شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی | لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان


شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی 1401 اعلام شد. کلیه متقاضیان برای انجام ثبت نام لازم است با توجه به لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان جهت تشکیل پرونده اقدام نمایند. مدارک لازم برای ثبت نام بیمه با توجه به نوع بیمه آن ها متفاوت می باشد. در ادامه در رابطه با شرایط ثبت نام بیمه اختیاری و همچنین شرایط بیمه زنان خانه دار  اطلاعات لازم را ارائه خواهیم نمود. اما جهت انجام ثبت نام و همچنین کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران بیمه ما می توانید تماس حاصل نمایید.

مبلغ قابل پرداخت و همچنین شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی با توجه به نوع بیمه شما می تواند متفاوت باشد. خوشبختانه با توجه به اینکه دفترچه های تامین اجتماعی در حال حاضر برای مراجعه و درمان ضروری نمی باشد، لذا در صورت انجام ثبت نام و داشتن شماره بیمه می توانید به مراکز خدمات درمانی طرف قرار داد مراجعه نموده و برای انجام امور خود اقدام نمایید. همچنین امکان پیگیری بیمه نیز با استفاده از سامانه تامین اجتماعی فراهم شده است.

 

 

محتوا پنهان

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی در موارد مختلف برای آن دسته از افرادی که مشغول به کار می باشند و یا شغلی ندارند، بیمه ای در نظر می گیرد. بیمه شدگانی که تحت بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند را می توان به دو دسته تقسیم نمود. یک دسته از این افراد در واقع همان بیمه شدگان اصلی می باشند که علاوه بر خود، پدر و مادر و یا فرزندان را نیز می توانند تحت تکلف قرار دهند و در واقع از تمامی مزایا و حقوق بازنشستگی نیز بهره مند خواهند شد.

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای آن دسته از افرادی که شاغل می باشند متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در صورتی که شما به استخدام آموزش و پرورش در بیایید، برای انجام ثبت نام ابتدا لازم است به سازمان تامین اجتماعی شهرستان محل خدمت مراجعه نمایید و پس از انجام آزمایشات و معاینات پزشکی در صورت داشتن معرفی نامه از سوی آموزش و پرورش محل خدمت، مدارک شما تائید خواهد گردید و اطلاعات پرونده شما ثبت خواهد شد و پس از آن مبلغی به عنوان بیمه از حقوق شما کسر خواهد شد.

تذکر : تمامی شاغلینی که کارفرما بیمه آن ها را تقبل می نمایند، در صورت ارائه مدارک لازم برای ثبت نام بیمه و تشکیل پرونده، تا زمانی که حقوق معادل یک یا دو ماه را سازمان و یا کارفرمای مربوطه به سازمان تامین اجتماعی واریز نکند، دفترچه بیمه برای افراد صادر نخواهد شد. البته با شرایط حذف دفترچه و دریافت شماره بیمه می توانید با شماره های شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) تماس حاصل نمایید.

 

 

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی کارگران توسط کارفرما

بیمه توسط کارفرما اجباری می باشد و تمامی کارفرمایان ملزم هستند افرادی که زیر نظرشان فعالیت می کنند، بیمه کنند. برای این امر نیاز است،کارفرما لیست بیمه شدگان را به بیمه معرفی کرده و آن ها با در دست داشتن مدارک بیمه به دفاتر خدمات سازمان مراجعه کرده و پس از انجام معاینات پزشکی و کامل کردن مدارک توسط کارفرما سابقه بیمه برای آن ها در نظر گرفته می شود و می توانند پس از دریافت دفترچه بیمه از خدمات درمانی مراکز طرف قرار داد تامین اجتماعی استفاده کنند.

 

 شرایط  و مدارک ثبت نام بیمه تامین اجتماعی بیمه اختیاری

افرادی که بیمه اختیاری می شوند، در واقع قبلاً از بیمه خاصی استفاده نکرده اند. این افراد جهت دریافت این نوع بیمه باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • حداقل 30 روز سابقه پرداخت بیمه
  • سن کمتر از 50 سال

ارائه مدارک زیر نیز برای افراد اجباری است:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • کارت پایان خدمت برای آقایان
  • ارائه سه قطعه عکس برای معاینات قبل از قرار داد
  • احراز هویت و پر کردن فرم های مربوطه
  • تکمیل فرم درخواست بیمه و ارائه آن به بیمه

ثبت نام بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد

برای مشاغل آزاد نیز مدارک زیر باید ارائه شود تا افراد بتوانند آن را دریافت کنند.

  • دارا بودن اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
  • همراه داشتن اصل و کپی کارت ملی متقاضی
  • کارت پایان خدمت برای آقایان
  • 5 قطعه عکس 4*3

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار و خویش فرما

زنان خانه دار نیز می توانند از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند که این موضوع با ارائه مدارک زیر میسرخواهد شد.

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه سه قطعه عکس برای انجام معاینات
  • احراز هویت و پر کردن فرم های مربوطه
  • تکمیل فرم درخواست بیمه و ارائه آن به بیمه در زمان مراجعه

برای اطلاع از جدیدترین تغییرات خدمت سربازی بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی اختیاری

بیمه اختیاری در واقع نوعی از بیمه خویش فرما تامین اجتماعی است که بیمه شدگان می توانند با استفاده از آن، در صورتی که تحت هیچ یک از بیمه ها قرار نداشته باشند، از این نوع بیمه استفاده کنند. در این نوع بیمه برای افرادی است که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نمی باشند و می توانند متقاضی این نوع بیمه شوند و از آن استفاده کنند. اما شرایط بهره مند شدن از این نوع بیمه چیست؟

  • افرادی می توانند از این نوع بیمه استفاده کنند که حداقل 30 روز سابقه پرداخت بیمه را داشته باشند
  • از نظر شرایط سنی حداکثر سن آن ها باید بیش از 50 سال نباشد. (این شرایط برای بیمه شدگان زن و مرد یکسان است)
  • چنانچه متقاضی بیمه در زمان درخواست ثبت تقاضا، بیش از 55 سال سن داشته باشد، لازم است معادل مدت مازاد سنی ، حق بیمه پرداخت نماید.
    • در صورتی که متقاضی سنی بیش از 57 سال داشته باشد، باید به هنگام ثبت درخواست، 2 سال سابقه حق بیمه را پرداخت نماید و چنانچه سن او 60 سال باشد، داشتن پنج سال سابقه الزامی خواهد بود.
  • آن دسته از متقاضیانی که بیش از ده سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند، از شرایط سنی معاف خواهند بود و می توانند در هر سنی برای بیمه اقدام نمایند.
  • آن دسته از افرادی که واجد شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی 1401 نبوده و با مدارک غیر قانونی برای بیمه اقدام نموده باشند و قرارداد را امضا کرده باشند، امکان استفاده از مزایای سازمان تامین اجتماعی را نخواهند داشت  و نمی توانند از این بیمه استفاده کنند.

راهنمای تلفنی 24 ساعته

 

برای استعلام چک با کد ملی بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

تعهدات سازمان تامین اجتماعی در برابر بیمه شدگان اختیاری

  • این بیمه برای کلیه افرادی که بازنشسته و یا فوت شده اند و یا از کار افتاده اند مستمری در نظر خواهد گرفت.
  • ارائه بیمه خدمات درمانی
  • ارائه وسایل کمک پزشکی همانند بیمه شدگان اجباری برای تمامی بیمه شدگان

لازم به ذکر است که کمک هزینه ای برای اموری همچون از کارافتادگی جزئی، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و همچنین بیمه بیکاری برای افرادی که بیمه اختیاری اخذ نموده اند ارائه نخواهد شد زیرا این دسته از بیمه شدگان دارای کارفرما نیستند و در کارگاه های مشمول قانون کار نمی توانند اشتغال داشته باشند و خود مستقیما باید خواهان بیمه به طور اختیاری باشند.

شرایط بیمه زنان خانه دار برای سایر موارد همچون بازنشستگی، از کار افتادگی کلی غیر ناشی ازکار و …. همانند سایر بیمه شدگان اجباری خواهد بود و در این رابطه تفاوتی بین این نوع بیمه با سایر بیمه شدگان وجود نخواهد شد. از جمله شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای تمامی افرادی که حق بیمه و نرخ تعیین شده بیمه 12 درصد می باشد و 14 و 16 درصد بیمه های اختیاری خواهد بود.

 

 

برای اتصال به سامانه تخصیص تایر کلیک کنید.

 

 

لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان

لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان به شرح زیر می باشد:

  •  همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی
  • به همراه داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی برای آقایان
  • ارائه سه قطعه عکس 4*3 برای اعزام به معاینات قبل از اینکه قرارداد منعقد گردد و چنانچه در زمان تقاضا کمتر از نه ماه از تاریخ آخرین قطع بیمه نگذشته باشد و همچنین قبل از آخرین قطع بیمه آن ها 365 روز پیوسته دارای سابقه باشند.
  • انجام احراز هویت و تکمیل درخواست برای بیمه اختیاری و برگه های مربوط به فرم درخواست ادامه بیمه بدین صورت و تکمیل فرم مربوط به درخواست.
  • انجام درخواست و ثبت آن در روز مراجعه به پرونده که در واقع پس از عقد قرارداد و همچنین پرداخت به موقع سابقه بیمه می باشد
  • آن دسته از افرادی که پرونده آن ها در شعبه موجود می باشد، نیازی به مراجعه و معاینه پزشکی نخواهند داشت و در همان روز می توانند نسبت به عقد قرارداد اقدام نمایند.
  • چنانچه بنا به تشخیص سازمان تامین اجتماعی، پرونده افراد نیاز به معاینه داشته باشد، در مرحله اولیه باید برای معاینه اقدام نمایند و در صورتی که پرونده در شعبه موجود نباشد، در صورت وصول به پرونده فنی به معاینه اعزام خواهند شد.

 

برای مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

مدارک لازم برای بیمه حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی

در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای بیمه حرف و مشاغل آزاد لازم است برای انجام امور مربوط به بیمه مدارک زیر را به همراه داشته باشند.

  • مراجعه حضوری به شخص متقاضی برای بیمه کارگزاری
  • به همراه داشتن اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه برای بیمه گزار الزامی می باشد.
  • به همراه داشتن اصل و کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت یا معافیت
  • داشتن پنج قطعه عکس 4*3 جدید برای انجام امور مربوط به معاینات و دریافت شماره بیمه

 

 

برای دریافت راهنمای تغییر رمز عبور سامانه وادانا کلیک کنید.

 

 

شرایط بیمه زنان خانه دار

با توجه به آخرین اخبار و تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با بیمه زنان خانه دار، مطابق با قانون 29 اساسی مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن کلیه آحاد مردم و برای حفظ سلامتی و داشتن درآمد بازنشستگی کلیه زنان ساکن در منزل در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

لازم به ذکر است که با توجه به نوع بیمه مبلغ پرداختی ماهانه متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از مبلغ مورد می توانید با شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

  • این بیمه برای تمامی زنانی که دارای شغل نمی باشند مناسب است، می توانند از این نوع بیمه استفاده نمایند.
  • زنان دارای این نوع بیمه در صورت احراز شرایط و انجام کلیه امور، مستمری آن ها به فرزندانشان تعلق خواهد گرفت.
  • برای انجام ثبت نام برای افراد مجرد و متاهل محدودیتی وجود ندارد و کلیه متقاضیان می توانند برای انجام ثبت نام اقدام نمایند.
  • از نظر شرایط سنی متقاضیان باید بین 18 تا 50 سال سن داشته باشند تا بتوانند از مزایای این نوع بیمه استفاده نمایند.
  • در صورتی که سن زنان بیش از 50 سال باشد، مطابق با لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان لازم است سابقه حق بیمه قبلی را معادل مدت تعیین شده داشته باشند.
  • از جمله بیمه های افراد شامل بیمه بازنشستگی ، بیمه از کار افتادگی، خدمات درمانی و فوت قبل از بازنشستگی می باشد.
  • چنانچه قبل از انعقاد بیمه قرارداد بیمه زنان داشته باشید این سوابق برای شما منظور خواهد شد و در پرونده ثبت خواهد گردید.

 

نحوه ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

برای ثبت نام بیمه تامین اجتماعی باید یک سری مراحل طی شود که شامل موارد زیر خواهد بود.

  1. مراجعه به مراکز کارگزاری بیمه.
  2. دریافت فرم ثبت نام و پر کردن مشخصات و ارائه مدارک لازم برای تشکیل پرونده.
  3. ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان.
  4. سه قطعه عکس برای انجام معاینات بیمه.
  5. احراز هویت و تکمیل فرم های بیمه که شامل سه فرم می باشد.
  6. ثبت درخواست.

اگر در زمان مراجعه دارای دو شرط زیر باشید، نیازی به معاینه نخواهید داشت:

  • کمتر از 9 ماه از قطع بیمه قبلی شما زمان گذشته باشد.
  • قبل از پرداخت آخرین بیمه یک سال سابقه پرداخت بیمه به صورت پیوسته ارائه کرده باشید.

در صورت ثبت درخواست بیمه در هر تاریخی، سابقه بیمه شما از همان روز در نظر گرفته خواهد شد.

در صورت ارائه پرونده در شعبه، نیازی به معاینه وجود ندارد.

پس از ارائه تمامی مدارک و انجام شدن معاینات، پرونده شما تشکیل شده و می توان پس از مدت زمان کوتاهی، دفترچه خود را دریافت کنید.

 در بیمه های اجباری که توسط کارفرما انجام می شود، فرد بیمه شده فعالیت خاصی انجام نمی دهد.

تمامی مراحل ثبت مدارک توسط کارفرما انجام می شود، در صورتی که نیرو های کارفرما قبلا بیمه شده باشند نیازی به انجام معاینات پزشکی نخواهد بود ولی اگر برای اولین بار بیمه شده است پس از تکمیل مدارک توسط کارفرما، نیروی بیمه شده برای انجام معاینات پزشکی به مراکز درمانی طرف قرار داد تامین اجتماعی مراجعه خواهد کرد.

 

مشاوره مدارک لازم برای دریافت بیمه تامین اجتماعی

اگر از مدارک مورد نیاز اطلاعات کافی را در اختیار ندارید، بهتر است از خدمات مشاوره در این حوزه کمک بگیرید. در این موارد بهتر است تا یک منبع آشنا و آگاه در زمینه مراحل ثبت نام و مدارک مورد نیاز به شخص مشاوره بدهد.

جهت دریافت مشاوره نیز می توانید به نمایندگی ها و کارگزاری های بیمه مراجعه نمایید و نوع و شکل دریافت مدارک و ثبت نام را از آن ها جویا شوید. از آنجا که بیمه تامین اجتماعی گروه های متفاوتی را برای بیمه شدن تحت پوشش خود قرار می دهد در برخی جزئیات مدارک و شرایط لازم برای بیمه شدن متفاوت خواهد بود.

حتی میزان مبلغ دریافتی از بیمه شده نیز در شرایط شغلی متفاوت متغیر می باشد.بهتر است قبل از اینکه اقدام به انجام امور بیمه ای نمایید یک مورد مشاوره مدارک لازم برای دریافت بیمه تامین اجتماعی بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. این کار به شما کمک می کند تا مسیر کوتاهتری برای انجام کارهای خود طی نمایید.

انواع بیمه تامین اجتماعی

انواع بیمه تامین اجتماعی را در این قسمت بررسی خواهیم کرد.

بیمه اختیاری: این بیمه ویژه کسانی است که به واسطه انعقاد قرارداد کار، تحت پوشش هیچ سازمان بیمه‌ای قرار نبوده اند.

بیمه اجباری: این بیمه مخصوص افراد استخدام شده بر اساس قانون کار می باشد که کارفرما افراد را بیمه خواهد کرد.

به این ترتیب می‌توان کلیه متقاضیان استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی را در این دو دسته قرار داد:

بیمه اختیاری

در بیمه اختیاری افراد خودشان برای تشکیل پرونده اقدام می کنند.

در این نوع بیمه که بیمه خویش‌فرما نیز نامیده می‌شود، شخص به صورت مستقل و یا در قالب یک کارفرما نسبت به تشکیل پرونده بیمه و پرداخت حق بیمه اقدام می کند که انواع آن شامل موارد زیر خواهد بود:

  • بیمه کارفرما
  • بیمه اختیاری اشخاص
  • بیمه مشاغل آزاد
  • بیمه زنان خانه‌دار

🔻نکات

1- بیمه خویش فرما برای اشخاصی است که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده اند.

2- این نوع بیمه مزایای بیمه بیکاری را در برنمی گیرد.

بیمه اجباری

بیمه اجباری ویژه مشمولین قانون کار است. این اشخاص به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

♦️ اشخاصی که به واسطه استخدام در یک کارگاه، مشمول دریافت خدمات بیمه‌ای می شوند.

♦️ افرادی که به واسطه بیکاری از کارگاهی که در آن مشغول خدمت بوده‌اند، مشمول استفاده از خدمات بیمه‌ای می شوند.

🔻نکته

میزان حق بیمه برای هر فرد در این حالت برابر با 30% از حقوق و مزایای مشمول بیمه فرد است؛ که 20% آن به عهده کارفرما و 7% حق بیمه سهم کارگر و 3 % بیمه بیکاری است.

بیمه بیکاری

اگر فردی بنابر شرایط و به صورت غیرارادی شغل خود را از دست بدهد، مشمول بیمه بیکاری خواهد بود.

 

نحوه ثبت نام جهت استفاده از خدمات بیمه

به صورت کلی برای استفاده از خدمات بیمه می توانید از دو روش حضوری و غیر حضوری استفاده کنید که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

روش حضوری

در این روش پس از تکمیل فرم‌ها و مدارک مورد نیاز  کافی است به سازمان بیمه یا کارگزاری بیمه مراجعه و با راهنمایی کارمندان سازمان (موسسه) نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

روش غیرحضوری

برای استفاده از خدمات غیرحضوری بیمه، کافی است در سایت خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ثبت نام نمایید.

 

هزینه ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

برای ثبت نام بیمه از شما هزینه ای دریافت نمی شود؛ هزینه ها مربوط به استفاده از خدمات بیمه می باشد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

مبلغ حق بیمه برای بیمه اجباری

میزان هزینه براساس نوع قراردادی که دارید، مشخص خواهد شد. محاسبه بیمه سهم کارگر و کارفرما بر اساس نوع فعالیت اقتصادی کارگاه، به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. اما به صورت کلی میزان حق بیمه پرداختی کارفرما برای کارگر، مجموعا برابر با 23% (20% بیمه سهم کارفرما و 3% بیمه بیکاری) خواهد بود.

توجه داشته باشید که نرخ حق بیمه برای قراردادهای پیمانکاری بر اساس نوع قرارداد منعقد شده، متفاوت می باشد. به عنوان مثال حق بیمه قراردادهای غیرعمرانی با حق بیمه قراردادهای مشاوره متفاوت محاسبه می شود. پیمانکاران پس از دریافت ردیف پیمان و کد پیمانکاری بیمه و همچنین نوع قرارداد با کارگر باید نسبت به ارسال لیست بیمه کارکنان خود اقدام نمایند.

مبلغ حق بیمه برای بیمه اختیاری

حق بیمه اختیاری هنگام عقد قرارداد مشخص می شود.

معمولاً بدین صورت است که مبالغ حق بیمه‌های پرداختی برای بیمه اختیاری به صورت درصدی از دستمزد توافق شده سازمان بیمه با متقاضی محاسبه می‌شود. این مبلغ برای سال 1400 برابر 27% حقوق و دستمزد توافق (جهت دریافت در دوران بازنشستگی) می باشد.

مبنای حق بیمه در گروه مشاغل آزاد که هر سال بر اساس حداقل و حداکثر حقوق و دستمزد قانون کار تعیین می‌شود، معادل 12% یا 14% و یا 18% است.

🔻نکته

خدمات و مزایای دریافتی از سوی بیمه با توجه به حق بیمه پرداختی متقاضی متفاوت محاسبه می شود.

 

نحوه پر کردن فرم ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

برای دریافت بیمه تامین اجتماعی نیاز است که با نحوه پر کردن فرم آن آشنا باشید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

فرم ثبت نام بیمه شامل دو صفحه است؛ که صفحه اول اطلاعات متقاضی و صفحه دوم اطلاعات مربوط به فعالیت اقتصادی متقاضی را نشان می دهد.

نحوه تکمیل اطلاعات متقاضی:

1- تعیین نوع بیمه و بیمه‌گذار

♦️ بیمه شده اصلی: این قسمت برای شخص متقاضی بیمه اختیاری خویش فرمایی و یا بیمه اجباری کارگری لحاظ شده است.

♦️ بیمه شده تبعی: اشخاصی که به تبعیت بیمه شده اصلی از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند؛ مانند خانواده فرد باید مشخصات شان در این قسمت وارد شود.

♦️ کارفرمای حقیقی: بیمه اختیاری خویش فرمایی کارفرما

2- تکمیل اطلاعات هویتی؛ در این قسمت اطلاعات شناسنامه‌ای فرد متقاضی درج خواهد شد.

نکته: اطلاعات هویتی باید کاملا با مشخصات شناسنامه‌ای فرد تطابق داشته باشد.

3- نشانی محل سکونت متقاضی

🔻نکات

♦️ شخص متقاضی بیمه باید اطلاعات محل سکونت و کدپستی خود را به صورت صحیح در این قسمت وارد کند. این اطلاعات جهت مکاتبات بیمه با فرد ضروری است.

♦️ شماره تلفن همراه متقاضی باید به نام خود فرد درخواست دهنده باشد.

4- اطلاعات تحصیلی متقاضی

5- اطلاعات آشنایان متقاضی

6- اطلاعات بانکی متقاضی

نکته: شماره حساب درج شده در فرم ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، الزاما باید به نام شخص داوطلب بیمه باشد.

نحوه تکمیل اطلاعات شغلی متقاضی:

1- تاییدیه کارفرما؛ این قسمت توسط کارفرما برای بیمه اجباری کارگران تکمیل خواهد شد.

2- اطلاعات پروانه اشتغال متقاضی اصلی خارجی

نکته: اطلاعات فعالیت اقتصادی در این قسمت وارد خواهد شد.

3- اطلاعات بیماری خاص؛ در صورتی که متقاضی، بیماری خاصی داشته باشد، باید آن را اعلام کند.

4- اظهارات متقاضی در خصوص اطلاعات بیمه‌ای گذشته خود؛ متقاضی باید سوابق پرداخت حق بیمه‌های گذشته خود را به صورت  دقیق وارد کرده باشد.

5- تائیدیه متقاضی؛ در انتها متقاضی باید کلیه اظهارات وارد شده خود را تایید کرده باشد.

6- اطلاعات بیمه‌ای متقاضی و تائیدیه مسئول نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی؛ در انتها قرار داده شده است.

 

نحوه ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی در سامانه

همانطور که می دانید سوابق بیمه شدگان در سامانه ثبت می شود و نیاز است که افراد بیمه شده از سابقه بیمه خود اطلاعات دقیقی را داشته باشند. برای ثبت سوابق سازمان بیمه، سامانه غیر حضوری خود را راه اندازی کرده و داوطلبان می توانند بسیاری از خدمات بیمه را به صورت غیرحضوری دریافت نمایند. برخی از این خدمات عبارتند از:

♦️ ابلاغ الکترونیک

♦️ اعتراض کارفرمایان و بیمه شدگان

♦️ غرامت دستمزد بیماری

♦️ نوبت دهی اینترنتی مراکز درمانی

♦️ نوبت دهی اینترنتی شعب

برای استفاده از خدمات غیرحضوری باید در سامانه ثبت نام نمایید.

برای ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی و استفاده از این خدمات غیرحضوری همانند ثبت سوابق بیمه تامین اجتماعی، باید مراحل زیر طی شود:

♦️ مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir

♦️ انتخاب گزینه “ثبت نام”

♦️ ثبت کد ملی و شماره تلفن همراه

♦️ تکمیل اطلاعات هویتی

♦️ ثبت یک ایمیل معتبر و انتخاب رمز عبور برای ورود مجدد به سایت

♦️ تکمیل پرسش‌های امنیتی برای بازیابی اطلاعات در صورت لزوم

♦️ تایید یا اصلاح اطلاعات تکمیل شده

در انتها اطلاعات ورودی از سوی سازمان بیمه صحت‌سنجی می‌شود و تایید و یا عدم تایید آن ظرف 48 ساعت از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی  اطلاعاتی را ارائه نماییم. برای اطلاع از لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان و همچنین کلیه مدارک لازم برای ثبت نام بیمه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. لازم به ذکر است که شرایط بیمه زنان خانه دار برای سال های مختلف ممکن است تغییراتی به همراه داشته باشد.

 

 

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی چیست؟

از جمله شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی انجام یک معاینه پزشکی و مراجعه به دفاتر خدماتی این سازمان می باشد.

لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان چیست؟

همراه داشتن عکس سه در چهار، انجام فرم مربوطه و همچنین تشکیل پرونده و داشتن سابقه الزامی می باشد.

آیا مدارک لازم برای ثبت نام بیمه را باید به صورت حضور تحویل دهیم؟

بله. ارائه مدارک مربوطه به صورت حضوری الزامی می باشد. در حال حاضر و برای ارائه مدارک غیر حضوری فعلا دستوری در دسترس دارد.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا