شرایط انتقالی فرزندان ایثارگر دانشگاه ها + بخشنامه ۱۴۰۲


شرایط انتقالی فرزندان ایثارگر دانشگاه ها
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

موضوع مهمی که دانشجویان دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه آزاد  و دیگر دانشگاه ها به منظور تغییر محل تحصیل خود باید به آن ها توجه کنند این است که باید در آغاز واجد شرایط لازم باشند. البته لازم است خدمتتان عرض کنیم که شرایط انتقالی فرزندان ایثارگر دانشگاه ها دارای ضوابط به خصوصی است که آن را از دانشجویان عادی متفاوت می سازد. دانشجویان شاهد و ایثارگری که درخواست انتقالی به واحدهای دانشگاهی دیگر را دارند، باید در زمان مشخص شده از سمت اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگران به سامانه اینترنتی با نشانی shahed.saorg.ir  مراجعه کنند تا تقاضای خود را به ثبت برسانند.

اما توجه داشته باشید که دانشجویانی که به صورت بدون کنکور به دانشگاه راه یافته اند، معمولا مجاز به ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی نخواهند بود. در ادامه این متن از ایران تحصیل، ما به بررسی مفصل این موضوع می پردازیم. همچنین شما کاربران عزیز می توانید با شماره گیری ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ سوالات و ابهامات خود را با مشاورین ما در میان بگذارید تا آن ها در سریع ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

دانشجویان مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری ۱۴۰۲

شرایط انتقالی فرزندان ایثارگر دانشگاه ها در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای تمامی رشته های تحصیلی و دانشگاه ها و مراکز آموزشی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند، به ترتیب اولویت زیر است:

  •  فرزندان دختر شهدا.
  • فرزندان پسر شهدا.
  •  همسران شهدا.
  •  جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و آزادگان.
  •  همسران آزادگان و جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر.
  • فرزندان دختر آزادگان و جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر.
  •  فرزندان پسر آزادگان و جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر.
  • جانبازان ۲۵ درصد تا ۴۹ درصد.

دانشجویان مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری ۱۴۰۲

همان طور که پیش تر اشاره شد، دانشجویان ایثارگری که قصد تغییر محل تحصیل خود را دارند، باید واجد شرایط خاصی باشند که در ادامه آن ها را به شما خواهیم گفت. دانشجویان ایثارگری که متقاضی ثبت نام نقل و انتقال هستند، باید حداقل نمره لازم در هر رشته و مقطع را به دست آورند. دانشجویان ورودی های قبل که درخواست انتقالی به واحدهای دانشگاهی دیگر را دارند، باید منتظر بمانند تا اطلاعیه اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت رشته ها و دانشگاه ها ارائه شود. در حقیقت اگر ظرفیت دانشگاه ها با دانشجویان ورودی جدید تکمیل نشود، از دانشجویان ورودی سال های گذشته که شرایط لازم را دارند، ثبت نام به عمل می آید.

  • اگر سهمیه انتقال تکمیل نشود، همسران و فرزندان جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد نیز می توانند درخواست نقل و انتقال خود را ثبت نمایند.
  • در هر نیمسال تحصیلی ۵ درصد از ظرفیت پذیرش مقاطع مختلف به دانشجویانی که شرایط گفته شده را دارند، اختصاص داده می شود.
  • انتقال بعضی از دانشجویان امکان دارد در یک یا دو نیمسال تحصیلی به شکل میهمان صورت پذیرد. اگر در این مدت دانشجو مشروط نشود، انتقالی وی دائم خواهد شد؛ ولی در صورت مشروط شدن، به دانشگاه قبلی خود باز می گردد و این موضوع با پیشنهاد دانشگاه و تشخیص کمیسیون نقل و انتقال انجام می شود.
  • ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نداشته و دریافت وجه از دانشجویان با عنوان شهریه ثابت، هزینه نقل و انتقال و…  ممنوع است.
  • نکته حائز اهمیت آن که دانشجویان باید ثبت نام موقت خود را در دانشگاه مبدا انجام دهند. بعد از ثبت نام در دانشگاه مقصد پرونده و مدارک تحصیلی آن ها باید از دانشگاه مبدا به دانشگاه مقصد ارسال شود.
  • تمامی دانشگاه ها باید برابر با قوانین نقل و انتقالات دانشجویی، ثبت نام دانشجویان منتقل شده را در دوره های قبلی آن ها انجام دهند. برای مثال امکان تغییر دوره از روزانه به شبانه وجود نخواهد داشت.
  • لازم به ذکر است که با درخواست انتقالی دانشجویان ایثارگر باید  همه دانشگاه ها و مراکز آموزش علمی در هر نیمسال تحصیلی موافقت نمایند و وزارت خانه مربوطه با معرفی نامه معاونت دانشجویی ثبت نام آن ها را تکمیل کنند.

شرایط نقل و انتقال دانشجویان ایثارگر در دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

ثبت نام نقل و انتقال ارشد آزاد به شرط پذیرش در رشته های با آزمون تحت شرایط زیر ممکن است.

دانشجویانی که سهمیه شاهد و ایثارگری دارند مثل اسیران، آزادگان، دانشجویان شاهد، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها، می توانند پس از ثبت نام در واحد دانشگاهی مبدا و ارائه مدارک مورد نیاز نسبت به انتقالی خود اقدام نمایند.

جانبازان ۵ درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها، رزمندگانی که تا قبل از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۶۷ حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، خواهران و برادران شهدا و همسران و فرزندان شان، می توانند با ارائه مدارک در هر کدام از واحدهای دانشگاهی انتقالی بگیرند. ( برای اطلاع از زمان ثبت درخواست مهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – 1402 بر روی این لینک کلیک نمایید.)

تذکر: دانشجویان شاهد اعم از پدر، مادر، همسر و فرزند شهید و یا مفقودالاثر است. شاید این سوال برای شما پیش آید که منظور از مدارک مورد نیاز دقیقا چیست؟ مدارکی که دانشجویان ایثارگر برای نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه آزاد باید ارائه کنند:

  • اول، همسران و فرزندان شهدا: کارت یا معرفی نامه ای که از سمت بنیاد شهید یا جانبازان باشد. همچنین کپی صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و شهید.
  • دوم، آزادگان، همسران و فرزندان آن ها: علاوه بر کارت یا معرفی نامه صادر شده از اداره ایثارگری و جانبازی، باید کپی صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و آزاده را نیز همراه داشته باشید.
  • سوم، جانبازان ۱۰ درصد و بالاتر: کارت یا معرفی نامه ای که از اداره ایثارگری و جانبازی گرفته اند.
  • چهارم، رزمندگان دارای ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه یا بیشتر: همراه داشتن کارت و معرفی نامه از سمت یگان مربوطه.

شرایط نقل و انتقال دانشجویان ایثارگر دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان ایثارگر علوم پزشکی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی در نیم سال اول سال قبل برای دانشجویان ورودی جدید که شماره دانشجویی خود را دریافت کرده بودند از ۵ مهر ماه تا ۱۵ مهر ماه بود. همچنین، برای این دسته از دانشجویان، سازمان وزارت بهداشت مهلت ثبت نام نقل و انتقال را در بازه زمانی دیگری تمدید کرد.

شرایط نقل و انتقال دانشجویان ایثارگر علوم پزشکی ۱۴۰۲

  • جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و آزادگان.
  • فرزندان و همسر  آزادگان و جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر.
  • جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد.
  • فرزند و همسر شهید.

تبصره های نقل و انتقالات دانشجویان ایثارگر علوم پزشکی ۱۴۰۲

  • دانشجویان واجد شرایط ورودی سال های گذشته در صورت عدم تکمیل ظرفیت دانشجویان ورودی جدید مشمول ارائه درخواست می شوند.
  • مقاطع تحصیلی « دکتری phd » و « دستیاری تخصصی » مشمول این آیین نامه نمی شود.
  • دانشجویان قبل از ثبت نام باید از وجود رشته و مقطع تحصیلی خود در دانشگاهمقصد اطمینان حاصل کنند.
  • بعد از پذیرش درخواست انتقالی، امکان بازگشت به دانشگاه مبداء وجود نداشته، ولی پیش از اعلام نتیجه با ارائه درخواست می توان از انتقال صرف نظر کرد.

خلاصه مطالب

با توجه به همه ی مطالب ذکر شده می توان گفت شرایط انتقال فرزندان ایثارگر دانشگاه ها کمی با سایرین تفاوت دارد. امکان دارد هر واحد دانشگاهی شرایط دیگری را علاوه بر موارد گفته شده برای نقل و انتقال دانشجویان در نظر بگیرد که آن ها باید از همه جزئیات مربوط به این فرآیند در دانشگاه مورد نظر آگاهی پیدا کنند. شما متقاضیان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر در موضوع ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر ۱۴۰۲ و یا شرایط ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی ارشد آزاد می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس حاصل نمایید.

برای دریافت فایل پی دی اف این متن می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

آیا پذیرفته شدگان بدون کنکور می توانند در نقل و انتقالات دانشجویان ایثارگر ۱۴۰۲ شرکت داشته باشند؟

معمولا دانشجویانی که بدون کنکور وارد دانشگاه شده اند، مجاز به ثبت نام نقل و انتقال نخواهند بود.

ثبت نام در فرآیند نقل و انتقال دانشجویان ایثارگر ۱۴۰۲ چگونه انجام می شود؟‌

ثبت نام در این فرآیند به شکل کاملا اینترنتی از طریق سامانه shahed.saorg.ir در زمان مقرر انجام خواهد شد.

شرایط انتقال دانشجویان ایثارگر در دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به چه شکل است؟‌

شرکت در این فرآیند نیازمند داشتن یک سری ضوابط است که این شرایط به طور مفصل در این مطلب بررسی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا