شرایط تعجیل در خدمت سربازی + پیگیری درخواست


مشمولین نظام وظیفه باید در زمان مقرر برای دریافت دفترچه اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند. اما اکنون با شرایط تعجیل در خدمت سربازی و حتی شرایطی که برای تاخیر در مراجعه به پلیس +10 وجود دارد، به افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند و یا می‌خواهند پیش از ورود به دانشگاه کارت پایان خدمت خود را بگیرند، کمک قابل توجهی خواهد کرد. سازمان نظام وظیفه عمومی کشور با در نظر گرفتن شرایط، مدارک و مستندات موجود اعزام به خدمت زودتر از موعد را پیگیری می‌کند. به دلیل اهمیت این موضوع، به درخواست تعجیل اعزام به خدمت و شرایط خاص در نظر گرفته شده از سوی سازمان نظام وظیفه خواهیم پرداخت.

شرایط تعجیل در خدمت سربازی چیست؟

جلو انداختن تاریخ اعزام از دغدغه‌های بسیاری از جوانان است که متناسب با شرایط زندگی خود قصد تعجیل در اعزام به خدمت دارند. قرار گرفتن در این موقعیت برای بسیاری از مشمولین پیش خواهد آمد، اما مدیریت زمان و موقعیت باعث می‌شود تا شانسی برای به دست آوردن این خواسته مهم را داشته باشند. سازمان نظام وظیفه عمومی کشور با در نظر گرفتن شرایط تعجیل در خدمت سربازی، بر اساس قوانین وضع شده با تغییر زمان اعزام به خدمت متقاضیان موافقت خواهند کرد. بنابراین لازم است که در این بخش به تمدید و شرایط تعجیل در خدمت سربازی بپردازیم:

  • مشمولین سربازی برای تمدید نباید به هیچ وجه مهر غیبت در برگه سبز اعزام به خدمت داشته باشند.
  • متقاضیان زیر دیپلم که اغلب زیر سن قانونی هستند، شامل شرایط تمدید یا تعجیل خدمت سربازی می‌شوند.
  • متقاضیان تعجیل در خدمت با موافقیت ستاد نیروهای مسلح، امکان تغییر زمان ورود به دوره سربازی را دارند.
  • با درخواست تعجیل اعزام به خدمت، افرادی که تازه به سن قانونی رسیده و یا نزدیک به سنی قانونی هستند، مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • ثبت درخواست تعجیل در خدمت، بایستی مورد بررسی قرار گیرد و بعد نتیجه از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام شود.
  • متقاضیانی که دچار بیماری شده‌اند و می‌خواهند قبل از شروع درمان برای سربازی اقدام کنند، شامل شرایط تعجیل در خدمت سربازی می‌شوند.

تعجیل-در-خدمت-سربازی

  • در صورتی که متقاضی خانواده خود را از دست داده باشد، شامل شرایط تمدید یا تعجیل خدمت سربازی می‌شوند.
  • متقاضیانی که یکی از اعضای خانواده‌اش معلول یا بیمار است، شامل شرایط تمدید یا تعجیل خدمت سربازی می‌شوند.
  • متقاضیانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی، ارشد و دکتری را دارند، شامل شرایط تمدید یا تعجیل خدمت سربازی می‌شوند.
  • متقاضیانی که می‌خواهند به حج بروند، شامل شرایط تمدید یا تعجیل خدمت سربازی می‌شوند.
  • امکان ثبت در خواست تعجیل اعزام به خدمت، تنها یک دفعه امکان پذیر است. بنابراین در صورت تایید، متقاضی بایستی به ارگان مربوطه اعزام شود.

 

برای اطلاع از ثبت خدمت سربازی در بیمه تامین اجتماعی کلیک کنید.

 

درخواست تعجیل اعزام به خدمت

زمان اعزام به خدمت سربازی در دفترچه درج شده است. به این ترتیب اگر فردی مطابق با زمان تعیین شده از سوی سازمان نظام وظیفه کشور در ارگان مورد نظر حاضر نشود، به عنوان فراری برای او غیبت رد می‌شود. بنابراین بیشتر افراد با توجه به شرایط تعجیل در خدمت سربازی اقدام می‌کنند تا در برگه سبز اعزام به خدمت غیبت نداشته باشند.

معمولا زمان مقرر شده برای ورود مشمولین به سربازی، بالای سن قانونی است. اما گاهی افراد با توجه به شرایط موجود، تقاضای تعجیل یا تاخیر در اعزام به خدمت دارند. متقاضیانی که قصد دارند در کنکور کارشناسی، ارشد و یا دکتری شرکت کنند معمولا جز افرادی هستند که تاخیر در سربازی؛ یعنی از عقب انداختن تاریخ اعزام استفاده می‌کنند.

اما متقاضیانی که از تعجیل در خدمت؛ یعنی از جلو انداختن تاریخ اعزام استفاده می‌کنند، به دلایلی مثل بیمار بودن سرپرست خانواده، فوت یکی از نزدیکان و یا ازدواج در سن پایین است. به این ترتیب داوطلبان اعزام به خدمت زودتر از موعد، می‌توانند با داشتن یکی از شرایط ذکر شده درخواست خود را در سایت سخا به نشانی epolice.ir ثبت کنند.

ثبت درخواست تعجیل اعزام به خدمت

ثبت درخواست تعجیل اعزام به خدمت به 2 روش حضوری و غیر حضوری قابل انجام است. در روش حضوری، متقاضی بایستی به پلیس +10 مراجعه کرده و درخواست تعجیل اعزام به خدمت را با مدارک ضمیمه شده، ارائه و تحویل دهد. اما در روش غیر حضوری که بیشتر افراد از این روش استفاده می‌کنند، ثبت درخواست تعجیل اعزام به خدمت در سامانه سخا epolice.ir، پس از داشتن شرایط تعجیل در خدمت سربازی قابل انجام است.

  • آدرس سامانه نظام وظیفه عمومی کشور epolice.ir را در مرورگر گول سرچ کنید.
  • از بین گزینه‌های نمایش داده شده در صفحه اصلی سامانه سخا، گزینه خدمات الکترونیکی را انتخاب نمایید.

ثبت-درخواست-تعجیل-اعزام-به-خدمت

  • برای ورود به سامانه باید شماره ملی و کد سخا و نیر کد تصویر امنیتی را در جایگاه مربوطه وارد کنید.

وظیفه-عمومی-ثبت-درخواست-تعجیل-سربازی

  • پس از ورود به سامانه و مشاهده خدمات الکترونیکی مختلف، گزینه وظیفه عمومی و سپس تمدید یا تعجیل خدمت سربازی را برگزینید.

سایت-سخا-تعجیل-سربازی

  • بعد از ورود می‌توانید درخواست خود را با ضمیمه کردن مستندات و مدارک مطابق با شرایط تعجیل در خدمت سربازی، ثبت کنید.

 

برای ورود به سامانه نظام وظیفه سخا کلیک کنید

 

مدارک لازم برای تعجیل در خدمت سربازی

متقاضیان اعزام به خدمت زودتر از موعد، باید در وهله اول از شرایط تعجیل در خدمت سربازی برخوردار باشند. پس از آن می‌توانند برای ثبت درخواست خود به صورت حضوری از طریق پلیس +10 و یا غیر حضوری از طریق سایت سخا اقدام به بارگذاری مدارک و مستندات کنند. بنابراین داشتن مدارک زیر برای جلو انداختن تاریخ اعزام لازم است:

  • تکمیل فرم تعجیل خدمت سربازی
  • اسکن از صفحات شناسنامه
  • اسکن از صفحه پشت و رو کارت ملی
  • بارگذاری گواهی فوت یکی از اعضای خانواده
  • بارگذاری مدارک قضایی از حبس سرپرست خانواده
  • بارگذاری گواهی و مدارک پزشکی بیماری متقاضی
  • بارگذاری گواهی و مدارک پزشگی بیماری خانواده متقاضی

پیگیری درخواست تعجیل سربازی

پس از ثبت درخواست تعجیل اعزام به خدمت با توجه به شرایط تعجیل در خدمت سربازی که توسط سازمان نظام وظیفه عمومی کشور مشخص می‌شود، امکان پیگیری درخواست تعجیل سربازی برای متقاضیان وجود دارد. داوطلبانی که به سن قانونی رسیده و  دیپلم یا زیر دیپلم هستند، می‌توانند بعد از ورود به سامانه سخا epolice.ir درخواست خود را در بخش خدمات الکترونیکی، وظیفه عمومی و سپس تمدید یا تعجیل خدمت سربازی ثبت کنند. نتیجه طی 1 هفته بررسی و اعلام می‌شود.

همچنین متقاضیانی که به هر دلیلی نتوانستند درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنند و به دفاتر پلیس +10 مراجعه کردند، بایستی برای پیگیری درخواست تعجیل سربازی به همان دفاتر بروند و از وضعیت بررسی درخواست خود توسط ستاد نیروهای مسلح، با خبر شوند. به این نکته مهم توجه داشته باشید که در صورت رد و یا تایید درخواست، امکان ثبت درخواست مجدد برای جلو انداختن تاریخ اعزام وجود ندارد. پس از مشاهده مدارک مطابق با شرایط تعجیل در خدمت سربازی، نتیجه اعلام می‌شود.

 

برای دانلود فایل PDF شرایط تعجیل در خدمت سربازی کلیک کنید

 

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع شرایط تعجیل در خدمت سربازی پرداختیم. سازمان نظام وظیفه عمومی کشور در برگه سبز اعزام به خدمت زمان ورود مشمولین را ذکر کرده است. اما برخی از افراد به دلیل بیماری اعضای خانواده، فوت همسر و یا پدر و نیز شرایطی استثنایی؛ می‌خواهند که تاریخ اعزام به سربازی را عقب بیندازند. افراد زیر دیپلم یا رسیده به سن قانونی می‌توانند برای تعجیل در خدمت، درخواست خود را ثبت کنند. ثبت درخواست تعجیل اعزام به خدمت به صورت حضوری از طریف دفاتر پلیش +10 و یا غیر حضوری از طریق سامانه سخا epolice.ir امکان پذیر است. پس از بررسی‌های لازم از سوی ستاد نیروهای مسلح، موافقت یا مخالفت با درخواست تعجیل به خدمت سربازی اعلام می‌شود.

 

سایت درخواست تعجیل اعزام به خدمت کدام است؟

سایت سخا برای ثبت ددرخواست تعجیل اعزام به خدمت epolice.ir  است.

شرایط تعجیل در خدمت سربازی چیست؟

در متن مقاله به صورت مفصل به شرایط تعجیل در خدمت سربازی پرداختیم.

پیگیری درخواست تعجیل سربازی به چه صورت است؟

به صورت حضوری از دفاتر پلیس و یا به صورت غیر حضوری سامانه سخا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا