شرایط ثبت نام کمک پرستاری 1401 | زمان، مهلت و راهنما مراحل پذیرش


شرایط ثبت نام کمک پرستاری
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

زمان و شرایط ثبت نام کمک پرستاری اعلام شد. داوطلبانی که قصد دارند به عنوان کمک پرستار استخدام شوند، می‌توانند در زمان‌های مقرر با مراجعه به سایت برای ثبت نام در فراخوان دوره کمک پرستار  دانشگاه علوم پرشکی اقدام کنند. گفتنی است که ظرفیت پذیرش دوره‌ها محدود بوده و اولویت با افرادی خواهد بود که پیش از سایرین و در مهلت تعیین شده نام نویسی کنند.

چنانچه قصد شرکت در فراخوان کمک پرستاری جهاد دانشگاهی دارید، می‌توانید جدیدترین اخبار مربوط به ثبت نام، برگزاری آزمون، نحوه شرکت در دوره‌ها، میزان شهریه‌ها و شرایط شغلی را از کارشناسان ایران تحصیل دریافت نمایید. با تماس با شماره 9099075307 می‌توانید از کارشناسان ما بخواهید در صورت نیاز ثبت نام را به صورت آنلاین برای شما انجام دهند، یا در این زمینه راهنمایی‌تان کنند.

 

اهمیت آگاهی از شرایط ثبت نام کمک پرستاری

پرستاری یکی از مشاغل مقدس و بسیار پر کاربرد در هر جامعه‌ای است. اما گاهی تعداد نیروی پرستاری پاسخگوی نیازهای جامعه نیست. این موضوع در کشور ما نیز صادق است. به همین دلیل، شغلی به نام کمک پرستاری در سراسری جهان ایجاد شد تا کمبود نیروی موجود را جبران نماید.

بر این اساس، وزارت بهداشت تدبیری اندیشیده است تا بخشی از وظایف پرستاری در سطوح پایین تر به کمک پرستاران واگذار شود. بدین منظور، لازم است افرادی که متقاضی پذیرش و استخدام در کمک پرستاری جهاد دانشگاهی هستند، ابتدا مدارک لازم جهت ثبت نام در فراخوان را ارائه نموده و سپس در دوره‌های آموزشی که تسط واحدهای مربوطه برگزار می‌گردد، شرکت نماید.

به افرادی که از شرایط ثبت نام کمک پرستاری برخوردار بوده و در آزمون پایانی نمره حد نصاب را دریافت می‌نمایند، گواهی‌نامه تعلق می‌گیرد. گرچه تعهد استخدام صددرصدی در این مورد وجود ندارد، اما بسیاری از دارندگان مدرک مربوطه استخدام خواهند شد. در ادامه بیشتر با این شغل آشنا می‌شویم.   

 

چنانچه می‌خواهید از شهریه پرستاری بدون کنکور آگاه شوید، وارد لینک مربوطه شوید.

شرایط ثبت نام کمک پرستاری چیست؟

شرایط ثبت نام کمک پرستاری چیست؟

افرادی که قصد دارند تا در زمان فراخوان ثبت نام کمک پرستاری علوم پزشکی پذیرفته شوند، می‌بایست از شرایط عمومی و اختصاصی لازم برخوردار باشند. در زیر به شرح این شرایط می‌پردازیم.

 

  • تبعیت جمهوری اسلامی ایران و پایبند بودن به قوانین
  • معتقد بودن به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی
  • نداشتن سوء سابقه کیفری یا اخلاقی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم منع قانونی برای استخدام در دستگاه‌های دولتی
  • سن داوطلب بایستی حداقل 18 و حداکثر 32 سال باشد (برای افرادی که دارای سابقه بیمه هستند، در برخی از موارد چند سال به سن مجاز اضافه می‌شود.)
  • حداقل معدل مجاز بایستی 12 باشد.
  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی به تایید مراکز مود تایید دانشگاه‌های علوم پزشکی برای انجام کارهای مربوط به کمک پرستاری
  • نداشتن مشکل از نظر خدمت وظیفه عمومی
  • نداشتن انفصال از خدمت یا عدم اخراج از نهادهای دولتی
  • پرداخت شهریه مورد نیاز برای هر دوره
  • داوطلبان با هر نوع دیپلم مقطع متوسطه در رشته‌های نظری، فنی حرفه‌ای یا کار دانش می‌توانند در این دوره ثبت نام نمایند.
  • کسب نمره حد نصاب در دوره‌های تئوری و مصاحبه

مشاورین ما آماده پاسخگویی هستند

آیا می‌دانید رشته پرستاری چند سال است؟ برای اطلاع وارد لینک قرمز شوید.

 

زمان ثبت نام کمک پرستاری

اطلاع از مهلت ثبت نام کمک پرستاری وزارت بهداشت یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که متقاضیان معمولا به دنبال آن هستند. از آنجا که به دلیل شیوع کرونا، روند برگزاری و نام نویسی بسیاری از آزمون‌ها تغییر کرده فراخوان کمک پرستاری دانشگاه علوم پرشکی را منتشر می‌کنند، نمی‌توان یک تاریخ مشخص را در هر سال برای آن معرفی کرد.

اما نکته مهم آن است که ظرفیت پذیرش دوره محدود بوده و به طور معمول متقاضیان بسیاری در آن شرکت می‌کنند. بنابراین، طبق قوانین موجود، اگر داوطلبی شرایط ثبت نام کمک پرستاری را داشته و برای مشخص کردن وضعیت خود به سامانه مراجعه نکنند، ثبت نام آن ها لغو خواهد شد.

زمان ثبت نام کمک پرستاری در سال جاری به اتمام رسیده است و دیگر امکان نام نویسی آن وجود ندارد. اما به محض روشن شدن این تاریخ در آزمون بعدی، مقاله حاضر بروز رسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام کمک پرستاری

برای کسب اطلاعات درباره منابع کنکور فنی حرفه‌ای وارد شوید.

 

از مراحل ثبت نام کمک پرستاری جهاد دانشگاهی چه می‌دانید؟

داوطلبان برای نام نویسی در دوره کمک پرستاری هیچ نیازی به مراجعه حضور نداشته و تمامی مراحل به صورت اینترنتی می‌باشد. برای این منظور بایستی با مراجعه به سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری برای تکمیل فرم مربوطه اقدام نماید. مراحل لازم به شرح زیر می‌باشند.

  • وارد کردن آدرس اینترنتی komakparastari.ir
  • درج اطلاعات خواسته شده در فرم نام نویسی
  • واریز وجه مورد نظر (در سال جاری 50 هزارتومان بود) از طریق درگاه بانکی. وجه مربوطه به منظور ارائه خدمات اداری و مراحل اداری دریافت می‌گردد. توجه داشته باشید که پس از پرداخت، وجه به هیچ وجه قابل عودت نیست و اگر ثبت نام قطعی شود، ملغ از شهریه فرد کسر خواهد شد.
  • حدود 72 ساعت بعد از پیش ثبت نام، یک پیامک حاوی کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود که از طریق آن می‌توان، تغییرات احتمالی و یا تائید اطلاعات خود اعمال نماید. دقت داشته باشید که این کد رهگیری را می‌بایست تا اخر دوره آموزشی نزد خود نگه دارید.
  • بعد از اینکه داوطلب دکمه تایید را فشار داد، می‌تواند وضعیت فراگیر را با عنوان‌های “در حال بررسی، تایید شده و یا رد شده” مشاهده کند.
  • در صورتی که وضعیت داوطلب به تایید رسیده باشد، از سوی واحد مورد نظر با او تماس گرفته می‌شود تا مدارک لازم را به صورت حضوری تحویل دهد. این مدارک عبارتند از، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، 3 قطعه عکس 3*4، اصل و کپی مدرک دیپلم، چک بانکی یا سفته به مبلغ 2 میلیون و چهارصد تومان.
  • متقاضیانی که تایید نهایی می‌شوند، بایستی قسط اول شهریه را از طریق درگاه الکترونیکی سایت اقدام نمایند.
  • در این مرحله، واحد برای فرد کارت شناسایی صادر می‌کند.

 

برای اطلاع از زمان و نحوه برگزاری تکمیل ظرفیت پرستاری کلیک کنید.

 

دوره کمک پرستاری جهاد دانشگاهی به چه نحوی است؟

افرادی که حائز شرایط ثبت نام و پذیرش کمک پرستاری هستند، دوره آموزشی آن‌ها به دو بخش تئوری و عملی، و کارآموزی تقسیم بندی می‌شود. دوره تئوری و عملی شامل 300 ساعت بوده و به طور تقریبی 2 ماه و نیم به طول می‌انجامد.

همچنین، بخش کارآموزی نیز متشکل از 1080 ساعت کلاس آموزشی می‌باشد که در آن شرکت کنندگان حدود 9 ماه در بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت. دو هفته آخر نیز به آمادگی فراگیران برای شرکت در آزمون نهایی اختصاص دارد.

به طور معمول، افرادی که در این دوره فارغ می‌شوند، استخدام خواهند شد. البته جهاد دانشگاهی تعهدی در قبال استخدام ندارد.

 

جهت آگاهی از لیست شهرهای پرستاری بدون کنکور لینک مربوطه را انتخاب نمایید.

 

کمک پرستاری جهاد دانشگاهی چه وظایفی دارند؟

یکی از نکات مهمی که در سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری بدان اشاره شده، وظایفی است که قبول شدگان پس از دوره‌های آموزشی باید به آن‌ها عمل کنند. از جمله مهارت‌های مربوطه عبارتند از:

 

  • داشتن رابطه خوب با افراد بیمار و خانواده آن‌ها
  • مواظبت و داشتن حس مسئولیت نسبت به نیازهای جسمی، روانی و معنوی بیمار
  • دقت در ارائه بموقع غذا، مراقبت‌های بهداشتی و جابجایی آن‌ها در صورت نیاز
  • ارائه وسایلی که بیمار جهت معاینه یا سلامت به آن‌ها نیاز دارد.
  • تمیزی و نظافت محیط و محل بیمار
  • یاری رساندن در موادی همچون پذیرش یا ترخیص مریض
  • از کار در محیط بیمارستانی اطلاع کافی را داشته باشد.
  • همکاری برای کنترل عفونت های بیمارستانی

 

شهریه دوره کمک پرستاری چقدر است؟

دوره‌های کمک پرستاری که توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌‌شود، رایگان نبوده و فراگیران ملزم به پرداخت شهریه هستند. بنابراین، پس از اینکه شرایط ثبت نام کمک پرستاری به تایید رسید، در هنگام ثبت نام حضوری، نسبت به پرداخت اولین قسط شهریه اقدام می‌کند. مبلغ کل شهریه در دوره سال جاری  3 میلیون و 650 هزار تومان می‌باشد که البته پرداخت آن به صورت اقساطی نیز امکانپذیر است.

اولین قسط بایستی در زمان ثبت نام حضوری کمک پرستاری واریز گردد و بعد از آن دو قسط دیگر باقی می‌ماند. قسط دوم که طبق بر اساس جدیدترین آیین‌نامه‌ها، 1 میلیون 200 هزارتومان می‌باشد، می‌بایست قبل از آزمون جامع مرحله تئوری پرداخت شود.

در نهایت، زمان واریز قسط سوم نیز که از طریق سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری  و به صورت الکترونیک می‌باشد، سه ماه بعد از شروع کاروزی بیمارستان خواهد بود.

قابل توجه است که از طریق مراجعه به سایت، می‌توانید اطلاعات پرداختی خود را بررسی کنید.

شهریه دوره کمک پرستاری چقدر است؟

 

چنانچه می خواهید از رتبه لازم برای قبولی در رشته های پیراپزشکی آگاه شوید، وارد لینک شوید.

 

مشاوره شرکت دوره کمک پرستاری جهاد دانشگاهی

مسلما داشتن شرایط فراخوان کمک پرستاری دانشگاه علوم پرشکی برای افرادی که علاقه مندند در این کار مشغول شوند، یکی از ملزومات پذیرش است. اما پیش از آنکه بخواهید به طور قطعی برای دوره‌های آموزشی ثبت نام کنید، توصیه می‌کنیم که حتما از وظایف و نقشی که در آینده قرار است ایفا کنید، آگاه شوید.

به طور کلی، شغل شریف پرستاری به ویژگی‌های خاصی نیازمند است که از جمله آن‌ها می توان به صبر و حوصله، و علاقه فراوان اشاره کرد. عمده‌ترین فعالیت کمک پرستار رسیدگی به افرادی است که توان مراقبت از خود را ندارند و لازم است که در در مواظبت از آن‌ها با محبت و دقت زیادی عمل کرد.

مسئله دیگر، اقدام بموقع در زمان ثبت نام کمک پرستاری است. چرا که همانطور که در بالا اشاره شد، اگر نام نویسی را به روزهای پایانی واگذار کنید، احتمال پذیرش کمتر خواهد بود.

 

جهت آشنایی با پردرآمدترین رشته‌های پیراپزشکی ایران کدام اند؟ لینک قرمز را لمس کنید. 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد شرایط پذیرش و زمان فراخوان کمک پرستاری دانشگاه علوم پرشکی توضیحاتی را ارائه دهیم و شما عزیزان را با روال استخدام آشنا کنیم.

به دلیل آنکه اخبار انجام مراحل مختلف این دوره به صورت عمومی منتشر نمی‌شود، بسیاری از داوطلبان اطلاع چندانی در مورد نحوه و مهلت ورود به سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری نداشته و زمان را از دست می‌دهند. چنانچه قصد دارید بموقع وارد عمل شوید و احتمال قبولی را بالا ببرید، می‌توانید با تماس با شماره 9099075307 از همکاران ما بخواهید شرایط و نحوه ثبت نام را بطور کامل برای شما شرح داده یا در صورت نیاز بصورت اینترنتی برایتان ثبت نام کنند.

برای دریافت pdf مقاله کلیک کنید.

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

شرایط پذیرش و ثبت نام کمک پرستاری چیست؟

برای اطلاع از شرایط نام نویسی کمک یاری پرستاری می توانید به مقاله حاضر مراجعه فرمایید

از چه طریق می توان برای کمک پرستاری جهاد دانشگاهی ثبت نام نمود؟

متقاضیان بایستی برای انجام ثبت نام اولیه با سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری  komakparastari.ir مراجعه فرمایید.

مهلت ثبت نام کمک پرستاری وزارت بهداشت چه زمانی است؟

جهت اطلاع از زمان دقیق فراخوان کمک پرستاری دانشگاه علوم پرشکی با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

شرط سنی نام نویسی در ازمون کمک پرستاری چند است؟

سن داوطلب بایستی حداقل 18 و حداکثر 32 سال باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا