سامانه وادآزما دانشگاه آزاد + لینک تیکتینگ


سامانه وادآزما دانشگاه آزاد به آدرس service.iauec.ac.ir یکی از سامانه‌هایی است که برای برگزاری امتحانات مجازی توسط دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی راه‌اندازی شده است. دانشجویان دانشگاه آزاد با ورود به این سامانه می‌توانند در امتحانات پایان‌ ترم یا امتحانات میان‌ترم تستی و تشریحی شرکت کنند و پاسخنامه آزمون خود را در این سامانه بارگذاری نمایند.

از آنجا که با شیوع کرونا در سال‌های گذشته ارائه آموزش‌های مجازی به دانشجویان و برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری یکی از چالش دانشگاه‌های کشور بود، سایت‌های مختلفی برای تسهیل روند برگزاری امتحانات و همچنین برگزاری کلاس‌های آنلاین راه‌اندازی شد که یکی از این سامانه‌ها سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد  از آنجا که بسیاری با نحوه ورود به با این سامانه آشنایی ندارند، در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

 لینک تیکتینگ سامانه وادآزما به آدرس service.iauec.ac.ir می باشد. 

سامانه وادآزما دانشگاه آزاد چیست؟

سامانه وادآزما واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد یکی از سامانه‌های جدید این دانشگاه است که از طریق آن داوطلبان می‌توانند بر روند برگزاری امتحانات آنلاین خود مدیریت داشته باشند. در واقع این سامانه‌ها از سایت‌هایی است که در آن روند برگزاری امتحانات مجازی دانشجویان انجام می‌گیرد. سامانه وادآزما دانشگاه آزاد شرایطی را برای دانشگاه‌ها و اساتید فراهم کرده است تا بتوانند امتحانات مجازی را به صورت تستی و تشریحی آنلاین برگزار کنند.

علاوه بر این امکان برگزاری آزمون‌های آفلاین پایان‌ترم و میان‌ترم نیز وجود دارد. داوطلبان می‌توانند از طریق آدرس service.iauec.ac.ir به سامانه آموزش عالی الکترونیکی دسترسی پیدا کنند و در جریان امکانات این سایت قرار بگیرند. از آن جا که کاربردهای سامانه وادآزما دانشگاه آزاد بسیار است، در ادامه بیشتر در ارتباط با امکانات و کاربردهای این سایت صحبت خواهیم کرد.

"</a

 امکانات سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی

 دانشجویان محصل در دانشگاه آزاد باید براساس جدول زمانبندی که در آغاز نیمسال تحصیلی ارائه می‌شود، ابتدا برای انجام امور مربوط به انتخاب واحد دانشگاه آزاد اقدام کرده و بعد از آن در کلاس‌های خود شرکت نمایند. در پایان هر نیمسال تحصیلی نیز امتحانات پایان‌ترم برگزار می‌شود و نیم سال بعدی آغاز خواهد شد.

آن دسته از داوطلبانی که در کلاس‌های سامانه آموزش وادآزما یا سایت‌های دیگر شرکت کرده‌اند، باید براساس برنامه زمانی امتحانات خود در آزمون‌های آفلاین و آنلاین شرکت نمایند. سامانه وادآزما دانشگاه آزاد در واقع برای برگزاری امتحانات آنلاین می‌باشد و دانشجویان باید در زمان مقرر وارد سامانه service.iauec.ac.ir شوند.

گفتنی است امتحانات مجازی آفلاین و آنلاین در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد به روش‌های مختلفی برپا می‌شود. اما در مجموع شیوه‌های برگزاری امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم سامانه پادا به شکل زیر می‌باشد:

  • برگزاری امتحانات تشریحی
  •  برگزار کردن امتحانات تستی
  • برگزار کردن امتحانات آفلاین و آپلود پاسخنامه توسط دانشجویان دانشگاه آزاد

اما شاید این سؤال برای برخی از شما دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد مطرح شود که نحوه ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد و همچنین برخورداری از امکانات این سامانه به چه شکل است که در ادامه بیشتر به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

 امکانات سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی

برای اطلاع از رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد وارد لینک مربوطه شوید. 

چگونگی ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

دانشجویانی که در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی باید امتحان دهند، باید از زمان امتحانات پایان‌ترم براساس برنامه زمانی اعلام شده آگاه باشند و وارد سایت امتحان مجازی انتخاب شده از سوی دانشگاه شده و در آزمون‌های مجازی شرکت کنند. عدم حضور در آزمون‌های آنلاین و یا عدم ثبت پاسخ‌ها به معنای غیبت دانشجو محسوب می‌شود. دانشجویانی که در سامانه وادآزما  دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند، باید با مراجعه به لینک service.iauec.ac.ir اطلاعات درخواستی را در سامانه وارد نمایید و پس از وارد شدن به صفحه اتوماسیون شخصی با انتخاب گزینه “آزمون‌های آنلاین” در امتحانات مجازی موجود شرکت کنند. اما مراحل ورود به سامانه به شکل زیر می‌باشد:

  • ورود به سامانه وادآزما به نشانی service.iauec.ac.ir
  • درج کردن نام کاربری و رمز عبور در کادرهای تعیین شده
  • انتخاب کردن درس ارائه شده از میان موارد
  • مشاهده اطلاعات مربوط به آزمون از جمله زمان شروع و پایان امتحان و مهلت پاسخ‌دهی به سوالات
  • انتخاب کردن گزینه “شروع آزمون”
  • انتخاب کردن گزینه “شرکت در آزمون” (توچه داشته باشید پس از انتخاب این گزینه زمان پاسخ به سوالات آغاز و محاسبه خواهد شد)
  • پاسخ دادن به سوالات (تستی، تشریحی و یا پاسخ به سوالات در برگه و آپلود عکس)
  • انتخاب نمودن گزینه “اتمام آزمون”
  • مرور پاسخ ها و تایید نمودن آنها در صورت اطمینان
  • انتخاب کردن گزینه “ثبت همه” و پایان امتحان مجازی

"چگونگی

اطلاعیه

 لینک ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس service.iauec.ac.ir می‌باشد.

توجه داشته باشید که لینک ورود به امتحانات در زمان محدوده زمانی مشخصی فعال خواهد بود. بنابراین شما باید موقع برگزاری امتحانات وارد این سامانه شوید. نوع آزمون‌های تستی تشریحی و تلفیقی از سوی اساتید انتخاب می‌شود و برای دروس مختلف این آزمون‌ها متفاوت خواهد بود.

 

راهنمای تصویری ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی

 دانشگاه آزاد اسلامی براساس امکاناتی که در سایت خود ارائه می‌دهد و براساس صلاحدید اساتید و دانشجویان از میان سامانه‌های امتحانات مجازی مانند سامانه امن آزمون، سامانه وادازما، سامانه دانشگاه آزاد سیدا ممکن است انتخاب‌های متفاوت پیشروی دانشجویان قرار بگیرد. آن دسته از دانشجویانی که در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری امتحانات انتخاب شوند، باید قبل از آغاز امتحانات راهنمای ورود به این سامانه را در اختیار داشته باشند.

 دانشجویان برای دسترسی به امکاناتی چون بارگذاری فایل در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد باید پس از مراجعه به نشانی service.iauec.ac.ir ، ابتدا وارد صفحه شخصی خود شده و از میان دروسی که در برای امتحان ارائه شده است و با توجه به شیوه آزمون در مهلت مقرر به سؤالات پاسخ دهند. راهنمای تصویری ورود به سامانه زیر می‌باشد:

  • ورود به سایت وادآزما به آدرس service.iauec.ac.ir

گام اول ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

  • درج نمودن نام کاربری و رمز عبور در کادرهای مشخص شده

گام دوم ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

  • انتخاب کردن درس ارائه شده از میان موارد موردنظر

گام سوم ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

  • بررسی اطلاعات مربوط به آزمون مجازی از جمله زمان شروع و پایان امتحان و زمان پاسخ‌دهی به سوالات

گام چهارم ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

 

  • انتخاب کردن گزینه “شرکت در آزمون” (توچه داشته باشید پس از انتخاب این گزینه زمان پاسخ به سوالات آغاز و محاسبه خواهد شد)

گام پنجم ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

 

  • پاسخ دادن به سوالات (تستی، تشریحی و یا پاسخ به سوالات در برگه و آپلود عکس)

گام ششم ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

 

  • انتخاب نمودن گزینه “اتمام آزمون” 

گام هفتم ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

 

  • مرور پاسخ ها و تایید نمودن آنها در صورت اطمینان

گام هشتم ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

 

  • انتخاب کردن گزینه “ثبت همه” و پایان امتحان مجازی

گام نهم ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

شرایط پاسخ به سوالات تشریحی سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

داوطلبان برای ارائه پاسخ درست به سؤالات تشریحی، باید دقت بیشتری به خرج دهند. ممکن است در این نوع سؤالات استاد از شما بخواهد یک فایل را بارگذاری کنید. بنابراین لازم است متن سؤال را به دقت مطالعه کنید.  نمونه یک سؤال تشریحی را در تصویر زیر می‌بینید.

گام اول پاسخ به سوالات تشریحی سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

پس از آن باید جواب سؤال را در پنجره زیر سؤال تایپ کنید.

گام دوم پاسخ به سوالات تشریحی سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

سؤالات آزمون تشریحی ممکن است صفحه نمایش داده شود که در هر صفحه یک سؤال بارگذاری شود. حتماً به این موضوع توجه کنید در صورتی که هر سؤال در یک صفحه نشان داده شود، برای کاربرانی که از ویندوز استفاده می‌کنند، شماره صفحه در پایین آن نشان داده شود و با تغییر شماره می‌توانید سؤال بعدی را ببینید. کاربرانی که از گوشی همراه استفاده می‌کنند، فقط با حرکت دادن صفحه به چپ و راست می‌توانند سؤال بعدی را مشاهده نمایند.

جهت آشنایی با مزایا و معایب واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

شرایط شرکت در آزمون تستی در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی

سؤالات تستی به دو گروه سؤالات چهارگزینه‌ای و سؤالات چند گزینه‌ای تقسیم می‌شوند. در تصویر زیر نمونه‌ای از سؤالات چند گزینه‌ای را مشاهده می‌کنید. در کنار گزینه‌ها یک مربع تو خالی وجود دارد که این مربع‌ها نشان دهنده این است که می‌خواهید بیش از یک گزینه به عنوان پاسخ صحیح در نظر بگیرید. پس از انتخاب گزینه پیغام سبز رنگی با این عنوان که “این گزینه به عنوان پاسخ صحیح است” نشان داده می‌شود.

گام اول پاسخ به سوالات تستی سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

چنانچه یکی از گزینه‌ها را از حالت انتخاب خارج کنید، پیغام دیگری به صورت “این گزینه از پاسخ‌ها حذف شد” نمایش داده خواهد شد.

گام دوم پاسخ به سوالات تستی سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

نحوه پاسخ به سؤالات تک گزینه‌ای در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی

سؤالات تک گزینه به این صورت است که در کنار گزینه یک دایره توخالی نمایش داده می شودن و نشان دهنده این است که تنها می‌توانید یک گزینه را به عنوان گزینه صحیح انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه مورد نظر، عبارت “این گزینه به عنوان پاسخ صحیح است” به عنوان پاسخ صحیح نشان داده می‌شود.

پاسخ به سؤالات تک گزینه‌ای در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

نکات مهم هنگام ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

دانشجویان برای اینکه بتوانند از خدمات و امکانات سامانه الکترونیکی وادآزما استفاده کنند، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • مورد اول اینکه ورود به آزمون و پاسخ‌های داوطلبان داخل سیستم ثبت خواهد شد.
  • زمان باقیمانده آزمون در بالای صفحه نشان داده می‌شود تا بتوانید زمان خود را به درستی مدیریت نمایید.
  • برای همه سؤالات امکان بازگشت و تغییر جواب سؤالات در همه آزمون‌ها وجود دارد.
  • امکان برگزاری آزمون‌های تکمیلی به شکل کوییز، به غیر از امتحان نهایی با صلاح دید استاد در سامانه وادآزما وجود دارد.
  • چنانچه به هر دلیلی ارتباط شما با اینترنت قطع شود، پس از ارتباط مجدد، اگر آزمونه مهلت داشته باشد، می‌توانید به سؤالات خود پاسخ دهید.
  • برای ورود به سامانه آزمون آنلاین سامانه وادآزما دانشگاه آزاد از طریق گوشی اندروید، باید حتماً از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید و آخرین نسخه نرم افزار ادوبی کانکت را هم نصب کنید. چنانچه از سیستم عامل ios بهره می‌برید، باید از مرورگر دلفین برای ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد استفاده نمایید.

"نکات

جهت اطلاع از شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

جدیدترین اخبار پیرامون واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

زمان تشکیل پرونده فیزیکی برای پذیرفته شدگان ورودی بهمن 1401

بر اساس اخبار عمومی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد پذیرفته شدگان ورودی بهمن 1401 که اسم‌نویسی آنلاین خود انجام داده‌اند، برای تکمیل نهایی مراحل ثبت و تشکیل پرونده فیزیکی می‌توانند اقدام کنند. برای تشکیل پرونده دو روش پستی ارسال مدارک و روش مراجعه حضوری جهت تشکیل پرونده فیزیکی وجود دارد.

زمان ثبت درخواست جهت دفاع از پایان نامه در نیمسال تحصیلی 1401 – 1402 اعلام شد

براساس گزارش روابط عمومی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد داوطلبان برای ثبت درخواست جهت دفاع از پایان نامه در نیمسال تحصیلی 1401 – 1402 تا تاریخ 16/3/1402 می‌توانند به آدرس service.iauec.ac.ir بخش وادافا مراجعه نمایند و در بخش فرم وضعیت تحصیلی برای درخواست صدور وضعیت تحصیلی خود اقدام کنند. دیگر مراحل مربوط به دفاع پس از تأیید نهایی درخواست صدور وضعیت تحصیلی و پس از هماهنگی با امور پژوهشی دانشکده فراهم می‌باشد.

جدیدترین اخبار پیرامون واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با سامانه وادآزما دانشگاه آزاد به آدرس service.iauec.ac.ir و همچنین نحوه ورود به آن اطلاعاتی ارائه کردیمو سامانه سامانه وادآزما مختص دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد است که امتحانات مجازی آنها از طریق این سامانه برگزار می‌شود.

 از جمله قابلیت‌های این سامانه می‌توان به امکان بارگذاری فایل و عکس، ارسال فایل صوتی امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین، برگزاری آزمون‌ها و ذخیره محتوای دروس اشاره کرد. برای تسهیل کاربران در این مقاله به راهنمای تصویری نحوه ورود به سامانه وادآزما اشاره کردیم. چنانچه مایل به دریافت اطلاعات بیشتر از سوی کارشناسان مجموعه ایران تحصیل هستید، می‌توانید در اسرع وقت از طریق شماره‌های موجود در صفحه اصلی تماس بگیرید تا مشاوران مجرب این مجموعه شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید

سامانه وادآزما دانشگاه آزاد چیست؟

این سامانه یک سامانه مختص دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد است که برای برگزاری امتحانات مجازی از آن استفاده می‌شود.

سامانه وادآزما دانشگاه آزاد چه امکاناتی دارد؟

 در این سامانه امکان بارگذاری فایل و عکس، ارسال فایل صوتی، امکان برگزاری کلاس‌ها، برگزاری امتحانات، ذخیره محتوای دروس ارائه شده وجود دارد.

نحوه ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی به چه شکل است؟

در این مقاله در ارتباط با چگونگی ورود به سامانه وادآزما دانشگاه اسلامی توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا