سوالات تیزهوشان ششم به هفتم


پس از پایان دوره ابتدایی یکی از دغدغه های اساسی والدین یافتن مدرسه ای مناسب برای فرزند خود جهت ادامه تحصیل در دوره متوسطه اول است و چه مدرسه ای بهتر از مدارس استعداد های درخشان؟ مدارس تیزهوشان تنها دانش آموزانی را می پذیرند که مهارت ذهنی و علم و دانش کافی را برای تحصیل در این مداس خاص و ویژه داشته باشند. برای سنجش داوطلبان نیز آزمونی را برگزار می کنند و افراد واجد شرایط را می پذیرند. اگر قبولی در آزمون ورودی این مدارس برای شما مهم است، باید از نحوه طراحی و منابع سوالات تیزهوشان ششم به هفتم مطلع باشید.

آشنا شدن با ساختار آزمون و بخش های مهم آن سبب می شود تا راحت تر برنامه ریزی کنید و وقت خود را برای مطالعه بخش های کم اهمیت تر هدر ندهید. در این مقاله می توانید لینک دانلود سوالات تیزهوشان ششم به هفتم را نیز مشاهده کنید. در صورت نیاز به مشاور تحصیلی خبره که قبولی فرزند شما در آزمون تیزهوشان را تضمین کند، می توانید با کارشناسان مجرب آکادمی ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

دانلود سوالات تیزهوشان ششم به هفتم به همراه پاسخ

مطالعه و شروع برنامه ریزی برای قبولی در آزمون ورودی استعدادهای درخشان بدون داشتن شناخت از ساختار و محتویات آزمون سبب اتلاف وقت و انرژی متقاضیان خواهد شد. به همین دلیل هم پیشنهاد می کنیم که قبل از شروع هر کاری برای کسب آمادگی بیشتر، ابتدا سوالات تیزهوشان ششم به هفتم را دانلود کرده و به خوبی سوالات را مطالعه و ارزیابی کنید.

منظورمان از مطالعه سوالات این نیست که از همان ابتدا شروع به تست زنی کنید و مطالعه عمیق را بی خیال شوید، نه. منظور این است که با خواندن سوالات تیزهوشان ششم به هفتم متوجه سوالات پرتکرار و شیوه طراحی سوالات آزمون شوید.

دانلود سوالات تیزهوشان ششم به هفتم به همراه پاسخ

حال که نکته های مهم طراحی سوالات را دانسته اید، لازم است تا با داشتن برنامه درسی درست برای کسب نمره حد نصاب و هرچه بیشتر از رقبای خود، قبولی خود را تضمین کنید. فراموش نکنید که درصد و تراز قبولی شما باعث ارجحیت پیدا کردن شما می شود و شا را در اولویت پذیرش قرار می دهد. در جدول زیر می توانید لینک دانلود سوالات تیزهوشان ششم به هفتم را مشاهده کنید.

باتوجه به اینکه دانش آموزانی که می خواهند در آزمون ورودی پایه هفتم شرکت کنند تجربه کمتری دارند و زیاد با فنون برنامه ریزی و تحلیل سوالات آشنا نیستند و از طرفی این اولین آزمون ورودی مهمی است که در طول دوره تحصیلی شان شرکت خواهند کرد، توصیه می کنیم تا با مشاوری خبره در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در ارتباط باشند. مشاور سبب صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه مصرفی شما خواهد شد و همراه و راهنمای شما در مسیر قبولی خواهد بود.

برای اطلاع از نحوه برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بودجه بندی سوالات تیزهوشان ششم به هفتم چگونه است؟

حال که فایل پی دی اف سوالات تیزهوشان ششم به هفتم سال های گذشته را دریافت کرده اید، می توانید مطالعه و برنامه ریزی خود را برای کسب آمادگی بیشتر شروع کنید. یکی از نکاتی که باید در زمان برنامه ریزی آزمون به آن توجه کنید، بودجه بندی سوالات است. قبل از سال 1397 بودجه بندی سوالات آزمون تیزهوشان شامل سوالات هوش، خلاقیت و محتوای کتاب های درسی سال ششم بود. اما با توجه به سطح بالای سوالات و استرس زیاد دانش آموزان شرکت کننده، نحوه طراحی سوالات و بودجه بندی آزمون تغییر کرد.

بودجه بندی سوالات تیزهوشان ششم به هفتم چگونه است؟

در حال حاضر بودجه بندی صورت گرفته از محتوای کتاب های درسی ششم از آزمون حذف شده است و دیگر لازم نیست تا شرکت کنندگان مباحثی از کتاب های درسی خود را برای آزمون مطالعه کنند. سوالات تیزهوشان ششم به هفتم متشکل از سوالات هوش، تحلیلی و خلاقانه است و مهارت های ذهنی و بهره هوشی داوطلبان را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد. به همین دلیل هم نمی توان برای آزمون تیزهوشان سال های آینده بودجه بندی خاصی را اعلام کرد.

یکی از بهترین راه های آمادگی برای آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان، تمرین و تکرار سوالات تیزهوشان ششم به هفتم سال های گذشته است. تست زدن سوالات آزمون سال های گذشته و قرار گرفتن در محیط شبیه سازی شده آزمون می تواند در کاهش استرس دانش آموزان نقش موثری داشته باشد. هم چنین بهتر است تا دانش آموزان تمرکز خود را بر روی تمرین و تکرار سوالات تحلیلی، خلاقیت و هوش غیر کلامی بگذارند تا ذهن خود را برای پاسخ گویی به سوالات آزمون سمپاد آماده کنند.

بودجه بندی سوالات تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1404 به صورت زیر خواهد بود:

سوالات هوش، استعداد و خلاقیت

نوع سوالات طرح شده: تستی و چهار گزینه ای

تعداد سوالات آزمون تیزهوشان: 120 سوال

مدت زمان پاسخگویی به سوالات: 75 + 25 دقیقه

برای اطلاع از لیست بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد برای هر یک از بخش های آزمون روی لینک کلیک کنید.

نکات مهم برای جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات تیزهوشان ششم به هفتم

هر چه بیشتر از آزمون تیزهوشان اطلاعات داشته باشید و به جزئیات آزمون اشراف داشته باشید، راحت تر می توانید سوالات را پاسخ داده و در جلسه آزمون با استرس کمتری حضور پیدا کنید. ما در این بخش از مقاله برخی نکات را برای روز آزمون و پاسخگویی به سوالات تیزهوشان ششم به هفتم بیان خواهیم کرد، که بهتر است به دقت این نکات را بخوانید:

👈 سوالات تیزهوشان ششم به هفتم به مرور دشوارتر می شود؛ یعنی هر چه به سوالات انتهایی دفترچه سوال نزدیک شوید، سوالات سخت تر خواهند شد.

👈 در روز آزمون دو دفترچه سوال به هر شرکت کننده داده خواهد شد. هر دفترچه دارای 60 سوال است؛ مدت زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه اول 75 دقیقه و دفترچه دوم 25 دقیقه می باشد. (در مجموع 100 دقیقه زمان خواهید داشت تا به سوالات آزمون پاسخ دهید.)

نکات مهم برای جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات تیزهوشان ششم به هفتم 

👈 در زمان برنامه ریزی آزمون تیزهوشان و حل سوالات سال های گذشته، بهتر است سوالات دفترچه ها را با همان میزان زمانی که در روز آزمون به شما داده خواهد شد، حل کنید. یعنی برای حل سوالات دفترچه اول 75 دقیقه و دفترچه دوم 25 دقیقه به خود زمان دهید و پس از آن آزمون را تمام کنید. بدین ترتیب مدیریت زمان را نیز تمرین و تکرار خواهید کرد.

👈 سوالات تیزهوشان ششم به هفتم به صورت هماهنگ و کشوری و توسط مرکز آزمون سنجش استعداد های درخشان و یا سمپاد طراحی می شود.

👈 خونسردی خود را در طول جلسه آزمون و زمان رو به رو شدن با سوالات سخت حفظ کنید. فراموش نکنید که یک سوال دشوار، برای همه داوطلبان دشوار است و نیازی نیست تنها برای ندانستن پاسخ یک یا چند سوال تمرکز خود را بر هم بزنید و وقت خود را تلف کنید.

👈 تکنیک های تست زنی را فرا گرفته و تمرین کنید. این تکنیک ها سرعت عمل و تست زنی شما را افزایش داده و زمان اضافی را برای شما به وجود خواهند آورد.

👈 بهتر است برای مشخص کردن نوع سوالاتی که به آنها شک دارید یا پاسخ شان را نمی دانید، علامت های ویژه ای را در نظر بگیرید تا در زمان اضافی خود مجددا بتوانید به آن سوال ها بازگشته و برای یافتن پاسخ صحیح تلاش کنید.

👈 در زمان پاسخ گویی به سوالات مطمئن شوید که روی سوال را به دقت خوانده اید و خواسته سوال را دریافته اید. ضمنا به افعال پایان جملات مانند نیست، است، می باشد، نمی باشد و … نیز توجه ویژه کنید.

👈 فراموش نکنید که این ازمون دارای نمره منفی است (یعنی به ازای هر پاسخ درست، 3 نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، یک نمره منفی به دانش آموز تعلق می گیرد.)؛ به همین دلیل نباید به سوالاتی که شک دارید و یا از درستی آن مطمئن نیستید جواب دهید. هم چنین علامت زدن دو گزینه در دفترچه پاسخ، امتیاز منفی به همراه خواهد داشت.

👈 حتما بعد از  جواب دادن به هر سوال، مطمئن شوید که گزینه درست را در برگه پاسخ علامت زده اید.

👈 در برگه پاسخ نامه سوالات به هیج وجه چیزی ننویسید و تنها سوالات آزمون را علامت بزنید.

برای یادگیری انواع تکنیک های تست زنی و مدیریت زمان جهت پاسخ گویی به سوالات تیزهوشان ششم به هفتم می توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید. مشاوران ما به بهترین نحو شما را راهنمایی خواهند کرد. تنها کافیست تلفن 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) را شماره گیری کنید.

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور چقدر است؟ برای اطلاع از میزان تاثیر و سهمیه سمپادی ها در کنکور، روی لینک کلیک کنید.

جدیدترین اخبار پیرامون آزمون تیزهوشان

✅ آیا باید دانش‌ آموزان مدارس سمپادی برای ورود به پایه دهم در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند؟

دانش آموزانی که از پایه ششم وارد مدارس تیزهوشان شده بودند، در صورتی که معدل نهم آن ها کمتر از نمره 18 نباشد می توانند بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی پایه دهم در مدارس تیزهوشان تحصیلات خود را ادامه دهند. سایر دانش آموزان در حال تحصیل در این مدارس در صورتی که معدلشان کمتر از 18 باشد باید مانند دانش آموزان معمولی در آزمون ورودی این مدارس شرکت کرده و مجددا شایستگی و صلاحیت خود را برای تحصیل اثبات کنند.

اما در اردیبهشت ماه سال 1402 با شکایت وزارت آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری در خصوص نحوه پذیرش دانش آموز در مدارس تیزهوشان، هیات عمومی دیوان عدالت اداری با تکیه بر بند 9 اصل سوم و اصل نوزدهم و بیستم قانون اساسی جمهوری اسلامی بر ابطال ضوابط مربوط به پذیرش دانش آموزان سمپادی بدون آزمون رای دادند. هیات این دیوان معتقدند که این سبک از پذیرش دانش آموزان مصداق بارز تبعیض و عدم رعایت عدالت و ایجاد امکانات عادلانه برای مردم است و لازم است اصلاحاتی در خصوص این شیوه پذیرشی صورت گیرد.

از طرفی سازمان سمپاد نیز اعلام کرده است که دانش آموزان در حال تحصیل در پایه متوسطه اول مدارس سمپاد از اول سال برای تحصیل در یک دوره شش ساله که شامل دوره متوسطه اول و دوم است آماده و تربیت می شوند و به شرطی که معدلشان زیر 18 نباشد صلاحیت ورود مستقیم بدون شرکت در آزمون را دارند و نباید با دانش آموزان عادی در یک رده مقایسه شوند. به همین دلیل هم علیرغم رای صادر شده، این سازمان معتقد است که این رای تبعاتی به همراه خواهد داشت و تا زمان برگزاری آزمون ورودی، پیگیر اصلاح رای صادره دیوان است.

رای دیوان عدالت اداری سبب نارضایتی و اعتراض خانواده ها و دانش آموزان سمپادی نیز شده است. این افراد معتقدند که فرزندان آن ها پیش از تصمیم گیری دیوان عدالت اداری تحصیلات خود را در این مدارس آغاز کرده اند و باید بتوانند بدون آزمون وارد پایه دهم شوند. اگر بنا به اجرای این رای باشد، باید مشمول دانش آموزانی شود که پس از رای صادر شده تحصیلات خود را در دوره متوسطه اول مدارس تیزهوشان آغاز کرده اند.


 

خلاصه مقاله سوالات تیزهوشان ششم به هفتم

مدارس سمپاد را می توان به عنوان یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای ادامه تحصیل فرزند در دوره متوسطه اول معرفی کرد؛ این مدارس دانش آموزان را برای یادگیری تخصصی علوم و رسیدن به آمادگی هر چه بیشتر برای شرکت در آزمون های مهمی چون المپیاد و کنکور سراسری به بهترین نحو آماده می کنند. اما مسئله مهم برای پذیرش در این مدارس، کسب نمره قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان است. پیشنهاد ما این است که پیش از شروع برنامه ریزی، سوالات تیزهوشان ششم به هفتم را دریافت کنید و به دقت تمامی سوالات را بررسی کنید.

ارزیابی و سنجش سوالات به دانش آموزان کمک می کند تا با بخش های مهم کتاب درسی آشنا شوند و بدانند چه قسمت هایی اهمیت بیشتری دارد، نحوه طراحی سوالات چگونه است؟ و بودجه بندی آزمون به چه شکل است؟ در مقاله بالا می توانید لینک دانلود سوالات تیزهوشان ششم به هفتم سال های گذشته را مشاهده کنید. در صورت نیاز به مشاوری کاردان برای برنامه ریزی درسی و تحلیل سوالات آزمون نیز می توانید با متخصصان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

نمونه سوالات تیزهوشان ششم به هفتم 1402- 1403 را از کجا می توان دریافت کرد؟

متقاضیان گرامی می توانند برای دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم به هفتم سال های گذشته به مقاله بالا مراجعه کنند. در این مقاله لینک سوالات و پاسخ نامه سوالات در جدولی ویژه ارائه شده است.

برای موفقیت در آزمون تیزهوشان مقطع ششم به هفتم چه منابعی را باید مطالعه کرد؟

سوالات آزمون تیزهوشان مقطع ششم به هفتم از مباحث هوش، تحلیل و خلاقیت می باشد به همین دلیل هم دانش آموزان باید تلاش کنند تا این سه مهارت را در خود تقویت کرده و آمادگی پاسخگویی به چنین سوالاتی را در خود افزایش دهند.

مطالعه نمونه سوالات تیزهوشان سال های گذشته چه تاثیری دارد؟

باتوجه به اینکه سوالات آزمون تیزهوشان دیگر از محتوای کتاب های درسی نمی باشد، مطالعه سوالات آزمون های سال گذشته می تواند منبع خوبی برای آشنایی دانش آموزان با نحوه طراحی سوالات و یا سطح آزمون و … باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا