سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی + درخواست


افرادی که مایل به ثبت درخواست گذرنامه غیر حضوری هستند، باید از طریق سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی به آدرس  egozar.epolice.ir اقدامات لازم را انجام دهند. درخواست اینترنتی پاسپورت فقط از طریق سامانه مذکور قابل انجام است و افرادی که خواهان دریافت گذرنامه خود هستند، باید از طریق این سامانه که از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا ایجاد شده است، مراحل ثبت نام پاسپورت الکترونیکی خود را انجام دهند.

توجه داشته باشید که در حال حاضر خدمات مربوط به درخواست اینترنتی و غیر حضوری گذرنامه از طریق نرم‌افزار پلیس من نیز ارائه می‌شود و با فعال شدن خدمات این نرم افزار می‌توان برای ثبت درخواست گذرنامه اقدام کرد.

آشنایی با سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

در سال‌های گذشته افراد متقاضی دریافت پاسپورت باید برای ثبت درخواست گذرنامه و تحویل دادن مدارک خود به دفاتر خدمات پلیس 10 + مراجعه می‌کردند و این اقدام برای آنها هزینه بر بود.

به دلیل مشکلات موجود پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا برای کاهش مراجعات حضوری افراد برای دریافت پاسپورت، سامانه ثبت اینترنتی درخواست گذرنامه الکترونیکی به آدرس egozar.epolice.ir راه‌اندازی کرد و افراد می‌توانند درخواست گذرنامه غیر حضوری خود را از طریق این سامانه ثبت کنند.

 

جهت اطلاع از شرایط خروج از کشور دختران مجرد بر روی لینک کلیک کنید. 

 

سامانه درخواست اینترنتی پاسپورت به آدرس egozar.epolice.ir با هدف صدور گذرنامه الکترونیکی یا بیومتریک ایرانیان راه اندازی شده و افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

از آنجا که ثبت نام و درخواست اینترنتی پاسپورت از طریق سامانه درخواست گذرنامه الکترونیکی امکان پذیر است، افراد باید با نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه آشنایی داشته باشند.

آشنایی با سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

اطلاعیه

افراد برای ثبت نام و درخواست گذرنامه غیر حضوری باید از طریق سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی به آدرس egozar.epolice.ir اقدام کنند.

 

مهم‌ترین نکته در ارتباط با سامانه ثبت نام اینترنتی درخواست گذرنامه الکترونیکی و ثبت درخواست گذرنامه این است که متقاضیان گذرنامه الکترونیکی، باید ابتدا برای انجام احراز هویت در دفاتر خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه اقدام کنند.

پس از انجام مراحل احراز هویت در یکی از دفاتر خدمات پلیس + 10 یا پلیس مهاجرت می‌توانند تا ۳ سال برای دریافت گذرنامه در سامانه ثبت نام الکترونیکی درخواست خود را ارائه کنند. ثبت نام و تمدید گذرنامه در حال حاضر از طریق نرم‌افزار پلیس من فراهم بوده و افراد می‌توانند با نصب نرم‌افزار و ثبت درخواست خود در کمتر از یک هفته برای گذرنامه خود اقدام کنند اما در حال حاضر ثبت درخواست از طریق این نرم‌افزار امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت اداره گذرنامه وارد لینک شوید. 

 

چگونگی ورود به سامانه درخواست گذرنامه الکترونیکی

افراد متقاضی برای اینکه بتوانند از سامانه خدمات گذرنامه الکترونیکی به آدرس egozar.epolice.ir اقدام کنند، باید ابتدا مراحلی را برای ورود به سامانه انجام دهند.

به این منظور ابتدا باید آدرس سامانه ثبت نام الکترونیکی درخواست گذرنامه به نشانی egozar.epolice.ir را جستجو کنید و وارد صفحه اصلی سامانه شوید.

گام اول ورود به سامانه درخواست گذرنامه الکترونیکی

در مرحله بعد باید شرایط و قوانین ارائه شده را مطالعه کرده و سپس تیک کنار عبارت “شرایط فوق را می‌پذیرم” را فعال نمایید و وارد بخش مورد نظر سامانه شوید.

گام دوم ورود به سامانه درخواست گذرنامه الکترونیکی

در آخر مراحل ورود به سامانه و ثبت نام اینترنتی به آدرس egozar.epolice.ir به پایان می‌رسد و شما می‌توانید برای ثبت درخواست خود به صورت الکترونیک اقدام کنید.

 

جهت اطلاع از صدور پاسپورت بدون سربازی بر روی لینک کلیک کنید. 

 

چگونگی ثبت درخواست در سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

 افرادی که با مراحل ورود به سامانه ثبت درخواست الکترونیکی در سامانه egozar.epolice.ir آشنایی دارند، می‌توانند مراحل اسم ‌نویسی خود را انجام دهند. افراد برای ثبت درخواست اینترنتی پاسپورت باید مدارک دریافت پاسپورت را نیز بارگذاری نمایند تا بتوانند درخواست گذرنامه حضوری خود را ثبت کنند. مراحل ثبت نام در سامانه درخواست گذرنامه الکترونیکی شامل موارد زیر می‌باشد:

ابتدا وارد سامانه ثبت درخواست گذرنامه الکترونیکی شوید و کد ملی و کد امنیتی را ثبت کنید.

گام اول ثبت درخواست در سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

سپس رمز ۶ رقمی که برای شما ارسال می‌شود را وارد کرده و تصویر امنیتی را ثبت کنید و گزینه ادامه را انتخاب کنید.

گام دوم ثبت درخواست در سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

در مرحله بعد برای ثبت درخواست گذرنامه غیر حضوری در سامانه درخواست گذرنامه، باید مشخصات فردی و اطلاعات هویتی از جمله تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی و نام پدر و تاریخ صدور شناسنامه را به صورت فارسی و لاتین ثبت کنید.

گام سوم ثبت درخواست در سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

در قسمت بعد باید قد و از رنگ چشم و رنگ مو را ثبت کنید.

گام چهارم ثبت درخواست در سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

در ادامه مراحل ثبت درخواست الکترونیکی را انجام داده و مشخصات تکمیلی از جمله میزان تحصیلات، رشته تحصیلی و شغل خود را ثبت نمایید.

گام پنجم ثبت درخواست در سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

سپس کد ملی و مشخصات دو نفر از بستگان و آشنایان را به عنوان معرف ثبت کنید.

گام ششم ثبت درخواست در سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

در این قسمت باید آدرس و اطلاعات تماس خود را ثبت کنید.

گام هفتم ثبت درخواست در سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

در گام آخر باید گزینه ثبت را انتخاب کرده و ثبت درخواست گذرنامه را به پایان برسانید. در آخر نیز شماره پیگیری برای شما ارسال خواهد شد.

گام هشتم ثبت درخواست در سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی

اطلاعیه

نرم‌افزار پلیس من که برای ثبت درخواست پاسپورت اینترنتی است، هم اکنون فعال نمی‌باشد.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی و معرفی سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی پرداختیم. افرادی که مایل به ثبت درخواست اینترنتی پاسپورت هستند، باید از طریق نشانی egozar.epolice.ir اقدامات لازم را انجام دهند. درخواست گذرنامه غیر حضوری یکی از اقدامات پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا است که برای ایرانیان راه اندازی شده و افراد می‌توانند برای دریافت گذرنامه الکترونیکی یا بیومتریکی خود اقدام کنند.

در این مطلب اطلاعاتی در خصوص نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه به شما عزیزان ارائه کردیم. چنانچه شما عزیزان نیازمند اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه درخواست گذرنامه هستید، می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

نشانی سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی چیست؟

سامانه درخواست گذرنامه الکترونیکی به آدرس egozar.epolice.ir می‌باشد و افراد می‌توانند از طریق آن اقدام کنند.

نرم‌افزار ثبت نام و درخواست گذرنامه غیرحضوری چیست؟

نرم‌افزار پلیس من یکی از نرم‌افزارهایی است که برای ثبت درخواست گذرنامه به صورت اینترنتی راه اندازی شده است، اما اکنون فعال نمی‌باشد.

چگونه می‌توان برای ثبت نام در سامانه ستاد گذرنامه الکترونیکی اقدام کرد؟

در این مقاله به مراحل ثبت نام در این سامانه به طور کامل اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا