سامانه سنجش آموزش کشور | Sanjesh.org + ورود مستقیم به Sanjesh.org


sanjesh.org
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

سامانه سنجش تنها سایتی است که تمامی دانشجوها و فارغ التحصیلان آن را می شناسند. توجه داشته باشید اطلاع از نحوه کار با سایت sanjesh.org از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است عموم افراد در حداقل یک مرحله از زندگی خود با این سایت مواجه خواهند شد. برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون های سراسری، استخدامی و دیگر امکانات این سایت، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. لازم به ذکر است، در صورت نبود امکانات و وقت کافی می توانید سوالات خود در خصوص روند ثبت نام آزمون ها در سایت سنجش را تنها از طریق تماس با شماره 909075307 مطرح کنید و از به روز ترین اخبار آزمون ها نیز، اطلاع یابید.

در راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری، تیم متخصص انتخاب رشته ایران تحصیل تمامی نکات مهم را به شما آموزش داده و به شما کمک می کنند تا رشته ای متناسب با خود را انتخاب نمایید. جهت ثبت نام و رزرو مشاوره انتخاب رشته بر روی عکس زیر کلیک کنید.

چرخه انتخاب رشه آکادمی ایران تحصیل

 

 

محتوا پنهان

نحوه ورود به سایت  sanjesh.org + راهنمای تصویری

در گام اول بهتر است به سراغ نحوه ورود به سایت سازمان سنجش برویم. همانطور که می دانید سامانه سنجش برای انجام کلیه امور مربوط به ثبت نام آزمون ها، مشاهده نتایج آزمون ها، شرکت در آزمون ها و بسیاری امکانات دیگر راه اندازی شده است. اولین موردی که لازم است در سامانه سنجش بدانید، نحوه ورود به آن است. برای ورود به سایت نیز چند مرحله ساده وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

برای ورود ابتدا آدرس سامانه را در مرورگر خود وارد کنید. آدرس مرورگر  sanjesh.org می باشد. عموماً اولین سایتی که بالا می آید همان سامانه سنجش می باشد و کافی است روی آن کلیک کنید. اکنون شما وارد سایت سازمان سنجش شده اید و می توانید برای انجام اموری که در نظر دارید، اقدام نمایید. در ادامه بخش های مختلف سامانه سنجش را توضیح داده و به عملکرد هر کدام از این بخش ها می پردازیم؛ در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی را بدست آورید.

 

اطلاعیه

ثبت نام و اعلام نتایج تمامی کنکورهای کارشناسی، کارشناسی ارشد و همین طور دکتری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای داوطلبان صورت می گیرد.

 

امکانات سامانه سنجش | Sanjesh.org

امکانات سامانه سنجش بسیار گسترده است و برای هر یک از امکانات نیز بازه زمانی خاصی وجود دارد که در زمان مقرر در دسترس می باشد. در این قسمت ما به تمامی  امکانات و خدمات ارائه شده توسط سایت سامانه سنجش می پردازیم. شما با ورود به سایت سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org می توانید از خدمات این سایت، نظیر ثبت نام آزمون ها، مشاهده نتایج، دریافت کارد ورود به جلسه و … برخوردار شوید.

« ثبت نام آزمون های سراسری »

 

✔️ ثبت نام کنکور سراسری (سازمان سنجش ثبت نام کنکور)

✔️ ثبت نام بدون کنکور سراسری

✔️ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد (سازمان سنجش کارشناسی ارشد)

✔️ ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور (سازمان سنجش پیام نور)

✔️ ثبت نام آزمون دکتری (سازمان سنجش دکتری)

✔️ ثبت نام دانشگاه پیام نور (سازمان سنجش پیام نور)

✔️ ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

✔️ ثبت نام آزمون استخدامی (سازمان سنجش استخدامی)

و …

برای ثبت نام آزمون های سراسری می توانید پس از مراجعه به سایت سنجش، زیر منوی آزمون ها را از بالای صفحه انتخاب کرده و بر روی نام آزمون مورد نظیر خود کلیک کنید.

 

زمون های سایت سنجش

 

انواع آزمون هایی که در سازمان سنجش آموزش کشور، مجری آنها است و ثبت نامشان نیز در این سایت انجام می شود، به شرح زیر است.

 

آزمون های برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور
کنکور سراسری آزمون کاردانی به کارشناسی
کارشناسی ارشد دکتری تخصصی
کاردانی فنی و حرفه ای جامع علمی کاربردی
دانشگاه پیام نور آزمون های بین الملل
استعدادهای درخشان عمومی
سایر آزمون های استخدامی آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی
TOLIMO

 

 

« دریافت دفترچه ثبت نام و سوالات، پاسخ نامه آزمون ها »

یکی دیگر از امکانات وبسایت سنجش، امکان مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام انواع آزمون ها می باشد. مطالعه و بررسی دفترچه راهنمای آزمون یکی از اساسی ترین کار هایی است که داوطلبان باید نسبت به انجام دقیق آن کوشا باشند. زمان انتشار دفترچه هر یک از آزمون ها، همزمان با شروع زمان ثبت نام می باشد. برخی از دفترچه هایی که هر ساله در سایت سنجش منتشر می شوند، به شرح زیر است: 

 

✔️ دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری(سازمان سنجش کنکور)

✔️ دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری

✔️ دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد (سازمان سنجش کارشناسی ارشد)

✔️ دفترچه ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور (سازمان سنجش پیام نور)

✔️ دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دکتری (سازمان سنجش دکتری)

✔️ دانلود سوالات و پاسخ نامه کنکور سراسری

✔️ دانلود سوالات و پاسخ نامه کنکور ارشد

 و …

 

دریافت دفترچه ثبت نام و سوالات، پاسخ نامه آزمون ها

 

 

« دریافت کارت ورود به جلسه شرکت در آزمون »

یکی دیگر از خدمات سایت سنجش آموزش کشور، امکان دریافت کارت های ورود به جلسه آزمون های مختلف در زمان های مقرر شده می باشد. متقاضیان برای شرکت در هر یک از آزمون ها، باید در موعد تعیین شده که عموما چند روز پیش از برگزاری آزمون می باشد، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند، چرا که حضور در جلسه امتحان، بدون داشتن این کارت، مجاز نمی باشد. انواع کارت های که در سامانه سنجش منتشر ی شوند، به شرح زیر می باشد:

✔️ کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

✔️ کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد

✔️ کارت ورود به جلسه آزمون دکتری و …

 

 

دریافت کارت ورود به جلسه شرکت در آزمون

 

« امکان پرداخت هزینه ثبت نام آزمون »

داوطلبان برای ثبت نام هر یک از آزمون ها، باید مبالغ تعیین شده برای ثبت نام را واریز نمایند، که این امکان در سامانه سننجش فراهم شده است و متقاضیان می توانند هزینه ذکر شده را با کارت های عضو شتاب و از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی، پرداخت نمایند. انواع کارت های اعتباری موجود در سایت سنجش به شرح زیر می باشد:

✔️ خرید کارت اعتباری و هزینه ثبت نام کنکور سراسری

✔️ خرید کارت اعتباری و هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

✔️ خرید کارت اعتباری و هزینه ثبت نام آزمون دکتری

✔️ خرید کارت اعتباری و هزینه ثبت نام بدون کنکور سراسری

و …

 

« مشاهده نتایج و دریافت کارنامه در سامانه سنجش » 

پس از شرکت در آزمون ها، تمامی داوطلبان بی صبرانه منتظر زمان اعلام نتایج و مشاهده آن هستند. داوطلبانی که در آزمون های برگزار شده توسط سازمان سنجش شرکت کرده اند، می توانند از طریق همین سایت نسبت به مشاهده نتایج آزمون خود اقدام نمایند. برای مشاهده نتایج به منوی آزمون ها مراجعه کرده و آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنند؛ سپس از منوی موجود در پایین صفحه، بر روی گزینه ” اعلام نتایج ” کلیک کنند.

✔️ مشاهده نتایح اولیه و نهایی کنکور سراسری

✔️ مشاهده نتایح اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد

✔️ مشاهده نتایح اولیه و نهایی دکتری

✔️ مشاهده نتایج دعوت به مصاحبه دکتری

✔️ مشاهده نتایج آزمون استخدامی

و …

مشاهده نتایج در سایت سنجش

 

« ارسال درخواست و یا اعتراض به نتایج آزمون ها » 

یکی از امکانات دیگر سایت سنجش، امکان ارسال درخواست و یا اعتراض به نتایج آزمون ها می باشد. این امکان برای افرادی است که به هر دلیل از نتیجه آزمون خود رضایت کافی را ندارند و به همین دلیل تصمیم به اعلام اعتراض می گیرند. برای ارسال اعتراض خود نیاز است که ابتدا به قسمت ارسال درخواست در سامانه سنجش وارد شوید و مراحل مورد نیاز را طی کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

از دیگر امکانات سایت سازمان سنجش، ارسال درخواست و یا شرکت در نظرسنجی ها می باشد. در صورتی که قصد ارسال اعتراض به نتایج آزمون ها را دارید می توانید به قسمت «ارسال درخواست» سایت وارد شوید و درخواست خود را پس از انجام مراحل ثبت نام، در این سامانه ثبت کنید. همچنین می توانید برای ورود مستقیم به قسمت ارسال درخواست ها در سایت سازمان سنجش، به آدرس request.sanjesh.org مراجعه کنید. 

به وسیله سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری ایران تحصیل، می توانید با شهریه و ظرفیت تمامی دانشگاه ها آشنا شده و با راهنمایی های مشاوران ما، بهترین رشته و دانشگاه را انتخاب کنید. برای ورود به سامانه، روی لینک رزرو آنلاین کلیک کنید.

نحوه ورود به سامانه Sanjesh.org

 

در جدول زیر امکانات سایت سنجش آموزش کشور، به طور خلاصه آورده شده است:

امکانات مختلف سازمان سنجش آموزش کشور
ثبت نام انواع آزمون ها دریافت دفترچه ها
دریافت کارت واریز هزینه ها
مشاهده نتایج ارسال درخواست اعتراض

 

اطلاعیه

تمامی امکانات سازمان سنجش کشور، بر طبق جدول زمانی ازمون های مختلف، فعال و یا غیر فعال خواهند بود.

 

ثبت نام کنکور از طریق سایت سنجش

در این قسمت همراه ما باشید تا راهنمای ثبت نام کنکور سراسری در سایت سنجش را به شما ارائه دهیم. همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم یکی از امکانات سایت سنجش ورود به آن برای ثبت نام در انواع آزمون ها است. علاقه مندانی که قصد ثبت نام دارند باید به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت دفترچه و پرداخت هزینه ثبت نام، مراحل آن را نهایی کنند.

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری

توجه کنید که در حال حاضر سایت سازمان سنجش به روز رسانی شده و تفاوت هایی در ظاهر سایت ایجاد شده است، با توجه به اینکه در این تاریخ لینک ثبت نام آزمون سراسری فعال نمی باشد، این راهنمای تصویری به محض شروع زمان ثبت نام مرحله دوم کنکور سراسری، به روز رسانی خواهد شد. 

🔴 در گام اول به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی آزمون ها، گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

ورود به سایت سنجش

 

🔴 با کلیک بر روی گزینه آزمون سراسری، صفحه زیر برای شما قابل مشاهده، خواهد بود. در صورتی که در زمان تعیین شده به سایت مراجعه کرده باشید، لینک ثبت ” ثبت نام آزمون سراسری سال 1402 ( دوره دوم تیر ماه 1402) ” فعال خواهد بود. بر روی این لینک کلیک کنید.

 

ثبت نام آزمون سراسری

🔴 در گام بعدی شما باید نسبت به خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه آزمون اقدام نمایید. برای این کار از منوی موجود در سمت راست صفحه، گزینه “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب کنید.

 

خرید سریال ثبت نام

 

 

🔴 در این مرحله، بر روی گزینه سریال ثبت نام گروه آزمایشی کلیک کرده و سپس عبارت تایید و ادامه را انتخاب نمایید.

 

 

سریال ثبت گروه آزمایشی

 

🔴 در این صفحه، اطلاعات هویتی خواسته شده نظیر نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و … را وارد کرده و سپس بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید.

 

تایید و ادامه

 

 

🔴 در ادامه صفحه ای شامل اطلاعاتی که درج کرده اید، مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد. در صورت صحت اطلاعات موجود، گزینه ادامه روند پرداخت را انتخاب کنید.

 

 

ادامه روند پرداخت

 

 

🔴 پس از ورود به درگاه پرداخت اینترنتی سایت سازمان سنجش، لازم است با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتابی که رمز پویای آن فعال است، هزینه لازم را پرداخته و شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نزد خود نگاه دارید.

 

پرداخت الکترونیکی

 

 

🔴 برای انجام ادامه فرایند ثبت نام مجددا به صفحه اطلاعات آزمون رفته و پس از مطالعه کامل مطالب نوشته شده در این قسمت، بر روی گزینه تایید و ادامه-گام بعدی، کلیک کنید.

مراحل خرید کارت سراسری کنکور در سنجش

🔴 در مرحله بعد، نظام آموزشی خود را از بین گزینه های موجود انتخاب کرده و سریال 12 رقمی ثبت نام و شماره تلفن همراه خود را در کادر های مربوطه، وارد کنید. پس از درج کد امنیتی، گزینه تایید را انتخاب نمایید.

 

انتخاب نظام آموزشی

 

🔴 در مراحل بعدی لازم است تصویر خود را با فرمت های خواسته شده در قسمت های تعیین شده بارگذاری نموده و نسبت به ثبت اطلاعات خواسته شده با دقت در فرم ثبت نام اقدام کنید. نهایتا از فرم ثبت نام خود که حاوی شماره پرونده و کد پیگیری است پرینت گرفته و تا زمان اعلام نتایچ نزد خودتان نگاه دارید.

ثبت نام آزمون های استخدامی از طریق سایت سنجش

در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل ورود به سایت سازمان سنجش برای ثبت نام آزمون های استخدامی را بیشتر بررسی کنیم. همانطور که می دانید یکی از امکانات سایت سنجش، ثبت نام در آزمون های استخدامی است.  برای ثبت نام در آزمون های استخدامی، نیاز است ابتدا از تاریخ های مربوط به اطلاع رسانی ها اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس از طریق سایت ادامه مراحل را انجام دهید. در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل ورود به سایت سازمان سنجش برای ثبت نام آزمون های استخدامی را مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید در موعد مقرر و طبق راهمای تصویری زیر، نسبت به ثبت نام انواع آزمون های استخدامی برگزار شده توسط سازمان سنجش، اقدام نمایید.

 

🔴 در گام اول به سایت سازمان سنجش، به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و از زیر منوی آزمون ها، گزینه سایر آزمون های استخدامی را انتخاب کنید.

ثبت نام آزمون استخدامی

🔴 در این مرحله، از کادر موجود در پایین صفحه ( مطابق تصویر ) گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. با توجه به زمان مراجعه شما، لینک های ثبت نام فعال برای شما به نمایش در خواهد آمد، لینک ثبت نام مود نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال ما در تصویر زیر، لینک ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ( ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنایی) سال 1401 را انتخاب کرده ایم.

 

ثبت نام آزمون های استخدامی

🔴 در این مرحله نیز همانند ازمون سراسری، نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام نموده و هزینه ثبت نام آزمون استخدامی مورد نظر را پرداخت کنید. سپس گزینه تایید و ادامه را انتخاب کرده و مراحل بعدی را تکمیل کنید. توجه کنید که سریال کارت اعتباری را یادداشت کرده و نزد خود نگه داری کنید.

 

خرید کارت اعتباری آزمون استخدامی

 

نحوه ثبت نام  آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از طریق سایت سنجش

هر ساله بسیاری از افراد در ازمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور، با هم به رقابت می پردازند. در هر دوره برخی از نهاد ها و سازمان هایی که دچار کمبود در کادر نیروی انسانی خود هستند، از منتخبان این آزمون دعوت به مصاحبه می کنند. مجری این آزمون سازمان سنجش می باشد و برای ثبت نام نیز، باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت سنجش، از منوی موجود در بالای صفحه، گزینه آزمون ها و سپس ” استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی ” را انتخاب کنید. سپس بر بروی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در صورتی که در زمان مقرر شده، وارد سایت شده باشید، لینک ثبت نام آزمون، برای شما فعال خواهد بود. علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک و خرید کارت اعتباری و تکمیل فرم های موجود، مراحل ثبت نام را تکمیل کرده و در این آزمون شرکت نمایند. دقت کنید که در پایان ثبت نام کدی تحت عنوان شماره پیگیری ثبت نام، برای شما صادر خواهد شد؛ این کد را یادداشت کرده تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری کنید.

 

سایت ثبت درخواست سازمان سنجش | Request.sanjesh.org

در قسمت های قبلی ما به این موضوع اشاره کرده بودیم که سایت سنجش مجری برگزاری انواع آزمون های وزات علوم است. اما از آنجایی که ممکن است در روند برگزاری آزمون ها مشکلاتی به وجود بیاید، سایت  پاسخگویی سنجش در اختیار داوطلبان قرار گرفته است تا بتوانند مسائل و مشکلات خود را از طریق این سایت برطرف کنند. برای دسترسی به این سامانه نیاز است آدرس request.sanjesh.org را وارد نمایید.

از جمله کاربردهای این سامانه نیز می توان به مطرح کردن انواع سوالات، بازیابی شماره پرونده، ثبت اعتراض و موارد دیگر اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمامی مراحل مربوط به ثبت درخواست ها در این سامانه اینترنتی و غیرحضوری می باشد و نیاز به مراجعه حضوری در هیچ یک از مراحل ثبت نام نیست. پس از ثبت درخواست، داوطلبان می توانند ادامه مراحل را به صورت اینترنتی پیگیری و مشاهده نمایند. برای اینکه بتوانید از این سامانه استفاده کنید، ابتدا باید در آن عضو شوید. برای عضو شدن نیاز است مراحل زیر را طی کنید.

داوطلبان می توانند با استفاده از سامانه تخصصی انتخاب رشته آکادمی ایران تحصیل، با بهترین مشاورین انتخاب رشته کشور در ارتباط باشند و از خدمات انتخاب رشته در این آکادمی استفاده نمایند؛ برای بهره مندی از خدمات انتخاب رشته در آکادمی ایران تحصیل روی لینک زیر کلیک کنید.

بررسی سایت سنجش

 

🔴 ابتدا آدرس سایت سنجش را وارد کنید.

🔴 پس از وارد شدن به سایت، در سمت چپ بالای صفحه روی گزینه ورود به سیستم کلیک کرده و لینک مستقیم ورود به سایت request.sanjesh.org را بزنید.

سامانه پاسخگویی اینترنتی سنجش

 

🔴 حالا کافی است روی گزینه عضویت در سامانه کلیک کرده و وارد قسمت ثبت نام شوید. در صفحه ای که باز می شود یک سری کادرهای خالی مربوط به اطلاعات مورد نیاز وجود دارد که باید آن ها را پر کنید. تمامی اطلاعات باید به درستی وارد شده و شماره همراه و ایمیل خود را نیز وارد نمایید. در نهایت نیز پس از وارد کردن اطلاعات باید روی گزینه تایید بزنید.

 

عضویت در سامانه پاسخگویی اینترنتی

 

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون ها در sanjesh.org

در سایت سنجش امکانی وجود دارد که در آن داوطلبان می توانند به نتایج آزمون ها اعتراض خود را اعلام نمایند. برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون ها نیاز است ابتدا جواب کنکور منتشر شود. هر فردی که پس از مشاهده نتایج اعتراضی داشته باشد، می تواند آن را اعلام دارد.

به طور مثال ممکن است برخی پس از مشاهده نتایج اولیه به مواردی همچون، درصد دروس، رتبه، سوابق تحصیلی و همچنین پس از مشاهده نتایج نهایی به مواردی همجون رشته و دانشگاه محل قبولی متن اعتراض داشته و درخواست بررسی مجدد آن را اعلام کنند.

زمان و نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری 

مراحل کلی شامل موارد زیر می شود :

☑️ ورود به سایت سنجش 

☑️ انتخاب گزینه سیستم پاسخگویی از منوی سمت چپ

☑️ عضویت در سایت

☑️ وارد کردن اطلاعات خواسته شده

☑️ انتخاب گزینه اعتراض به نتایج نهایی کنکور

☑️ وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده

☑️ انتخاب گزینه مورد نظر و ثبت اعتراض

 

🔴 برای اعتراض کافی است ابتدا وارد سایت سنجش به آدرس sanjesh.org شوید.

🔴 سپس جهت ثبت اعتراض، از منوی سمت چپ سایت روی گزینه انتقاد و پیشنهاد کلیک کنند.

در مرحله بعد صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که ابتدا لازم است بر روی گزینه عضویت در سامانه کلیک کنید.

 

اعتراض به نتیجه کنکور

 

 

🔴 با کلیک روی گزینه عضویت در سامانه صفحه زیر به شما نشان داده می شود که لازم است در آن اطلاعات مورد نیاز وارد شود تا مراحل عضویت شما تکمیل گردد. حال باید روی ورود به سامانه بزنید تا بتوانید به صفحه ثبت اعتراض دسترسی پیدا کنید.

🔴 سپس آزمون سراسری 1401 را انتخاب کرده و از میان گزینه هایی که نشان داده می شود، تقاضای بررسی مجدد نمره را نمایید. در نهایت هم می توانید متن ثبت اعتراض خود را وارد کنید. در این بخش در صورت درست بودن اطلاعات فردی، شماره پرونده و داوطلبی آزمون خود را وارد و بر روی جست و جو کلیک نمایید.

 

اطلاعیه

برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون و یا کلید سوالات در سایت سنجش، ابتدا باید در وبسایت عضو شوید.

 

در مورد سایت sanjesh.org چه می دانید؟

سازمان سنجش آموزش کشور یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین سازمان های کشور است که تحت نظارت وزارت علوم و فناوری فعالیت دارد و سال های زیادی هم از تأسیس و راه اندازی آن می گذرد. سازمانی که با هدف ارزیابی و سنجش اطلاعات درسی هر یک از داوطلبان کنکوری جهت ورود و قبولی آن ها در انواع مراکز دانشگاهی روزانه، پیام نور، شبانه، غیرانتفاعی و همین طور انتشار نتایج کنکور تأسیس شده است و موجبات ادامه تحصیل هر فرد در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی ارشد، دکتری و یا کارشناسی را فراهم می کند.

به جز ثبت نام و اطلاع از نتایج کنکور کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان ثبت نام و اطلاع از نتایج آزمون های زبانی همچون تولیمو، تافل و آیلتس و غیره هم در این سامانه برای داوطلبان فراهم شده است. بعلاوه، می توانید برای ثبت نام و اطلاع از نتایج انواع آزمون های استخدامی از جمله آزمون ورودی آموزش و پرورش به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و اقدامات لازم را در این رابطه در سامانه sanjesh.org انجام دهید.

به دلیل اینکه سازمان سنجش خدمات مختلفی را در زمینه ها و زمان بندی های مختلف ارائه می دهد در ادامه ی مطلب به معرفی قسمت های مختلف این سایت می پردازیم:

☑️ برگزاری مسابقات مختلف علمی برای دانشجویان در تمامی رشته ها و مقاطع مختلف

☑️ برگزار کردن آزمون های استخدامی ورودی، علمی و ورودی دانشگاه ها و کنکور سراسری در گروه های آزمایشی مختلف

☑️ صدور کارت ورود به جلسه کنکور، کارنامه ها و اعلام نتایج آزمون ها

☑️ رسیدگی به پیشنهادات و اعتراضات

☑️ انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه در مقاطع مختلف

☑️ ارائه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و اطلاع رسانی به داوطلبان جهت دانلود و انتخاب رشته کنکور سراسری

 

برای اطلاع ازمنابع کنکور هنر سازمان سنجش بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

قسمت های مختلف سایت سنجش

سایت سنجش دارای بخش های مختلفی مانند منو آزمون ها، پیوندهای مرتبط، اخبار، سیستم پاسخگویی و دسترسی سریع می باشد که جهت راحتی کاربران به صورت مجزا طراحی شده است. در ادامه این نوشته ما هر یک از این بخش ها را به صورت جداگانه برای شما توضیح می دهیم.

 

لیست آزمون های سازمان سنجش

به دلیل اینکه این سازمان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، آزمون های مختلفی را برای سنجش علمی افراد برگزار می نماید، همچنین برگزاری آزمون های استخدامی دستگاه های مختلف و سازمان های دیگر نیز، برعهده این سازمان است.

آزمون های مختلفی که سازمان سنجش در مقاطع مختلف برگزار می کند به ترتیب زیر است:

✔️ سراسری

✔️ کارشناسی ارشد

✔️ کاردانی به کارشناسی

✔️ کاردانی فنی و حرفه ای

✔️ جامع علمی کاربردی

✔️ دکتری تخصصی

✔️ پیام نور

✔️ آزمون های بین الملل

✔️ استعداد های درخشان

✔️ TOLIMO

✔️ سایر آزمون های استخدامی

✔️ آزمون های استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی

✔️ عمومی

✔️ آزمون سامفا

 

قبل از ثبت هرگونه درخواست در سایت سنجش، ابتدا باید نسبت به عضویت در سامانه پاسخگویی اینترنتی اقدام کنید.

 

پیوند های مرتبط سایت سازمانه سنجش

در این بخش از سایت، لینک هایی که مرتبط با سازمان سنجش هستند قرار دارد مانند: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز سنجش آموزش پزشکی، مرکز المپیاد علمی دانشجویی سازمان سنجش، سایت پیک سنجش و غیره.

 

سیستم پاسخگویی سایت سنجش

در قسمت سمت چپ سایت یک بخش به نام “انتقاد و پیشنهاد” قرار داد که جهت پاسخگویی به مشکلات کاربران و داوطلبان راه اندازی شده است و دارای قسمت های زیر است:

✔️ ورود به سیستم پاسخگویی

✔️ سوالات متداول

✔️ ارسال درخواست

✔️ ارسال انتقادها و پیشنهاد ها

✔️ دریافت شماره پرونده و پیگیری

با کلیک بر روی هر یک از این گزینه ها، صفحه یکسانی برای شما باز می شود که دارای موارد مختلفی است و شما می توانید جهت ثبت درخواست، اعتراض و پیشنهادات خود به این بخش مراجعه کنید. همچنین اگر سوالی داشتید می توانید در این بخش مطرح کنید یا شماره رهگیری و پیگیری خود را دریافت نمایید.

 

پنل دسترسی سریع در sanjesh.org

با ورود به صفحه اصلی سایت سنجش، در سمت چپ صفحه، آیکون هایی مشاهده خواهید کرد. آخرین گزینه مربوط به پنل دسترسی سریع می باشد که همانطور که از نامش پیداست، حاوی لینک مستقیم پرکاربرد ترین بخش های سایت می باشد.

✔️ خرید کارت اعتباری

✔️ دریافت فایل

✔️ اطلاعیه بخش حفاظت آزمون های سازمان

✔️ خدمات آزمون سنجش آموزش کشور

✔️ میز خدمت

✔️ سنجش رضایت از خدمات

✔️ بیانیه حریم خصوصی سازمان سنجش

✔️ بیانیه توافق سطح خدمات در تارنمای سازمان سنجش

✔️ راهبرد مشارکت

✔️ گزارش سازمان سنجش آموزش کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم

قبل از اینکه داوطلبان بخواهند در هر آزمونی شرکت کنند باید “کارت اعتباری” خریداری نمایند و سپس فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

در قسمت “دریافت فایل” داوطلبان می توانند تمام دفترچه های راهنما و حذفیاتی که برای آزمون های مختلف قرار دارد را در این بخش مشاهده نمایند.

 

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سامانه sanjesh.org

کنکور کارشناسی ارشد نیز یکی از مجموعه آزمون هایی است که تحت نظارت سازمان سنجش کشور برگزار می شود و بالطبع روند ثبت نام این آزمون نیز در سایت sanjesh.org انجام می شود. داوطلبان ورود به مقطع فوق لیسانس می توانند از طریق ثبت نام در این آزمون شانس خود را برای پذیرش در بهترین رشته ها و دانشگاه های کشور بسنجند.

 

برای دریافت مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش وارد لینک مربوطه شوید.

 

 

ثبت نام کنکور دکتری در سامانه سنجش

ثبت نام دوره دکتری نیز یکی دیگر از مواردی است که از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می توانید برای آن اقدام کنید. البته دقت داشته باشید که این ثبت نام با طی مراحلی برای هر کدام از داوطلبان انجام می شود و طی این مراحل و فرآیندها برای هر یک از داوطلبان الزامی و مهم به نظر می رسد.

 

برای ورود به سامانه اعلام نتایج کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها وارد لینک مربوطه شوید.

 

اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش

همانند کنکور کارشناسی امکان اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی نیز برای هر یک از افراد شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد نیز فراهم است و هر داوطلب می تواند با مراجع به سامانه sanjesh.org بعد از اعلام نتایج کنکور برای ثبت درخواست اعتراض خود اقدامات لازم را انجام دهد. فقط دقت داشته باشید که باید از طریق فردی آگاه از مراحل مختلف ثبت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد مطلع شوید.

 

برای ورود به سامانه اعلام نتایج کنکور ارشد وارد لینک مربوطه شوید.

 

چه زمانی می توان برای ثبت نام کنکور دکتری در سایت سنجش اقدام کرد؟

اطلاع از زمان ثبت نام کنکور دکتری برای هر یک از داوطلبان در سایت سنجش یا همان سامانه sanjesh.org الزامی و مهم به نظر می رسد. در رابطه با زمان ثبت نام کنکور دکتری در سامانه سنجش برای داوطلبان مایل به شرکت در این آزمون در سال جاری باید عرض کنیم که این زمان برای داوطلبان سال جاری از تاریخ 2 آذر ماه آغاز می شود و تا 9 همین ماه نیز ادامه دارد. کلیه داوطلبان باید در زمان تعیین شده به سامانه sanjesh.org وارد شده و هر گونه اقدام لازم برای ثبت نام را انجام دهند.

 

اعتراض به نتایج کنکور دکتری در سایت sanjesh.org

یکی دیگر از امکانات سایت سازمان سنجش برای دانشجویان دکتری فراهم کردن امکان اعتراض به نتیجه کنکور است. به هر حال ممکن است شماری از داوطلبان از رتبه و یا نتیجه قبولی خود در آزمون سراسری ورودی دکتری راضی نباشند و به دنبال بررسی بیشتر مسئولین سازمان سنجش در رابطه با این مسئله هستند. البته قبل از هر گونه اقدامی باید از مراحل لازم برای ثبت درخواست اعتراض خود به نتایج کنکور دکتری اطلاعات کافی را داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی برای ثبت درخواست اعتراض خود در سامانه sanjesh.org اقدام کنید. همانطور که پیش از این به طور کامل توضیح داده شد، شما می توانید با مراجعه به سیستم پاسخگویی اینترنتی سایت سنجش، نسبت به ارسال درخواست خود، اقدام نمایید.

 

 بخش اخبار در sanjesh.org

در سایت سنجش انواع خبرهای مربوط به آزمون ها، نتایج کنکور و غیره درج می شود که نیاز است افراد برای اطلاع از جزییات اخبار روی موردهای مورد نظر خود کلیک کنند. به صورت کلی خبرهای سایت سنجش، شامل دو قسمت اخبار و خبرهای ویژه می شود. خبرهای ویژه عموماً مهم تر از خبرهای معمولی بوده و باید به آن ها توجه بیشتری شود.

 

کاربران sanjesh.org چه کسانی هستند؟

ما تا به این قسمت امکانات مختلف سایت سنجش را مورد بررسی قرار دادیم، اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه افرادی می توانند از سایت سنجش و امکانات آن استفاده کنند که در این قسمت به این موضوع می پردازیم.

با توجه به امکاناتی که روی این سایت وجود دارد، به صورت کلی افراد زیر می توانند از خدمات سایت سنجش بهره مند شوند :

 

✔️ تمامی داوطلبان کنکور سراسری

✔️ داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و یا دکتری

✔️ داوطلبان کنکور سراسری کاردانی به کارشناسی

✔️ داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون های استخدامی کشوری را دارند.

✔️ داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون های استخدامی بعضی از بانک ها را دارند.

✔️ داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون های بین المللی را دارند.

✔️ داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون های وکالت، کارشناسان رسمی و … مربوط به قوه قضاییه را دارند.

✔️ داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارند.

  و  …

 

 

شبکه های اجتماعی سایت سازمان سنجش

در سایت سنجش علاوه بر اینکه یک سری پیوندهای مرتبط با سایت های مختلف قرار دارد، یک سری شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد که نشانی اینترنتی کانال های اطلاع رسانی سازمان سنجش در پیام رسانی های داخلی کشور شامل موارد زیر می شود.

 

شبکه های اجتماعی سایت سازمان سنجش
نام پیام رسان آدرس کانال
سروش sanjeshprnoet
آی گپ prnoetir
گپ prnoetir
بله prnoetir
ایتا prnoetir

 

برای ورود مستقیم به صفحات سازمان سنجش در هر یک از این شبکه های اجتماعی، کافی است به آدرس سایت سنجش مراجعه کنید.

 

دریافت مشاوره سایت سنجش

 اگر برای استفاده از خدمات و امکانات مختلف سایت سنجش با مشکل رو به رو هستید می توانید از خدمات دریافت مشاوره برای استفاده از سایت سنجش استفاده کنید. شما می توانید فرآیند ثبت نام هر یک از آزمون های مورد نظر خود را به کارشناسان مجرب ایران تحصیل بسپارید. برای اینکار کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

آشنایی با سامانه سنجش

 

اخبار پیرامون سایت سنجش

« زمان برگزاری مرحله غیر متمرکز بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی مشخص شد.»

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور، از برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روز جمعه 15 اردیبهشت سال 1402 خبر داد.

« آغاز ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش »

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال 1401 خبر داد.

کنکور ۱۴۰۲ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود

بر اساس گزارش خبر گزاری مهر، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمود مصوبه تکمیل سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشجو توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و سازمان سنجش موظف است براساس آن کنکور ۱۴۰۲ را برگزار کند.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله شما اطلاعات کاملی نسبت به سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org به دست آورده اید. توجه داشته باشید در این مقاله نحوه دریافت دفترچه ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه شرکت در آزمون، نحوه واریز هزینه ثبت نام آزمون ها، بررسی نتایج کنکور و بسیاری از موارد دیگر را مورد بررسی قرار داده ایم به همین دلیل امیدواریم محتویات موجود در این مقاله بتواند به بهترین نحو ممکن نیازهای شما را مرتفع سازد. شما می توانید سوالات خود را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

 

 

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

کاربرد سایت sanjesh.org چیست؟

از سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام و اعلام نتایج کنکور کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری استفاده می شود.

ثبت نام در دوره های بدون کنکور و با کنکور در چه سایتی انجام می شود؟

ثبت نام در دوره های با کنکور و بدون کنکور در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

چه اطلاعاتی را سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می دهد؟

اطلاعاتی مانند دفترچه های برگزاری آزمون، دریافت کارت ورود به جلسه، نتایج آزمون های سراسری و آزاد، دریافت کارنامه ها و غیره

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا