سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان + ورود profile.medu.ir


سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

فراهم کردن امکان نقل و انتقال برون استانی و درون استانی برای فرهنگیان را می توان از جمله خدماتی دانست که وزارت آموزش و پرورش برای افزایش رضایت شغلی و بهره وری کارکنان خود در نظر گرفته است. به همین دلیل نیز سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان به نشانی اینترنتی profile.medu.ir راه اندازی شده است تا فرهنگیان متقاضی برای ثبت درخواست خود به این سامانه مراجعه کرده و بدون اتلاف وقت و مراجعه حضوری به اداره آموزش و پرورش بتوانند تمامی مراحل مورد نیاز را طی کنند.

این سامانه هم چنین امکان مشاهده روند درخواست و پیگیری آن را به متقاضیان می دهد. توجه داشته باشید که با مراجعه به این سامانه می توانید درخواست انتقالی موقت و یا دائم دهید و در هر دو حالت نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت. با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات جامع و کاملی در خصوص نحوه ورود و ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان آشنا شده و شرایط مورد نیاز برای نقل و انتقالات را مشاهده کنید. 

فرهنگیان گرامی توجه داشته باشند که در صورت بروز هرگونه مشکل و یا خطا در حین استفاده از سامانه profile.medu.ir می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. متخصصان ما در تمامی ایام هفته حتی در روز های تعطیل نیز از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه راهنمایی برای حل مشکل ایجاد شده هستند. 

 

معرفی سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان | profile.medu.ir

افرادی که در ادارات و سازمان های دولتی مشغول به کار هستند، معمولا فرصت دریافت انتقالی را در صورت بروز مشکلی که سبب تغییر محل سکونت وی شود، دارند. معلمان و فرهنگیان نیز به عنوان بخشی از کارکنان دولتی این فرصت در اختیارشان قرار گرفته است که چنانچه شرایط زندگی آن ها، تغییر محل زندگی را ایجاب کند، بتوانند برای خدمت در محلی دیگر انتقالی دریافت کنند. در گذشته کارکنان آموزش و پرورش چنانچه قصد دریافت انتقالی داشتند، ملزم بودند تا به اداره آموزش و پرورش مراجعه کنند و درخواست خود را ارائه کنند. 

معرفی سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضا برای استفاده از خدمات آنلاین و اینترنتی، ادارات و سازمان های مختلف بسترهای مورد نیاز برای خدمات غیر حضوری خود مهیا کردند. وزارت آموزش پرورش نیز به عنوان یکی از این نهاد ها، سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان را به نشانی اینترنتی profile.medu.ir راه اندازی کرد تا دیگر برای درخواست انتقالی درون استانی و یا برون استانی نیازی به مراجعه حضوری به این ادارات نباشد. با راه اندازی این سامانه فرهنگیان می توانند تمامی مراحل لازم برای اخذ انتقالی را به صورت اینترنتی طی کرده و روند درخواست و هم چنین نتیجه درخواست خود را مشاهده کنند. 

یکی از نکات قابل توجه، اتصال سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان به نشانی اینترنتی profile.medu.ir، به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی my.medu.ir می باشد. این عبارت به این معنا است که متقاضیان می توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش نیز برای ارائه درخواست انتقالی اقدام کنند. 

 

🔗 برای اطلاع از چگونگی ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

نحوه ثبت درخواست انتقالی در سامانه نقل و انتقال فرهنگیان

در بخش قبلی به معرفی سامانه نقل و انتقالات کارکنان آموزش و پرورش پرداختیم. اما تنها آشنایی با این سامانه کافی نیست و می بایست فرهنگیان گرامی از چگونگی ثبت درخواست انتقالی در سامانه profile.medu.ir مطلع باشند تا بتوانند تمامی مراحل را به صورت غیر حضوری و آنلاین و بدون بروز هیچ گونه مشکلی انجام دهند. به همین دلیل، در این بخش از مقاله مراحل مورد نیاز برای ثبت درخواست انتقالی در سامانه نقل و انتقال فرهنگیان را به صورت گام به گام بیان خواهیم کرد تا با راهنمایی بیشتر شما عزیزان، از بروز خطا جلوگیری کنیم. 

فرهنگیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت بروز خطا و یا داشتن سوال در رابطه با این سامانه می توانید همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و درخواست راهنمایی کنید.

نحوه ثبت درخواست انتقالی در سامانه نقل و انتقال فرهنگیان

 

مراحل مورد نیاز برای ثبت درخواست انتقالی در سامانه نقل و انتقال فرهنگیان عبارتند از:

🔹 در ابتدا لازم است تا متقاضی به سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان به نشانی اینترنتی profile.medu.ir مراجعه کند. برای ورود مستقیم به این سامانه می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید و با عبارت «سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان | profile.medu.ir» را در قسمت جستجوی مرورگر خود نوشته و جستجو کنید. 

🔹 پس از ورود به این سامانه با صفحه ای مطابق تصویر زیر رو به رو خواهید شد. برای ورود به پنل کاربری خود لازم است تا کد پرسنلی و کد امنیتی نشان داده شده در تصویر را در کادر های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

مرحله اول ثبت درخواست انتقالی در سامانه نقل و انتقال فرهنگیان

🔹 با ورود به مرحله بعد لازم است تا گزینه «ثبت درخواست انتقالی» را از میان گزینه های نشان داده شده، انتخاب کنید. سپس می بایست تمامی اطلاعات خواسته شده را در کادر های مربوطه درج کنید (در زمان درج اطلاعات از صحیح بودن تمامی اطلاعات وارد شده مطمئن شوید.)

🔹 در مرحله بعد لازم است تا فرم امتیاز بندی را تکمیل کنید و در نهایت اقدام به بارگذاری مدارک و مستندات مورد نیاز برای ثبت درخواست انتقالی در این سامانه کنید.

🔹 در مرحله پایانی می بایست تمامی فرهنگیانی که تقاضای انتقالی دارند، نوع انتقالی مورد تقاضای خود را (دائم یا موقت) مشخص کنند. سپس با انتخاب یک الی پنج استان (به ترتیب اولویت خود) مراحل مورد نیاز برای ثبت درخواست نقل و انتقال به اتمام خواهد رسید و درخواست شما با موفقیت ثبت نهایی خواهد شد. 

 

🔗 برای اطلاع از چگونگی مشاهده نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

شرایط ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان | profile.medu.ir

همانطور که می دانید برای ارائه ی هر درخواستی، شخص درخواست کننده می بایست دارای برخی شرایط باشد تا با درخواست وی موافقت صورت گیرد و یا مورد بررسی قرار گیرد. به همین ترتیب تمامی متقاضیان فرهنگی که قصد ارائه درخواست نقل و انتقال را دارند می بایست از برخی شرایط برخوردار باشند تا درخواست آن ها در وهله اول مورد بررسی و سپس مورد موافقت قرار گیرد. به همین دلیل نیز قصد داریم تا در این بخش از مقاله تمامی شرایط مورد نیاز برای ثبت درخواست انتقالی در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان را بیان کرده و بررسی کنیم. 

متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که در صورت داشتن سوال و یا وجود ابهام می توانند با کارشناسان با تجربه مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و درخواست راهنمایی بیشتر کنند.

شرایط ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان

🔰 شرایط مورد نیاز برای ثبت درخواست انتقالی در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان عبارت است از:

متقاضیان می بایست دارای حداقل سنوات خدمت تجربی مجازی در آموزش و پرورش برای انتقال موقت و دائم، مطابق با جدول زیر باشند:

حداقل سنوات خدمت تجربی مجاز در آموزش و پرورش
نوع انتقال درون استانی برون استانی
موقت 10 سال 10 سال
دائم 10 سال 15 سال

لازم به ذکر است که ملاک محاسبه سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در وزارت آموزش و پرورش، سابقه ای است که در حکم کارگزینی یا قرارداد تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 1401 درج شده است.

💡 نکته بسیار مهم: متقاضیان فرهنگی توجه داشته باشند که مدت سابقه خدمت به صورت های نهضت سواد آموزی، حق التدریس، ماموریت به سایر دستگاه ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و… از جمله سابقه خدمت شما برای انتقال به مقصدی دیگر، محسوب نخواهند شد.

در راستای سیاست های کلی خانواده چنانچه همسر معلمی جانباز باشد و محل اشتغال وی در همان سال به صورت دائم تغییر کند، با ارائه تاییدیه از مراجع ذی صلاح با درخواست انتقالی آن معلم به صورت استثنا موافقت خواهد شد. 

بانوان فرهنگی که همسر آن ها در سمت های مدیریتی کلان دستگاه های دولتی مشغول به کار هستند و یا در ارگان های نظامی و انتظامی فعالیت دارند، در صورتی که بدون درخواست خود شخص، محل خدمت آقا به محدوده ای در خارج از استان و یا منطقه محل خدمت منتقل شود، همسر وی نیز می تواند با داشتن حداقل 5 سال سنوات تجربی برای دریافت انتقالی اقدام کند و درخواست وی به صورت استثنا مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

هم چنین از جمله دیگر مواردی که به عنوان استثنا در راستای سیاست های کلی خانواده مورد پذیرش قرار می گیرد، شرایطی است که زوجین فرهنگی در محل های مختلفی (دو استان مختلف) مشغول به خدمت باشند. در این صورت با داشتن حداقل 5 سال سنوات تجربی می توانند درخواست انتقالی دهند.

به صورت خلاصه و کلی شرایط مورد نیاز برای نقل و انتقالات فرهنگیان را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

شرایط و ضوابط انتقال دائم برون استانی نداشتن تعهد خدمت به منطقه مبدا
شرایط انتقال موقت برون استانی داشتن حداقل دو سال سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 1402/06/31
ارائه تأییدیه از مراجع ذی صلاح توسط همسر جانباز متقاضی انتقال به محل اشتغال یا سکونت جانباز
داشتن حداقل 2 سال سنوات تجربی برای زوج فرهنگی متقاضی انتقال به محل خدمت همسر 
شرایط انتقالی نیروی قراردادی داشتن حداقل 5 سال سنوات تجربی
موافقت و هماهنگی ادارات کل مبدا و مقصد
تامین اعتبار در اداره کل مقصد (با هماهنگی ادارت بودجه)
شرایط تبدیل انتقال موقت به دائم 1402-1401 انتقالی موقت در سال تحصیلی 1402-1401 صورت گرفته باشد.
متعهدین خدمت مجاز به ثبت درخواست انتقال موقت به دائم نیستند.

 

🔗 برای اطلاع از چگونگی ورود به  سایت نقل و انتقالات وزارت بهداشت بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

زمان ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان | profile.medu.ir

در بخش های قبلی مقاله با سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان به نشانی profile.medu.ir آشنا شدید و از شرایط مورد نیاز و نحوه ثبت درخواست انتقالی اطلاعات جامعی را کسب کردید. ولی چنانچه شما از شرایط مورد نیاز برای ارائه درخواست برخوردار باشید، چه زمانی می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام کنید؟

زمان ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان

در این بخش از مقاله به بررسی زمان ثبت درخواست انتقالی در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان در سایت profile.medu.ir خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که امکان ثبت درخواست نقل و انتقالی در تمامی ایام سال وجود ندارد و متقاضیان می توانند تنها در زمان مقرر شده به سامانه ذکر شده مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. این زمان بندی ممکن است بسته به نوع انتقال درون استانی و یا انتقال برون استانی تاریخ متفاوتی داشته باشد که در صورت مشخص شدن دقیق زمان بندی، این مقاله آپدیت شده و اطلاعات موثق در اختیار شما کاربران گرامی قرار خواهد گرفت.

در زمان مقرر شده می توانید از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس الکترونیکی my.medu.ir وارد سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان شوید و درخواست خود را ثبت نهایی کنید. در حال حاضر تنها زمان ثبت اطلاعات مشخص شده است که عبارت است از 10 اردیبهشت ماه الی 7 خرداد ماه سال 1402. 

نوع فعالیت تاریخ اجرا
ثبت اطلاعات 10 اردیبهشت ماه الی7 خرداد ماه 1402
بررسی درخواست متقاضیان توسط آموزش پرورش شهرستان و مناطق مبدا اعلام نشده است.
بررسی درخواست متقاضیان توسط آموزش پرورش استان مبدا اعلام نشده است.
بررسی درخواست متقاضیان توسط آموزش پرورش شهرستان مقصد اعلام نشده است.
بررسی ستاد و اعلام نتایج اعلام نشده است.

 

🔗 برای اطلاع از چگونگی ورود به سامانه نقل و انتقال دانش‌ آموزان سمپاد  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

نحوه مشاهده نتایج در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان | profile.medu.ir

پس از طی کردن تمامی مراحل فوق و ثبت موفقیت آمیز درخواست انتقالی، زمان اطلاع از نحوه مشاهده نتیجه درخواست در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان فرا می رسد. فرهنگیانی که درخواست انتقالی داده اند می توانند برای مشاهده نتیجه درخواست به همان سامانه (profile.medu.ir) مراجعه کنند. در این سامانه آخرین وضعیت درخواست قابل مشاهده خواهد بود. 

مشاهده نتیجه درخواست انتقالی

هم چنین همانطور که پیش تر گفته شد به علت متصل بودن سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان به پنجره خدمات واحد وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir، امکان مشاهده نتیجه درخواست انتقالی در این سامانه نیز وجود خواهد داشت. با ورود به این سامانه کافی است تا کد پرسنلی و سایر اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و وارد پنل کاربری خود شوید. در این حالت می توانید از وضعیت درخواست انتقالی خود مطلع شوید. 

توجه داشته باشید که برای مشاهده نتیجه درخواست انتقالی، نیازی به هیچ گونه مراجعه حضوری به ادارات آموزش و پرورش وجود ندارد و تمامی مراحل را می توان به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام داد.

 

🔗 برای مشاهده راهنما جامع نقل و انتقال دانش آموز در سامانه سیدا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

اخبار مرتبط با نقل و انتقالات فرهنگیان

📢 موافقت با انتقال فرهنگیان با هدف ازدواج و فرزندآوری:

🔹 زهرا پناهی‌ روا مشاور وزیر در امور زنان و دبیر قرارگاه ملی جمعیت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی 16 میلیون دانش‌ آموز، بیش از 100 هزار دانشجو معلم و یک‌ میلیون معلم و فرهنگی و موثر ترین نهاد در تحقق قانون حمایت از خانواده و تعالی جمعیت به شمار می‌ رود و در راستای منویات رهبر انقلاب و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قرارگاه ملی جمعیت آموزش‌ و پرورش زیر نظر وزیر تشکیل‌ شده است و این موضوع را با تشکیل کارگروه‌ های ویژه در ستاد و استان‌ ها با جدیت دنبال می‌ کنیم.

🔹 وی افزود: ماده 34 و 35 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مختص وزارت آموزش وپرورش است که در این راستا تقسیم وظایف در حوزه‌ های معاونین و سازمان های ذی‌ ربط داشته‌ ایم.

🔹 وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جاری برای نقل و انتقالات فرهنگیان در این زمینه تسهیلاتی لحاظ و ابلاغ ‌شده است. در راستای حمایت از جوانی جمعیت، سیاست‌ های کلی خانواده و به منظور حفظ کیان و انسجام این نهاد و با حمایت وزیر آموزش‌ و پرورش و دستور معاونت برنامه‌ ریزی و توسعه منابع در قالب بخشنامه رسمی موافقت با انتقال استثناء همکاران ذی‌ نفع برای شاخص‌ های ازدواج و فرزند آوری انجام‌ شده است.

 

 

خلاصه مطلب

جا به جایی یا تغییر دادن محل سکونت ممکن است در طول زندگی بنا به دلایل مختلف برای افراد بسیاری اتفاق بیوفتد. یکی از مهم ترین چالش ها در تغییر محل زندگی برای کارکنان و کارمندان دولتی نیز چگونگی شرایط کاری و وجود امکان نقل و انتقال به مقصد مورد نظر است. معلمین و فرهنگیان نیز عضوی از کارکنان دولت هستند که این امکان برایشان مهیا شده است تا با بهره وری بیشتر و رضایت بیشتر مشغول به کار گردند. ولی نشانی سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان چیست؟ روش ارائه درخواست انتقالی به چه صورت است؟ چه زمانی می توان برای ارائه درخواست اقدام کرد؟ آیا امکان نقل و انتقال برای تمامی فرهنگیان وجود دارد؟ 

وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان به نشانی اینترنتی profile.medu.ir تلاش کرده است تا روند درخواست انتقالی را سرعت بخشیده و آسان تر کند؛ چرا که دیگر نیازی به مراجعه به اداره و سازمانی نیست و می توان در وقت و انرژی صرف شده، صرفه جویی کرد. البته توجه داشته باشید که تمامی متقاضیان و فرهنگیان مشمول دریافت انتقالی نخواهند بود و برای ارائه درخواست می بایست از برخی شرایط برخوردار باشند؛ به طور مثال متقاضیان انتقالی دائمی برون استانی می بایست هیچ گونه تعهد خدمت به منطقه مبدا نداشته باشند.

با توجه به اهمیت این موضوع برای فرهنگیان گرامی در این مقاله به بررسی کامل نحوه ورود و امکانات سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان به نشانی اینترنتی profile.medu.ir پرداختیم و نیز تاریخ ارائه درخواست را ذکر کردیم تا در زمان مقرر شده بتوانید برای ثبت درخواست خود اقدام کنید. پس از مطالعه مقاله در صورت داشتن سوال، بروز خطا و یا مبهم بودن مطلب می توانید با متخصصان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. متخصصان ما در تمامی ایام هفته حتی در روز های تعطیل نیز از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه راهنمایی برای حل مشکل ایجاد شده هستند. 

علاوه بر مشاوره تلفنی می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

از طریق چه سامانه ای می توان برای ثبت نام نقل و انتقال فرهنگیان اقدام کرد؟

فرهنگیان گرامی که متقاضی دریافت انتقالی برون استانی و یا درون استان به صورت دائم و یا موقت هستند می بایست برای ثبت درخواست نقل و انتقال به سامانه profile.medu.ir مراجعه کنند و در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز، برای طی کردن مراحل ثبت نام اقدام کنند.

چه زمانی می توان برای ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان اقدام کرد؟

همانطور که در مقاله فوق مطالعه کردید، امکان ثبت درخواست نقل و انتقال در تمامی ایام سال وجود ندارد و متقاضیان می توانند تنها در زمان مقرر شده به سامانه profile.medu.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

نتایج ثبت درخواست انتقالی فرهنگیان در چه سایتی اعلام می شود؟

پس از ثبت درخواست انتقالی، متقاضیان گرامی می توانند برای مشاهده نتیجه درخواست نقل و انتقالات خود به سامانه profile.medu.ir مراجعه کنند. هم چنین امکان پیگیری و مشاهده نتیجه درخواست از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نیز فراهم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا