سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش


سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش پیش از این با آدرس اینترنتی rtb.medu.ir فعالیت می کرد اما پس از اتمام فرآیند بارگذاری مدارک، تمامی فعالیت های این سامانه به آدرس my.medu.ir انتقال یافته است. پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش، درگاهی برای ارائه خدمات گسترده به فرهنگیان و دانش آموزان است. معلمان گرامی می توانند نتیجه رتبه بندی خود را، در وبسایت my.medu.ir مشاهده کنند. شما می توانید از نتایج سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش به طور تلفنی نیز اطلاع یابید؛ برای اینکار شماره 9099075307 را با تلفن ثابت شماره گیری نمایید. همکاران ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

آدرس جدید سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش

رتبه بندی معلمان، طرحی است که سال ها در دستور کار دولت های مختلف بوده است. این طرح با هدف بهبود کیفیت نظام آموزشی و رتبه بندی معلمان بر اساس شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی، شایستگی حرفه‌ای و تجربه انجام می گیرد. فرآیند بارگذاری مدارک، لوح های تقدیر و سایر اسناد طبق تقویم اعلام شده در وبسایت rtb.medu.ir انجام گرفت. اما قابل توجه است که هم اکنون فرآیند مشاهده نتایج رتبه بندی آموزش و پرورش و همچنین اعتراض به نتایج، در پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir انجام می گیرد. 

 

آدرس جدید سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش

 

برای اطلاع از نتیجه رتبه بندی آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنید.

 

نحوه ورود به سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش

مراحل ورود و استفاد از خدمات سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش بسیار آسان است و شما می توانید با دنبال کردن راهنمای زیر، به تمامی خدمات ارائه شده در پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش، دسترسی پیدا کنید.

برای ورود به این سامانه ابتدا عبارت “پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش” و یا آدرس my.medu.ir را در مرورگر خود، جستجو کنید.

پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش

 

 

با ورود به این آدرس، با صفحه زیر مواجه می شوید. ابتدا لازم از منوی موجود، نقش خود را انتخاب کنید. اگر معلم هستید، گزینه فرهنگی را انتخاب کرده و سپس در کادر های مربوطه، کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید و بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

ورود به سامانه رتبه بندی

 

 

پس از انجام مراحل فوق، شما به صفحه اصلی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش، وارد می شوید. خدمات این سامانه در سه دسته اداری، آموزشی و رفاهی قرار دارد. برخی از خدمات سامانه my.medu.ir به شرح زیر میباشد:

☑️ مشاهده نتیجه رتبه بندی

☑️ مشاهده لیست ابلاغ ها

☑️ خرید کتب درسی

☑️ ضمن خدمت

☑️ فرم خلاصه سوابق

☑️ و … 

خدمات سامانه رتبه بندی

 

 

شما می توانید برای مشاهده نتایج رتبه بندی، گزینه “نتیجه رتبه بندی” را از منوی اداری انتخاب کنید.

 

 

 

اعتراض به نتیجه رتبه بندی معلمان

چندی پیش نتیجه رتبه بندی در سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir اعلام شد. به گفته مسئولان مربوطه، بیش از 860 هزار معلم، مشمول طرح رتبه بندی هستند. در این طرح معلمان با توجه به امتیاز های کسب شده به 5 گروه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم شدند. همانطور که پیش از این گفته شد ملاک و معیار این دسته بندی ها، تجربه، شایستگی های عمومی، حرفه ای و تخصصی می باشد. با توجه به این دسته بندی ها، استاد معلم در رتبه 1 قرار دارد. 

پس از اعلام نتایج در سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش، بسیاری از مشمولان، به نتایج اعلام شده اعتراض داشتند. این افراد می توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند. البته قابل توجه است که مهلت اعتراض به نتایج در سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش به اتمام رسیده است و هم اکنون مستندات و توضیحات بارگذاری شده توسط معلمانی که به نتایج خود معترض بودند، جهت بررسی بیشتر به مدیران مربوطه ارسال شده است. به محض اعلام نتایج اعتراض در سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش، این مطلب بروز رسانی خواهد شد. 

نتیجه رتبه بندی

 

 

مرحله دوم ثبت اعتراض به رتبه بندی

 

 

برای اطلاع از نحوه پیگیری اعتراض خود در سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش و دریافت مشاوره، کافیست با شماره تلفن 9099075307، تماس بگیرید.

 

نحوه ارزیابی معلمان در طرح رتبه بندی

در سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش، معلمان بر اساس برخی از شایستگی ها که شامل شایستگی های حرفه ای، تخصصی، عمومی و تجربه می باشد به دسته های مختلف تقسیم می شوند. جدول شایستگی ها و نحوه امتیاز دهی در جدول زیر آورده شده است.

برای ثبت اعتراض به رتبه بندی معلمان، کلیک کنید.

 

شایستگی های عمومی شایستگی های تخصصی شایستگی های حرفه ای تجربه
خوداظهاری خود اظهاری خود اظهاری سنوات خدمتی
آخرین مدرک تحصیلی کسب مقام در مسابقات و
رویدادها و جشنواره های تابعه
وزارت و معتبر ملی
سابقه تدریس به همکاران
توانایی تفکر علمی و انجام
پژوهش
به کارگیری تلفیقی دانش،
نگرش و مهارت های تخصصی
و تربیتی
دریافت تقدیرنامه مرتبط با
آموزش و پرورش
دستاوردها و خلاقیت و
نوآوری علمی
مشارکت در شوراها و امور
مدرسه و مراکز آموزشی،
تربيتی و اداری
گواهیهای ضمن خدمت
تسلط بر فرآیند و برآیند دانش
تخصصی (موضوع تدریس)،
دانش تربیتی و حوزههای
دانشی مرتبط با یاددهی –
یادگیری
یادگيری مستمر ارزیابی عملکرد سالانه
آموزشی و اداری

 

حداقل امتیاز ضروری برای احراز رتبه ها بر اساس هر یک از شایستگی ها
عنوان رتبه شایستگیهای عمومی
(333 امتیاز از كل)
شایستگیهای
تخصصی
(263 امتیاز از كل)
شایستگیهای
حرفهای
(243 امتیاز از كل)
تجربه
(233 امتیاز از كل)
امتیاز احراز رتبه
آموزشيار معلم 150 140 120 50 460
مربي معلم 180 150 130 70 530
استاديار معلم 200 160 160 80 600
دانشيار معلم 230 200 190 130 750
استاد معلم 260 240 230 170 900

 

افزایش حقوق معلمان در طرح رتبه بندی

 

 

افزایش حقوق معلمان در طرح رتبه بندی

همانطور که پیش از این اشاره شد، در طرح رتبه بندی معلمان به 5 دسته تقسیم می شوند که شامل موزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم است. یکی از اهداف اجرای این طرح، افزایش حقوق معلمان بر اساس تجربه و شایستگی آنها بود که در حال حاضر در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است. در این مطلب به نحوه امتیاز دهی  و حداقل امتیاز های لازم برای قرار گیری در این طرح پرداختیم. قابل توجه است که این رتبه بندی ثابت نبوده و فرهنگیانی که به مدت 5 سال در مناطق عادی و یا 4 سال در مناطق محروم، به خدمت و آموزش بپردازند، از دسته فعلی هب دسته های بالاتر ارتقا خواهند یافت. افزایش حقوق معلمان بر اساس رتبه کسب شده در سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش به شرح زیر می باشد:

 

رتبه میزان افزایش حقوق
معلم راهبرد / استاد معلم 5 درصد
معلم سرآمد / دانشیار معلم 10 درصد
معلم حرفه ای / استادیار معلم  12 درصد
مربی معلم 15 درصد
معلم پایه یا آموزشیار معلم 10 درصد

 

 

اخبار پیرامون سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش 

« دلیل صادر نشدن احکام بازنشستگی معلمان »

محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از به مشکل خوردن صدور احکام بازنشستگی فرهنگیان بازنشسته به علت عدم پرداخت سهم صندوق بازنشستگی از معوقات سال 1400 انتقاد کرد: وزارت آموزش و پرورش حل این مساله را با فوریت در دستور کار خود قرار داده تا فرهنگیان بازنشسته از مزایای قانون رتبه‌بندی بهره‌ مند شوند. او با اشاره به تماس‌ های مکرر بازنشستگان فرهنگی، گفت: بر اساس استعلام صورت گرفته شده، صدور احکام بازنشستگی فرهنگیان به علت پرداخت نشدن معوقات قانون رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400 دچار مشکل شده است.

 

برای ورد به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان، کلیک کنید.

خلاصه مطلب

طرح رتبه بندی فرهنگیان با هدف بهبود کیفیت نظام آموزشی، کلید خورد. این طرح از سال های گذشته تا کنون مخالفان و موافقان بسیاری داشته است. اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم پس از سالها وقفه، این طرح در راستای عملی شدن قرار گرفت. معلمان و فرهنگیان در نتیجه این طرح به 5 دسته تقسیم می شوند و شامل افزایش حقوق خواهند شد. فرآیند بارگذاری مدارک و مستندات اولیه رتبه بندی معلمان ابتدا در سامانه rtb.medu.ir صورت می گرفت اما سپس تمامی فعالیت ها نظیر مشاهده نتایج، اعتراض و سایر خدمات این وبسایت به سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir انتقال یافته شد. ما در این مقاله به معرفی ابن سامانه پرداختیم. در صورت وجود هرگونه ابهام، می توانید با کارشناسان ما از طریق قسمت نظرات در ارتباط باشید.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

آدرس سامانه رتبه بندی آموزش و پرورش، چیست؟

خدمات رتبه بندی معلمان در سامانه my.medu.ir انجام می شود.

آیا همچنان امکان بارگذاری و ارسال مدارک رتبه بندی وجود دارد؟

خیر. مهلت بارگذاری و ارسال مدارم به پایان رسیده است.

آیا امکان اعتراض به نتایج رتبه بندی وجود دارد؟

بله. شما می توانید از طریق مراجعه به وبسایت my.medu.ir نسبت به اعتراض به نتایج رتبه بندی اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا