سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت + قانون جدید 1402


سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت و حتی معافیت بر اساس قوانین جدید امکان پذیر می باشد. ما در طول این مقاله در خصوص این اطلاعیه مطالبی را برای شما بیان خواهیم کرد. پس اگر خواهان سفر کربلا می باشید و دارای کارت پایان خدمت نمی باشید، برای اطلاع از شرایط تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قوانین جدید سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت

👈 برای افراد مشمول که فاقد غیبت باشند و به عنوان دانش‌آموز، دانشجو و طلبه در حال تحصیل یا فارغ‌التحصیل شوند، خروج از کشور و سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت ممکن است. در این حالت، فرد  بدون هیچ مشکلی گذرنامهٔ خود را دریافت کند.

💢 نکتهٔ مهم: بعد از فارغ‌التحصیلی، شما یک سال فرصت دارید تا خود را به سازمان نظام وظیفهٔ عمومی معرفی کنید و در صورت عدم مراجعه، غیبت از خدمت شما سنگین خواهد شد.

در حال حاضر، وثیقه برای موارد زیر در دسترس است:

✅ سفرهای زیارتی: افراد می‌توانند بدون کارت پایان خدمت از کشور خارج شوند برای سفر به مکه، سوریه و کربلا که بر اساس قوانین سال 1402 افراد مشمول به خدمت می توانند بدون پرداخت وثیقه برای سفر به کربلا اقدام نمایند.

✅ سفرهای سیاحتی: در سفرهای سیاحتی نیز با پرداخت مبلغ مشخصی وثیقه، می‌توان بدون کارت پایان خدمت از کشور خارج شد.

✅ ادامه تحصیل: اگر قصد ادامه تحصیل را داشته باشید و غیبت نداشته باشید، مهاجرت بدون کارت پایان خدمت با ارائهٔ وثیقه امکان‌پذیر است.

می‌توانید به منظور مهاجرت تحصیلی و حضور در فرصت‌های مطالعاتی و دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری از کشور خارج شوید. لطفا قبل از اقدام، از سازمان نظام وظیفه دربارهٔ جزئیات آن مطلع شوید.

قوانین جدید سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت 

📌 برای اطلاع از آیین نامه سربازی نخبگان بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

نحوه رفتن به سفر کربلا بدون کارت پایان خدمت

👈 متقاضیانی که قصد سفر به کربلا در اربعین را دارند، می‌توانند برای دریافت مجوز خروج از کشور اقدام نمایند. برای اطلاع از شرایط دریافت مجوز خروج از کشور، با کارشناسانایران تحصیل حاصل فرمایند و مجوز خروج از کشور جهت سفر به کربلا در اربعین را دریافت نمایند.

توصیه اینجانب به متقاضیانی که قصد پیاده‌روی اربعین به کربلا را دارند این است که به دلیل ازدحام بالای درخواست‌ها و تراکم در فرایند صدور مجوز، هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت مجوز خروج از کشور و ثبت نام پیاده‌روی اربعین اقدام کنند.

برای دریافت مجوز بدون کارت پایان خدمت و معافیت، با مشاورین ایران تحصیل یا شماره  9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. مشاوران مجرب مرکز ایران تحصیل شما را راهنمایی خواهند کرد.

شرایط سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت

👈 شرایطی که برای صدور ویزا برای زیارت و پیاده روی اربعین به کربلا بدون نیاز به کارت معافیت و کارت پایان خدمت لازم است، به شرح زیر است:

❇️ باید مبلغ ۲ میلیون تومان ودیعه نقدی را به شعبات موسسات مالی و اعتباری قوامین در سراسر کشور سپرد و رسید آن را به مرکز وظیفه عمومی محل سکونت تقدیم کنید.

❇️ باید معافیت تحصیلی نداشته باشید و برگه‌ای از غیبت نداشته باشید یا برگه اعزام بدون غیبت داشته باشید. حداکثر مدت سفر و خروج از کشور در این نوع سفرها حدود ۳۰ روز است.

❇️ معرفی فارغ التحصیلان در مهلت مشخص‌شده‌ باید انجام شود و یا باید برگه اعزام بدون غیبت داشته باشند.

❇️ فارغ التحصیلان مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی باید در مهلت معرفی برای دریافت مجوز اقدام کنند و یا برگه اعزام بدون غیبت داشته باشند و مجوز خروج از کشور را دریافت کنند.

❇️ مهلت مراجعه باید حداقل ۴۵ روز پیش از اعزام به خدمت باشد.

❇️ درخواست خروج از کشور برای افراد محدود زمان، شامل مشخصات شناسنامه متقاضی، کد ملی، مقطع تحصیلی، سال ورود به دانشگاه، نام کشور و علت سفر است.

❇️ افراد دارای معافیت موقت کفالت و معافیت پزشکی قبل از اتمام مهلت معافیت و در صورت عدم غیبت، اجازه خروج از کشور را خواهند داشت.

❇️ شرایط و نحوه سفر به کربلا برای دانشجویان مشمول معافیت تحصیلی به صورت رسمی به شرح زیر است:

❇️ برای ثبت نام در پیاده روی اربعین در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، دانشجویان مشمول معافیت تحصیلی باید روش جدیدی را دنبال کنند

❇️  ثبت نام خود را در سامانه ثبت نام پیاده روی کربلا انجام داده و به صورت رایگان مجوز خروج از کشور دریافت کنند. با این روش دیگر نیازی به ودیعه نقدی یا وثیقه ۳ میلیون تومانی نیست.

❇️ فقط تعهدنامه محضری برای ضمانت کافی است و نیازی به پرداخت هزینه برای ثبت نام در دفترخانه اسناد رسمی نیست.

❇️ بنابراین، دانشجویان به صورت کاملا رایگان با توافق صورت گرفته با ستاد عمره و عتبات بسیج دانشجوییان به دفاتر ستاد مذکور که در دانشگاه محل تحصیل مستقر هستند، می‌روند و فرم‌های مربوط به دریافت مجوز کربلا را تکمیل می‌کنند و با ضمانت آن ستاد و بدون پرداخت ودیعه ۲ میلیونی و وثیقه ۳ میلیون تومانی، مجوز خروج از کشور را رایگان دریافت می‌کنند.

شرایط سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت 

📌 برای اطلاع از شرایط تعجیل در خدمت سربازی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه سماح برای سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت

👈 تمام اشخاصی که قصد سفر به عراق برای شرکت در مراسم اربعین را دارند باید با داشتن ویزای زیارتی عراق برای ثبت نام در سامانه سماح اقدامات لازم را انجام دهند.

برای ثبت نام در سامانه سماح در ابتدا باید وارد این سامانه‌ شده‌ و مراحل ثبت نام را به‌طور کامل انجام دهید.

در ادامه روش ثبت نام و ورود به سایت سماح برای شما توضیح داده می‌شود.

⬅️ برای ورود به سامانه سماح باید آدرس my.haj.ir  را در مرورگر خود وارد کنید تا به سایت سماح وارد شوید.

سامانه سماح برای سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت 

⬅️ بعد از ورود به سامانه سماح باید هویت خود را مشخص کنید، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و سپس عبارت امنیتی را تایپ کنید.

⬅️ سپس دکمه مرحله بعد را انتخاب کنید. در این مرحله یک کد تایید ۶ رقمی برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در صفحه جدید وارد کنید.

ورود کد 6 رقمی برای سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت 

⬅️ سپس اطلاعات اولیه خود را ثبت کنید و توصیه‌های ضروری را مطالعه کنید.

⬅️  در مرحله بعد اطلاعات شخصی مانند کد ملی، تاریخ تولد و سایر اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و نسبت به ثبت اطلاعات اعزام و تاریخ سفر خود اقدام کنید و اطلاعات را به صورت صحیح وارد کنید.

ورود اطلاعات در سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت 

⬅️ بعد از ثبت اطلاعات اعزام باید یکی از سه گروه بیمه موجود را انتخاب کرده و حق بیمه کربلا را پرداخت و بیمه سفر کربلا را خریداری کنید.

⬅️ با اتمام این مراحل می‌توانید رسید ثبت نام خود را دریافت کرده و کارت زائر را چاپ کنید.

⬅️ توجه داشته باشید که در مراحل ثبت نام می‌توانید شماره پلاک خودرو را وارد کنید. این امکان برای زائرانی که قصد سفر با خودروی شخصی به مرزها را دارند فراهم‌شده‌است.

⬅️ با وارد کردن شماره پلاک خودرو، زائران از پرداخت عوارض آزادراهی معاف می‌شوند. اما حتما باید در مراحل ثبت نام شماره پلاک خودرو را وارد کنید.

⬅️ همچنین برای این دسته از افراد در مرزها پارکینگ‌هایی در نظر گرفته‌شده‌است تا بتوانند خودروی خود را در مرز قرار داده و به سفر زیارتی خود بپردازند.

 

📌 برای اطلاع از شرایط عقب انداختن سربازی برای کنکور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت

👈 جهت دریافت مجوز خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت و معافیت، مدارک مورد نیاز عبارتند از:

❇️ ارائه اصل و کپی شناسنامه

❇️ ارائه اصل و کپی کارت ملی

❇️ گواهی  فراغت از تحصیل و یا اشتغال به تحصیل اجباری است.

❇️ برای سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت  باید برگه خدمت بدون غیبت را ارائه نمایید.

❇️ ارائه برگ ثبت درخواست معافیت‌های (کفالت، پزشکی، موارد خاص)

❇️ ارائه برگ تایید اتمام تحصیلات (مخصوص فارغ التحصیلان پس از ثبت در دفاتر پلیس +۱۰)

❇️ ارائه دفترچه حساب قرض‌الحسنه بانک قوامین

❇️ افرادی که ملزم به ارائه رسید ودیعه می‌باشند، باید کارت عابر بانک با مبلغ ۲ میلیون تومان برای سپردن ودیعه مجوز خروج از کشور به مدت ۲۰ روز را همراه داشته باشند.

❇️ مشمولانی که گذرنامه ندارند بعد از تحویل مدارک به وظیفه عمومی و صدور مجوز خروج از کشور، بعد از ۲۴ ساعت برای درخواست صدور گذرنامه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه نمایند.

❇️ سربازان حین خدمت که درخواست سفر به عتبات عالیات را دارند، به معاونت نیروی انسانی رده خدمتی خود مراجعه و مجوز خروج از کشور بگیرند و به هیچ وجه به حوزه‌های وظیفه عمومی در سطح کشور مراجعه ننمایند.

نکات مهم سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت

*️⃣ بازگشت به ایران برای مشمولان وظیفه و تاخیر در آن عواقبی دارد. اگر شخص مشمول در موعد تعیین‌شده به کشور بازنگردد، وثیقه‌ای که قرار داده است به نفع دولت ضبط می‌شود و همچنین به دلیل تاخیر، او برای مدت معینی حق خروج از کشور را نخواهد داشت.

*️⃣  همچنین، اگر مجددا به کشور بازگردد، حق خروج از کشور را برای مدت معینی نخواهد داشت.

*️⃣ خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت با وثیقهٔ ضمانت بازگشت، امکان‌پذیر است. حال، اگر فرد بدون تاخیر وارد کشور شود اما در موعد مقرر به سازمان نظام وظیفه مراجعه ننماید و این سازمان از بازگشت او مطلع نشود، وثیقه به نفع دولت ضبط می‌شود.

*️⃣ به‌عبارتی، لازم است که هنگام ورود خود را به سازمان وظیفهٔ عمومی اعلام کنید. در صورت عدم تاخیر، مبلغ وثیقه به‌صورت کامل به فرد مشمول بازپرداخت خواهد شد.

نکات مهم سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت

📌 برای اطلاع از شرایط تحصیل هم زمان با سربازی بر روی لینک کلیک نمایید.

اخبار پیرامون سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت

📢 اطلاعیه نظام وظیفه در خصوص سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت

به منظور ارائه تسهیلات به افرادی که درخواست زیارت عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر و به ویژه در راهپیمایی اربعین حسینی دارند و در صورت عدم داشتن غیبت سربازی، این عزیزان می‌توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه و با ثبت درخواست خود به صورت الکترونیکی در این سفر معنوی شرکت کنند.

 

خلاصه مطلب

کارت پایان خدمت از اصلی ترین مدارک آقایان در زمان خروج از کشور می باشد، اما بر سااس قوانین سال جاری سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت ممکن شده است. در طول این مقاله شرایط سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت را مورد بررسی قرار دایم. در صورتی که قصد سفر به این مکان مقدس را دارید می توانید برای دریافت مشاوره و ثبت نام در سامانه با شماره  9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک نمایید. 📥

 

به این پست امتیاز دهید

آیا سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت امکان پذیر است:

بله شرایط سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت در طول مقاله بیان شده است.

مدارک سفر به کربلا بدون کارت پایان خدمت چه می باشد؟

مدارکی مانند برگه خدمت بدون غیبت و … که در طول مقاله بیان شده است.

شرایط خروج از کشور بدون کارت پایان چگونه می باشد؟

اگر مشمولین فاقد غیبت باشند می توانند برای سفر به اربعین اقدام نمایند که شرایط آن در طول مقاله بیان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا