکه ابتدا باید با شرکت‌های پیمانکاری که مجوز لازم را از شهرداری دارند، توافق کنند، سپس می‌توانند برای دریافت سرویس‌های مسیر مورد نظر درخواست خود را ثبت کنند. نحوه نام‌نویسی در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند به شکل زیر است:

شما باید ابتدا آدرس اینترنتی irtusepand.ir را جستجو کنید. پس از آنکه وارد سامانه سپند شوید، در قسمت میانی صفحه دو گزینه ورود به سامانه و ایجاد کاربری برای شما به نمایش می‌دهد. در صورتی که قبلاً عضویت خود را انجام داده‌اید، می‌توانید گزینه اول را انتخاب نمایید. در غیر این صورت باید ابتدا بر روی ایجاد کاربری در سامانه را کلیک نمایید.

گام اول اسم‌نویسی در سامانه سپند

پس از ورود به سایت می‌توانید نام کاربری و رمز عبور برای حساب کاربری خود انتخاب کنید و با وارد کردن کد ملی بر روی ایجاد حساب کاربری کلیک کنید.

گام دوم اسم‌نویسی در سامانه سپند

در گام بعد، یک کد چند رقمی برای اطمینان از صحت شماره همراه ثبت شده برای شما ارسال خواهد شد که باید آن را طبق تصویر زیر در کادر مورد نظر ثبت کرده و کلید “تأیید” را انتخاب کنید.

گام سوم اسم‌نویسی در سامانه سپند

پس از وارد نمودن کد، حساب کاربری شما فعال می‌شود. در این قسمت، باید نقش خود را انتخاب کنید و با توجه به آن فرایند نام‌نویسی خود را تکمیل نمایید.

گام چهارم اسم‌نویسی در سامانه سپند

 

اطلاعیه

اگر قبلاً در سامانه ثبت‌نام کرده‌اید و رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید برای بازیابی آن و استفاده مجدد از سامانه اقدام کنید.

نحوه اسم‌نویسی رانندگان در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند 1402

رانندگانی که می‌خواهند به عنوان سرویس مدارس فعالیت خود را در مدارس آغاز کنند، باید در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی مراحل نام‌نویسی خود را انجام دهند. پس از نام‌نویسی رانندگان سرویس مدارس در سامانه یک برچسب واحدی که دارای کد QR می‌باشد، برای آنها صادر خواهد شد و می‌توان آن را بر روی خودرو نصب کرد. همین امر نظارت سرویس مدارس را راحت‌تر خواهد کرد. علاوه بر این افرادی که به عنوان راننده فعالیت می‌کنند، اگر این کد را نداشته باشند، مشمول جریمه خواهند شد. متقاضیان  ابتدا باید به شهرداری دفاتر پیشخوان محل سکونت خود مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز را که شامل موارد زیر می‌باشد به مسئولین مدرسه ارائه کنند:

  • ارائه کارت ملی
  • ارائه گواهینامه
  • ارائه بیمه نامه 
  • ارائه کارت ماشین 
  • ارائه یک قطعه عکس
  • ارائه معاینه فنی
  • ارائه گواهی سلامت (مراجعه به تاکسیرانی یا شهرداری مراجعه)
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه (مراجعه به تاکسیرانی یا شهرداری)

رانندگان برای تکمیل پرونده باید طبق راهنمای ارائه شده در بخش قبل، در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند مراحل نام‌نویسی را انجام دهند و گزینه رانندگان را انتخاب کنند.

رانندگان در قسمت پیشخوان در سامانه سپند، می‌توانند وضعیت خود را پیگیری کنند. مراحل تأیید صلاحیت شما از جمله عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سوء پیشینه، داشتن سلامت جسمانی و روانی باید مورد تأیید قرار گیرد.

پس از تأیید شدن مدارک راننده، سهمیه سوخت تخصیص یافته به آنها به شماره  شبای صاحب خودرو واریز خواهد شد و می‌توانند کار خود را شروع کنند. در سال قبل رانندگانی که در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند اسم‌نویسی کردند و اطلاعات وسیله نقلیه و اطلاعات شخصی آنها تغییر نکرده است، نیاز به مراجعه حضوری به مدارس ندارند و تنها با دریافت پیامک می‌توانند وضعیت خود را بررسی کنند.

از آنجا که امنیت و سلامت دانش‌آموزان بسیار مهم است، معاینه فنی خودرو توسط پلیس راهور به صورت دوره‌ای کنترل خواهد شد و به صورت دوره‌ای در مورد عملکرد و خودرو رانندگان از والدین نظرخواهی انجام می‌شود و رانندگان در صورت عدم قبولی اجازه فعالیت ندارند. 

نحوه اسم‌نویسی رانندگان در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند
چگونگی نام‌نویسی مدیران در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند 1402

مدیران باید در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند، مراحل اولیه نام‌نویسی خود را انجام دهند و مطابق راهنمایی تصویری که در قسمت قبل ارائه شد، فرایند نام‌نویسی را تکمییل کنند. مدیران باید توجه کنند که ابتدا به اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه نمایند تا نام کاربری و رمز عبوری که به آنها اختصاص یافته را دریافت کنند و سپس وارد سامانه سپند شوند. بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور می‌توانند در سامانه مذکور فرآیند ثبت‌نام خود را انجام دهند و تا تأیید مدرسه توسط کارشناسان و مربیان اداره منتظر باشند.

برای اطلاع از مدارک لازم برای ثبت‌نام کلاس اول وارد لینک شوید. 

چگونگی نام‌نویسی اولیاء در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند 1402

همان گونه که در قسمت قبل اشاره شد برای استفاده از سرویس همراه دانش‌آموزی، اولیاء نیز باید در سامانه سپند نام‌نویسی کنند. عدم نام‌نویسی اولیاء به منزله انصراف آنها خواهد بود.

والدین برای ثبت‌نام باید کد ملی ولی را به عنوان نام کاربری ثبت کنند و دوباره وارد سامانه شوند. پس از ورود مجدد به سامانه سپند، والدین باید اطلاعات شخصی تحصیلی دانش‌آموز از جمله نام و نام خانوادگی فرزند، جنسیت و مدرسه محل تحصیل وی را وارد کنند و محل زندگی خود را با نقشه کروکی مشخص نمایند.

پس از ثبت‌نام نهایی و کسب اطمینان از صحت اطلاعات ثبت شده، صفحه تکمیل فرآیند اولیه سرویس مدارس برای آنها نشان داده می‌شود و تا زمان تأیید اطلاعات تغییری در این صفحه اعمال نخواهد شد. علاوه بر این هزینه سرویس به والدینی که مراحل ثبت‌نام مدارس شاهد یا مدارس دیگر انجام داده‌اند، نشان داده می‌شود و اگر موافقت خود را اعلام کنند، وارد صفحه پرداخت می‌شوند. در صورت عدم موافقت می‌توانند خود را ثبت کنند. چنانچه نام مدرسه شما در میان فهرست مدارس نباشد، به این معنی است که مدرسه هنوز اقدامی برای ثبت‌نام در سامانه انجام نداده و کارشناسان آن را تأیید نکرده‌اند.

توجه داشته باشید که اطلاعات مربوط به مکان اقامت خود را به صورت دقیق وارد کنید تا هنگام استفاده از خدمات مشکل نشوید. اگر رمز خود را چند مرتبه اشتباه وارد کنید، پنل کاربری دانش‌آموزی غیر فعال خواهد شد که باید برای حل مشکل به مدرسه مراجعه نمایید.

چگونگی نام‌نویسی اولیاء در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند

اطلاعیه

سامانه سپند برای متمایز کردن ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی می‌باشد که می‌تواند امنیت دانش‌آموزان و خانواده‌ها را بالا ببرد. والدین با اسم‌نویسی در سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند، می‌توانند در افزایش ضریب امنیت فرزندان خود گام بردارند.

جدیدترین اخبار سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند

راه‌اندازی اپلیکیشن سامانه سپند

 با توجه به اینکه سامانه‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش راه اندازی شده‌اند، دارای برای برنامه‌های موبایل نیز هستند، انتظار می‌رود که سامانه ثبت‌نام مدارس اپلیکیشن مناسبی را طراحی کرده باشد، اما در حال حاضر برنامه اپلیکیشن سرویس مدارس سپند ارائه نشده است. بنابراین امکان نصب اپلیکیشن سامانه ثبت‌نام مدارس وجود ندارد. اما این موضوع به معنای عدم استفاده از سامانه و دریافت خدمات آن را نیست. متقاضیان می‌توانند با استفاده از کامپیوتر یا گوشی خود وارد سامانه irtusepand.ir  شده و از خدمات این سامانه استفاده کنند.

درخواست نظارت بر نرخ سرویس مدارس سپند

به گزارش خبرگزاری فارس برخی از والدین مدارس خواستار نظارت بر قیمت سرویس مدارس شده‌اند. مدیر اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور در گفت‌وگو با فارس گفت: تنها سایت جهت ثبت‌نام سرویس دانش‌آموزان سامانه سپند است. خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این سامانه نزخ مربوط به سروس مدارس را با نرخ آزاد آن مقایسه کنند. علاوه بر این در این سامانه، امکان پیگیری رانندگانی که سوء پیشینه دارند و خودرو آنها معاینه فنی و بیمه شخص ثالث نداشته باشد، می‌باشد.

جدیدترین اخبار سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس سپند به عنوان یکی از سامانه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش اشاره کردیم . این سامانه به جهت افزایش امنیت حمل‌و‌نقل دانش‌آموزان و استفاده آنها از سرویس مدارس ایجاد شده است و خدمات مختلف را به رانندگان، والدین و مدیران ارائه می‌کند. هرکدام از این افراد می‌توانند از خدمات سامانه به آدرس irtusepand.ir استفاده کنند. به این منظور باید ابتدا مراحل نام‌نویسی خود را در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی انجام دهند.

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با نحوه ثبت‌نام برای استفاده از خدمات سامانه توضیحاتی ارائه کنیم. هر کدام از کاربران براساس نقشی دارند، می‌توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و از خدمات سامانه بهره ببرند. چنانچه پس از مطالعه این مقاله، کماکان نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی هستید، با مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اولین فرصت توضیحات لازم را به شما عزیزان ارائه کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید

سوالات نحوه ورود به سامانه ثبت نام سرویس مدارس سپند چگونه است؟

در این مقاله به چگونگی ورود به سامانه ثبت نام مدارس سپند اشاره کردیم.

خدمات سامانه سپند چیست؟

با توجه به متن مقاله می توانید از امکانات و خدمات این سامانه آگاه شوید.

نحوه ثبت نام رانندگان در سامانه سپند چگونه است؟

در این مقاله به چگونگی ثبت نام رانندگان سرویس مدارس اشاره شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا