سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت + راهنما جامع


سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

افرادی که دوران پایان خدمت خود را گذرانده اند و یا به دلایل مختلف معاف از خدمت شده اند، پس از مدتی کارت پایان خدمت و یا کارت معاف از خدمت خود را دریافت کرده تا بتوانند از خدمات اجتماعی و قانونی کشور استفاده نمایند. اما برخی از موارد به دلایل مختلفی مانند اشتباه در آدرس و .. ممکن است کارت پایان خدمت به دست افراد نرسد و یا در زمان دیرتری این امر اتفاق بیفتد که در این صورت افراد می توانند از راه های مختلفی پیگیر کارت پایان خدمت خود شوند. پیگیری کارت پایان خدمت، روش های مختلفی مانند استعلام آنلاین، اداره پست و … دارد که یکی از رواج ترین و راحت ترین این روش ها پیگیری از طریق سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت می باشد که افراد میتوانند از طریق شماره پیامک ۱۱۰۲۰۶۰۱۰، استعلام کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند.

اگر شما جز افرادی هستید که نیاز به دانستن مراحل کار با سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. همچنین جهت اطلاع از تمامی روش های ممکن برای استعلام کارت پایان خدمت و اطلاعیه های جدید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. 

روش سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت

همان طور که بیان شد روش های مختلفی برای استعلام کارت پایان خدمت وجود دارد که می توان به راحتی روش مورد نظر خود را انتخاب و استعلام کارت پایان خدمت خود را دریافت نمود.

لازم به ذکر است که استعلام کارت پایان خدمت بهتر است از دو هفته پس از دریافت پیامک انجام شود، زیر تا آن زمان احتمال دریافت این کارت وجود دارد.

افراد می توانند با مراجعه به سامانه اداره پست و به کمک کد مرسوله خود استعلام کارت پایان خدمت خود را گرفته و یا با مراجعه حضوری به اداره پست از تمامی اطلاعات مانند آدرس پستی و یا کد پستی مطمئن شود.

روش دیگر استفاده از سامانه ناجا به کمک کد ملی برای استعلام کارت پایان خدمت می باشد که افراد تنها به کمک کد ملی خود می توانند از وضعیت کارت پایان خدمت خود به راحتی مطلع شوند.

روش دیگر که در این مقاله قابل توضیح و شرح می باشد روش سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت می باشد که افراد می توانند به کمک این سامانه به راحتی و بدون نیاز به اینترنت از وضعیت کارت پایان خدمت خود مطلع گردند.

روش سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت به این صورت می باشد که اگر پس از پایان دوره خدمت برای فرد پیامکی صادر نشود، فرد متقاضی کارت پایان خدمت می توانند از طریق سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت پیگیر شود.

روش کار به شرح زیر است:

💢 ابتدا باید حداقل 15 روز پس از اتمام پایان خدمت صبر کنید تا پیامک برای شما ارسال گردد و قبل از اتمام مهلت 15 روزه نیاز به انجام کاری ندارید.

💢 سپس پس از اتمام مهلت، اگر پیامکی براش شما ارسال نشد می توانید علامت سوال (؟) را به شماره پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ ارسال نمایید.

💢 با این روش سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت برای شما فعال خواهد شد و وضعیت کارت شما قابل پیگیری می باشد.

💢 توجه فرمایید استفاده از سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت رایگان نمی باشد و به ازای هر پیامکی که برای شما ارسال می گردد مبلغی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

💢 شما می توانید از روش تلفن گویا نیز برای پیگیری کارت پایان خدمت خود استفاده نمایید. به این صورت که شما پس از اتمام زمان بیان شده با شماره ۰۹۶۴۸۰ تماس گرفته و درخواست استعلام کارت پایان خدمت خود را ثبت نمایید.

💢 روش دیگری که در زمان عدم دریافت پیامک کارت پایان خدمت می توانید انجام دهید، مراجعه به دفاتر پلیس +10 می باشد که با مراجعه حضوری می توانید استعلام کرت خود را دریافت نمایید. پیشنهاد ما استفاده از سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت بوده که بدون نیاز به اینترنت و همچین بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانید به راحتی از وضعیت کارت پایان خدمت خود مطلع گردید.

نکته مهم قابل ذکر این می باشد که شما عزیزان می توانید استعلام کارت پایان خدمت خود را به مشاورین متخصص ایران تحصیل بسپارید و یا اگر در هر یک از مرال بیان شده دچار ابهام و یا سوالی هستید کافی است با مشاورین ما با شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

📌 برای اطلاع از پیگیری کارت پایان خدمت سربازی بر روی لینک کلیک نمایید.

 

روش سامانه پیامکی استعلام

روش استعلام کارت پایان خدمت سپاه و ارتش

تمامی مشمولین به خدمت سربازی پس آنکه دفترچه اعزام خود را ارسال می نمایند، باید به مدت  2 ماه برای دوره آموزشی شرکت نمایند و در این دوره وارد دسته بندی نخواهند شد. سپس پس از اتمام دوره سربازان در ارگان های مختلفی قرار گرفته می شوند که عمدتا در یکی از دو گروه سپاه و یا ارتش قرار می گیرند. نحوه پیگیری و استعلام کارت پایان خدمت برای ارگان های مختلف به صورت یکسان می باشد و تمامی روش های ذکر شده برای هر دو ارگان صدق کرده و مشابه به هم است و زمان پایان خدمت خود در صورت نیامدن پیامک و یا نیامدن خود کارت خدمت می توانید از یکی از روش های استعلام کارت پایان خدمت استفاده نمایید. از متداول ترین روش های استعلام همانطور که در بالا ذکر شد روش سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت می باشد که افراد می توانند با فعال کردن سامانه پیامکی خود با فرستادن علامت سوال از وضعیت کارت پایان خدمت خود در تمامی ارگان ها مطلع گردند.

روش پیگیری کارت المثنی پایان خدمت 

تا این قسمت مقاله روش های استعلام را بیان کرده و روش سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت به طور کامل ذکر کردیم. اما گاهی به دلایل مختلف ممکن است افراد کارت پایان خدمت خود را از دست بدهند و برای استفاده از خدمات مختلف باید این کارت را در اختیار داشته باشند. بنابراین در صورت مفقود شدن کارت خود باید سریعا برای کارت المثنی پایان خدمت خود اقدام نمایند.

پس از درخواست مجدد کارت المثنی باید افراد پیگیر کارت خود باشند تا در زمان مقرر به دستشان برسد.

روش استعلام کارت المثنی پایان خدمت مشابه با روش های دریافت اصل کارت می باشد و افراد می توانند از روش های مختلفی مانند سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت برای کارت المثنی خود اقدام نمایید.

📌 برای اطلاع از زمان صدور کارت پایان خدمت بر روی لینک کلیک نمایید.

مدارک لازم برای صدور کارت پایان خدمت 

افرادی که درخواست کارت پایان خدمت خود را دارند باید در ابتدا مدارکی را ارائه داده و سپس کارت خود را در زمان مقرر از طریق اداره پست تحویل بگیرند. اگر هر یک از مدارک مورد نیاز دارای اشکال باشد باعث می شود استعلام مدارک به طول بیانجامد و باعث دیر رسیدن کارت پایان خدمت افراد گردد که در این صورت باید پیگیر کارت خود بوده و در این صورت مدارک مورد نیاز را تکمیل کرده و برای اداره ناجا ارسال نمایند.

مدارک مورد نیاز را باید از قبل آماده کرده تا در زمان تحویل کارت پایان خدمت دچار مشکل نشوید. برخی از مهمترین این مدارم به شرح زیر است:

آدرس محل سکونت باید به صورت دقیق ارسال گردد تا در زمان ارسال کارت پایان خدمت توسط اداره پست به مشکل بر نخورده و به دست افراد برسد. در صورتی که آدرس دچار اشکال باشد، فرد باید به اداره پست مراجعه حضوری کرده و آدرس صحیح را وارد و درخواست مجدد کارت پایان خدمت خود را ثبت نماید.

🔶 ارائه آخرین مدرک تحصیلی فرد الزامی می باشد.

🔶 نام و محل خدمت و همچنین رسته خدمتی باید به صورت دقیق ارائه گردد.

🔶 تخصص فرد و شماره پرسنلی او الزامی است.

🔶 مدت خدمت فرد و یگان ترخیص کننده برای صدور کارت پایان خدمت الزامی می باشد.

🔶 یگان اعزام باید مشخص باشد.

🔶 مشخصات ظاهری فرد مانند قد، عکس پرسنلی، رنگ چشم و گروه خونی باید ارائه گردد.

مدارک لازم برای صدور کارت پایان خدمت 

مشاوره استعلام کارت پایان خدمت

توجه فرمایید با توجه به مراحل صدور کارت پایان خدمت، ممکن است صدور این کارت مدت زمانی طول بکشد و همین امر باعث مشکلاتی برای برخی از افراد خواهد شد، مشکلاتی مانند استخدام فرد در ارگان های دولتی و … 

برای اینکه فرد بتواند بر روی کار خود برنامه ریزی نماید و با خیال راحت از خدمات اجتماعی خود استفاده نمایند، می تواند از روش های مختلف استعلام کارت پایان خدمت استفاده کرده و از زمان آن مطلع گردد.

شما می توانید برای استعلام کارت پایان خدمت خود از روش سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت استفاده نمایید تا اگر مشکل اینترنت دارید و یا زمان کافی برای حضور در مراکز پلیس +10 را ندارید بتوانید به راحتی از وضعیت کارت خود اطلاع پیدا نمایید.

پس از دریافت کارت پایان خدمت خود، شما می توانید از خدمات قانونی و اجتماعی به راحتی استفاده کرده و به اقداماتی مانند استخدام، خروج از کشور و … بپردازید.

شما عزیزان همچنین می توانید برای استعلام کارت پایان خدمت خود از مشاورین خبره ایران تحصیل مشاوره گرفته و اگر در خصوص هر یک از مطالب ذکر شده نیاز به آگاهی بیشتر داشتید با یک تماس با شماره 9099075307 به راحتی راهنمایی های لازم را دریافت نمایید تا به راحتی بتوانید برای آینده خود با وجود کارت پایان خدمت برنامه ریزی نمایید.

همچنین اگر در زمان تحویل کارت پایان خدمت خود متوجه مغایرتی در اطلاعات آن شدید باید برای اطلاح آن به یگان محل خدمت مراجعه کرده و درخواست تصحیح اطلاعات را نمایید.

📌 برای اطلاع از اخذ کارت پایان خدمت المثنی بر روی لینک کلیک نمایید.

اخبار پیرامون استعلام کارت پایان خدمت

🔊 رونمایی از سامانه اعطای تسهیلات سربازان ماهر منقضی خدمت

سامانه اعطای تسهیلات کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت امروز با حضور فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح و رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا و اصحاب رسانه رونمایی شد.

حداکثر مدت زمان صدور کارت‌های سربازی اعم از کارت‌های پایان خدمت، معافیت و … ۱۵ روز است و طی این مدت کارت پایان خدمت فرد به آدرس پستی که سرباز مشخص کرده، ارسال می‌شود.

خلاصه مطلب

تمامی مردان پس از پایان 18 سال خود باید برای خدمت سربازی اقدام نمایند و پس از مدت زمان مشخص کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند. حال ممکن است به دلایل مختلفی کارت پایان خدمت پس از مدت زمان مشخص شده به دست افراد نرسد، که در این صورت باید برای پیگیری و استعلام کارت خود اقدام نمایند. یکی از بهترین روش ها که نیاز به وجود اینترنت و مراجعه حضوری افراد ندارد، روش سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت می باشد که افراد می توانند با ارسال علامت سوال به سامانه پیامکی، وضعیت کارت خود را مشخص نمایند. ما در این مقاله تمام موارد مورد نیاز در خصوص سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت را بیان کردیم.حال اگر پس از مطالعه این مقاله نیاز به توضیح بیشتر داشتید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و درخواست راهنمایی و مشاوره در این خصوص را داشته باشید.

📥 برای دریافت و مطالعه پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک نمایید. 📥

به این پست امتیاز دهید

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

آیا برای پیگیری کارت پایان خدمت ، کد رهگیری مورد نیاز است؟

خیر. برای استعلام کارت پایان خدمت نیازی به کد رهگیری وجود ندارد.

پیگیری کارت پایان خدمت برای سریازان ارتش و سپاه با هم متفاوت است؟ 

خیر. روش استعلام این کارت برای سربازانی که در تمام ارگان ها خدمت می کنند، یکسان است.

نحوه پیگیری کارت پایان خدمت به چه صورت است؟

پیگیری کارت پایان خدمت از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا