سامانه جذب اختصاصی قضات + راهنما جامع


سامانه جذب اختصاصی قضات، یکی از سامانه های دولتی است که از میان افراد واجد شرایط به عنوان قاضی در دادگستری های کشور استخدام می کند. این سامانه بخش های مختلفی دارد که تمام افراد می توانند از آن ها استفاده کنند. کسانی که قصد دارند در آزمون قضات شرکت کنند باید در زمان مشخص به این سامانه مراجعه کرده و در آن ثبت نام نمایند. عده زیادی از کاربران با سامانه جذب اختصاصی قوه قضاییه آشنایی ندارند و نمی دانند چگونه اطلاعات لازم برای ثبت نام را دریافت کند.

با توجه به این که زمان ثبت نام در آزمون قضات بسیار محدود است. لذا کلیه بخش های این سامانه را به همراه توضیحات لازم برای کاربرانی که برای اولین بار با سامانه جذب اختصاصی قضات jazb.qazahrm.ir آشنا می شوند، بیان می کنیم. حال اگر در حین کار با این سامانه به هر مشکلی برخورد کردید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

سامانه جذب اختصاصی قضات jazb.qazahrm.ir

قوه قضاییه کشور یکی از وزارت خانه هایی است که هر سال مطابق با نیاز خود از میان افراد واجد شرایط نیرو استخدام می کند. این استخدامی به صورت با آزمون و بدون آزمون انجام می شود. کسانی که قصد دارند از شرایط استخدامی قضات بدون آزمون اطلاع داشته باشند باید به سامانه jazb.qazahrm.ir مراجعه کنند. در این سامانه ضمن مطالعه شرایط استخدامی باید در آن ثبت نام کنند تا با شرکت در مصاحبه حضوری در قوه قضاییه استخدام شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد منابع جذب اختصاصی قضات و مهم ترین آن ها روی لینک کلیک کنید.

سامانه جذب اختصاصی قضات jazb.qazahrm.ir

 

سایت ثبت نام آزمون جذب عمومی تصدی قضاوت با سایت جذب اختصاصی قضات متفاوت است. در آزمون جذب عمومی همه افراد باید به سایت سنجش مراجعه کنند. در حالی که در جذب اختصاصی قضات تنها فارغ التحصیلان رشته های حقوق و الهیات ممتاز در دانشگاه های برتر کشور به همراه افرادی که تحصیلات حوزوی سطح سه و چهار رشته فقه و حقوق خوبی دارند می توانند شرکت کنند. در ادامه بخش های مختلف این سامانه را بیان می کنیم.

برای آشنایی با استخدام قوه قضاییه روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه جذب اختصاصی قوه قضاییه jazb.qazahrm.ir

سامانه جذب اختصاصی قضات jazb.qazahrm.ir سامانه ای است که در آن داوطلبانی که قصد دارند به صورت اختصاصی در قوه قضاییه کشور جذب شوند، رجوع می نمایند. این افراد برای اطلاع از شرایط استخدام جذب اختصاصی باید به این سامانه مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز در فرم ثبت نام را تکمیل کنند. بعد از آن که اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کردند باید برای مراحل بعدی آزمون مانند اعلام نتایج مصاحبه های تخصصی نیز مجددا به این سامانه مراجعه نمایند.

در این بخش از آزمون استخدامی قضات تمام مراحل به صورت کاملا تخصصی برگزار می شود و در آن ضمن برگزاری مصاحبه های حضوری تست های روانشناسی نیز از داوطلبان دریافت می شود. آن ها برای ثبت نام در این بخش از استخدامی در سامانه جذب اختصاصی قوه قضاییه باید کارت اعتباری تهیه کنند. برای پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون جذب اختصاصی قضات باید از طریق درگاه های پرداخت سامانه جذب اختصاصی قضات اقدام نمایید.

برای اطلاع از سوالات مصاحبه علمی قضاوت و پاسخنامه پی دی اف آن ها روی لینک کلیک کنید.

با توجه به این که در این روش استخدامی قضات شما هیچ گونه آزمون کتبی ندارید؛ اما تمام مراحل آن نسبت به آزمون جذب عمومی سخت تر است. در این روش باید به صورت حضوری برای مصاحبه به شهر تهران یا قم مراجعه کنید و مراحل بعدی این کار را انجام دهید. در این مراحل باید مدارکی را نیز به همراه ببرید که در سامانه جذب اختصاصی قوه قضاییه ذکر شده است. بعد از آن که شما در مصاحبه حضوری قبول شدید باید در مراحل دیگر گزینش مانند آزمون های شخصیت شناسی و روانشناسی کتبی و شفاهی شرکت کنید.

ثبت نام در سامانه جذب اختصاصی قوه قضاییه jazb.qazahrm.ir

 

اعلام نتایج در سامانه جذب اختصاصی قضات jazb.qazahrm.ir

همان طور که در بالا بیان کردیم شما برای قبولی در جذب اختصاصی قضات باید در مصاحبه حضوری شرکت کنید. این مصاحبه های به صورت اختصاصی برای هر داوطلب به صورت جداگانه برگزار می شوند و تاریخ برگزاری مصاحبه ها و هر یک از مراحل کتبی و شفاهی شخصیت شناسی و روانشناسی برای افراد مختلف متفاوت است. لذا نمی توان زمان مشخصی را برای آن بیان کرد. شما برای اطلاع از نحوه شرکت در آزمون جذب اختصاصی قضات در سامانه jazb.qazahrm.ir می توانید مقاله دفترچه جذب اختصاصی قضات را مطالعه کنید.

طبق روال های سال گذشته، نتایج نهایی مصاحبه های علمی جذب قضات حدود ۱۰ روز بعد از برگزاری مصاحبه در سایت jazb.qazahrm.ir منتشر می شود؛ بنابراین شما در صورتی در مصاحبه علمی شرکت کرده باشید می توانید به راحتی با ورود به این سامانه اطلاعات خود را درج کرده و وارد پنل کاربری شوید. سپس به راحتی نتیجه مصاحبه علمی خود را مشاهده کنید.

جهت اطلاع از چگونه کارشناس رسمی دادگستری شویم؟ روی لینک کلیک کنید.

به یاد داشته باشید که سامانه جذب اختصاصی قوه قضاییه علاوه بر این که نتایج مصاحبه های علمی را بیان می کنند، نتایج آزمون کتبی جذب اختصاصی قضاوت را نیز منتشر می کنند؛ بنابراین شما تمام مراحل جذب اختصاصی قضات را می توانید در این سامانه مشاهده کنید.

سایر بخش های سامانه جذب اختصاصی قضات

به غیر از موارد بالا در سامانه جذب اختصاصی قوه قضاییه بخش های دیگری مانند اطلاعیه های ثبت نام وجود دارند که در آن اطلاعات لازم برای ثبت نام و مهلت تمدید آن نوشته شده است. به طوری که شما به کمک آن ها می توانید از آخرین وضعیت جذب اختصاصی قضات برای سال جاری مطلع باشید. کسانی که قصد دارند در مهلت زمان تمدید ثبت نام جذب اختصاصی قضات اطلاعات خود را ویرایش کنند می توانند در بخش «ویرایش اطلاعات داوطلبان» آن را انجام دهند. همچنین کسانی که نیاز به پرداخت هزینه ثبت نام دارند می توانند با مراجعه به بخش «نحوه پرداخت هزینه ثبت نام» در آن تمام اطلاعات لازم را دریافت کنند.

سایر بخش های سامانه جذب اختصاصی قضات

برای ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری و شرایط، مدارک و زمان آن ها روی لینک کلیک کنید.

 

خلاصه مقاله سامانه جذب اختصاصی قضات

افرادی که قصد دارند در جذب اختصاصی قضات شرکت کنند باید به سامانه jazb.qazahrm.ir مراجعه کنند. این سامانه یکی از سامانه های رسمی تحت نظر قوه قضاییه کشور است که در آن تنها فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور و کسانی که تحصیلات حوزوی دارند می توانند در آن ثبت نام کنند. این سامانه مخصوص جذب اختصاصی قضات است و تنها اطلاعات لازم در این مورد را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. شما با ورود به این سامانه، از تمام مراحل ثبت نام تا دریافت نتیجه نهایی مصاحبه را مشاهده خواهید کرد.

با توجه به این که بعد از ثبت نام کلیه مراحل شرکت در مصاحبه حضوری به صورت اختصاصی برای داوطلبان انجام می شود و شما اگر در زمان مقرر شده به موقع اقدام نکنید به منزله انصراف از آزمون تلقی می شود. لذا می توانید کار بررسی سامانه جذب اختصاصی قضات و ارائه اطلاعات را به مشاوران ایران تحصیل واگذار نمایید. جهت برقراری تماس با این کارشناسان می توانید با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید تا آن ها تمام اطلاعات لحظه به لحظه سامانه را در اختیار شما قرار دهند.

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

آیا سامانه جذب اختصاصی قضات، ثبت نام جذب عمومی قضات را نیز انجام می دهد؟

خیر؛ این سامانه مخصوص جذب اختصاصی قضات است و شما برای ثبت نام در آزمون جذب عمومی قضات باید به سایت سنجش مراجعه کنید.

آدرس سامانه جذب اختصاصی قوه قضاییه چیست؟

شما برای ورود به سامانه جذب اختصاصی قوه قضاییه می توانید آدرس jazb.qazahrm.ir را در گوگل جستجو کنید.

زمان ثبت نام در فراخوان جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۲ کی است؟

در حال حاضر زمان ثبت نام آن برای سال جاری تمام شده است و شما منتظر اعلام زمان ثبت نام جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۳ باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا