شرایط آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت + بخشنامه 1402


شرایط آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت برای ثبت نام در این آزمون اعلام شد. اگر وضعیت سربازی آن‌ها معلوم نباشد، امکان فعالیت در این حوزه و دریافت پروانه وجود نخواهد داشت. ما در این مقاله بر آن شدیم تا در خصوص حذف کارت پایان خدمت برای آزمون وکالت و شرکت در آزمون وکالت قبل از سربازی مطالبی را بیان نماییم. اگر مایل به پاسخ دانستن سربازی وکلا چگونه است، می باشید، تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

حذف کارت پایان خدمت برای آزمون وکالت

👈 آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ایران هر سال توسط اسکودا اجرا می‌شود و داوطلبانی که حداقل مدرک لیسانس رشته حقوق و رشته فقه و حقوق مبانی اسلامی را دارند و یا دارای مدرک معادل حوزوی هستند، مجاز به ثبت نام در این آزمون می‌باشند.

شرایط آزمون وکالت برای تمامی داوطلبین خانم و آقا که توسط  آزمون وکالت اسکودا برگزار می گردد، یکسان است.  اما آقایان باید نظام وظیفه خود را مشخص نمایند.

برای ثبت نام داوطلبان آقا در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ایران، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت لازم نیست و این دسته از داوطلبان چنانچه در حال خدمت و یا اخذ معافیت از سربازی هستند، می‌توانند در آزمون ثبت نام کرده و در جلسه امتحان حضور یابند.

با توجه به اطلاعیه های جدید در زمان ثبت نام آزمون نیاز به کارت پایان خدمت نیست، اما در زمان دریافت صدور پروانه کارآموزی به کارت پایان خدمت نیاز دارید.

پس بدانید با توجه به اطلاعیه های جدید و شرایط جدید، اگر هنوز موفق به دریافت کارت پایان خدمت نشده اید، می توانید برای ثبت نام وارد سامانه سنچش شوید و ثبت نام نمایید.  اما پس از اتمام کارآموزی جهت دریافت پروانه وکالت، باید مدرک سربازی خود را ارائه نمایید.

ثبت نام آزمون وکالت اسکودا در سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org انجام می‌گیرد و زمان ثبت نام نیز در همین سامانه سنجش مشخص می گردد.

جهت ثبت نام در سایت باید مدارک خود شامل کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی و… را در دسترس داشته باشید و هزینه نام نویسی را نیز در سایت بپردازید.

📌 جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون وکالت وارد لینک شوید.

حذف کارت پایان خدمت برای آزمون وکالت

بخشنامه آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت 1402

👈 با توجه به بخشنامه جدید و شرایط آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت  در سال جاری افراد بدون داشتن کارت پایان خدمت نیز می توانند برای آزمون شرکت نمایندو افرادی که هنوز در حال خدمت هستند و یا دارای کارت معافیت نیز می باشند مشکلی در ثبت نام این آزمون

به علاوه، در زمان صدور پروانه کارآموزی، نیاز به ارائه کارت پایان خدمت مقدس سربازی یا معافیت وجود دارد؛ در نتیجه، برای ثبت نام این دسته از داوطلبان هیچ مشکلی وجود ندارد.

سخنگوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درباره جزئیات بیشتر آزمون ملی وکالت توضیح دادند: همانند سال‌های گذشته، سوالات آزمون در ۶ بخش حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری، حقوق تجارت، حقوق جزا و سوالات فقهی و ثبتی خواهد بود.

آزمون وکالت توسط قوه قضاییه نیز برگزار می‌شود که داوطلبان برای ثبت نام این آزمون باید به وب سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس azmoon.org مراجعه کنند.

اگر معافیت دائم یا کارت پایان خدمت سربازی دارید با توجه به شرایط آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت ، بدون هیچ مشکلی می‌توانید در آزمون وکالت قوه قضاییه شرکت کنید. اما اگر مدرک سربازی شما کارت معافیت موقت است، باید پس از اتمام دوره کارآموزی خود، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم را ارائه نمایید.

📌 برای اطلاع از شرایط شرکت در آزمون وکالت آنلاین وارد لینک شوید.

سربازی وکلا چگونه است؟

👈 سردار کمالی، مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح،در پاسخ به پرسش سربازی وکلا چگونه است،  اعلام کرد: ستاد کل نیروهای مسلح برای تسهیل مهارت آموزی و توانمندسازی کارشناسان حقوقی، رسمی و مشاوران خانواده، تصمیم گرفته است که این دسته از افراد بتوانند قبل از اعزام به خدمت، در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه شرکت کنند.

باید توجه داشت که ثبت نام در این آزمون بدون کارت پایان خدمت، فقط برای افرادی ممکن است که قصد دارند پس از قبولی در آزمون، خدمت سربازی خود را به پایان برسانند.

 

سربازی وکلا چگونه است؟

شرایط آزمون وکالت قوه قضاییه بدون کارت پایان خدمت

👈 برای شرکت در شرکت در آزمون وکالت قبل از سربازی باید شرایط ثبت نام آزمون وکالت را دانسته و آن ها را رعایت نمایید. یکی از این شرایط سنی است. برای ثبت نام در آزمون وکالت دادگستری و قوه قضاییه، شرط سن لازم حداقل ۲۴ سال و حداکثر ۶۵ سال است.

به عبارت دیگر، تنها افرادی که با این محدوده سنی تطابق دارند، مجاز به شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه هستند.

از طرفی، مطابق با شرایط سنی آزمون وکالت ۱۴۰۲، حتی در صورتی که فرد این شرایط را نداشته باشد و با موفقیت فرم ثبت نام را با توجه به شرایط آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت تکمیل کند و در آزمون شرکت کند و قبول شود، او نمی‌تواند پروانه وکالت را دریافت کند.

اگرچه شرایط سنی ممکن است برخی را محدود کند، اما این شرایط به منظور تضمین تجربه و شرایط مناسب برای افراد متقاضی به وجود آمده است.

 

📌 برای اطلاع از حذفیات آزمون وکالت سال جاری  کلیک کنید.

نکات مهم در شرکت در آزمون وکالت قبل از سربازی

👈 ثبت نام در آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت یک فرایند مهم است که نیازمند رعایت نکات حائز اهمیت است. این نکات باید به درستی و به شکل صحیح اجرا شوند تا به تحقق هدف شما در آزمون کمک کنند و توجه کمیته برگزاری آزمون وکالت را جلب کنند.

اولین نکته مهم  در ثبت نام آزمون وکالت ، استفاده از اطلاعات شخصی صحیح است. لازم است اطلاعات شما در فرم ثبت نام دقیقا با اطلاعات شما در سوابق شغلی مشابه بوده و مغایرتی نداشته باشد و در صورت داشتن هرگونه مغایرتی در ثبت نام، باعث رد شدن شما در این آزمون خواهد شد.

سن افرادی که قصد دارند در آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت شرکت کنند، اهمیت دارد که قوانین و مقررات مربوط به این آزمون را به خوبی مطالعه کنند.

آشنایی با قوانین و الزامات ثبت نام در این آزمون می‌تواند به شما در اجرای صحیح فرآیند ثبت نام کمک کند و از وقوع هر گونه خطا جلوگیری کند.

درانتها توجه کنید که، برای ثبت نام موفق در آزمون وکالت حتما به زمانبندی ثبت نام توجه نمایید. مهلت ثبت نام در این آزمون محدود است و بهتر است در ابتدای دوره ثبت نام خود را انجام دهید تا از وقوع هرگونه مشکل در آخرین لحظه جلوگیری کنید.

📌 برای اطلاع از شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون و قوانین سال جدید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرکت در آزمون وکالت قبل از سربازی

اخبار پیرامون در خصوص آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت

📢 ثبت نام آزمون بدون رفتن به خدمت سربازی

برای ثبت نام در آزمون وکالت، نیازی به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت نیست و افرادی که در حال خدمت یا اخذ معافیت هستند، می‌توانند کارهای خود را انجام داده و در آزمون شرکت کنند.

آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه روز جمعه ۲۳ اردیبهشت برگزار شد.

 

خلاصه مطلب

با توجه به بخشنامه جدید و شرایط آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت ، اقرادی که هنوز کارت پایان خدمت ندارند می توانند برا یاین آزمون ثبت نام نمایید و به عبارتی حذف کارت پایان خدمت برای آزمون وکالت در سال جاری اجرا شده است.

اما برای شرکت در این آزمون، باید شرایط لازم را رعایت کرده و مراحل ثبت نام را طی کنند. یکی از شرایط آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت، شرایط سنی است.

همچنین، ثبت نام در این آزمون نیازمند رعایت نکات حائز اهمیت است و بهتر است در ابتدای دوره ثبت نام خود را انجام داده تا از وقوع هرگونه مشکل در آخرین لحظه جلوگیری شود.

ما در طول مقاله در خصوص سربازی وکلا چگونه است نیز مطالبی را بیان نمودیم. با توجه به همه موارد فوق، امیدواریم که این مقاله به شما در درک بهتر شرایط آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت کمک کرده باشد.

 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله شرایط آزمون وکالت بدون کارت پایان خدمت کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

آیا برای ثبت نام در آزمون وکالت، نیاز است که کارت پایان خدمت سربازی ارائه شود؟

داوطلبانی که بدون کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت هستند، می‌توانند ثبت نام خود را در آزمون وکالت انجام دهند، اما در زمان دریافت پروانه وکالت، باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

آیا امکان ورود به حرفه وکالت بدون کارت پایان خدمت وجود دارد؟

بدون داشتن وضعیت نظام وظیفه مشخص، امکان وکالت وجود ندارد.

برای ثبت نام در آزمون وکالت، به جز کارت سربازی، چه مدارک و شرایطی لازم است؟

داشتن مدرک تحصیلی و حوزوی در رشته‌های مرتبط و داشتن سن حداقل و حداکثر، از جمله شرایط ثبت نام در آزمون وکالت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا