سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت


سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت برای رتبه‌بندی اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده است. در این سامانه که به آدرس  isid.research.ac.ir است، تعداد رزومه اساتید، استنادات و مشخصات آنها موجود است و با استفاده از شاخص‌های علمی مختلف همه اساتید رتبه بندی خواهند شد.

سامانه اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت در واقع با هدف نمایش به روز شاخص‌های علم سنجی اعضای هیأت علمی راه‌اندازی شده و به همین منظور افراد می‌توانند برای در اختیار داشتن اطلاعات مربوط به اعضای هیأت علمی به آدرس  isid.research.ac.ir مراجعه کنند و از آن به عنوان یک منبع برای اطلاع از سطح علمی اساتید استفاده نمایند.

آشنایی با سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت isid.research.ac.ir

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف نمایش به روز شاخص‌های علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، سامانه‌ای را به عنوان سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی راه اندازی کرده است.

این سامانه وظیفه استخراج معیارهای علمی اساتید را به عهده دارد و اطلاعات مختلف را برای هر یک از اعضای هیأت علمی را  به صورت مجزا نشان می‌دهد. در سامانه علم سنجی اساتید وزارت بهداشت که عضو هیأت علمی هستند، همه اطلاعات عمومی اساتید مانند نام و نام خانوادگی، دانشگاه و دانشکده، محل تدریس، رشته، رتبه علمی، مدرک تحصیلی اخذ شده استاد نمایش داده می‌شود.

افرادی که قصد ثبت نام در فراخوان رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی وزارت بهداشت را دارند، می‌توانند از طریق اطلاعاتی که بر روی سامانه نمایش داده می‌شود، اطلاعات لازم را در مورد استاد مورد نظر کسب کنند.

هدف از ایجاد این سامانه تعیین شاخص‌های علمی از جمله تعداد مقالات منتشر شده، تعداد استنادات اساتید می‌باشد و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی را رتبه بندی می‌کند. این سامانه فقط برای دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعضای هیأت علمی این نوع دانشگاه‌ها رتبه‌بندی لحاظ می‌کند و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری رتبه‌بندی نمی‌شوند.

 آشنایی با سایت علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

نحوه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

همانگونه که رتبه بندی دانشگاه‌های ایران را می‌توان تعیین کرد، رتبه‌بندی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های مختلف را نیز می‌توان مشخص کرد. افرادی که مایلند رتبه اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت را مشاهده کنند، می‌توانند از طریق سامانه  isid.research.ac.ir اقدام نمایند.

از آنجا که اطلاعات مربوط به اساتید در سایت سنجش علم اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت ثبت شده است، بنابراین اشخاص برای دریافت اطلاعات می‌توانند به آدرس isid.research.ac.ir مراجعه کنند. نحوه مشاهده و رتبه‌بندی اعضای هیأت علمی به صورت زیر است:

ابتدا در یکی از مرورگرهای خود عبارت سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت را جستجو کنید. پس از نمایش نمایش دادن اطلاعات وارد آدرس isid.research.ac.ir شوید. با ورود به سامانه، لیست هیأت علمی که بالاترین رتبه را دارند به شما نمایش داده می‌شود. در این لیست تمام اعضای هیأت علمی تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند.

چنانچه قصد علم سنجی اعضای هیأت علمی یک دانشگاه را داشته باشید، می‌توانید از بخش جستجوی بالای سایت اطلاعات درخواستی مانند دانشگاه دانشکده را ثبت کنید و مراحل جستجو را انجام دهید.

گام اول ورود به سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

در لیست مربوط به هیأت علمی، دانشگاه مد نظر در پایین سایت به شما نشان داده می‌شود. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به هیأت علمی و اعتبارسنجی و شاخص‌های اعتباری آنها را مشاهده نمایید.

گام دوم ورود به سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

جهت اطلاع از شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد وارد لینک شوید.

خدمات سایت علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بیشتر به اعضای هیأت علمی امکانات متفاوتی را ایجاد کرده است. دانشجویان و اساتید این امکان را دارند که با ورود به این سامانه جزئیات علمی که در درباره جذب هیأت علمی وجود دارد را مشاهده کنند. در مجموع امکانات این سامانه شامل موارد زیر می‌باشد:

امکان مشاهده تعداد مقالات اعضای هیأت علمی

شما و سایر اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی با ورود به سامانه علم سنجی می‌توانند انواع مقالات نگارش شده توسط اعضای هیأت علمی را مشاهده کنید.

مشاهده رزومه و اطلاعات شخصی هر یک از اعضای هیأت علمی

دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دیگر برای کسب اطلاعات بیشتر از رزومه اساتید اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند همه اطلاعات فردی و رزومه شخص مورد نظر را بررسی کنند.

امکان مشاهده شاخص‌های مختلف علمی

در سامانه سنجی اساتید وزارت بهداشت امکان مشاهده شاخص‌های مختلف وجود دارد. در این سامانه می‌توان شاخص‌های علمی هر کدام از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را به صورت  H- index و g-index  مشاهده کرد. تمام مستندات مربوط به اعضای هیأت علمی نیز قابل نمایش می‌باشد.

خدمات سایت علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

نکات مهم در ارتباط با سایت علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

افرادی که مایلند وارد سایت isid.research.ac.ir شوند، باید حتماً به نکات زیر توجه کنید:

✅ امکان انتخاب مرکز آموزشی با استفاده از فیلترهای نام دانشگاه، دانشکده، گروه آموزشی، بیمارستان، پژوهشکده، پژوهشگاه و مرکز تحقیقاتی قابل انجام است.

✅ انتخاب کردن اعضای هیأت علمی با استفاده از فیلترهای نام، رتبه علمی هیأت علمی، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، سرگروه آموزشی و سرگروه رشته‌ای صورت می‌گیرد.

✅ در لیست کلی اعضای هیأت علمی می‌توان رتبه‌بندی آنها را مشاهده نمود. اطلاعات ارائه شده در این فهرست شامل نام اعضا، دانشگاه محل تدریس، رشته و مدرک تحصیلی، تعداد مقالات، استنادات، رتبه علمی، میزان خوداستنادی است. بنابراین می‌توان براساس مقالات سه بانک معتبر اطلاعاتی Scopus، Google Scholar  و Pubmed نیز فهرست را مرتب نمود یا استنادات موجود را حذف یا لحاظ کرد.

✅ اعضای حاضر در این فهرست بر اساس شاغل یا بازنشسته بودن یا قرار گرفتن در فهرست پژوهشگران 1 % پر استناد برتر ESI طبقه‌بندی می‌شوند.

جهت آگاهی از شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه ها وارد لینک شوید.

خلاصه مطالب

سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت با هدف اطلاع رسانی در مورد سوابق علمی و پژوهشی اعضای رسمی و غیر رسمی هیأت علمی وزارت بهداشت تحت پوشش مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت ایجاد شده است. افراد متقاضی می‌توانند با ورود به آدرس isid.research.ac.ir مدرک تحصیلی، رتبه استاد و همچنین استنادات مربوط به اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را مشاهده کنند.

در متن مقاله اطلاعات کاملی را در ارتباط با نحوه مشاهده اطلاعات در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در صورت نیاز داشتن به هرگونه اطلاعات تکمیلی در این زمینه می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

برای دریافت فایل pdf مقاله کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

آدرس سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت چیست؟

 سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت به آدرس isid.research.ac.ir است.

نحوه استفاده از امکانات سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت چگونه است؟

در متن مقاله به چگونگی ورود به این سامانه اشاره کردیم.

 سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی  وزارت بهداشت شامل چه امکاناتی است؟

 این سامانه خدمات مختلفی از جمله امکان مشاهده رزومه اساتید، مشاهده شاخص‌های مختلف علمی  و.. را ارائه می‌ک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا