شرایط رزومه لیسانس به پزشکی + بخشنامه 1402


آشنایی با شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی بسیار اهمیت دارد. آزمون لیسانس به پزشکی یکی از مهمترین آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی است که هر ساله برگزار می‌شود و افرادی که نمره حد نصاب را کسب کرده‌اند، وارد مرحله مصاحبه خواهند شد و باید رزومه خود را ارائه کنند. این رزومه که شامل اطلاعات تحصیلی و کاری افراد می‌باشد باید با توجه به شرایط و ضوابط دانشگاه علوم پزشکی تهیه شود.

افراد برای اینکه بتوانند با موفقیت این مرحله را طی کنند، لازم است که رزومه قوی را داشته باشند. آشنایی با شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی باعث می‌شود که شما بتوانید بهترین رزومه را برای روز مصاحبه آماده کنید، چراکه زمانی که اساتید رزومه شما را بررسی می‌کنند، بر مبنای اطلاعات مندرج در آن برای پذیرش شما تصمیم گیری خواهند کرد. از آنجا که آشنایی با ساختار رزومه آزمون لیسانس به پزشکی بسیار اهمیت دارد، در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

ضرورت اطلاع از شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی یکی از آزمون‌های مهمی است و افرادی که مایل به تحصیل در رشته پزشکی هستند، باید ابتدا در این آزمون شرکت کنند. این آزمون از دو بخش کتبی و مصاحبه حضوری تشکیل شده است. افراد باید ابتدا در آزمون کتبی شرکت کرده و چنانچه نمره حد نصاب را مطابق با قوانین دانشگاه علوم پزشکی کسب کنند، وارد مرحله مصاحبه خواهند شد و باید در مرحله مصاحبه بهترین عملکرد را داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در موفقیت در مصاحبه حضوری، ارائه رزومه لیسانس به پزشکی می‌باشد که باید مواردی را در آن درج کنید که با شرایط یک رزومه تحصیلی و کاری که مورد تأیید اساتید دانشگاه علوم پزشکی است همخوانی داشته باشد.

برای اینکه بتوانید رزومه مناسبی را ارائه کنید، باید با شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی آشنایی داشته باشید، چرا که در کنار نمره آزمون کتبی، رزومه‌ای که شما به دانشگاه ارائه می‌کنید بسیار اهمیت دارد و نباید نقش آن را در قبولی خود دست کم بگیرید.

آشنایی با شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی و داشتن نمونه‌هایی از این رزومه باعث می‌شود که شما بتوانید رزومه بهتری را آماده کنید و بر روی بخش‌های مهمی که مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی و اساتید این دانشگاه می‌باشد، تاکید نمایید. در این مقاله قصد داریم که به این رزومه و همچنین شرایط آن اشاره کنیم.

اطلاعیه

آشنایی با شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی باعث می‌شود که شانس پذیرش شما افزایش یابد.

ضرورت اطلاع از شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی

رزومه آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

رزومه آزمون لیسانس به پزشکی فعالیت‌های داوطلبان این آزمون را از قبیل شرکت در سمینارها، مقالات چاپ شده، شرکت در همایش‌های علمی، کارهای فرهنگی از جمله مشارکت در خیریه‌ها یا انجام کارهای جهادی از جمله خدمات بهداشتی درمانی و داشتن مقام‌های ورزشی را شامل می‌شود.

بعد از کسب نمره حد نصاب قبولی در آزمون کتبی لیسانس به پزشکی، قبول شدگان وارد مرحله مصاحبه می‌شوند و باید رزومه خود را برای دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه نمایند. داشتن رزومه آزمون لیسانس به پزشکی اجباری است و ممکن است برخی در ارتباط با بخش‌های مختلف آن که به چه شکل و ارائه شوند، سؤال داشته باشند. از این رو در ادامه به شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی می‌پردازیم تا با نحوه ارائه آن آشنا شوید.

برای اطلاع از شرایط آزمون لیسانس به پزشکی وارد لینک شوید. 

رزومه آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

معرفی شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی

 همانطور که اشاره شد داشتن رزومه آزمون لیسانس به پزشکی بسیار اهمیت دارد و شما باید آن را به دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کنید. اما بسیاری از افراد در ارتباط با شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی و ساختاری که باید در آن رعایت کنند سؤال دارند.

این رزومه از بخش‌های مهم چون مقالات چاپ شده، شرکت در همایش‌های علمی، سمینارها، کارهای فرهنگی، کارهای جهادی، مقام‌های ورزشی و نمره‌های زبان و … می‌باشد که شما باید به همه این موارد توجه کنید.

مهم‌ترین بخش رزومه آزمون لیسانس به پزشکی مربوط به مقالات می‌باشد و بهتر است که شما مقالات isi یا مقالات معتبر را در این قسمت درج کنید. بسیاری سؤال دارند داشتن مقاله و درج آن در رزومه اجباری است یا نه؟ باید بگوییم که داشتن مقاله ضروری نیست، اما بهتر است که داوطلبان در صورت امکان، مقاله مناسبی را تهیه کنند.

لازم نیست که مقالات در مجلات معتبر چاپ شده باشد، همینکه اسم شما در این مقالات درج شده باشد برای دانشگاه علوم پزشکی تهران قابل قبول است. علاوه بر این اگر داوطلبان ترجمه‌ای از مقالات انگلیسی داشته باشند، می‌توانند به عنوان رزومه برای آزمون لیسانس به پزشکی ارائه کنند.

یکی دیگر از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، داشتن پروپوزال است. اگر داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی پروپوزالی از رساله خود تهیه کرده باشند، حتماً باید آن را در رزومه ارائه کنند، چرا که شانس پذیرش آنها را بالا خواهد برد.

درج نمره‌های زبان از بخش‌های مهم دیگر رزومه لیسانس به پزشکی می‌باشد. اگر شما در آزمون آیلتس یا تافل شرکت کرده باشید و نمره خود را در رزومه درج کنید، می‌تواند تأثیر بسیار مناسبی در گزینش شما داشته باشد. داشتن نمره زبان مناسب توانایی شما را در یادگیری زبان‌های خارجه نشان خواهد داد.

جمع آوری اطلاعاتی در مورد اردوهای جهادی یا شرکت در همایش‌ها، کارهای فرهنگی و امور خیریه نقش مهمی در پذیرش شما دارد. اگر در این زمینه کارهایی را انجام داده‌اید، می‌توانید آنها را در رزومه خود درج کنید و این نشان دهنده فعال بودن شما خواهد بود.

علاوه بر این اگر مقام‌های ورزشی در رشته‌های مختلفی دارید، می‌توانید به مقام‌هایی که کسب کرده‌اید اشاره کنید و همین موارد می‌تواند تأثیر بسزایی در ارتقا رزومه شما داشته باشد.

 

جهت آشنایی با ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک کنید. 

 

از سوی دیگر بسیاری از افراد در ارتباط با سابقه شغلی خود سؤال دارند و می‌خواهند بدانند که اگر در دوره دانشجویی کاری کرده باشند، آیا می‌توانند آن را در رزومه آزمون لیسانس به پزشکی درج کنند؟ باید اشاره بکنیم که کارهای دوره دانشجویی به عنوان سابقه شغلی که بتوان آن را در رزومه آزمون لیسانس به پزشکی درج کرد، محسوب نمی‌شود. شما باید حتماً به مراکز، شرکت‌ها و ارگان‌هایی اشاره کنید که در آن سابقه کاری همراه با سابقه بیمه داشته باشید.

بسیاری از افراد نیز ممکن است که در پایگاه بسیج عضو باشند و می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانند آن را در رزومه خود درج کنند. اگر به عنوان بسیجی در کمیته تحقیقات دانشگاه فعالیت علمی داشته باشید می‌توانید آن را ارائه کنید.

همچنین داشتن مدال‌های طلا و نقره یا برنز المپیادهای دانشجویی می‌تواند در رزومه شما به عنوان یکی از مهم‌ترین موارد باشد که می‌توانید به آن اشاره کنید، چرا که خود این امر نشان دهنده یکی از سوابق علمی شما می‌باشد و تأثیر زیادی خواهد داشت.

درج کردن هرگونه ثبت اختراع در زمینه رشته‌های علوم پزشکی می‌تواند از نقاط مثبت رزومه شما باشد. داشتن ثبت اختراع می‌تواند شما را از داشتن شرط معدل کل دیپلم و همچنین شرط معدل دوره کارشناسی معاف کند و شما بدون داشتن شرایط معدل می‌توانید در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنید.

اطلاعیه

توجه داشته باشید که آزمون مصاحبه لیسانس به پزشکی ۱۰۰ نمره دارد که حدود ۵ الی ۱۰ نمره مربوط به رزومه خواهد بود. بنابراین شما با شرکت در دوره‌های رزومه نویسی می‌توانید به تقویت رزومه خود کمک کنید.

معرفی شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی

روش‌های تقویت رزومه آزمون لیسانس به پزشکی

اگر می‌خواهید تقویت رزومه خود که در مرحله مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه می‌کنید کمک کنید، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از راه‌ها این است که پس از اعلام نتایج شما می‌توانید به سایت اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه تهران مراجعه کنید و در آن یک فایل پیوست قرار داده شده است و می‌توانید با دریافت این فایل دستاوردهای علمی و همچنین سوابق تحصیلی و شغلی خود را ثبت کرده و در مرحله مصاحبه این فرم را به همراه خود داشته باشید.

از مهمترین مواردی که در این فرم اشاره شده است افتخارات و همچنین اختراعاتی است که شما در دوره کارشناسی داشته‌اید و همچنین مقالات چاپ شده چه به صورت فارسی و چه به صورت انگلیسی که ارائه شده است و شما می‌توانید با اشاره به تعداد نویسنده‌ها و موقعیت آنها احتمال قبولی خود را افزایش دهید.

اگر در کنگره‌ها و همایش‌های علمی و پزشکی شرکت کرده باشید، حتی اشاره به این کنگره‌ها می‌توانند نقش مهمی در ارتقای رزومه شما داشته باشد.

اگر در زمینه تألیف کتاب کار کرده‌اید حتماً آن را در رزومه خود درج کنید. شرکت در کارگاه‌های آموزشی و اینکه در چه کارگاه‌هایی شرکت کرده‌اید و چه تاریخی در این کارگاه‌ها حضور داشته‌اید، می‌توانند نقش مهمی در تقویت رزومه شما داشته باشد.

از مواردی که باید توجه داشته باشید این است که دانشگاه علوم پزشکی تهران معمولاً گزینش خود را از میان افرادی انجام می‌دهد که از نظر علمی فعال باشند. اگر شما مقالات چاپ شده داشته باشید یا در کارگاه‌ها و همایش‌های مختلف شرکت کرده باشید، همین امر نشان دهنده فعالیت علمی بالای شما می‌باشد و احتمال قبولی شما بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید شرکت در دوره‌های رزومه نویسی آزمون لیسانس به پزشکی است. در حال حاضر کارگاه‌ها و دوره‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود که شما با شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانید به بهترین شکل خود را برای مرحله مصاحبه و ارائه رزومه آماده کنید.

استفاده از راهنمایی مشاوران تحصیلی نیز می‌توانند بسیار کمک کننده باشد، چراکه این افراد می‌توانند شما را در فرایند ساختاربندی رزومه یاری کنند. چنانچه در ارتباط با شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی سوالی داشته باشید، می‌توانید از راهنمایی‌های مشاوران خبره ایران تحصیل بهره‌مند شوید تا به بهترین شکل شما را در این زمینه همراهی نمایند.

جهت بررسی نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی وارد لینک مربوطه شوید. 

روش‌های تقویت رزومه آزمون لیسانس به پزشکی

خلاصه مطلب

 در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را در خصوص شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی به شما عزیزان ارائه کنیم. همانطور که می‌دانید آزمون لیسانس به پزشکی یکی از آزمون‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی است که هر ساله افراد زیادی برای آن اسم نویسی می‌کنند. افرادی که آزمون کتبی را با موفقیت پشت سر می‌گذارند و وارد مرحله مصاحبه می‌شوند، باید در کنار عملکرد مناسبی که هنگام پاسخ به سؤالات کارشناسان و اساتید دارند، رزومه قوی را نیز ارائه کنند تا در هنگام ارزیابی شانس پذیرش آنها افزایش یابد.

در این مطلب مهم‌ترین اطلاعات را در ارتباط با شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی به شما عزیزان ارائه کردیم. چنانچه شما متقاضیان گرامی در مرحله آزمون کتبی لیسانس به پزشکی قبول شده و در مرحله مصاحبه نیازمند آماده سازی بهترین رزومه هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما را در زمینه تقویت رزومه آزمون لیسانس به پزشکی به بهترین شکل یاری نمایند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

ضرورت آشنایی با شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

شما با داشتن یک رزومه مناسب در مرحله مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی می‌توانید شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

شرایط رزومه آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

رزومه کاری و تحصیلی که در آزمون لیسانس به پزشکی آماده می‌کنید باید ساختار مشخصی داشته باشد که در این مقاله به آن اشاره شد.

برای تقویت رزومه آزمون لیسانس به پزشکی چه اقدامی باید کرد؟

برای تقویت رزومه خود می‌توانید با مشاوران خبره آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا