سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد | ورود به ris.iau.ac.ir


سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد با آدرس اینترنتی ris.iau.ac.ir برای انجام تمامی طرح های پژوهشی اعم از ارسال پروپوزال، داوری، کارشناسی، عقد قرارداد و … در اختیار دانشجویان قرار گرفت. همچنین، اعضای هیئت علمی نیز می توانند فعالیت های پژوهشی خود را در این سامانه به ثبت برسانند. در ادامه ضمن آشنایی بیشتر سایت پایان نامه دانشگاه آزاد ، خواهیم دید که خدمات اصلی سامانه پژوهشیار چیست؟ برای کسب اطلاعات کامل و طرح سوالات خود در این زمینه می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

جهت آگاهی از نحوه ثبت پروپوزال و پایان نامه در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد آزمون سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

هدف از ایجاد سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد 

 

سایت پایان نامه دانشگاه آزاد

 

در اوایل سال 99 دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به راه اندازی سایتی به نام سامانه جامع مدیریت امور پژوهشی با آدرس ورود به ris.iau.ac.ir کرد. هدف از ایجاد چنین سامانه ایی این بود تا همه سامانه های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به طور متمرکز و یکپارچه در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد به ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان و اساتید بپردازد.

به عبارتی دیگر همه فرایندهای گردش کار مربوط به پایان نامه و رساله های کارشناسی و دکتری همه واحدهای دانشگاه آزاد در این سایت یکسان سازی می شوند.

به طور کلی اگر بخواهیم به این سوال که عمده فعالیت های سامانه پژوهشیار چیست؟ پاسخ دهیم، می توان گفت که دانشجویان و اساتید، در دو بخش ثبت و پیگیری همه مراحل پایان نامه و ثبت رزومه های اعضای هیات علمی نیازمند مراجعه به سایت مذکور خواهند بود.

 

 

جهت دریافت راهنمای ثبت پروپوزال در پژوهشیار لینک قرمز را انتخاب کنید

 

 

روش ثبت نام در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد 

آن دسته از دانشجویانی که قبلاً در سایت پایان نامه دانشگاه آزاد ثبت نام نکرده اند، می بایست ابتدا یک حساب کاربری ایجاد نمایند. برای این منظور پس از ورود به صفحه اصلی، و کلیک بر روی منوی “ سامانه پژوهشیار ” وارد بخش ورود به سامانه می شوید.

برای ایجاد پروفایل شخصی باستی گزینه عضو شوید که در مقابل عبارت “هنوز عضو سایت نیستید” را انتخاب نمایید. سپس در فرم نمایش داده شده اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی خود به لاتین و فارسی، نوع ثبت نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، جنسیت و آدرس محل کار را وارد کنید.

با با کلیک بر روی دکمه ” ایجاد حساب ” در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده یک رمز عبور برای شما ارسال می گردد. با این رمز می توانید مجدداً به صفحه ورود برگشته و سایر مراحل را طی کنید.

از این پس قادر خواهید بود تا اطلاعات مربوط به پایان نامه و پروژه های علمی را مشاهده کنید. به علاوه از این طریق امکان اخذ کد رساله یا پایان نامه نیز وجود دارد. چنانچه مرجع تصویر به دانشگاهی رساله پایان نامه را به تایید برساند می توان آن بارگذاری و در جلسه دفاعی ارائه داد.

 

 

اگر می خواهید راهنمای نوشتن پروپوزال را دریافت کنید، به لینک قرمز وارد شوید

 

 

چند نکته در مورد ثبت نام سایت پژوهشیار

  1. کد ملی خود را با دقت وارد کنید، چرا که بعد از یکبار وارد کردن دیگر مجاز به ثبت دوباره آن نخواهید بود.
  2. ثبت شماره موبایل و آدرس ایمیل اجباری است. اما چنانچه تبلیغات موبایل را لغو کرده باشید، پیامکی از سوی سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir برای شما فرستاده نمی شود.
  3. چنانچه نام کاربری و گذرواژه برایتان ارسال نشد، از دو طریق مراجعه به ویدیرت دانشگاه محل تدریس خود و یا تماس با دبیرخانه مرکزی مدیریت می توانید پیگیر شوید.

 

راهنمای لازم داری؟

برای ورود به سامانه برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

 

راهنمای ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

ممکن است به عنوان یک دانشجوی دانشگاه آزاد این سوال برای تان مطرح شود که روش ورود به سامانه پژوهشیار چیست؟ مسلما قبل از هر چیز باید آدرس اینترنتی را در مرورگر خود وارد کنید تا به صفحه اصلی سامانه وارد شوید با کلیک بر روی مستطیل آبی رنگ با عنوان ورود به سامانه پژوهشیار به صفحه ورود به سامانه منتقل خواهید شد.

 

سامانه پژوهشیار چیست؟

 

  • چنانچه قبلاً ثبت نام نموده باشید می توانید در بخش لیست بازشو نحوه باز شو، یکی از سه طریق ایمیل، تلفن همراه یا کد ملی را جهت ورود مشخص نمایید. بعد از انتخاب شیوه مورد نظر لازم است که رمز عبوری که هنگام ثبت نام برای تان پیامک یا ایمیل شده بود را درج نمایید. در نهایت با ثبت کد امنیتی نمایش داده شده و انتخاب دکمه ورود به صفحه بعد می روید.

 

ورود به سایت پایان نامه دانشگاه آزاد

 

  • نقش کاربری خود را به دانشجو، استاد، یا صنعتگر/ پژوهشگر مشخص کنید.

 

روش ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار چیست؟

 

 

  • اطلاعات خواسته شده را وارد تا به پنل شخصی بروید.

 

 

بازیابی رمز سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

 

  • در صفحه بعد که داشبورد نام دارد، دانشجویان مجاز خواهند بود تا زمینه پژوهشی خود را در داخل سایت پایان نامه دانشگاه آزاد یا خارج آن گزینش نمایند. همچنین از طریق منوی سمت راست نیز امکان درخواست زمینه پژوهشی وجود دارد.

 

  • در صورت نیاز به موضوع آزاد، می توانید گزینه ” درخواست موضوع آزاد” را کلیک نمایید

 

  • در مرحله بعد با مشاهده مشخصات خود، و انتخاب دکمه ” ارسال به پژوهشیار” به صفحه انتخاب استاد و موضوع می شوید

 

  • انتخاب استاد با لمس منوی ” فعالیت های شما ” انجام می شود.

 

 

اگر می خواهید بدانید چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ بر روی لینک نمایید

 

 

بازیابی رمز فراموش شده در سایت پایان نامه پژوهشهای

اگر رمز عبور خود را برای ورود به سامانه اینترنتی فراموش کرده‌اید، می‌توانید گزینه “رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟” را انتخاب کرده و از طریق یکی از سه روش ارائه شده، وارد عمل شوید.

با زدن دکمه ” ارسال ” یک رمز عبور برای شما ایمیل و پیامک می شود. با باز کردن ایمیل خود پیام جدیدی با عنوان بازنشانی کلمه عبور در صندوق دریافتی را خواهی دید. اگر چنین پیغامی در صندوق دریافتی بود، ممکن است که به بخش trash, spam  یا bulck منتقل شده باشد. به هر حال، با ورود به متن ایمیل، و کلیک بر روی لینک آبی رنگ، به صفحه ایی هدایت می شوید که میتوانیم ” پیغام سبز رنگ داده ها با موفقیت ذخیره شده”  را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که اعتبار لینک فرستاده شده محدود است. یعنی اگر بیش از زمان در نظر گرفته شده از آن استفاده کنید، پیغامی با محتوای ” متاسفانه اعتبار این صفحه تمام شده است یا اطلاعات ارسالی اشتباه می باشد” مواجه خواهید شد.

در این صورت صفحه دیگری برای تان باز خواهد شد که از شما میخواهد رمز عبور خود را در کادر مورد نظر وارد و سپس رمز عبور جدید را ثبت نمایید. حال کافیست دوباره به صفحه ورود باز گردید و با درج اطلاعات خواسته شده به انجام امور مورد نظر بپردازید.

 

 

به منظور آشنایی بانحوه ورود به سامانه وادانا – vadamp.iauec.ac.ir وارد لینک قرمز شوید

 

 

مراحل ثبت پروپوزال در سایت پژوهشیار

 

مراحل ثبت پروپوزال در سایت پژوهشیار

 

  • آدرس اینترنتی iau.ac.ir را در موتور جستجوگر خود وارد نمایید. بر روی کادر با عنوان ” ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ” کلیک نمایید. اگر قبلا پنل شخصی را ایجاد نکرده اید، گزینه ” ثبت نام در سامانه ” را انتخاب کنید.

 

  • برای ایجاد حساب کاربری یا ثبت نام در سامانه لازم است که در کادرهای نمایش داده در صفحه بعد، نام و نام خانوادگی به فارسی و انگلیسی، انتخاب گزینه ” دانشجوهای غیر پزشکی”، کدملی، آدرس ایمیل، تلفن همراه، جنسیت و آدرس محل کار یا تحصیل را وارد نمایید. سپس با تکمیل همه موارد خواسته شده وارد سایت پایان نامه دانشگاه آزاد خواهید شد.

 

  • حال نوبت به این می رسد که روش ورود به پنل شخصی برای ثبت پروپوزال سامانه پژوهشیار چیست؟ از این به بعد می توانید با وارد کردن نام کاربری ( ایمیلی که با آن قبلا ثبت نام کرده اید)، رمز عبور ارسال شده به شماره تان و کد امنیتی به حساب کاربری خود مراجعه نمایید.

 

  • در این مرحله لازم که به ترتیب گزینه های : فعالیت های شما، درخواست استاد راهنما / مشاور، ارسال درخواست جدید را کلیک کنید. در صفحه بعد با علامت زدن تیک ” درخواست استاد راهنما / مشاور ” و لمس دکمه ” ادامه” به صفحات بعد بروید.

 

  • سپس نام واحد دانشگاهی و رشته تحصیلی، و موضوع مورد نظر خود را انتخاب و ثبت نمایید.

 

  • در قسمت بعد، با مراجعه به ” جستجو در لیست“، نام استاد راهنما را انتخاب و دکمه ” انتخاب” را فشار دهید. یک کادر برایتان نمایش داده می شود که در آن می توانید در بخش دسته بندی، گزینه استاد راهنمای اول را برگزینید. توجه داشته باشید که دانشجو باید در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ابتدا با راهنما و مدیر گروه هماهنگ کرده تا از ظرفیت های خالی مطمئن شود.

 

  • بعد از اطمینان از همه موارد فوق، گزینه ” می دانم” را انتخاب و بر روی منوی های ارسال و خرج کلیک نمایید. دقت داشته باشید که در صورت لمس دکمه ” ارسال و خروج، دیگر امکان ویرایش وجود ندارد. بنابرای دقت کافی را در وارد کردن اطلاعات مورد نظر داشته باشید.

 

  • از این پس، دانشجو می تواند با باز کردن ” جزئیات“، به مشاهده چهار مرحله بپردازد. اگر استاد راهنما تایید کرده باشد، هر چهار مرحله سبز رنگ شده و ثبت پروپوزال ممکن خواهد شد. قرمز بودن مراحل نیز به معنای در حال بررسی بودن پروپوزال است.

 

 

روش ورود به سامانه پژوهشیار علوم پزشکی دانشگاه آزاد چیست؟

  • وارد کردن آدرس سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir و کلیک بر روی نام و نام خانوادگی برای ورود به پروفایل کاربری. در این قسمت می توانید اطلاعات خود را نیز ویرایش نمایید.

 

  • دانشجویان می توانند در مستطیل آبی رنگ واقع شده در سمت راست صفحه، از دو بخش ” سایت پایان نامه دانشگاه آزاد” و ” فعالیت های شما” آگاه شوند.

 

  • در بخش ” ارسال پایان نامه/ رساله”، می توانید به تکمیل قسمت های مختلف پروپوزال خود بپردازید. منوی ” پایان نامه / رساله شما” برای زمانی است که شما بخشی یا همه پروپوزال خود را تکمیل و ارسال نموده اید، که به این قسمت می آید.

 

  • ابتدا محل دریافت پایان نامه را به ترتیب حوزه معاونت/ واحد دانشگاهی/ دانشکده و گروه آموزشی بزنید و بعد از آن مشحصات پروپوزال پایان نامه یا رساله خود به دقت وارد کنید. بدین ترتیب می توانید سایر بخش های رساله یا پایان نامه خود را مشاهده کنید.

 

 

برای ورود به ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد لینک شوید

 

 

نکات ثبت پایان نامه یا رساله در سایت پایان نامه دانشگاه آزاد

  • چنانچه استاد راهنما یا مشاور مورد نظرتان خارج از دانشگاه باشد، باید ابتدا اطلاعات لازمه را از وی اتخاذ و سپس به در بخش ” اضافه نمودن استاد راهنما/ مشاور خارج از لیست دانشگاه ” آن را به لیست مربوطه اضافه نمایید.

 

  • اعضای هیئت علمی می بایست مراحل ثبت نام طی و آخرین حکم کارگزینی را در پنل شخصی خود آپلود کند. در غیر این صورت احراز هویت نمی شود.

 

  • تایدیه تکراری نبودن موضوع از ایرانداک، تفاهم نامه با اساتید خارج از دانشگاه، و … می بایست ارائه گردند.

راهنمای تلفنی 24 ساعته

 

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

قابلیت های سامانه پژوهشیار چیست؟

علاوه بر خدماتی که در بالا به آن ها اشاره شد، قابلیت های بسیار دیگری برای سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir در نظر گرفته شده است. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

  • مدیران در سطوح مختلف می توانند به صورت آنلاین بر بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی نظارت داشته باشند.

 

  • تمامی فایل های مورد نیاز دانشجویان و اساتید قابل بارگزاری است.

 

 

  • برخورداری از دو ویژگی روندگرا ( کاربران می توانند فعالیت های خود را به صورت اینترنتی انجام دهند)، و واکنش گرا بودن ( امکان مجزا انجام دادن امور از سوی دانشگاه و کاربر)

 

 

  • اطلاع رسانی قوی به شیوه پیامکی یا ایمیل برای همه دانشجویان در تمامی مراحل

 

 

  • ثبت و پیگیری رساله و پایان نامه به شیوه آنلاین و اینترنتی

 

 

  • برای هر کدام از کاربرام نقش های متعدد و سطوح دسترسی متفاوتی ایجاد شده است.

 

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید

 

 

خلاصه مطالب 

در این مقاله دیدیم که سامانه پژوهشیار چیست؟ و چگونه می توان پایان نامه، پروپوزال و رساله دکتری را در بخش های مختلف آن به ثبت رساند.

به دلیل گستردگی و اهمیتی که سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir برای همه اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد دارد، ممکن است در هنگام ارسال پایان نامه یا رساله دکتری، انتخاب استاد راهنما و مواردی از این دست سوالات بسیاری بوجود آید. شما عزیزان می توانید راهنمایی های لازم را از طریق شماره های درج شده در جدول زیر در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 1 شب از همکاران ما دریافت نمایید. 

 

 

به منظور آگاهی از نحوه بازیابی رمز عبور سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد و انتخاب استار راهنما یا مشاور آزمون سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

دریافت راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد

ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه علوم تحقیقات چقدر است؟

سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir

به این پست امتیاز دهید

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد برای چه منظوری است؟

این سامانه جهت یکپارچه سازی همه سامانه های پژوهشی دانشگاه آزاد و ثبت پایان نامه و رساله دکترا طراحی شده است.

به چه صورت میتوان در سایت پایان نامه دانشگاه آزاد پروپوزال نصب کرد؟

در این مقاله همه مراحل ثبت پروپوزال به ترتیب توضیح داده شده است.

چگونه رمز سامانه پژوهشیار را بازیابی کنیم؟

در صورت فراموشی رمز سامانه ris.iau.ac.ir می توانید از طریق همین سایت، آن را بازیابی نمایید.

روش ثبت رساله در سامانه پژوهشیار چگونه است؟

برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه، با همکاران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا