شرایط ثبت نام دبیرستان البرز + شرایط پذیرش دبیرستان های ماندگار البرز


شرایط ثبت نام دبیرستان البرز
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

شرایط ثبت نام دبیرستان البرز  اعلام شد. کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون ورودی دبیرستان البرز می‌توانند با استفاده از دفترچه ثبت نام دبیرستان های ماندگار البرز، در سامانه مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند. دبیرستان ماندگار البرز را می‌توان از جمله مدارس محبوب برای داوطلبان مقاطع دبیرستان متوسطه اول و متوسطه دوم دانست.

لازم به ذکر است با توجه به تصویب قوانین جدید جهت جذب دانش آموزان در دبیرستان البرز، کلیه داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام دبیرستان البرز باشند، می‌توانند علاوه بر ثبت نام در رشته‌های ریاضی، نسبت به ثبت نام در سایر رشته‌های علوم تجربی و علوم انسانی اقدام نمایند. شرایط پذیرش دبیرستان های ماندگار البرز برای تمامی رشته ها با توجه به موراد مورد نیاز تعیین می گردد.

اخیرا آزمون دوره متوسطه اول مدارس خاص حذف شده است. به همین جهت، دبیرستان ماندگار البرز دیگر در مقطع دوره اول متوسطه فعالیت نمی کند. دوره متوسطه اول این مدرسه، تبدیل به مدارس هیئت امنایی شده و شرایط ثبت نام دبیرستان البرز بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. با این حال، برای پذیرش دوره متوسطه دوم، باید در آزمون ورودی شرکت کنید. موفقیت در آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد که شما جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد آن و نمونه سوال های آزمون ورودی دبیرستان البرز می توانید با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام دبیرستان های ماندگار البرز

کلیه دانش آموزان عزیزی که در مقطع ششم و نهم ابتدایی مشغول به تحصیل می باشند، در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام دبیرستان البرز پایه هفتم و ثبت نام دبیرستان البرز پایه دهم  که در ادامه ذکر خواهد گردید، می توانند نسبت به ثبت نام در مدارس البرز اقدام نمایند.

♦️ متقاضیان شرکت کننده حتما باید تابعیت ایرانی داشته باشند. در غیر این صورت امکان ثبت نام در این مدارس را نخواهند داشت.

♦️ از جمله شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای متقاضیان ورود به دبیرستان متوسطه دوم، اشتغال به تحصیل در پایه نهم برای کلیه دانش آموزان می باشد.

♦️ دارا بودن حداقل معدل 18 برای کلیه داوطلبان از جمله ضروریات در شرایط ثبت نام دبیرستان البرز محسوب خواهد گردید.

آن دسته از داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام دبیرستان البرز  ذکر شده می باشند. در صورت تمایل می توانند در دهه آخر بهمن ماه به مدت یک هفته نسبت به ثبت نام در دبیرستان ماندگار البرز اقدام نمایند. لازم به ذکر است که ثبت نام برای تمامی دانش آموزان استان تهران به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه tehran.medu.ir جهت ثبت نام صورت خواهد پذیرفت.

اطلاعیه

همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون دبیرستان ماندگار البرز 1402 – 1403 برای حضور در جلسه آزمون الزامی می باشد.

ثبت نام دبیرستان های ماندگار البرز

آن دسته از دانش آموزان داوطلب ورود به دبیرستان البرز که در سایر استان ها سکونت دارند نیز می توانند در تاریخ مذکور به صورت حضوری به دبیرستان های فرهنگ جهت ثبت نام اقدام نمایند. مهلت ویرایش برای آن دسته از دانش آموزانی که اطلاعات خود را به هنگام ثبت نام به صورت نادرست وارد نموده باشند نیز در سامانه tehran.medu.ir مشخص خواهد گردید.

در ادامه به ارائه شرایط ثبت نام دبیرستان البرز  برای مقطع نهم خواهیم پرداخت. کلیه داوطلبان عزیز می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل به راحتی تنها با استفاده از شماره تلفن‌های 9099075307 (تماس از سراسر کشور) از ساعات 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

 

شرایط پذیرش دبیرستان های ماندگار البرز

شرایط پذیرش دبیرستان های ماندگار البرز یکی از سوالاتی است که دانش آموزان عزیز در رابطه با قبولی در مدارس ماندگار دارند. با توجه به اینکه سطح این مدارس از نظر امکانات و همچنین سطح سواد معلمان آنان از سطح بالایی برخوردار می باشد، لذا پذیرش در این مدارس نیز، به راحتی صورت نخواهد پذیرفت، بنابراین دانش آموزان لازم است علاوه بر واجد شرایط ثبت نام دبیرستان البرز بودن؛ تلاش بیشتری را برای قبولی داشته باشند.

همانطور که ذکر گردید، یکی از شرایط پذیرش دبیرستان های ماندگار البرز که می توان به آن اشاره نمود، در رابطه با معدل داوطلبان شرکت کننده می باشد که این معدل به صورت حداقلی 18 در نظر گرفته شده است. در واقع هر چه این میزان معدل بالاتر باشد، امکان قبولی دانش آموز نیز، بالاتر خواهد بود. استفاده از نمونه سوالات آزمون ورودی دبیرستان البرز سال های گذشته نیز از جمله مواردی است که می تواند نقش پر رنگی در قبولی دانش آموزان داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت خرید کتاب درسی دبیرستان کلیک کنید.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز 

آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز دارای شرایط خاصی می باشند. شرایط ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز پایه دهم در اجرای بند 3 مصوبه ی هفتصد و بیست و پنجمین جلسه ی شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 84/04/28 دبیرستان ماندگار البرز منطقه 6 تهران به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد پسر در پایه دهم متوسطه، طبق شیوه نامه اجرایی ثبت نام آزمون ورودی 1401 – 1402 به شرح ذیل اعلام می گردد.

✔️ تابعیت جمهوری اسلامی ایران

✔️ اشتغال به تحصیل در پایه نهم برای ورودی پایه دهم

✔️ حداقل معدل 18 در امتحانات نوبت اول پایه نهم

شرایط عمومی ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز 

زمان ثبت نام مدارس البرز

هر ساله آزمونی تحت عنوان آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز برگزار می گردد و داوطلبان ثبت نام در آزمون دبیرستان ماندگار البرز می توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش به آدرس azmoon.tehranedu.ir نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز نهم به دهم 1402-1403 هنوز مشخص نشده است، اما معمولا هر ساله در خرداد ماه شروع می شود. داوطلبان می توانند از 5 روز قبل از برگزاری این آزمون با مراجعه به سایت azmoon.tehranedu.ir اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دبیرستان ماندگار البرز 1402 – 1403 نمایند.

 

سایت ثبت نام مدارس البرز

جهت ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان البرز باید هزینه ای مشخص را در طی مراحل نام نویسی پرداخته شود. نحوه ثبت نام آزمون ورودی ماندگار البرز به صورت اینترنتی است و داوطلبان ابتدا باید به سایت آموزش و پرورش استان تهران به نشانی azmoon.tehranedu.ir مراجعه نموده و سپس با دریافت دفترچه ثبت نام دبیرستان ماندگار البرز 1402-1403 ​​ از شرایط و ضوابط مندرج در آن آگاه شوند. متقاضیان با پرداخت هزینه ثبت نام دبیرستان ماندگار البرز پایه دهم می توانند رمز ورود به سامانه اینترنتی خود را دریافت نموده و اقدام به ثبت نام نمایند. 

جهت اطلاع در مورد آدرس مدارس نمونه دولتی سراسر کشور  و لیست آدرس آن ها کلیک نمایید.

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز

❇️ ابتدا آدرس azmoon.tehranedu.ir را در موتور جستجوگر خود سرچ کنید.

❇️ سپس دفترچه ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز تهران 1402-1403​ را دانلود و مطالعه کنید. سپس مراحلی که در تصویر زیر با فلش نارنجی نمایش داده ایم را دنبال کنید تا هزینه ثبت نام این آزمون را پرداخت کرده و رمز ورود به سامانه اینترنتی خود را دریافت نمایید.

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز

❇️ در ادامه اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و در نهایت اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام نمایید. توجه داشته باشید برای تکمیل فرآیند ثبت نام باید عکس داوطلبی خود را در سامانه بارگزاری نمایید.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط تغییر رشته دبیرستان کلیک کنید.

❇️ پس از پرداخت مبلغ ثبت نام رسید نهایی را دریافت کرده و نزد خود نگه دارید.

راهنمای ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز

 

سوالات آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز 1402 – 1403

سوالات این آزمون به صورت 4 گزینه ای است و دارای نمره منفی می باشند؛ یعنی به ازای هر پاسخ اشتباه یک نمره منفی برای داوطلب لحاظ می‌شود، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود سوالاتی که مطمئن نیستند را پاسخ ندهند. منابع سوالات 100 درصد کتب درسی هستند.

در کارنامه آزمون برای تمامی داوطلبان شامل تعداد پاسخ های صحیح و نادرست، نمره کسب شده هر ماده درسی، نمره تراز شده داوطلب و نمره تراز شده آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه صادر خواهد شد.

 

منابع آزمون ورودی دبیرستان البرز

دفترچه سوالات پایه هفتم در آخرین برگزاری این آزمون شامل 80 سوال تستی بود. داوطلب 100 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات زمان داشت. سوالات در پایه ششم از 5 کتاب درسی طرح شده بودند که عبارتند از: (باتوجه به حذف آزمون این مقطع فقط جهت اطلاع رسانی درج گردیده و امسال در مقطع ششم به هفتم پذیرشی وجود ندارد.)

♦️ قرآن و هدیه های آسمانی

♦️ فارسی 

♦️ مطالعات اجتماعی

♦️ علوم تجربی 

♦️ ریاضیات

در دفترچه سوالات آزمون ورودی مدرسه البرز برای داوطلبان پایه نهم به دهم 110 سوال در نظر گرفته شده است. داوطلب 120 دقیقه برای پاسگویی به سوالات زمان خواهد داشت.  سوالات در پایه نهم از 7 کتاب درسی طراحی خواهد شد که عبارتند از:

♦️ پیام های آسمانی 

♦️ فارسی

♦️ عربی

♦️ مطالعات اجتماعی ( تاریخ، جغرافیا و اجتماعی )

♦️ زبان انگلیسی

♦️ علوم تجربی

♦️ ریاضیات 

برای مشاوره تحصیلی دبیرستان روی لینک کلیک کنید.

ضریب و تعداد سوالات آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز

در جدول زیر ضریب و تعداد سوالات آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز برای رشته انسانی، ریاضی و تجربی ارائه داده شده است:

ضریب و تعداد سوالات آزمون ورودی رشته انسانی
            دروس رشته انسانی               ضریب سوال              تعداد سوال
             پیام های آسمانی                              2                         15
                   فارسی                          4                         20
                    عربی                          4                         20
           مطالعات اجتماعی                          3                         20        
                 ریاضیات                          3                         20
             زبان انگلیسی                          2                         15
                جمع کل                        110

زمان پاسخگویی : 120 دقیقه

ضریب و تعداد سوالات آزمون ورودی رشته ریاضی و تجربی
  دروس رشته ریاضی و تجربی      ضریب سوال  تعداد سوال
      پیام های آسمانی                    2                      15
       فارسی                   2                      15
       عربی                   1                      10
    مطالعات اجتماعی                   1                      10
   زبان انگلیسی                   2                      10
    علوم تجربی                   3                      25
    ریاضیات                   4                      25
   جمع کل                                                 110

زمان پاسخگویی : 120 دقیقه

ضریب و تعداد سوالات آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که سوالات به صورت چهار گزینه ای بوده و آن دسته از دانش آموزانی که به سوالات پاسخ ناصحیح داده باشند، نمره منفی به آنان تعلق خواهد گرفت. خانواده های محترم شاهد نیز، در صورتی که بتوانند 80 درصد نمره را کسب کرده باشند ده درصد اولویت شرایط پذیرش دبیرستان های ماندگار البرز را خواهند داشت. ترتیب اولویت بر اساس زیر می باشد.

✔️ اولویت اول: فرزندان شاهد

✔️ اولویت دوم: فرزندان جانباز 50 درصد به بالا و آزادگان با بیش از 3 سال سابقه اسارت

✔️ اولویت سوم: فرزندان جانباز 25 درصد تا 49 درصد و آزادگان با بیش از 6 ماه سابقه اسارت

✔️ اولویت چهارم: فرزندان جانباز زیر 25 درصد و آزادگان با کمتر از 6 ماه سابقه اسارت

 

مشاهده نتایج آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز

جهت سهولت و آگاهی بیشتر داوطلبان راهنمای مشاهده نتایج آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز به صورت مرحله به مرحله ارائه داده شده است:

❇️ برای مشاهده نتایج آزمون دبیرستان ماندگار البرز در زمان مقرر به سایت آموزش و پرورش تهران به نشانی azmoon.tehranedu.ir مراجعه نمایید.

❇️ پس از ورود به سامانه از قسمت آزمون ها ، گزینه “دریافت نتیجه آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان ماندگار البرز” را انتخاب کنید.

❇️ پس از ورود به صفحه جدید گزینه ” ورود به سامانه ” را انتخاب کنید .

❇️ کد ملی و رمز عبور خود را در قسمت مربوطه درج کنید.

❇️ پس از ورود به صفحه شخصی، بر روی گزینه “دریافت نتیجه آزمون” کلیک نمایید.

جهت اطلاع از اعلام نتایج آزمون دبیرستان ماندگار البرز کلیک کنید.

آیا دبیرستان البرز خوب است؟

دبیرستان البرز محیطی کاملا متفاوت با مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی دیگر دارد. دانش آموزانی که به دنبال یافتن اطلاعات در رابطه با شرایط ثبت نام دبیرستان البرز وارد این سایت شده اند، ممکن است پس از مطالعه این شرایط، به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با کیفیت این مدارس باشند که در این رابطه باید بگوییم که این مدارس از کیفیت بالایی به نسبت سایر دبیرستان ها برخوردار می باشند.

دانش آموزانی که از شرایط پذیرش در دبیرستان های ماندگار البرز برخوردار می باشند، پس از پذیرش متوجه تفاوت سطح سواد معلمان این مدارس با سایر دبیران خواهند شد. خوشبختانه با توجه به آمادگی مورد نیاز برای دانش آموزان جهت ورود به دانشگاه، معلمان آنان از سطح بالایی جهت آموزش برخوردار می باشند. لذا دانش آموزان عزیز با خیال آسوده می توانند به ادامه تحصیل در این مدارس بپردازند.

درباره دبیرستان ماندگار البرز

دبیرستان ماندگار البرز که کالج آمریکایی ها نام داشت یکی از دبیرستان های معتبر و قدیمی شهر تهران است..این دبیرستان که جزء نخستین نمادهای آموزشی جدید در ایران است در شمال غربی چهارراه حافظ چهارراه کالج در خیابان انقلاب اسلامی قرار دارد.این مدرسه به خاطر نمای رشته کوه البرز در پشت آن، البرز نام گرفته است.

درباره دبیرستان ماندگار البرز

قدمت آموزشی این دبیرستان به سال 1250 شمسی بر می گردد. در آن سال یک هیئت مبلغ مسیحیت به ایران آمدند و در ساختمان اتابک لاله زار مستقر شدند و فعالیت های تبشیری خود در باب مسیحیت را آغاز کردند. در سال 1252 شمسی هیئت مذکور در نزدیکی دروازه قزوین یک دبستان تاسیس کرده و در سال 1264 شمسی اولین کلنگ دبیرستان آن به دست ناصر الدین شاه قاجار در خیابان سی تیر فعلی(قوام السلطنه) به زمین خورد و در سال 1266 فعالیت آموزشی خود را با پنجاه نفر آغاز کرد. این مدرسه اکنون در خیابان سی تیر کوچه نو بهار به نام مدرسه مهر امام نامیده شده است.

جهت ثبت نام مدارس تیزهوشان کلیک کنید.

طی پانزده سال ( 1392 شمسی) به تعداد کلاسهای آن افزوده شد تا در سال 1292 دوره 12 ساله آن کامل شد. در همین سال مکان فعلی دبیرستان البرز خریداری شد و در سال 1337 بخشی از آن به دانشگاه پلی تکنیک (امیرکبیر فعلی) واگذار گردید.  از سال 1297 به مدت 12 سال دو ساختمان در ملک جدید ساخته شد که سال 1303 ساختمان مرکزی آن توسط مارکوف، معمار مشهور لهستانی الاصل روسی اتمام یافت. در سال 1308 دبیرستان به دوره 15 ساله با 900 دانش آموز به کالج تبدیل شد و در سال 1312 ساختمان شبانه روزی و یک درمانگاه به مجموعه اضافه شد که این دو ساختمان بعدا تخریب شدند و بنای دیگری به جای آن ساخته شد. سال 1313 ساختمان علوم (ایثارگران فعلی) برای دوره لیسانس ساخته شد و به شیوه مبلغین مسیحیت و میسیونرهای مذهبی آمریکا اداره می شوند.

تا این که در سال 1319 دولت وقت، این مرکز را از آمریکایی ها خریداری کرد و به جهت تاسیس دانشگاه تهران، کالج آن یعنی دوره لیسانس حذف شد و اداره مدرسه نیز بر عهده مدیران ایرانی قرار گرفت. به طوری که تاکنون به عنوان یکی از دبیرستان های خوش نام و درخشان در عرصه های علمی و فرهنگی به فعالیت خود را ادامه می دهد.

این دبیرستان دانش آموختگان فراوانی به جامعه علمی و فرهنگی ایران و جهان تحویل داده است که نمونه شاخص آن انسان مکتبی، عارف مجاهد و دانشمند فرهیخته و چهره همیشه ماندگار ایران اسلامی عزیز شهید دکتر مصطفی چمران و نیز بیش از 30 شهید والا مقام معلم و دانش آموز دوران دفاع مقدس می باشند که دبیرستان ماندگار البرز بایستی در طراز معرفی علمی و فرهنگی آنان معرف نظام آموزشی و تربیتی جمهوری اسلامی ایران در سطح ملی و جهانی قرار گیرد .

ان شاا.. تعالی چون بنای این مجموعه در نوع خود، به لحاظ خدمت، امکانات و ساختار دارای ارزش های تاریخی و فرهنگی است، لذا در سال1377 شمسی دو ساختمان مرکزی(ساختمان شهید چمران) و ایثارگران آن به شماره 2000 ثبت سازمان میراث فرهنگی گردید و در سال 1385 با عنایت به قدمت، استحکام بنا، هنر معماری و سوابق درخشان علمی آموزشی و فرهنگی تربیتی و احراز سایر شرایط لازم در چهارصد و پانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 1385/12/16 به عنوان مدرسه ماندگار شناخته شد. در حال حاضر با رعایت ضوابط و مقررات مدارس ماندگار این مدرسه از سال تحصیلی 86 به فعالیت خود ادامه می دهد.

درباره دبیرستان ماندگار البرز تهران

.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام مدارس نمونه دولتی و شرایط آن کلیک کنید

خلاصه مطالب

دبیرستان البرز یکی از دبیرستان های نمونه کشور است که تنها از داوطلبان پسر دانش آموز می پذیرد. این دبیرستان برای این که بتواند سطح علمی داوطلبان خود را بسنجد هر ساله آزمون ورودی می گیرد که شما باید در آن ثبت نام کرده و شرکت کنید. این آزمون هر ساله در خرداد ماه برگزار می شود که اطلاعات دقیقی در مورد تاریخ برگزاری آن برای سال تحصیلی 1402-1403 وجود ندارد. به محض اطلاع در مورد آن در این سامانه منتشر خواهیم کرد. شرایط ثبت نام دبیرستان البرز را در بالا برای شما بیان کردیم. در آن باید حداقل معدل 18 در امتحانات پایه نهم را داشته باشید. داوطلبانی که جزو خانواده شاهد، ایثارگر و غیره هستند سهمیه خاصی را برای قبولی در دبیرستان البرز ماندگار دارند.

تعداد سوالات آزمون ورودی دبیرستان البرز تهران 110 سوال چهار گزینه ای با دو ساعت زمان پاسخگویی است. این سوالات نمره منفی دارند. لذا در جواب دادن به آن ها دقت کنید. ضریب هر کدام از منابع درسی برای داوطلبان رشته های ریاضی، تجربی و انسانی متفاوت است که در بالا همه آن را بیان کنیم. حال با توجه به این که قبول شدن در این دبیرستان سختی های خودش را دارد. لذا هر گونه سوالی در رابطه با شرایط پذیرش مدارس نمونه دولتی البرز و هزینه ثبت نام دبیرستان البرز در مقاطع مختلف داشته باشید می توانید با متخصصین و مشاورین ما مطرح نمایید. کافی است با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید. متخصصین ما همه روزه در ارائه خدمات به شما عزیزان آماده خواهند بود.

  

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

برای ثبت نام دبیرستان البرز ، به کدام سایت مراجعه کنیم؟

سامانه ثبت نام دبیرستان‌ های ماندگار البرز https://azmoon.tehranedu.ir است.

چگونه در سامانه ثبت نام دبیرستان‌ های ماندگار البرز ثبت نام کنیم؟

داخل مقاله کامل توضیح داده شده است.

شرایط دبیرستان البرز چگونه است؟

دبیرستان البرز محیطی کاملا متفاوت با مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی دیگر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا